BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => (Her)beginners => Topic gestart door: IJmc op 22 May 2009, 23:18:04
-
Piko heeft een hele hoop hoge schuifwandwagens uitgebracht voor de Opeltrein.
Heeft iemand een lijstje met daarop alle Piko nummers?
-
Zou ik even beginnen:
54400 DB CARGO 42 80 226 1 011-0 Hirrs-tt239
54401 DB CARGO 42 80 292 1 372-8 Hirrs-tt325
Groet
Bernd
NB: Fleischmann heeft ook nog van deze wagen...
-
Fleischmann klopt, weet niet of ie al uit is.
-
is uit, een echt mooie wagen ...
-
Is Opel dan zo'n slecht merk dat er wagonladingen vol onderdelen moeten worden gemaakt ? ;) ;D ;D
Harm
-
Moet haast wel >:(
M'n volgende auto wordt waarschijnlijk de nieuwe Seat Ibiza.
Maar dit alles terzijde.
Op de Piko site staan maar 4 uitgaves.
Zijn er in het verleden meer Pikonummers ervan geweest?
-
Nope.
Ze zijn er ook pas sinds 2007.
-
Nou, dan weet ik bij deze genoeg.
Bedankt Chris (y).
Een paar foto's van die Fleischmann zie ik graag.
-
Zoals het niet bij iedereen bekend zal zijn, worden auto is fabrieken over de gehele wereld in elkaar gezet. En zijn er onderdelen leveranciers die de auto in onderdelen aanleveren, zoals plaatwerk, motoren versnellingsbakken ramen stoelen en wat er zoal meer in een auto zit.
Ford doet dit bijvoorbeeld met trailers die vanuit bijvoorbeeld Engeland komen en naar de Ford fabriek in België gaan.
Zo worden de Opels in Spanje en Portugal in elkaar gezet, de Ford busjes komen uit Turkije.
Dus is er een stukje vervoer van onderdelen nodig, Opel zal dit onder andere doen met wagons.
De Fords die gemaakt zijn in België worden weer op autotreinen geladen en komen terug naar o.a. Vlissingen, waar ze te samen met de lege trailers weer teruggaan naar Engeland. Zo wordt iedereen een beetje aan het werk gehouden. ::) ;)
Mvg
Wim.
-
En vergeet niet de dagelijkse Opeltreinen naar de Assemblage fabriek te Antwerpen. ;D Zie ze hier dagelijks voorbijkomen zelfs met een Class 66 lok met Opel opschrift
Peter
-
Die wil ik toch ook wel eens zelf vastleggen...
-
@Petdig1 Dat is toch de trein waar het al de hele tijd overgaat?
Hier met een 6400 http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/3473324807/
Hier met de 189 065 http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/3410177824/
Tot slot nog een keer met de standaard class 66 http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/3278505931/
Het lijkt nu of het maar weinig met een class 66 rijdt. Maar dat valt wel mee 9,5 van de 10 keer rijdt die gewoon met een class 66.
-
Die klazen schijnen eruit te gaan.
-
Helaas wel dus ik wil er nog wel een paar op de foto zetten binnenkort.
-
@Petdig1 Dat is toch de trein waar het al de hele tijd overgaat?
Hier met een 6400 http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/3473324807/
Hier met de 189 065 http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/3410177824/
Tot slot nog een keer met de standaard class 66 http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/3278505931/
Het lijkt nu of het maar weinig met een class 66 rijdt. Maar dat valt wel mee 9,5 van de 10 keer rijdt die gewoon met een class 66.
De Opel treinen die ik vaak hier in Antwerpen zie zijn wel Habbinns ( 4-as schuifwandwagons )
Dus toch iets ander type van wagen dan de DB CARGO
Groetjes
Peter
-
De Opel treinen die ik vaak hier in Antwerpen zie zijn wel Habbinns ( 4-as schuifwandwagons )
Dus toch iets ander type van wagen dan de DB CARGO.
Foto's ervan?
-
Helaas niet.... scheur er meestal tegen 120 km/h voorbij in de haven ;D.
-
In de Opeltreinen die door Nederland rijden reden enkele jaren terug nog veel lage vierassige schuifwandwagens met Opel opschrift er op en wat hogere met Transwagon opschrift er op en die zie je nu nog steeds. In het begin zater er maar enkele rode 2assers in en nu zit er vaak bijna niks anders in die treinen. In het begin werden ze altijd met Vlaamse Reuzen gereden, pas later kwamen de Klaasjes(Class66) in beeld. Een Br189 ervoor heb ik tot nu toe nog maar één of twee keer gezien. Wat de Klaasjes betreft heb je de 2 grijze locs met GM en Opel stikkers en de onbestikkerde rode loc, ook leuk dat er op dat gebied wat afwisseling is.
Ik lees hier in dit topic voor het eerst dat de Klaasjes er evt. uitgaan, enige reden die ik kan bedenken is dat als Opel geen GM meer is de verplichting om met die locs te rijden weg valt.
Groetjes Michiel
-
De reden is gewoon dat railion overcapaciteit heeft en dus keihard gaat lopen snoeien in het matrieel bestand. Ze willen zoveel mogelijk dezelfde loctypes. Dus zijn de 232 en de V100 er al uit. Dat zullen helaas de laatste niet zijn......
-
Alleen zolang de klant eist dat er met "hun" locs gereden word blijven die locs gewoon ingezet worden.
Anders gezegt als GM niet had geëist dat Railion jaren terug Klaasjes ging inzetten voor die Opel treinen dan waren die locs er bij Railion/DB Schenker nooit gekomen. GM wilde toen die treinen anders in eigen beheer gaan rijden was toen het verhaal.
Groetjes Michiel
-
Ja alleen tijden veranderen. GM heeft niet meer zoveel te eisen want ze staan op de rand van de afgrond. Opel stond toch ook te koop? Verder is Railion toch al bezig om alles af te stoten behalve de kolen/erts/internationale containertreinen dus... Maar goed de tijd zal het leren.
-
GM heeft de locomotieven divisie EMD al een paar jaar geleden afgestoten.
Groeten, Alexander