BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: LucLinden op 03 June 2009, 23:20:54
-
Hoi
Ik heb een Twincenter met Power3 booster.
Normaal heb ik geen problemen met het 'overgangs' gebied.
Echter nu heb ik een Lint gekocht, en deze veroorzaakt bij lage snelheid 'kortsluiting'.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Is er een electronice oplossing?
Bij een andere wagen vond ik het probleem, dubbele stroom afname waardoor de overgangstijd te lang werd.
Heb ik op gelost door 1 kontaktset te verplaatsen naar de volgende wagen, en een brug met ELCO erbij voor het anti 'flikkerlicht' effect.
Bedankt
-
Hoi Luc,
Gefeliciteerd met de Lint, leuk treinstel. (y)
Ben benieuwd of meerdere mensen dit probleem herkennen.
Ik heb er 2 maar herken het niet, maar heb Lenz en Roco MM, dus dat is ook anders.
Greetz, Hans (oude SU BLCARdsp) ;D
-
Luc,
Kun je ook een schema uploaden met daarop de aansluitingen.
Wellicht heb je iets verkeerd- of vergeten aan te sluiten.
Zover ik weet moet je o.a. de massa's doorkoppelen.
Werner
-
Hoi Werner,
das een goeie! Ik heb de oplossing!!
Ik heb eens gekeken en vond 2 soorten, bij Uhlenbrock is het elkel geisoleerd, bij Fleischman dubbel(http://E:\Trein\Digitaal\Fleischmann\twintechniek_schema.gif) En zo heb ik het gedaan, dubbel geisoleerd.
Ik heb een Fleischmann Twin-center, met een Power3 65600 van Uhlenbrock.
Nou rijst de vraag kan ik 1 iso weghalen en bijv beide pinnen 3 samenvoegen? Was de vraag die volgde. Maar de oplossing is simpeler!
Beide pinnen 3 opdezelfde rail, en beide pinnen 4 idem. De dubbele iso las zit er nog steeds.
Maar de 'kortsluitmelding' is volledig weg! Ook bij de laagste minimale snelheid.
Walter bedankt voor mee helpen denken om zo het juiste 'spoor' te vinden.
Luc