BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Jos001 op 16 April 2009, 23:25:04
-
Ik stond vanavond op het station in Tilburg te wachten op de trein.
Direct naast het station ligt de werkplaats. Daar stond pal tegen het scheidingshek de DE3 vliegende hollander geparkeerd. Mooi zilver is niet lelijk :)
Na een paar miniten bestuderen kwam er een goederentrein aanrijden. Ik dacht "Hee, de tuplenloc". Bleek toch een andere te zijn. Er stond een grote tekening van een molen op en iets wat op een ronde kaas leek (het was al donker). Tussen de twee afbeeldingen de tekst "DB rijdt schoner, DB rijdt elektrisch".
Zo werd het wachten op een vertraagde trein toch nog aangenaam ;D
Groetjes,
Jos
-
Hey Jos!
Ik sta er bijna iedere avond, ik heb ze ook gespot! ;D
Ik moet altijd 20 minuutjes wachten op de bus. Soms heb ik geluk en komt er ook een klaas of 189'er voorbij :) Weet je zeker dat je geen Tulpenlok hebt gezien?
Mvg,
Rob
-
Hoi Rob,
Er stond een hele grote getekende molen op en iets geels, kon geen tulp ontdekken :-)
Het was om 21:30 vanavond.
Groetjes,
Jos
-
Als je naar flickr.com gaat en als zoektitel 189 065 in geeft zul je zien dat het wel degelijk de 'Tulpenlok' was.
Erich
-
In het donker lijken tulpen op kaas....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/29_04_2008_Utg_189_065_6_02.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/29_04_2008_Utg_189_065_6_02.jpg)
29-04-2008 Uitgeest
-
Pfff, zie je wel, ik moet voortaan gewoon vroeger naar huis gaan... ;D ;D
Groetjes,
Jos
-
En die DE3 staat er ook al meer als een half jaar.Dingetje gaat bijna alweer weg geloof ik.
-
Over de DE-III Zie alhier voor wat meer info over de overbrenging naar het NSM
http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=639
-
En die DE3 staat er ook al meer als een half jaar.Dingetje gaat bijna alweer weg geloof ik.
Alleen nu staat ie er weer compleet in mekaar ;)
waarom vertekt die 2225 vanaf de Whz? ???
-
Alleen nu staat ie er weer compleet in mekaar ;)
waarom vertekt die 2225 vanaf de Whz? ???
De DE3 staat er al bijna twee jaar...
De 2225 gaat zaterdag vanaf het depot van de SSN naar Whz om enkele rem- en koppelwagens op te halen en van daaruit naar Tb.
-
Ja hij staat daar idd al weer geruime tijd, alleen nu staat ie er weer in zijn geheel, terwijl die tot pas? geleden altijd in stukken heeft gestaan.
-
12.29 Whz 13.31.Tb.groet Bram.
-
Komende zondag vindt de overbrenging plaats van het museale stel naar Utrecht.
Zie voor dienstregeling:
Transport Dieseltreinstel 27 van Tilburg naar Utrecht Maliebaan op zondag 26 april 2009
Trein 60005 Tilburg – Arnhem Trein 60006 Arnhem – Utrecht Maliebaan
Tilburg v. 10.57
’s-Hertogenbosch d. 11.21
Oss d. 11.42
Nijmegen a. 12.09
v. 12.26
Arnhem a. 12.48
v. 13.05
Ede-Wageningen a. 13.25
v. 13.29
Driebergen-Zeist a. 14.10
v. 14.20
Utrecht Maliebaan a. 14.32 v = vertrek a = aankomst d = rijdt door
Grtz,
Willem
-
De complete en goede drgl staat in de link die Pewiam hierboven heeft neergezet...
-
De complete en goede drgl staat in de link die Pewiam hierboven heeft neergezet...
Dat waag ik te betwijfelen ;)! De dienstregeling die ik heb vermeld is afkomstig van de NS en is vanmiddag vrijgegeven aan de pers.
Grtz,
Willem
-
De drgl die er staat is afkomstig van de maker en de vervoerder van het gebeuren: Railion (ook wel: DB Schenker Rail Nederland). Dus die klopt ;)
-
Dat waag ik te betwijfelen ;)! De dienstregeling die ik heb vermeld is afkomstig van de NS en is vanmiddag vrijgegeven aan de pers.
Grtz,
Willem
Ik vraag me hierin af wie "NS" is en waarom "NS" hier wat vrijgeeft aan de pers, aangezien ze er dit keer zoals Olaf al zei er niet zoveel mee te maken hebben ;)
-
Wat dacht je van een officieel persbericht van de Nederlandse Spoorwegen gericht aan de media.
Strikt genomen hecht je geen waarde aan officiële uitingen aan de media van de NS.
Grtz,
Willem
-
Het klinkt mij een beetje vreemd, aangezien het NSM allang niet meer van NS is, en NS hier dus ook niet de vervoerder is, dus waarom zou NS wat publiceren ?
Daarnaast zie ik tussen de persberichten van NS op hun site ook niks http://www.ns.nl/cs/Satellite/over-ns/nieuws/persberichten
Zoals gezegd nogmaals, de drgl van DB Schenker klopt echt wel...
En idd, ik hecht hier geen waarde aan als ik gewoon 100% zeker dat we een andere dienstregeling gebruiken dan jij laat zien ;)
-
Niet om te mierenn**ken, maar is de kreet NSM al sinds de heropening van het museum in de huidige staat veranderd in het Spoorwegmuseum?
-
Niet om te mierenn**ken, maar is de kreet NSM al sinds de heropening van het museum in de huidige staat veranderd in het Spoorwegmuseum?
Dat is na die tijd nogwel ergens veranderd (En dat weet jij ookwel ;)), maar ik moet toegeven dat NSM makkelijker in gebruik is dan Spm ;)
-
Voor de volledigheid hierbij het volledige persbericht van de Nederlandse Spoorwegen.
Nederlandse Spoorwegen
Persinformatie
Utrecht, 22 april 2009
75 jaar oude diesel terug naar Spoorwegmuseum
Blinkend pronkstuk rijdt zondag van Tilburg naar Utrecht
Op zondag 26 april wordt het 75 jaar oude historische dieseltreinstel 27 na een opknapbeurt teruggebracht van Tilburg naar het Spoorwegmuseum in Utrecht. Tussen 11.00 en 14.30 volgt het treinstel de route Tilburg 's-Hertogenbosch Nijmegen Arnhem Driebergen-Zeist Utrecht Maliebaanstation.
In 1934 verschenen 40 ultramoderne dieseltreinstellen op de Nederlandse rails. Met hun stroomlijnvorm, hun zilvergrijze kleur en hun moderne en gerieflijke interieur vormden zij een groot contrast met de rook en roet uitbrakende stoomlocomotieven en de toen nog donkergroene en hoekige elektrische treinen.
De driedelige treinstellen boden plaats aan 112 reizigers in de derde en 48 in de tweede klasse (vergelijkbaar met tweede, resp. eerste klasse nu). De maximum snelheid bedroeg 140 km/h. De voor die tijd revolutionaire stroomlijnvorm kwam tot stand na uitgebreide proeven in de windtunnel van Zeppelin Luftschiffbau in Friedrichshafen (Duitsland). Na een introductieperiode met tegenslagen zorgden de diesels voor sneller en comfortabeler reizen op de lijnen vanuit het Westen van Nederland naar de verschillende landsdelen. `Diesel' en `dieselen' werden begrippen die in de jaren dertig van de vorige eeuw stonden voor modern en snel.
Vanaf 1960 maakten deze eerste moderne dieseltreinen plaats voor toen eigentijdse opvolgers, die inmiddels ook al weer verdwenen zijn. Treinstel 27 werd teruggebracht in oude staat en opgenomen in de collectie van het Spoorwegmuseum. In 2007 ging het treinstel voor een opknapbeurt naar Tilburg. Daar is het onder handen genomen door werkzoekenden die onder de vlag van tROM (Tilburgse en regionale bedrijven ondernemen maatschappelijk) al eerder treinen van het Spoorwegmuseum hebben behandeld.
Treinstel 27 is blinkend gerestaureerd om in volle glorie in het Spoorwegmuseum bezichtigd te kunnen worden, maar het kan niet op eigen kracht rijden. Daarom wordt het van Tilburg naar Utrecht gesleept door de historische diesellocomotief 2225 (bouwjaar 1955) van goederenvervoerder DB Schenker (voorheen Railion).
De dienstregeling van het transport is onderaan deze pagina vermeld. Denk om uw eigen veiligheid bij het fotograferen en filmen: alleen vanaf voor het publiek toegankelijk terrein; houd voldoende afstand van de perronrand; nooit tussen de sporen lopen.
Noot voor redacties
Het is te doen gebruikelijk vermelding te maken van de bron waaruit geput wordt. Het persbericht is ook raadpleegbaar op nieuwsbank.
Greetz,
Willem
-
Vandaag werd de DE-3 overgebracht naar het spoorwegmuseum, hier de passage bij De Haar aansluiting: http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3475529449/ (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/3475529449/)