BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Fedor op 24 June 2009, 13:43:04
-
Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren met Peco-rails. Maar ik zie dat de prijzen nogal verschillen: van €4,60 voor een stuk flexrails van 90 cm, tot ruim 2 euro duurder... rondshoppen loont dus. Heeft iemand goede tips?
Ik ben van het online shoppen - modelspoorwinkels zijn niet zo mijn ding.
-
Aan de andere kant van de zee bestellen in ieder geval. De prijzen van Peco liggen in Engeland een stuk lager, en de pond is op dit moment ook gunstig (voor ons dan).
-
Ik weet niet of je de volgende internetwinkel al kent?
www.lokshop.de
m.v.g.
Mark
-
Binnen het vaste land van Europa heeft Lokshop vaak wel goede prijzen, maar Peco is toch echt goedkoper in Engeland. Bij Lokshop kost een stuk flexrails van 90 cm (eigenlijk 1 yard) 4,05 euro. Bij The Signal Box (http://www.thesignalbox.co.uk/index_new.php?pg=3&p_cat_id=1) kosten 15 flexrails 36,50 pond, wat ongeveer 43 euro is. Dat scheelt dus 17,75 euro met Lokshop. Als je er 30 tegelijk neemt wordt het nog goedkoper. Helaas staan ze er niet los tussen.
Een medium radius wissel (SLE395F of SLE396F) kost bij Lokshop 13,77 euro en bij The Signal Box 7,75 pond (9,10 euro). Een verschil van 4,67 euro! Als je veel nodig hebt, kan dat aardig de moeite waard zijn.
Kan natuurlijk wel zijn dat de verzendkosten verschillen. Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
-
Hatton's in Liverpool is een absolute aanrader.
Deze zijn gespecialiseerd in Internet sales en qua prijzen zeer scherp.
Kopen in Engeland scheelt inderdaad heel wat geld. Zelfs voor dozen rails vallen de verzendkosten nog redelijk mee.
Hoe dan ook je bent aardig wat goedkoper uit dan hier bij de lokale " vasteland " levaranciers die echt wel aardig doorrekenen voor Peco.
Greetz
Peter
-
Wauw - die britse winkels zitten echt nog een stuk onder de prijs: €3,04 voor een stuk flexrails in plaats van €4,60 - en hoe een winkelier dan op het idee komt om daar €6,85 voor te vragen ontgaat me volledig.
En wissels voor €10 euro... zo wordt het weer leuk.
Als je toch de kwaliteit en de prijzen van dat Peco spul ziet dan snap je toch dat Marklin failliet gaat. En ik begreep dat ze dat Peco spul gewoon in Engeland produceren en niet in een of ander goedkoop oostblok land... dus bij Marklin hebben ze de afgelopen jaren zitten slapen. Marklin is altijd wat duurder geweest maar daar was vroeger een reden voor - ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de toegenomen kwaliteit in de modelspoorwereld...
De lokshop hanteert bijna gewoon Nederlands-hoge prijzen. Maar die twee zaken in Engeland zijn echt spotgoedkoop (zeker op dit moment). Hatton's verkoopt trouwens zijn flexrails wel los - maar ja: 8 euro verzendkosten dus voor mijn experiment toch maar gewoon naar Conrad (wel een goede webshop trouwens)
-
Dat zijn inderdaad leuke prijsjes van Peco! Ik ga me daar maar eens verder in verdiepen.
Bedankt voor de tip. (y)
Groet Jaap
-
Gaat een wereld open met dez winkel (Hattons) :)
Zie zeer veel engels materiaal, heeft iemand ervaring met de loks van bv Dapol, Graham?
Zie dat Bachmann ook een goedkope Decoder levert (13 euro), helaas wat te groot voor N maar voor H0 goed te doen lijkt me...
-
Zie dat Bachmann ook een goedkope Decoder levert (13 euro), helaas wat te groot voor N maar voor H0 goed te doen lijkt me...
Ja, maar je haalt wel een brok ellende in huis zodat je aan het eind veel meer kwijt bent dan dat je direct een goede decoder neemt.
Koos Jabaaij.
-
Kijk ook eens bij : Osborn Stremline
-
Kijk ook eens bij : Osborn Stremline
ff duidelijk aub, ??? google geeft alleen ozzie osborn als resultaat.
mvg, Peter
-
Bernard zal Osborn (http://www.osbornsmodels.com/index.asp) wel bedoelen waar dus ook Peco streamline wordt verkocht.
-
Sorry, moet zijn Osborn Streamline zijn.
http://www.osbornsmodels.com/streamline-218-c.asp
-
Osborn is een beetje goedkoper als het om flexrails gaat, maar wel weer duurder als het om wissels gaat...
-
Over Hattons kan ik na 1 bestelling voorlopig zeggen dat ze goedkoop zijn, snel leveren (afgelopen dinsdag een grote order besteld, vanochtend geleverd. Via het duurdere airmail) en duidelijk email verkeer hebben.
Ik ben alleen de railskoppelstukjes vergeten :'(, dus die moet ik ergens zoeken.
-
Met een prijs van ongeveer €3,30 per meter nieuw van Peco ten opzichte van ruim €6 per meter voor tweedehands Marklin rails begint de keuze steeds makkelijker te worden.
Ik ga in ieder geval ook experimenteren met code 75 rails... en wellicht ook eens onderzoeken of ik N toch ook een leuke schaal vind. Ik vind dit een leuk forum dus ik start maar eens een nieuwe draad over startsets.
Ondertussen: Hattons doet het dus goed? Andere positieve ervaringen in Nederland en daarbuiten? Waar absoluut nooit kopen en waar wel?
-
Ik zie bij Hattons staan 00 scale 1:76 is dat onze HO 1:87?
Groet Jaap
-
Waar absoluut nooit kopen en waar wel?
Niet: Total Train ;D Zie draadje elders op het forum
@ Jaap:
Qua spoorbreedte wel, ja.... (y)
Die komt overeen met H0.
Groeten, Ruurd
-
Dank. Ik draai nog niet zolang mee in dit wereldje, vandaar mijn vraag.
Groet Jaap
-
Dat mag, Jaap....
Nobody is perfect.
Ik sla echt wel eens een flater...
Niet erg, als je maar zo eerlijk bent om die toe te geven.
Succes en veel plezier,
Groeten, Ruurd
-
Zie zeer veel engels materiaal, heeft iemand ervaring met de loks van bv Dapol, Graham?
Ikke,
Ik heb hier twee Class 08 van Graham Farish in N gauge (1:148). Dat zijn de Engelse broertjes van de Nederlandse Hippel. Ik heb een ouwere versie in NS kleuren en een nieuwere in Kandt kleuren. De prestaties van de ouwe versie zijn goed. Hij rijdt alleen voor schaal veelste hard. De nieuwere rijdt als een zonnetje voldoende trekkracht, lekker kruipen en rijdt niet zo verschrikkelijk hard als de vorige. Alleen als je dit type lok wilt digitaliseren moet je er toch met een vijl in.
Ik weet niet of dit ook voor andere modellen geldt maar ik ben zeer tevreden over wat ik nu heb rijden (y)
Over Hattons kan ik na 1 bestelling voorlopig zeggen dat ze goedkoop zijn, snel leveren (afgelopen dinsdag een grote order besteld, vanochtend geleverd.
Dat is mooi (y)
Dit is trouwens de (betere) website van Hattons KLIK (http://www.ehattons.com/).
Gr Wilmar
-
Alleen als je dit type lok wilt digitaliseren moet je er toch met een vijl in.
Met een vijl? Er zijn aan de andere kant van de zee conversie kitjes te koop, maar die zijn misschien zelf ook nog te maken. http://www.dccsupplies.com/shop/product_info.php?products_id=525 (http://www.dccsupplies.com/shop/product_info.php?products_id=525)
-
Wilmar
Dat is mooi want ik vindt die engelse loks toch wel wat hebben, vergeleken met de doosnee duitse.... ;D
En.. prijs is ook erg interessant. ;)
Dank je voor de nieuwe link, ziet er inderdaad wat profesioneler uit.
Gerwin
Die conversiekitjes snap ik niet helemaal, lijkt of er alleen een doorvoernippel verandert wordt van koper naar kunststof.
Dan kun je toch nog niet zondermeer een decoder aansluiten ???
-
Gerwin
Die conversiekitjes snap ik niet helemaal, lijkt of er alleen een doorvoernippel verandert wordt van koper naar kunststof.
Dan kun je toch nog niet zondermeer een decoder aansluiten ???
Ben, het is de bedoeling dat je de motor isoleert van het chassis. Het kitje bevat ook een nieuwe veer met draad en een geïsoleerde klem. Op http://rhydddu.blogspot.com/2008/10/graham-farish-chassis-conversion-to-dcc.html (http://rhydddu.blogspot.com/2008/10/graham-farish-chassis-conversion-to-dcc.html) en http://www.southdownsrailway.org.uk/rollingstock/class08shunter.htm (http://www.southdownsrailway.org.uk/rollingstock/class08shunter.htm) staat nog wat extra informatie.
Ik heb het zelf nog niet in bezit, maar als ik de geïsoleerde huls bekijk lijkt deze heel veel op een isolator die men ook gebruikt(e) bij het massa vrij monteren van halfgeleiders. Ik zou dan eens een van mijn lokljes uit alekaar moeten halen om de afmetingen te controleren.
-
Wordt langzaam iets duidelijker.
Vooral de tweede link wordt het duidelijker wat er proecies bedoelt wordt.
Heb zelf nog geen lok maar ben benieuwt naar je relaas als je de Digi-Hat in je bezit hebt.
:)
-
Met een vijl?
Ja,
Er is namelijk nogal weinig ruimte tussen de motor en de kap. Daarom zal er (denk ik) eerst wat weg gevijld moeten worden.
Gr Wilmar
-
Aan de andere kant van de zee bestellen in ieder geval. De prijzen van Peco liggen in Engeland een stuk lager, en de pond is op dit moment ook gunstig (voor ons dan).
Ben ik pas nog geweest (Londen) maar het is alleen maar Hornby wat te koop is.Nou moet ik wel zeggen dat ik in twee modelspoorzaaken geweest. in twee dagen heb je daar niet veel tijd voor.
-
@Jan: we hadden het dan ook over online winkels - daar hoef je niet voor naar Londen. En het blijkt dus inderdaad zo te zijn dat Peco daar goedkoper en goed verkrijgbaar is.
-
Heeft iemand ervaring met http://railsofsheffield.com/default.aspx ?, de Peco prijzen zijn daar zo te zien gunstig en ze hebben Paypal.
Groet Stephan.
-
Stephan,
Ik heb al diverse items van Railsofscheffield gekocht via Ebay.
Zelf hierover altijd zeer tevreden geweest.
Aan te raden denk ik dan.
groet,
Tom
-
Dank voor je reactie, ik ga binnenkort een bestelling rails doen daar.
Groet Stephan.
-
Er ligt hier nog een aardige hoeveelheid Peco waar ik wel vanaf wil....
Flex, wissels en engelse wissels
Bij interesse : ferry_as at hotmail dot com
Groeten
Ferry
-
Hallo Stephan,
Onderstaande webwinkel uit Engeland heeft ook leuke prijzen voor de Rails van Peco
http://www.ehattons.com/default.aspx
Mvg,
Marc
-
Hallo Ferry, ik heb net een bestelling gedaan voor alle rails die ik nog nodig had en lees je bericht te laat, maar misschien heeft er iemand anders interesse.
Marc, die webwinkel heeft ongeveer dezelfde prijzen, maar ik wilde met Paypal betalen, dat was me de vorige keer wel goed bevallen.
Groet Stephan.
-
Ik heb afgelopen zondag 10 peco wissels besteld bij Railsofscheffield.
Tot op heden nog niets gehoord ondanks een extra mailtje wat ik gestuurd heb.
Jammer want het zijn gunstige prijzen.
Groetjes marco
-
Ik hoorde ook even niets, weet niet meer of dat 1 week of langer was en heb toen ook een mailtje gestuurd, kreeg netjes antwoord terug met excuses omdat ze bepaalde artikelen niet op voorraad hadden, 3 dagen later was alles in huis en geregeld.
Stephan.
-
Wilmar
Dat is mooi want ik vindt die engelse loks toch wel wat hebben, vergeleken met de doosnee duitse.... ;D
En.. prijs is ook erg interessant. ;)
Dan moet ik wel even erbij zeggen: Be carefull. Engelse lokjes van "mainline" zien er heel goed uit, maar zijn constructief niet best. Hornby valt wel mee.
Ik vind zelf Dapol en Bachmann Branchline erg mooie spulletjes hebben. Metalen spaakwieltjes of metalen industriewielen (met 3 gaten erin) en vaak al geweatherd voor heel leuke prijzen.. Kan om het even welke fabrikant hier nog een puntje aan zuigen.
Het is wel 1:76 dus fors groter dan h0, maar ik wil er ooit eens een mooie losse inglenook mee bouwen. (ik heb een open pannier tanklok van Hornby als trekpaard)
Als je Peco rails neemt, koop dan de electrofrog. Deze heeft een automatisch polariserend hartstuk. Zeker bij schaal N of zoals bij mij in h0e erg aan te raden. Kost voor zover ik weet bijna niks extra. Ik heb op mijn grote h0e baan Peco liggen en het werkt erg netjes en betrouwbaar.
-
ok stephan dan wacht ik nog even af.
Maar dat valt niet mee he ;D
Groetjes marco