BeneluxSpoor.net forum

Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: Jefftrack op 13 May 2009, 16:49:20

Titel: Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
Bericht door: Jefftrack op 13 May 2009, 16:49:20
Bij deze dan  mijn baanplan voor mijn nieuwe eensporige modelspoorbaan naar Nederlands voorbeeld:

Het schaduwstation en aansluitend een keerlus gelegen onder de hoofdbaan:

(http://i43.photobucket.com/albums/e366/Jefftrack/Cannenburgschaduwstation10.jpg)
klik hier voor een grotere afbeelding (http://i43.photobucket.com/albums/e366/Jefftrack/Cannenburgschaduwstation10.jpg)

Het kopstation met rangeer mogelijkheden, een industrie aftakking en het paradebaanvak naar de grote stad:

(http://i43.photobucket.com/albums/e366/Jefftrack/Cannenburgstation10.jpg)
klik hier voor een grotere afbeelding (http://i43.photobucket.com/albums/e366/Jefftrack/Cannenburgstation10.jpg)

De afmetingen van de L-spoorbaan is 434 cm x 305 cm.
Mvg,

Jeffrey
Titel: Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
Bericht door: Machinist Johan op 14 May 2009, 17:48:30
waarom enkelsporig??
Titel: Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
Bericht door: Ronaldk op 14 May 2009, 18:19:48
hallo,

Ik zou het schaduwstation groter uitvoeren met meer sporen dan ben je wat beter voorbereid op de toekomst, je komt namelijk altijd opstelruimte tekort..... en de keerlus pas na de opstelsporen aansluiten waardoor de opstelsporen een onderdeel van de keerlus gaan vormen.

voor de rest een leuk ontwerp, weer eens wat anders dan rondjes rijden... een leuk kopstation met een groot stuk vrije baan....

Groet Ronald
Titel: Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
Bericht door: Gerard110 op 23 May 2009, 12:01:43
ik zou flexrails gebruiken als ik jouw was. de bogen zien er een beetje onrealistisch uit. verder lijkt het wel een goed plan.
Titel: Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
Bericht door: Jefftrack op 25 May 2009, 09:48:13
Bedankt voor de reakties.....

Ik heb gekozen voor enkelspoor om meer ruimte over te laten voor de natuur en het geeft mij het gevoel van meer charme m.b.t. het spoor.

De groote van het schaduw station is nog redelijk open .... Alhoewel ik er bewust voor heb gekozen om het niet op te nemen in de keerlus. Hierdoor hoeven niet alle trienen door naar de keerlus enkel de de treinen met een trekkende loc. Daarbij het feit dat de keerlus nu minder ruimte vraagt....

Ik wil het hele baanplan opbouwen uit flexrails maar gebruik hier de standaard bogen om een houvast te hebben in het ontwerpen. De bogen zullen werkelijk minder worden.

Jeffrey
Titel: Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
Bericht door: Matthijs van Heijningen op 25 May 2009, 11:39:19
En zo'n schaduwstation als dit:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/jefftrack.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/jefftrack.png)

Heb je 3 doorgaande sporen die door naar de keerlus gaan en 3 kopspoortjes voor treinstellen of trek/duw treinen.

mvg,

Matthijs
Titel: Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
Bericht door: Jefftrack op 25 May 2009, 11:44:45
Is inderdaad ook een goede optie waar ik nog naar zal kijken....

Jeffrey
Titel: Re:Cannenburg tp IV/V - (Baanplan H0)
Bericht door: Jefftrack op 17 June 2009, 14:07:31
Ik heb de tips ter harte genomen en deze verwerkt in een nieuw baanplan:

Het schaduw station:
(http://i43.photobucket.com/albums/e366/Jefftrack/cannenburgschaduwstation11.gif)
klik hier voor een vergrote afbeelding (http://i43.photobucket.com/albums/e366/Jefftrack/cannenburgschaduwstation11.gif)

Zichtbare sporen:
(http://i43.photobucket.com/albums/e366/Jefftrack/cannenburgstation11.jpg)
klik hier voor een vergrote afbeelding (http://i43.photobucket.com/albums/e366/Jefftrack/cannenburgstation11.jpg)

Het goederen spoor is komen te vervallen omdat ik meer landschap wilde en daarbij een grote brug over een grote rivier. Het is nu wat gehoekt mar beide bochten in het midden stuk worden minder scherp waardoor de brug scheef komt te liggen ten opzichte van de randen van de tafel.

Jeffrey