BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Marco1 op 10 November 2006, 10:16:57

Titel: loc en wissel
Bericht door: Marco1 op 10 November 2006, 10:16:57
Hoi, ik rijd digitaal en gebruik Fl**mann model rails. Het volgende probleem doet zich voor: Ik rijd met een "Hondekoptrein" en als deze over een wissel gaat stopt deze. Als ik de trein wat harder laat rijden stopt deze eigenlijk ook maar door de snelheid rijd hij daarna weer door. Ik denk dat de trein op het zwarte hartstuk even zonder stroom komt en door de snelheid net genoeg doorschiet over het hartstuk zodat hij weer door kan rijden. Met een kortere loc heb ik dit probleem niet. De gehele wissel is voorzien van stroom.
Is er een mogelijkheid om de loc aan te passen?
Titel: Re: loc en wissel
Bericht door: Durksz op 10 November 2006, 10:43:05
maak alle assen stroomafnemend, ben je van het probleem af.

mvg.

Hedzer Durksz
Titel: Re: loc en wissel
Bericht door: Karst Drenth op 10 November 2006, 17:51:49
Hoi,

is het zo'n nieuwe Piko Hondekop ?
Titel: Re: loc en wissel
Bericht door: Marco1 op 10 November 2006, 19:05:28
nee hoor, het is een lima-hondekop
Titel: Re: loc en wissel
Bericht door: Sander op 10 November 2006, 19:07:47
Die zouden gewoon over de wissel moeten rijden volgens mij.

Berijd je de wissel van de goede kant?
Of laat jij de loc de wissel open snijden?

mvg,
 Sander
Titel: Re: loc en wissel
Bericht door: Marco1 op 10 November 2006, 20:18:40
Maakt dit wat uit dan?
Het is toch mogelijk om een wissel langs beide zijden te berijden!
Ik wil ook met koploper gaan rijden dus moet ik langs 2 kanten over de wissel kunnen rijden.
het probleem doet zich voor bij alle wissels dus ik denk dat de reactie van Hedzer het probleem zal oplossen.
Titel: Re: loc en wissel
Bericht door: Karst Drenth op 10 November 2006, 20:19:39
Sander heeft gelijk dat het zou moeten kunnen, de draaistellen zijn lang genoeg om het zwarte stuk te overbruggen. Het lijkt mij, dat er sprake is van vervuilde stroomopname contacten, waardoor 1 wielstel van het draaistel geen stroom (meer) afneemt. Goed schoonmaken met b.v. wasbenzine en daarna geen olie gebruiken (olie isoleert nogal) op de wielcontacten.

Verder is de oplossing van alle assen stroomafnemend te maken wel de meest bedrijfszekere. Kijk hiervoor maar eens op 'groterdam' daar wordt uitgelegd en getoond hoe je dat kunt doen met wat fosforbronsstripjes en een printplaatje
Titel: Re: loc en wissel
Bericht door: Sander op 10 November 2006, 20:40:21
railho,

voor je direct begint te schreeuwen. Even een korte uitleg van mijn verhaal.

Wanneer je de wissels open rijdt en de draadbruggen zitten niet in de F* wissels dan heb je op een klein stuk spoor geen stroomstaan waardoor een trein daar nooit over zal rijden. Vandaar ook mijn vraag.

Even door vragen de volgende keer  ;)

mvg,
 Sander
Titel: Re: loc en wissel
Bericht door: Marco1 op 10 November 2006, 21:00:15
Waarom begin ik te schreeuwen????????
Ik vraag alleen maar iets.
Alle draadbruggen zitten er nog in.
Er staat toch ook in mijn vraag dat een kortere loc hier geen last van heeft.
Als erin een wissel een gedeelte zonder stroom zou zijn moet deze toch ook stoppen!
Titel: Re: loc en wissel
Bericht door: prutser op 10 November 2006, 21:05:38
Misschien maakt de binnenkant van een wielflens kortsluiting tegen de andere wisseltong dat heb ik n.l. ook een keer gehad.

Groet Stephan.