BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Chris2412 op 09 April 2009, 16:00:56
-
Beste medeleden.
Ik heb vernomen dat er meerdere onderons zijn die door Totaltrain zijn gedupeerd,waaronder ik zelf.
Ik ben bezig om een rechtzaak aan te spannen tegen Totaltrain ivm niet nakomen van afspraken conform de regelgeving.
Ik zou graag in contact komen met mensen die net als ik nog iets te goed hebben van Totaltrain om deze rechtzaak aan te sterken.
Gezien de situatie is er een grote kans van slagen.
laten we sterk staan en maken we van Totaltrain Totaldrama.
groetjes
-
Advies: Je staat juridisch sterker indien het zoeken van medeslachtoffers niet met rancuneuze uitlatingen gepaard gaat.
Dat kan later tegen de schuldeisers gebruikt worden als stemmingmakerij.
Stick to the facts en verzamel zoveel mogelijk (schriftelijk) bewijsmateriaal.
-
Ik ben inderdaad ook gedupeerd door Totaltrain. Ik had de volgende artikelen in bestelling:
Trix Koploper
Fleischmann Rails en boekwerk
Roco Railpro Set
Al deze artikelen zouden na hun verbouwing uitgeleverd worden, maar dit is echter nooit gebeurd. Ik heb een zeer boze brief naar hun nieuwe adres gestuurd en heb alle bestellingen opgezegd.
Martijn
-
Martijn,
je was gedupeerd als je al aanbetaalt had. Uit jou verhaal maak ik op dat je alleen bestellingen hebt gedaan en deze vervolgens hebt geannuleerd. Voor jou is de case closed.
mvg,
Sander
-
Voordat iedereen gaat roepen dat ze hun bestelling annuleren , even het volgende.
officieel staat in de voorwaarden bij bestelling dat die NIET geannuleerd kunnen worden door de klant. Door te bestellen ga je akkoord met die voorwaarden. Officieel kun je dus niets annuleren zolang de voorwaarden nog bestaan.
Wat je wel kunt doen is schriftelijk kenbaar maken dat je niet verwacht dat de bestelling nog gaat komen op grond van informatie van producent. ( die moet die bestelling nl aan TT leveren). Je eerste vraag ( email) brief) moet dus aan de fabrikant zijn: Denkt u dat u de bestellling van model xxx nog aan tt geleverd wordt.? Uiteraard moet het modelletje wel leverbaar zijn en niet ( zoals de DE1) nog niet op de markt zijn. Met het antwoord van de fabrikant kun je vervolgens je vraag aan tt stellen over de leverdatum en prijs.
Bovenstaande geldt voor bestellingen die nog niet betaald of aanbetaald zijn!
Heb je WEL betaald of aanbetaald dan is je case sterker en kun je eisen dat het item geleverd wordt tegen de betaalde prijs, en wel zo snel mogelijk als het item op de markt is. Je kunt eisen dat dat binnen14 dagen is , indien niet wordt geleverd dan kun je je geld terug eisen.
-
Is het niet handiger om de mensen die gedupeerd zijn door TotalTrain via PM contact opnemen met Loc6494 (Chris)
Dan kan het beter afgehandeld worden, want hoe minder info op dit forum staat, hoe sterker de kans van slagen is.
Jos.
-
Heb 3 pogingen gewaagd voor 3 loc's (alle 3 onder adviesprijs) alle 3 een mail gehad dat ze niet konden worden geleverd
jammer
-
Nog handiger is het om een mail of aangetekend schrijven te sturen met daarin de vraag hoe het met je bestelling zit. Vraag hierin uitdrukkelijk om een re4actie binen 10 dagen. Als men binnen de gestelde termijn niet gereageerd heeft, dan wordt de geplaatste bestelling als geannuleerd beschouwd.
-
Welicht kan de moderator dit topic sluiten, en wel boven aan zetten in de rubriek. (y)
Ik heb mijn berichtje al naar chris gestuurd. :)
Laten we elkaar helpen, en schelden op TT helpt volgens mij helemaal niets. ;D
groet
Jan
slachtoffer...
-
Juist
Chris zijn opzet en oproep is prima. Niet ik dus, maar Lok6494.
Contact kan je zoeken via Pm of email. Dus niet naar mij........ (y)
Topic laten we staan, maar sluiten we wel.