BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Remco. op 11 June 2009, 20:34:38
-
Hallo allemaal,
Bij deze start ik een draadje, ( na overleg 8) ) waarin je je bijzondere spots kwijt kunt! En wat bedoel ik met bijzondere spots, niet alledaagse samenstellingen van
railmaterieel. De reden hiervoor is dat het me leuk lijkt om zo een beetje een beeld te krijgen van samenstellingen die je zelf legitiem kan vormen op je baan waarmee je de eenheidsworst een beetje kan doorbreken ;D
Dus dit is niet de plek voor de zoveelste foto van een VIRM of DDM oid ;)
Mij lijkt het handig dat je ook even locatie en gegevens van het materieel erbij zet ( voor zover je het weet, ik weet het zelf ook niet allemaal hoor ;D )
Nou ik trap af met de volgende:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/railion1601.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/railion1601.jpg)
Loc's: Railion 1601 en RailPro 6402
Wagons: Shimms
Locatie: Traject Amsterdam - Amersfoort, net na station Baarn, richting Amersfoort.
Tijdstip: Thu Jun 11 12:06:51 2009
Ben zeer benieuwd!
Gr. Remco.
-
Mijn bijdrage:
(http://i697.photobucket.com/albums/vv339/belfeld/IMG00001-2.jpg)
(http://i697.photobucket.com/albums/vv339/belfeld/IMG00002-2.jpg)
Loc's: Railion's 232 906-8, 6412 em 6410
Locatie: Station Roermond
Tijdstip: Woensdag 13-08-2008 rond 8:20
Deze kwamen uit de richting van Maastricht en zijn over de Maaslijn naar Venlo gegaan.
Ruben
-
Heb er nog een gevonden:
(http://i697.photobucket.com/albums/vv339/belfeld/IMG00046.jpg)
Loc: RRF 18
Wagon's: Waarschijnlijk van NSM
Locatie: Blerick, Oude wagenmakerij
Tijdstip: Zaterdag 19 april 2008
De RRF 18 kwam als losse loc naar Blerick en reed vervolgens naar de oude wagenmakerij. Daar heeft de loc wat gerangeerd en is daarna met de sleep richting Eindhoven vertrokkken.
Ruben
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF1414.jpg)
Loc: Structon rail-vrachtwagen
Wagon's: RailPro
Locatie: Station Roermond
Tijdstip: zondag 2 november 2008
De vrachtwagen zat aan de RailPro wagens vastgekoppeld.
-
Eigenlijk vind ik alleen de laatste twee combinaties bijzonder.
-
Ik kon nergens een foto vinden van die combi Rick dus daarom bijzonder :) Ik had hem nooit eerder gezien of van gehoord :)
Gr. Remco.
-
Van een 1600 met RP 6400? Ik kan het me ook niet herinneren, hoor. ;)
Wel een leuke foto, alleen jammer van het bordje voor de eerste wagon.
-
Dat bordje is idd een vervelend objectje, maar goed weghalen is ook zo wat ;)
Gr. Remco.
-
Vanmiddag:
(http://i440.photobucket.com/albums/qq121/wilmardo/IMGP0371.jpg)
(http://i440.photobucket.com/albums/qq121/wilmardo/IMGP0373.jpg)
Loc's: Railion 1601 en RailPro 6402
Wagons: Shimms, begeleidingswagon
Locatie: Rotterdam Centraal
Tijdstip: Thu Jun 11 10:41:00 2009
Gr Wilmar
-
Hoi Wilmar,
Hey leuk dat jij hem hebt gefotografeerd op Rotterdam Centraal en ik rond 12:00 bij Hilversum (y)
Gr. Remco.
-
Wat dacht je van deze combinatie dan.
(http://manuelspot.nl/manuelspot%202.1_bestanden/image46331.jpg) (http://manuelspot.nl/manuelspot%202.1_bestanden/image46331.jpg)
De 629 met de vernieuwde ICR's aan de haak bij de Stibans.
Manuel
-
Hoi Wilmar,
Die eerste staat ook als topicstart ;) en die laatste 2 zijn zeg maar 'niet bijzonder' :) Het zijn mooie foto's daar niet van, maar het is standaard materieel :)
Het gaat juist om foto's zoals je eerste foto.
Wat wel leuk is, dat jij hem hebt gefotografeerd op Rotterdam Centraal en ik rond 12:00 bij Hilversum (y)
Gr. Remco.
Zo beter dan? Heb jij enig idee wat er in de goederen trein zat en waarom de begeleiding nodig was? Misschien (ik roep maar wat) militair?
GR Wilmar
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF1414.jpg)
Loc: Structon rail-vrachtwagen
Wagon's: RailPro
Locatie: Station Roermond
Tijdstip: zondag 2 november 2008
De vrachtwagen zat aan de RailPro wagens vastgekoppeld.
Stond er nog een lok voor? Of was het niet de bedoeling dat het ging rijden?
Mvg,
Emiel
-
Zo beter dan? Heb jij enig idee wat er in de goederen trein zat en waarom de begeleiding nodig was? Misschien (ik roep maar wat) militair?
GR Wilmar
Toppie, nee geen idee, bij mij kwam hij op snelheid voorbij, heb jij niets kunnen zien ?
Gr. Remco
-
Toppie, nee geen idee, bij mij kwam hij op snelheid voorbij, heb jij niets kunnen zien ?
Gr. Remco
Mischien was die wagen gewoon mee in opzending. Hoeft niet altijd gelijk begeleiding in te zitten.
Manuel
-
Nee ik ook niet maar volgens mij zat er wel wat in de begeleidingswagon. Het kwam volgens mij uit Duitsland omdat het een Duits rijtuig was.
Gr Wilmar
-
Ja ik zie die dingen ook vaak bij Amersfoort staan bij de militaire treinen. Of op het melitair terijn bij Amersfoort.
Manuel
-
Nog wat leuke spots van de afgelopen jaren.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/_MG_0175.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/_MG_0175.jpg)
De 1743 met rijtuigen van de zlsm aan de haak in Hgl.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/_MG_0222.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/_MG_0222.jpg)
De 1743 nogmaals maar nu met spul van de MBS aan de haak in Hgl.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4425.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4425.jpg)
De 6438 aan het rangeren met wagens voor en achter de lok.
Manuel
-
Kijk dat zijn inderdaad leuke 'vreemde' samenstellingen (y) Daar kun je je behoorlijk mee uitleven op je baan ;D
Gr. Remco.
-
Op het gebied van treinstellen kan je je ook behoorlijk uitleven.
De treinen 80409 Nijmegen-Zwolle en 80410 Zwolle-Nijmegen zoals die tot eind 2006 reden waren ook altijd leuk. Een DD_IRM IV( vaak de 8498 of 8499 met extra 1e klas) en later VIRM IV of VI met 1 of 2x DM90 in opzending waar ook regelmatig een Syntus stel bij zat. VIRM werd af en toe ook vervangen door een Plan T.
Ik heb nog wat van die leuke combi's die post ik straks wel als ik op m'n werk ben, groetjes Michiel
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4425.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4425.jpg)
De 6438 aan het rangeren met wagens voor en achter de lok.
Deze methode heb ik zelf alleen in modelspoor gezien maar nooit in het echt!
is een keer wat anders dan alleen achter.
-
Op het gebied van treinstellen kan je je ook behoorlijk uitleven.
De treinen 80409 Nijmegen-Zwolle en 80410 Zwolle-Nijmegen zoals die tot eind 2006 reden waren ook altijd leuk. Een DD-IRM IV( vaak de 8498 of 8499 met extra 1e klas) en later VIRM IV of VI met 1 of 2x DM90 in opzending waar ook regelmatig een Syntus stel bij zat. VIRM werd af en toe ook vervangen door een Plan T.
Ik heb nog wat van die leuke combi's die post ik straks wel als ik op m'n werk ben, groetjes Michiel
De 80409 en 80410 diende om DM90 stellen uit de regio Arnhem/Nijmegen van en naar het Onderhoudsbedrijf Zwolle te vervoeren, in de DD-IRM periode ging één stel uit de 2063 die door de 8498 en 8499 werd gereden in Nijmegen over op de 80409 om later als 80410 weer terug te komen. Of die van de 2063 voor of achter afkwam weet ik niet meer, we praten dan over een jaar of 8 a 9 geleden.
Verder heb ik 2xDM90 in het verleden door Nijmegen Dukenburg gesleept zien worden door 3x Plan V, had geloof ik toen iets met werkzaamheden in het zuiden van het land te maken maar dat is ook al jaren terug.
Een jaar of 2 geleden zag ik een keer een VIRM VI met een Plan T in opzending op volle snelheid door Leiden Centraal rijden.
Een paar weken terug zag ik een ICM IV die uit de 7500 Arnhem-Ede Wageningen v.v. kwam richting het noorden gesleept worden door volgensmij een VIRM IV maar weet ik niet 100% zeker( zou misschien ook een VIRM VI geweest kunnen zijn).
Allerlij combi's van DM90+DH I of II zijn niet bijzonder, maar wel leuk.
Iets wat nu regelmatig voorkomt zijn Lint41 stellen die door een dieselloc van/naar Eindhoven gesleept worden voor onderhoud.
Oohja ook heel apart is een VIRM VI+ ICE 3M, dat heeft vanaf Arnhem naar Leidschendam gereden een jaar of 2 terug een keer toen een ICE op weg naar Duitsland een panto verloor bij Duiven en op de terug weg z'n 2e en laatste gelijkstroom panto verloor bij Duiven. Dat stel kwam toen nog stapvoets Arnhem binnen rollen, maar daarna was het ook echt over en kon hij zelf nergens meer heen.
Zo nu ga ik aan het werk, groetjes Michiel
-
Reguliere trein met bijzondere tractie vanwege ongewone omstandigheden:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img196.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img196.jpg)
2435 met trein 2440 (Osnabrück-Hengelo) bij Oldenzaal, 7 juli 1986
-
hallo,
deze plaat heb ik op 05-05- 1984 gemaakt, bij toeval had ik deze datum onthouden en heb bij het draadje 25 jaar geleden geplaatst, maar het blijft bijzondere combinatie (1600 zonder bovenleidingen 75 km van Zwolle)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1984_05_05_emmen_8_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1984_05_05_emmen_8_1.jpg)
mvgr Evert Masselink.
-
Zo beter dan? Heb jij enig idee wat er in de goederen trein zat en waarom de begeleiding nodig was? Misschien (ik roep maar wat) militair?
GR Wilmar
Niets, want volgens mij is dat een trein op weg naar de Hoogovens, het rijtuig reed mee in opzending.
-
Vandaag kwam ik deze tegen
(http://i606.photobucket.com/albums/tt150/marpipixon/grootspoor/th_DSC07182.jpg) (http://s606.photobucket.com/albums/tt150/marpipixon/grootspoor/?action=view¤t=DSC07182.jpg)
Dit had ik nog nooit gezien. foto genomen bij het muiderpoortstation.
ps.
remco bedankt voor het wijzen van deze topic
-
(y)
-
Leuke treintje op weg van/naar de Dijksgracht?, groetjes Michiel
-
Van, toen ik er met de trein langskwam werden ze net van het terrein afgereden