BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 28 June 2009, 15:06:07
-
Wat is er loos mannen, ik hoor net op het lokale nieuws in Zeeland van dit ongeval!! Geen beneluxer die er melding van maakt :'( Allemaal last van de warmte ofzo ???
AMSTERDAM - Bij een botsing tussen een trein en een bus bij Halfweg zijn zaterdagnacht zeven mensen, onder wie de chauffeur en de machinist gewond geraakt. Niemand raakte zwaargewond. De trein raakte met een as ontspoord. Het duurt naar verwachting nog tot in de avond voordat het treinverkeer kan worden hervat.
Volgens een woordvoerder van de veiligheidsregio Kennemerland was de verlengde bus leeg en op weg om bezoekers van het festival Awakenings op te halen.
-
Ja ik zie het nu ook staan op de telegraaf
De trein kan denk wel weer gerepareerd worden.
de bus is rijp voor de sloop!!
-
Ik weet niet wat er allemaal loos is, wel dat mijn vriendin wateroverlast had in Limburg, waar putdeksels door het hoge water omhooggetild zijn, haar kelder gelukkig niet is ondergelopen en het toilet ook net niet.
De situatie in Venlo en Tegelen kennende, maak ik me daar drukker over, zeker als je op het nieuws ook nog hoort, dat een gedeelte van een gloednieuiw ziekenhuis ontruimd moest worden wegens dak-lekkage, w.o. de intensive care en de verloskamers.
Tja, de bus, heel beroerd, vooral natuurlijk voor de mensen, maar ik kan nook niet alles bijhouden.
(gelukkig niet).
Groeten, Ruurd
-
Tja die nieuwbouw van tegenwoordig :-\
Het kwam ook wel even met bakken naar beneden hier.
Maar wat betreft het spoorongeluk... moeten we echt alles uitkouwen voor de ramptoeristen ??
Groeten,
Patrick
-
Onbegrijpelijk dat in een land zonder geheel onbewaakte spoorwegovergangen er dagelijks een auto, bus, fietser of voetganger onder de trein komt. Het lijkt wel of iedereen blind is tegenwoordig.
-
Ja dat is vervelend ja
maar laats ook een 19 jarige meid ook onder trein gekomen door dat ze door reed bij een spoor overgang die dacht of rood stond
Bron telegraaf
-
Wat een land hebben we hier toch 8) Gisteren en vandaag geen druppel regen gezien ;D!
Wel zon en mist gehad, en een (voor mij in de tuin) gratis concert van Borsato, Golden Earing en Blof. Heb dan ook geen tijd gehad om naar het nieuws te luisteren.
SK
-
Oh ja, dat treinongeval:
Voor de "ramptoeristen" onder ons:
Haarlems dagblad met filmpje net na het ongeluk (http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article4873577.ece/Bus_tegen_trein_gewonden_en_ravage_op_spoor_bij_Halfweg_update_3_met_video_en_fotoalbum)
Haarlems dagblad met filmpje ver herstel (http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article4874603.ece/Herstel_spoor_Halfweg_duurt_tot_in_de_avond)
Het ging om een Arriva bus die festivalgangers moest vervoeren (gelukkig leeg). Onbekend gebied dus voor de chauffeur.
Arriva kwam blijkbaar met de goedkoopste offerte voor het festival....
Ik was bij het Bol.com feestje (http://www.saycheese.eu/nl/events/2009/june/10jaar?saf=b00d7b5d-653d-4042-9314-56514dfa8689)in Amsterdam, tot mijn verwondering geen regen gehad.
Zag bij Sloterdijk wel die Arriva bussen staan.
-
Onbegrijpelijk dat in een land zonder geheel onbewaakte spoorwegovergangen er dagelijks een auto, bus, fietser of voetganger onder de trein komt. Het lijkt wel of iedereen blind is tegenwoordig.
Ik weet niet hoe je dit bedoeld. Maar de betreffende overweg is ongeveer een 8 maanden geleden geheel gereconstrueerd. Gescheiden vakken voor auto's, fietsers en voetgangers.
Ik weet niets van dit ongeval, behalve wat de pers schrijft. Ik zal ook niets over de oorzaak speculeren. Een uitspraak mag het IVW doen.
-
Ik heb een kleine fotoserie gemaakt tijdens herstel.
Binnenkort in dit theater.
-
Ik ben vanmorgen vroeg als brandweerman ter plaatse geweest. Tenminste, om enkele haakarmcontainers (commandovoering) te brengen en later weer te halen. Het was een aardige chaos en wilde ook niet eens blijven :-\
Op de diverse hulpverleningsfora is al uitgebreid aandacht besteed:
http://www.hulpverleningsforum.nl/forum/index.php/topic,30665.0.html
-
Onbegrijpelijk dat in een land zonder geheel onbewaakte spoorwegovergangen er dagelijks een auto, bus, fietser of voetganger onder de trein komt. Het lijkt wel of iedereen blind is tegenwoordig.
??? WTF.............
Zie je soms geen knipperlichten/overwegbomen staan op die foto's........
Je bent echt zo een type die schrijft "op een onbewaakte overweg is vandaag een auto gegrepen door een trein doordat hij de rode lichten negeerde"
Onbewaakt heeft dus geen lichten/bomen alleen van die andreaskruizen op een paaltje,
bewaakt heeft alle mogelijken middelen staan die gebruikers moeten waarschuwen en als je dan nog wordt gegrepen door een trein is het echt je eigen stomme schuld >:(
-
DUBBEL
-
Rene, er staat: "zonder geheel onbewaakte spoorwegovergangen ".
Een beetje moeilijk uitgedrukt, maar er wordt volgens mij bedoeld dat alle overgangen op de een of andere manier bewaakt zijn.
De plek van het ongeluk is voor mij wel bekend, want dit was de overweg waar ik als tiener samen met mijn broertje regelmatig treinen ging spotten.
Ik woon er nu te ver vandaan, anders was ik wel even gaan kijken.
-
De betreffende trein is voor op gelicht en het eerste draaistel
is ver vangen door een ander terug geplaats op de rails.Daarna
afgesleept door loc 704 van Nedtrain naar Haarlem.Daar na zijn de herstel werkzaam heden begonnen,zijnde twee nieuwe overweg
bomen voor het fietspad en en de rechter rijbaan en twee andreas
kruisen.En zo n vijftig meter rails. groet Bram.
-
Een treinramp in Noord-Italië:
Doden door gasexplosie in Noord-Italië
Uitgegeven: 30 juni 2009 07:24
Laatst gewijzigd: 30 juni 2009 07:25
ROME - Het dodental door een gasexplosie in Noord-Italië is dinsdag opgelopen tot tien. Dat heeft de politie bekendgemaakt. Twee treinwagons gevuld met het vloeibare gas lpg ontploften maandag rond middernacht in de Toscaanse havenstad Viareggio.
Ongeveer vijftig mensen raakten gewond van wie ongeveer dertig ernstig.
Italiaanse media maken melding van een enorme vuurzee in het centrum van de stad. Een ooggetuige meldde de Italiaanse krant La Repubblica, dat de trein in volle vaart op het station af kwam, ontspoorde en op een doodlopend steegje afvloog.
Daarop vonden meerdere explosies plaats. Een andere getuige vertelt: ''Ik zag mensen uit hun auto vluchten, terwijl ze hun brandende kleren van hun lijf trokken, sommigen trokken stukken huid eraf.''
Ingestort
De explosie was zo krachtig dat de vlammenzee huizen aan een nabijgelegen straat heeft getroffen in een straal van 300 meter rond de goederentrein. Ten minste twee gebouwen zijn door de kracht van de explosie ingestort.
Een achtjarige jongen is levend onder het puin vandaan gehaald. De hulpdiensten in de kustplaats zijn massaal uitgerukt en voor het gebied is de noodtoestand afgekondigd. De omgeving van het station werd ontruimd.
Pisa
De goederentrein met veertien wagons was vanuit het noorden op weg naar Pisa, ten zuiden van Viareggio. Dertien wagons zouden van het Duitse vervoersbedrijf Deutsche Bahn zijn en een van de Poolse treinvervoerder Pkp.
nu.nl
-
Een treinramp in Noord-Italië:
Doden door gasexplosie in Noord-Italië
Uitgegeven: 30 juni 2009 07:24
Laatst gewijzigd: 30 juni 2009 07:25
Ongeveer vijftig mensen raakten gewond van wie ongeveer dertig ernstig.
35 mensen zijn ernstig gewond
Bron NOS journaal
-
Laten we hopen dat dit (http://www.ivw.nl/actueel/nieuws/toezichtoponderhoudgoederenwagonsaangescherpt.aspx) nu niet als mosterd na de maaltijd komt. Op het NOS journaal werd vandaag gesproken over een gebroken as als vermoedelijke oorzaak.
-
weet iemand wat voor type lok er in italie voor de gaswagons hing?
-
Ahh tuurlijk nu ind ik m ... ::) zoon itiliaanse dubbellok ding... 665?...? naja ik weet genoeg
-
Een treinramp in Noord-Italië:
Doden door gasexplosie in Noord-Italië
Uitgegeven: 30 juni 2009 07:24
Laatst gewijzigd: 30 juni 2009 07:25
ROME - Het dodental door een gasexplosie in Noord-Italië is dinsdag opgelopen tot tien. Dat heeft de politie bekendgemaakt. Twee treinwagons gevuld met het vloeibare gas lpg ontploften maandag rond middernacht in de Toscaanse havenstad Viareggio.
Ongeveer vijftig mensen raakten gewond van wie ongeveer dertig ernstig.
Italiaanse media maken melding van een enorme vuurzee in het centrum van de stad. Een ooggetuige meldde de Italiaanse krant La Repubblica, dat de trein in volle vaart op het station af kwam, ontspoorde en op een doodlopend steegje afvloog.
Daarop vonden meerdere explosies plaats. Een andere getuige vertelt: ''Ik zag mensen uit hun auto vluchten, terwijl ze hun brandende kleren van hun lijf trokken, sommigen trokken stukken huid eraf.''
Ingestort
De explosie was zo krachtig dat de vlammenzee huizen aan een nabijgelegen straat heeft getroffen in een straal van 300 meter rond de goederentrein. Ten minste twee gebouwen zijn door de kracht van de explosie ingestort.
Een achtjarige jongen is levend onder het puin vandaan gehaald. De hulpdiensten in de kustplaats zijn massaal uitgerukt en voor het gebied is de noodtoestand afgekondigd. De omgeving van het station werd ontruimd.
Pisa
De goederentrein met veertien wagons was vanuit het noorden op weg naar Pisa, ten zuiden van Viareggio. Dertien wagons zouden van het Duitse vervoersbedrijf Deutsche Bahn zijn en een van de Poolse treinvervoerder Pkp.
nu.nl
Ik heb zelf vorig jaar met vakantie in Italie een paar keer in de trein gezeten,
Maar wat mij opviel was dat bijna alle treinen heel vies waren en bijna uitelkaar vielen ...
er Zaten bijv. scheuren in de zittingen en de ramen kon je bijna niet doorheen kijken.
De eerste klas was nog erger dan de Tweede klas.
Is iemand dit ook opgevallen?
is er eigenlijk in Italie wel een soort atb ? of moet de machinist gewoon heel erg goed opletten?
Groetjes,
Salvador.
-
@ Salvador ,
Uw vraag over de Italiaanse treinbestuurders :
Zij zijn steeds met twee op de stuurpost. Omdat het meeste Italiaanse traktiemateriaal geen waakinrichting (dodemanspedaal) kent. Indien één treinbestuurder onwel wordt , kan de andere collega de trein op een veilige wijze doen stoppen. Met een waakinrichting aan boord , zal de trein automatisch stoppen (noodremming) indien de treinbestuurder onwel wordt.
Voor de Belgische , Luxemburgse en Franse reglementering weet ik , wanneer de waakinrichting stuk is , steeds een tweede persoon voorzien moet zijn in de stuurpost.
Over de Italiaanse veiligheidssystemen (captatie seinbeelden) , bv de ATB in Nederland , heb ik geen weet.
-
Ik heb zelf vorig jaar met vakantie in Italie een paar keer in de trein gezeten,
Maar wat mij opviel was dat bijna alle treinen heel vies waren en bijna uitelkaar vielen ...
er Zaten bijv. scheuren in de zittingen en de ramen kon je bijna niet doorheen kijken.
De eerste klas was nog erger dan de Tweede klas.
Is iemand dit ook opgevallen?
is er eigenlijk in Italie wel een soort atb ? of moet de machinist gewoon heel erg goed opletten?
Groetjes,
Salvador.
Idd ik ben zelf een jaartje terug naar milaan geweest om cargo's te platen, en wat ik daar zag deed mij als mcn/wagenmeester toch wel angst aan slechte staat van het materieel.
En dan spreek ik alleen nog maar over wat ik van een afstand heb geconstateerd, nog niet eens na een echte controle van zo'n trein.
wat wij hier in Nederland zouden afkeuren rijdt daar gewoon rond, gewoon eng.
GreetZ Arjen
-
13 van de 14 wagens waren van de DB, en 1 van de PKP. Vermoedelijke oorzaak een gebroken as.
De vermoedelijke oorzaak heeft vooralsnog niets met de Italianen te maken. Kunnen we wakker gaan liggen over het feit dat 13/14e van de wagons de zelfde eigenaar en onderhoudsverantwoordelijke heeft als de grootste vervoerder in Nederland.
Groeten, Alexander
-
Volgens mij heeft deutsche Bahn (of DB Schenker) helemaal geen gasketelwagens. De melding zal wel op een misinterpretatie van landcode 80 duiden. Dus wie voor het onderhoud verantwoordelijk is, zullen we nog moeten afwachten.
Edgar
-
Laten we hopen dat dit (http://www.ivw.nl/actueel/nieuws/toezichtoponderhoudgoederenwagonsaangescherpt.aspx) nu niet als mosterd na de maaltijd komt. Op het NOS journaal werd vandaag gesproken over een gebroken as als vermoedelijke oorzaak.
Klik hier dus (http://www.ivw.nl/actueel/nieuws/toezichtoponderhoudgoederenwagonsaangescherpt.aspx).