BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Th0mas op 19 April 2009, 12:06:38
-
Hoi,
Ik ben bezig met het samenstellen van een container trein. Ik heb een Mehano Sggmrss besteld, en wil graag meer van deze wagens.
Nu is mijn vraag, kunnen in een container trein bijvoorbeeld Sggmrss en sgnss in een trein zitten, of is het dan alleen Sggmrss of alleen sgnss?
Heeft iemand misschien (grootspoor) foto's van een dergelijke combinatie?
Mvg.
-
dag Thomas.
Ik rijd zelf voor ACTS.
In de containertrein die ik meemaak zitten 2-asser en 4-assers.
Het is ook mogelijk om 6 assers in te zetten.
Mehano heeft de 6 asser in het assortiment zitten die je besteld hebt.
groetjes Chris
-
Oke bedankt :D
Dus ik kan zo ongeveer alle container wagens in een trein hangen ;)?
Mvg.
-
dat kan.
Ervanuit gaande dat je als je een ERS trein of ITL treinnabouwt er meeestal alleen 6 assers inzitten.
Veolia{Rail4chem} rijden ook nog met 4 assers gecombineerd met 6 assers.
chris
-
Oke ;D
En als laatste: kunnen er ook bijvoorbeeld B-cargo wagens en DB wagens in, dan bedoel ik dus de groene B-cargo wagens en bruin/lichtgrijze DB wagens? (bijvoorbeeld)
MVg
-
ACTS met lange tweeassers, korte en lange vierassers, zesassers door elkaar.
-
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.flickr.com/photos/heyst/tags/containerwagon/
-
Volgens mij zitten er bij ERS niet alleen maar 6'assers in volgens mij moest elke sleep minstens een x aantal 4 assers hebben dacht ik ooit in de RM gelezen te hebben.
-
Vraagje: wat is de maximale lengte van containertreinen in Nederland (hoeveel wagens/hoeveel TEU)?
-
Hello, volgens mij is de maximale lengte van een trein in Nederland 700m maar er staat me ook iets bij dat het wat 'verruimd' is. De meeste containertreinen zijn rond de 600 meter. Van ERS treinen weet ik nog dat de treinen naar Italië op maximaal 535 meter lengte mochten rijden met ook een maximaal tonage van 1350 ton. Dat had te maken met de lijnen door de Alpen. Ook de lengte van de Blericktreinen van Veolia zit een maximum. De treinen rijden veelal op een lengte van ook ongeveer 535 meter. Dat heeft vooral te maken met de lengte van de omloopsporen in Blerick en de lengte die bahandeld kan worden op de sporen van de ECT aldaar. Die treinen hadden in de Shortlines en Rail4Chem tijd een maximaal laadvolume van 80 TEU. En voor de leken, 1 TEU is een 20ft container.
Groet, Chris
-
Volgens mij zijn de shuttle's van ACTS langer dan van ERS, maar dat kan aan mij liggen. Volgens mij is de maximale lengte van zo'n goederentrein 700 meter.
Inmiddels (1 december 2008) heeft Railion proeven gedaan op de betuweroute met 1000m lengte met de 189 072. http://www.railcargo.nl/index.cfm?menuid=6&product=2756#reactie
-
Blerick shuttle zit op de 585, is er geloof ik een nog iets langer. Trein past precies op de sporen inBlerick, alleen dan moet de loc nog omlopen ;)
-
Een beetje off-topic, een filmpje van een amerikaanse containertrein met '48 en '53 containers en "double-stack"!
Ietsje meer dan 80 TEU...
http://www.youtube.com/watch?v=XmlGw7e_rJk
-
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er gelijk heeft: lok6494 of rail4marcel.
Zitten er in een ERS containertrein meestal inderdaad alleen maar zes-assers, of moeten hier nou juist ook een bepaald aantal 4-assers in hangen (en waarom is dat dan zo)? Ik wil natuurlijk wel een beetje een kloppende sleep containerwagens achter m'n Class 66 hangen...
-
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er gelijk heeft: lok6494 of rail4marcel.
Zitten er in een ERS containertrein meestal inderdaad alleen maar zes-assers, of moeten hier nou juist ook een bepaald aantal 4-assers in hangen (en waarom is dat dan zo)? Ik wil natuurlijk wel een beetje een kloppende sleep containerwagens achter m'n Class 66 hangen...
En waarom? Heeft dit te maken met uitrangeren?
-
Er zitten inderdaad een verplicht aantal 4-assers bij als je het niet geloofd dan moet je zelf maar is langs de baan gaan staan. Waarom dit is weet ik niet precies maar ik dacht dat er destijds stond dat het was omdat er zo aan het minimaal aantal assen voldaan werd.
-
is dat alleen bij ers zo?
Want bij DLC/crossrail rijden ook treinen met alleen maar 6 assers.
hier een foto, niet van al te beste kwaliteit.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DLC_PB_03.jpg)
deze had er toen 21 dubbele container draagwagens.
groeten wesley
-
Dat denk ik wel want ik kan me niet voorstellen dat er een verplicht aantal assen is.
-
Er zitten inderdaad een verplicht aantal 4-assers bij als je het niet geloofd dan moet je zelf maar is langs de baan gaan staan.
Ik wil je best geloven hoor, maar ben gewoon wel benieuwd wat de echte reden hierachter is. Een verplicht minimum aantal assen kan ik me inderdaad niet echt voorstellen.
Overigens heeft het denk ik weinig zin om hiervoor zelf langs de baan te gaan staan. Als er dan een ERS trein voorbij komt, kan ik hooguit zien of die trein ook 4-assers heeft. Dan weet ik echter nog steeds niet of dit voor alle ERS treinen geldt, en of dit inderdaad ook verplicht zo moet zijn.
-
Het enige wat ik aan minimum assen weet is minimaal 20 assen voor het roestrijden, maar ik ben de helft al weer vergeten wat me geleerd is ;)
Zag trouwens laatst een trein van ACTS met nagenoeg alleen maar 2-assers, dus zal waarschijnlijk geen nederlands regeltje zijn ;)
-
Even ter aanvulling, op de website van ERS Railways (http://www.ersrail.com/railways/fleet.html) is wel een kort lijstje met het materieel van ERS Railways te vinden:
Locomotieven:
8 x EMD Class 66
4 x Siemens ES64F4
3 x Vossloh G1206
Containerwagens:
606 x 90' Sggmrs (lange 6-assers)
275 x 80' Sggrs (kortere 6-assers)
234 x 60' Sgns (4-assers)
Iemand trouwens ook enig idee wie er in N-spoor mooie containers voor de belading van zo'n trein maakt? Graham Farish maakt wel erg mooie containers, maar die zijn in de Engelse N-schaal (1:148) en dus voor een 45' container ongeveer 0,5 cm te lang.
-
innovations Deluxe maakt mooie containers, anders kan je ook nog Walthers proberen.
-
Ben toch wel benieuwd wie er 6 mtr trein kwijt kan op zijn (model)baan, eruit gaande van een gemiddelde containerboot.
Als mijn berekende lengte niet klopt hoor ik dat graag.
Ben van 35 wagons uitgegaan.
Grt, Ronald.
-
Ja bij ons op de clubbaan in Haarlem kan dat!
Vorige week met bulkvervoer gereden br185 in dubbeltractieoorspan + duw lok, 41 kolenbakken + 2 koppelwagens.Rijdt perfect !
september weer open huis.
-
@ Han, daar heb je me.
Op onze Zwolse clubbaan is dit ook mogelijk, maar bedoelde eigenlijk de eigen privé baan.
Maar dat snap je denk ik wel.
Grt, Ronald.
-
Ik kan best 6 meter trein kwijt op m'n modelspoorbaan. De loc is dan wel aan beide kanten aan de wagens gekoppeld ;)
Nee, mijn containertrein zal echt geen 6 meter worden, maar een beetje een realistische samenstelling (wat betreft de verhoudingen in aantallen van bepaalde typen wagens) is wel leuk.
-
Ook op mijn eigen baan rij ik weliswaar wat kortere usa ertswagens maar toch ook 36 stuks achter twee of drie sd45's
-
Bij mij houdt het bij een meter of 4 op. De gelede wagens gebruik ik niet, hoewel ik ze wel mooi vind. Maar een containertrein bestaande uit twee- en vierassers ziet er bij die lengte overtuigender uit.
-
even een oudere topic van onder het stof gehaald ;D
hierbij een filmpje op Myvideo.de met de ZDF Express op kop
http://www.myvideo.de/watch/842176/120_151_ZDF_Express_mit_Gueterzug_in_Hamburg
in deze samenstelling zitten zowel twee-, vier- en zesassers !
weet er iemand welk model in HO het best voor de tweeassers kan gebruikt worden :
ik bedoel dan model van Piko of Fleischmann (Lgjs 598) ?
-
De containertreinen van ACTS zijn samengesteld naar wens van de klant, heeft weinig met regeltjes te maken.
de Coevorder-shuttle met uitsluitend 6-assers,
de TBI en Acht-shuttles reden met 2 en 4-assers
De Veendam en Leeuwarder-shuttles rijden met lange 4-assers Sgns en 2-assers Lg(n)s,
De lengte van de shuttles varieerd ook best wel,
Vdm +/- 650m, Lw 600m, Tbi 600m, At 640m, Co 650m.
Lengtes worden vaak bepaald door de lengte die de betreffende terminal maximaal kan behandelen.
GreetZ Arjen
-
nog een interessante "korte" containertrein gevonden op www.bahnvideos.eu
leuk voor de modelspoorbaan
link :
http://www.bahnvideos.eu/name/einzelbild/number/5322/kategorie/Schweiz~E-Loks~Re+420+%28Re+4~4+II%29.html
Re 420 (Re 4/4 II) durchfährt mit kurzem Güterzug den Bahnhof von Spiez am Abend des 28.07.08.
er zitten minstens vier verschillende types in dacht ik waaronder één zesasser
correct me if I'm wrong ::)
en het kan nog wat korter ...
http://www.myvideo.de/watch/4084506/482_023_9_mit_kurzem_Containerzug