BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 27 May 2009, 12:55:26
-
Spoorwegbeheerder ProRail start volgende week met het verwijderen van 24 overwegen op het traject van de oude Sloelijn. Eerder had ProRail al de spoorstaven, de dwarsliggers en het spoorgrind weggehaald en afgevoerd.
De overwegen worden eerst opgebroken waarna het wegdek weer wordt hersteld. Per overweg neemt dit circa 2 dagen in beslag. Naar verwachting duren de werkzaamheden tot 31 augustus. Tijdens de werkzaamheden worden voor de meeste overwegen omleidingroutes ingesteld.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8657.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8657.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8658.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8658.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8660.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8660.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8661.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8661.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8665.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8665.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8668.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8668.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8669.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8669.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8673.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8673.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8688.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8688.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8690.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8690.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8694.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_8694.jpg)
SK
-
Interessant. Op dezelfde overweg heb ik twee weken geleden dezelfde foto gemaakt.
Binnenkort toch maar weer eens op de fiets stappen om te zien wat de stand van zaken is.
-
Plaatjes bij geplaatst 8)
-
Sorry maar waar in het land lag/ligt deze lijn? :-[
m.v.g.
Mark
-
De Sloelijn is het goederenspoor dat het Sloegebied (havengebied Vlissingen-Oost) verbindt met het hoofdspoor Vlissingen-Roosendaal (ook wel Zeeuwse lijn genoemd).
Bron Google ;D
Mvg Tino
-
Deze oude Sloelijn was het restant van een oud spoorlijntje in Zuid-Beveland. Hij is opgebroken omdat er een nieuwe Sloelijn is aangelegd.
-
Toch altijd een triest gezicht, zo'n opgebroken lijntje... :'(
-
Wordt dat nu een beveiligde fietsroute? ;) :-*
Ruurd
-
gelukkig niet de ijmuiderlijn. Hier is gelukkig nog een nieuwe lijn voor gekomen
-
Het is inderdaad de bedoeling dat het oude tracé een fiets/wandelroute wordt. Ik weet niet wat je bedoelt met 'beveiligd'.
De nieuwe Sloelijn heeft een eigen site: http://www.sloelijn.nl/home/ (http://www.sloelijn.nl/home/)
Daar kun je zien hoe deze nieuwe lijn loopt. Op google maps is er nog helemaal niks van te zien, zelfs niet van het voorbereidende grondwerk. Waaruit je kunt concluderen dat die google plaatjes minstens 3 jaar achter lopen.
-
Klaas, Google Maps loopt inderdaad achter. In het begin was dat niet, maar de Amerikaanse terrorisme bestrijding en veiligheidsdienst maakt al heel snel bezwaar en dreigde de site uit de lucht te laten halen. Ook in andere landen bestond dat commentaar. Vervolgens heeft Google een afspraak gemaakt de plaatjes met 'n paar jaar vertraging te publiceren. Microsoft Maps hanteert dezelfde vertraging.
Sander
-
Met dat voortvarende opruimen loopt de overheid in ieder geval niet het risico dat de SGB er eventueel zou willen rijden!
Ik had dit enthousiasme niet verwacht.
Groeten, Jaap
-
Overigens zal het interessant zijn om over een tijdje dan eens met Google Earth te kijken, want daar kun je oude foto's bekijken. Dan heb je dus de oude en de nieuwe situatie, die je kunt bekijken door een dingetje op en neer te schuiven.
- Peter
-
Met dat voortvarende opruimen loopt de overheid in ieder geval niet het risico dat de SGB er eventueel zou willen rijden!
Nou, dat risico is nul, want de SGB heeft er absoluut geen belangstelling voor....
-
En waarom niet?
Ruurd
-
De SGB heeft de handen al vol met de eigen lijn, en met allerlei andere plannen.
-
Ze berijden hun eigen lijn nog nieteens over de volledige lengte omdat daar nog teveel aan moet gebeuren ;)
Gr,
Thom
Heeft het SGB lijntje van de week nog genoeg bereden ;)
-
En waarom niet?
Ruurd
Omdat een geisoleerd liggend lijntje, dat alleen via de hoofdlijn te bereiken is, en toeristisch gezien van niks naar nergens loopt, niets toevoegt aan het SGB-product. Het zou alleen maar extra kosten opleveren, en nauwelijks of geen extra klanten. Dan is het veel zinvoller om het baanvak Hoedekenskerke-Oudelande te reactiveren, wat gewoon aansluit op het momenteel al in gebruik zijnde baanvak Goes-Hoedekenskerke. Dat reactiveren gaat trouwens ook gebeuren in de komende paar jaar.
-
Aha, duidelijk. Daar wordt over nagedacht.... (y)
Dank je voor de toelichting.
Groet, Ruurd
-
als we dan toch aan het nadenken zijn.... ;)
Check http://maps.live.com/ eens!
Hier zien we al wel de nodige activiteiten voor de nieuwe sloelijn.
...met andere woorden de terroristen moeten niet google earth gebruiken maar maps.live. ;D :-X
m.v.g.
Mark
-
Maps live kende ik nog niet. Maar zo te zien lopen die toch een jaar of 2 achter.
-
Er zijn inmiddels tal van deze "luchtfoto site's"
Sommige ook met extra features zoals "birds eye" of "street view'
En naar mijn weten is maps.live het meest up to date. (en het scherpst in beeld kwaliteit)
Maar het blijft natuurlijk lastig als je de hele wereld haarscherp in kaart wil brengen en nog niets eens te veel achter de feiten aan wil lopen. ;) .... en je diensten nog gratis aan te bieden ook.
Overigens nog even een vraagje over de electificatie.
Aangezien veel goederenvervoer door private organisaties gedaan wordt, die over het algemeen ook veel met diesel materieel rijden,... vroeg ik me af welke loc's men op het oog heeft die daar persee moeten rijden en electrisch zijn. En waarom moeten die daar dan rijden?
Rotterdam heeft tenslotte ook nog steeds een heel groot deel niet geelectrificeerd en dat werkt ook nogsteeds prima. ???
m.v.g.
Mark
-
De meeste (private) vervoerders hebben ook E-locs dus waarom geen bovenleiding? Nu kan je met een zwakkere dieselloc de trein voorbrengen en deze door een sterkere E-loc laten vertrekken. Bijvoorbeeld ACTS rijdt nu voor Locon een trein die in Roosendaal of Goes wordt overgenomen door een dieselloc terwijl de trein eigenlijk naar de Sloe moet kunnen doorrijden. De G1206 van ACTS brengt de trein dan wel naar z'n eindbestemming over de stamlijn.
Als het goed is komt op de havenspoorlijn nog dit jaar geheel onder spanning te staan. Nu staat er al prik op de waslijn tot Pernis.
Groet, Chris
-
Ik verwacht gewoon met oog op de toekomst. Op dit moment rijdt alleen Locon daar met hun traxx 186 146 met papierpulp. Dus zodra de stroom erop staat (wat nu dacht ik nog niet het geval is) gaan die daar gebruik van maken. Maar reken maar dat het nog veel toe gaat nemen de komende jaren. ERS heeft al aangegeven alles electrisch te gaan rijden. Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.
-
Tot en met per
Rotterdam wordt ook helemaal electrisch. De bedrading en portalen enz is er al. De prik staat er alleen nog maar op tot iets voorbij de Waalhaven.
Tot en met Pernis om precies te zijn.
Groeten Dennis
-
De bovenleiding van de Sloelijn staat idd nog niet onder spanning. Vanaf de aftak van de hoofdlijn staat er spanning op tot de eerste of tweede mast voorbij het Mallard viaduct. Daar zit een isolator in de draad, met daarop een bordje. Aan de ene kant waarschuwt dat bordje voor spanning op de draad, aan de andere kant staat een aardeteken. En in de volgende mast zit een aarddraad aan de uithouder die beneden aan de spoorstaaf zit.
Wanneer er spanning op komt weet ik niet. Zo te zien lijkt alles klaar te zijn.