BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Martijn_ op 03 November 2006, 16:46:28
-
Wie weet er meer van.
Is dit een proef of worden alle rijtuigen in deze zogenaamde fresh kleuren (zie onderschrift foto) gespoten.
Dan kunnen de modelspoorfabrikanten weer aan de bak voor aslweer een nieuwe kleur uitvoering.
de foto (http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/74375/kategorie/Neuzug%E4nge/digitalfotografie/72.html)
-
Is volgens mij gewoon gefotosoept.
mvg,
Matthijs
-
-
-
Volgens mij (weet het dus niet zeker) is dit gefotosoept aangezien wit de kleur is voor intterregionaal verkeer en rood alleen voor regionaal verkeer in Duitsland. Aangezien deze stellen voor Interregio worden gebruikt lijkt het me sterk dat ze rood worden.
Groeten,
Herman
-
Als ze gefotosoept zijn (en dat is een vrij zware beschuldiging richting de maker, laten we daar voorzichtig mee zijn), dan is het verduiveld goed gedaan.
Als ik iets nieuws zie, ga ik Googlen. Dan vind ik bijvoorbeeld dit (http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?31,3109404,3111685#msg-3111685), en hoewel ik daarna geen zin heb het hele draadje te lezen ;D heb ik in ieder geval een onafhankelijke waarneming voor wat betreft die rijtuigen. Dan heb ik hier (http://photos1.blogger.com/blogger/1589/2084/1600/103_2931.jpg) mijn derde waarneming, en dan ben ik tevreden met betrekking tot de vraag naar echtheid.
Rest nog de vraag: hoe zit het? Wat is dit voor kleurstelling en waarom?
-
Ok, deze kleurstelling bestaat dus sinds kort wel voor de stuurstand :P verder lezend in het door jou gelinkte DSO draadje vind ik dat het gaat om zojuist omgespoten rijtuigen voor een nieuw op te zetten RE-dienst die 200 moet gaan rijden.
-
Hmm, vond de witte kleur toch mooier, al kan ik niet bij je 3de waarneming komen,... die is Forbidden,... het is een vreemde zaak. Iniedergeval m'n tekst nog iets meer afgezwakt,... stond ook niet voor niets bij "weet het niet zeker" :P Bovendien kan je het ook als een compliment zien, want hij was dan wel mooi gefotosoept ;D
Groeten,
Herman
-
Hmm, deeplinkbeveiliging dus (kan ik niet zien, omdat ik reeds op legale wijze daar terecht ben gekomen ;D). In dat geval: even naar http://bildervonderbahn.blogspot.com/ en dan naar beneden, naar de entry van dinsdag 24 oktober.
-
niets gefotosoept dus, zoals al gezegd gaat het om een unieke 200 km snelle Regionale verbinding waarvoor passend materieel nodig was, dat rijdt normaal alleen ic diensten, maar nu natuurlijk wel in de RB kleuren gespoten moest worden. materieel blijft gewoon van Fernverkehr.
-
Beste mensen,
Is het nou erg moeilijk om gewoon gephotoshopt te schrijven?
Staat zo kinderlijk om steeds verbasteringen in teksten te zetten.
groeten uit Tilburg,
Gert van den Berg
-
Wel een hele verbetering ten opzichte van de ICE-kleuren. De ICE-kleuren hadden ze exclusief voor de ICE moeten houden. Mijn mening, dat wel.
Ik hoop trouwens wel dat ze nu eens wat langer vasthouden aan een gekozen kleurenschema. Op de modelbaan is je nieuw gekochte materieel al weer na een paar jaar gedateerd.
Groet, Bas
-
Hmm, deeplinkbeveiliging dus (kan ik niet zien, omdat ik reeds op legale wijze daar terecht ben gekomen ;D). In dat geval: even naar http://bildervonderbahn.blogspot.com/ en dan naar beneden, naar de entry van dinsdag 24 oktober.
Bij de neunundzwanzigstem Oktober staat ook nog een Niederländische ICE. Dat die Duitsers daar foto's van maken, zeg. :)
- Peter
-
@Gert, ja, dyslectie dus dan maar even dit
De kleuren van de versie daarvoor (Deze bedoel ik) (http://www.treinengek.nl/materieel/plaatjes/43301.jpg) vond ik eigenlijk nog mooier. Die ICE achtige kleurstelling vind ik maar een beetje kaal voor een rijtuig.
Groeten uit Houten ;),
Herman
-
En deze rijtuigen gaan rijden over de nbs tussen München en Nürnberg, vandaar dar het 'heimatbahnhof' van deze fresh rijtuigen ook München is.
Als deze stoptrein dan echt 200 km/h gaat rijden zou dit dan de snelste stoptrein van de wereld zijn.
En wat zijn de stopplaatsen langs de nbs.
mvg Martijn
-
Als deze stoptrein dan echt 200 km/h gaat rijden zou dit dan de snelste stoptrein van de wereld zijn.
Wrong... in Frankrijk rijdt de ZTER (eerste niet-TGV-treinstel van de SNCF dat in de reguliere dienst 200 rijdt) voor diensten die erg dicht bij een 'stoptreindienst' liggen - maar die notie bestaat niet in Frankrijk - en enkele getrokken regionaaltjes (Interloire, Aqualys ten dele, TER200 Alsace) die meer weg hebben van de Duitse treincategorie RE.
-
Een filmpje over deze rijtuigen:
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3600&ids=140473