BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: pagoda of funn op 07 April 2009, 15:17:52
-
Ik kreeg vandaag onderstaande mailtje:
> Geachte Klant
>
> ModeltreinExpress komt met een nieuw exclusief model.
> Het gaat om de NMBS 1100 serie Benelux locomotief van LSModels.
> Deze krijgt een ander nummer dan de reeds aangekondigde modellen, namelijk de 1194.
> De loc zal in de meest actuele uitvoering worden uitgeleverd aan ModeltreinExpress.
>
> Deze locomotieven rijden nu nog steeds de Benelux diensten, samen met de bordeaux rode ICR rijtuigen van Amsterdam naar Antwerpen en Brussel.
>
> De loc zal in twee uitvoeringen worden uitgebracht en het zal een zeer beperkte oplage zijn.
>
> LSModels 12998 gelijkstroom : NMBS 1194 Benelux
> LSModels 12999 wisselstroom digitaal : NMBS 1194 Benelux
> (Voor bestellen www.modeltreinexpress.nl of www.modeltreinexpress.be)
(Bestelnummers zijn tijdelijke bestelnummers, maar U kunt deze wel gewoon gebruiken)
Interessant, maar bestaat deze reeks niet uit de 1181 t/m 1192. Volgens mij bestaat de 1194 niet! Dus toch een verlate 1 april grap?
-
Volgens mij bestaat de 1194 inderdaad niet.
Ik zal het eens natrekken.
Jos.
-
Ik denk dat ze een typfoutje gemaakt hebben, zal wel de 1184 zijn.
En anders :-[ :-[
Bart
-
De reeks 11.8 loopt maar tot en met 1192.
Jos.
-
TYPEFOUTJE.... ;D ;D ;D ;D
Het moet 1184 zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (y) (y) (y)
Morgen komt er een rectificatie mailing..
Mijn excuus....mijn fout..... :P
-
certificatie mailing? moet dit geen rectificatie zijn?? chris ik zou nog maar een bakkie leut pakken ;)
-
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ;D
Bakkie leut ? Dat mag niet van enkele klanten. ;D
-
Oja, chris.
Wijzig dan gelijk de website van MTE want hier staat ook de 1194 aangekondigd in wisselstroom en gelijkstroom.
Jos.
-
En volgens mij is tegenwoordig alleen de stuurstand nog rood met geel. De overige rijtuigen rijden in HIspeed uitmonstering.
-
ik heb al een mailtje verstuurd met een bestelling Chris , is dit dan geen probleem of moet ik weer opnieuw bestellen
groet stefan ;D
-
Nope geen probleem, dat past het systeem zelf aan.... (y)
-
superr , ;D
groet stefan ;)
-
En volgens mij is tegenwoordig alleen de stuurstand nog rood met geel. De overige rijtuigen rijden in HIspeed uitmonstering.
Er rijdt volgens mij ook 1 stuurstand in de HIspeed kleuren rond ;D
mvg,
Matthijs
-
Waar een typ fout allemaal tot kan leiden :o :D
Gelukkig zijn fouten maken menselijk (y)
Ik ben benieuwd! Ben helemaal LSM lijp geworden na mn 1e 3 wagens ;D
-
"de meest actuele uitvoering"
Hieruit begrijp ik dat er dus ook aircoventilatoren onder de loc hangen?
-
Er rijdt volgens mij ook 1 stuurstand in de HIspeed kleuren rond ;D
mvg,
Matthijs
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_1714.jpg)
Matthijs,
Klopt, ik zag hem pas door station Delft heen rijden, was net te laat voor een goede foto.
gr.
Peter
-
"de meest actuele uitvoering"
Hieruit begrijp ik dat er dus ook aircoventilatoren onder de loc hangen?
Yep !
-
Airco ventilatoren???
Ik wist niet de de 11.8 Aircoventilatoren had.
Jos.
-
Onder, aan de zijkant van de lok.
-
Is daar een foto van?
Jos.
-
Maar nu komt de hamvraag. Als je nu gewoon de rood gele benelux trein hebt dan heb je dus gewoon een oude die ls models zelf uitbrengt nodig. En als je een nieuwe wilt maken met hispeed icr'en en een gewoon of een ontzettend lelijk stuurstandrijtuig dan heb je de excl. MTE versie nodig?
Marcel
-
Is een goeie, mogen de experts zich over laten gelden.
-
Ja nou ik kan er al iets meer over zeggen. Even het fotoarchief ingedoken mijn eigen archief. Ik heb zelf alleen digitale foto's van de Benelux. Dus loc + hispeed rijtuigen + stuurstand. Hier hebben de locs dat stickertje wat MTE nu uitbrengt. Op de oude locs dus loc rijtuigen en stuurstand rood geel hebben ze geen stickertje bij de foto's die ik hier heb die zijn van de laatste jaren dat ze nog zo reden. Of de combinatie met stickertje en bordeax rode rijtuigen kan weet ik dus niet ik heb er in ieder geval niks over gevonden. De airco toestand zou ik niet weten hoe ik dat moet zien. Ik houd het lekker bij de ls models orginele. De hispeed mag een 186 voor komen. Hopen dat die net zo juweeltje wordt als de locs van de serie 11.8 (y)
-
De aircokasten hangen sinds ongeveer 5 jaar onder de loc's, met de "echte" rijtuigen kan dus perfect.
Die stickers zitten er iets korter op, en kunnen nét wel/nét niet met roder rijtuigen (doorhalen wat niet van toepassing is ;))
Overigens kan je ook perfect de huidige situatie nabootsen met een loc zonder de aircoventilatoren aangezien o.a. de 1192 (nog) niet zo'n ventilatortje heeft.
Voor wie nog opzoek is naar vergelijkings/foto materiaal: http://reeks11album.spoorpunt.nl/ ;)
@Chris: Worden de andere zonder aircoventilator geleverd? Is dit eventueel te bestellen als los onderdeel/bijgeleverd als los onderdeel zodat je zelf kan kiezen? Zou wel top zijn :)
-
Ja, de andere zijn zonder die aircounits.
-
gewoon doen ,zijn we sneller op de hoogte ;)
greetzzz ;D
stefan
-
Tja, tevens via deze site weer een goede reklame stunt....voor de werkgever van Chris. ;D
Zucht... errug flauwe opmerking, ook al is het een beetje met een knipoog :( Het is wel bijna de enige winkel die zijn nek uitsteekt en voor de liefhebbers exclusieve nummer varianten brengt! Daar mag best wat extra reclame voor gemaakt worden ;) Goede initiatieven moeten zo veel mogelijk gesteund (y) worden. Anders is de lol voor de initiatiefnemer er snel vanaf.
Gr.
Brigitte
-
Inderdaad verder geeft Chris gewoon antwoord op vragen en heeft die dit draadje niet eens zelf gestart dan zou het inderdaad wel reclame zijn.
-
Chris,
Als je mij bedoelt met frustratie over die reclame. Ik frustreer me niet hoor, maar ik begrijp het alleen niet. Ik denk dat het voor het forum goed is dat je die links, dus ook de prijzen neerzet.
Zo en nu hou ik er verder over op :P
misschien kan het titeldraadje ook aangepast worden... ;)
Daan, die begint te twijfelen....
-
Kijk gewoon zelf op de website van MTE en je weet alles! Zo breng je Chris niet in een moeilijk pakket wat nu wel of geen reclame is ::)
-
Zo breng je Chris niet in een moeilijk pakket
Dichtplakken en afgeven op het postkantoor.
-
Is er dan nog een postkantoor open??? Je krijgt nu toch TNT servicepunten in bestaande winkels ;) 8)
mvg,
Matthijs
-
Mijn excuus voor mijn (flauwe) opmerking, was Niet zo bedoeld, eigenlijk als grap. Daarom ook grijns geplaatst.
Uiteraard is het zeer fijn dat MTE varianten uitbrengt en dat waarderen we allen enorm. (y)
Chris, Mijn excuus.
-
Is er dan nog een postkantoor open??? Je krijgt nu toch TNT servicepunten in bestaande winkels ;) 8)
mvg,
Matthijs
Moet jij niet ff een fotowedstrijd in elkaar flansen? Ik heb je al een tip gegeven... :P
-
Nee, Norhtlander, ben je mal, ik vatte dat ook echt op als een grapje. ! (y)
Zolang ik niets zelf plaats, ben ik van mening dat ik gewoon op een vraag mag reageren.
Zo niet, dan slaat het bestuur mij vakkundig in elkaar, en daarna de moderators nog een keertje ;D
-
Chris, gewoon blijven reageren.... (y)
-
@Bruno heeft alleen de 1192 nog niet van die aircokasten of zijn er nog meer die dat niet hebben?
-
Dit zijn de meest recente gegevens uit eigen waarnemingen
Sla me a.u.b. niet in elkaar als ik het fout heb ;)
1181: Ja
1182: Ja
1183: Nee
1184: Ja, tevens extra cabineairco klik (http://reeks11album.spoorpunt.nl/Update%207-04-09/1184/Stuurpost/slides/SSA55594.JPG)
1185: Ja
1186: Ja
1187: Nee
1188: Nee *momenteel in revisie...*
1189: Nee *momenteel in revisie...*
1190: Ja
1191: Nee
1192: Nee
Overigens hebben alle loc's lange tijd zonder aircoventilator(tje) gereden, die airco hangt er pas sinds een aantal jaar onder!
-
(http://i387.photobucket.com/albums/oo315/mantaray400/150420091290.jpg)
hier de 1181 voorzien van de genoemde airco kast aan de buiten zijde
(http://i387.photobucket.com/albums/oo315/mantaray400/150420091291.jpg)
foto,s zijn afgelopen nacht gemaakt in rotterdam , excuse voor de kwaliteit
-
Niet alle 1100-en rijden toch nog? Een hoop zijn al vervangen door Traxx. Welk nummer is dan handig als ik hem wil combineren met de prio rijtuigen?
-
Ze rijden op dit moment allemaal nog, alleen de 1188 is al lang niet gezien, het schijnt dat die in revisie is.
-
@Daan, de 1184...
-
dank je Chris ;)
-
De 1192 of 1188 kan ook natuurlijk ;)
(1185 had aircoventilatoren moeten hebben om met prio rijtuigen te kunnen rijden)
-
Maar de 1192 en 1188 hebben deze in model niet.
-
Dat hoef ook niet, want de echte hebben dat ook niet ;)
-
Aha, nou jij hebt daar over zeker meer kennis dan ik, dus (y)
-
Voor de mensen die willen weten wanneer/met welke rijtuigen de verschillende loc's in te zetten zijn heb ik vanavond even een documentje in elkaar gezet: *klik* (http://reeks11.spoorpunt.nl/11.8.pdf) ;)
-
Beste Dank Bruno ! :) Dit is een leuke informatie over de serie!
-
Grote klasse Bruno. Hartelijk dank voor je inzet! (y)
mvg,
Gert
-
Pracht van een document, maar waarom schrijf je bij elke tot loc inzetbaar tot eind 2007 ?
Ze rijden nu ook nog gewoon rond.
Met de sticker,en de oude BNL (bordeaux/geel)rijtuigen, dus dat snap ik even niet ?
-
Hoi Chris,
Bruno geeft bij de MTE loc (1184) aan dat deze ná eind 2007 inzetbaar is vanwege de Megelan stickers.
De andere LSM reeks 11 locs zijn tot eind 2007 inzetbaar, omdat deze locs die stickers niet hebben.
Op de echte locs zijn die stickers dus eind 2007 aangebracht.
Jeroen
-
Ja, ok.
Maar de stickers kwamen er dus in 2007 op ?
Dan hebben ze toch nog gewoon met de benelux ICr rijtuigen gerede in het bordeaux/geel ?
-
De LSM 1185, 1188 en 1192 hebben uiteraard met de bordeauxrode beneluxrijtuigen gereden, maar dat schrijft Bruno ook.
De LSM 1184 MET sticker is vanwege die sticker inzetbaar vanaf eind 2007. Bruno meldt dat deze loc doordoor alleen met priorityrijtuigen kan rijden. Ik weet zo niet uit mijn hoofd wanneer de laatste Benelux ICRm omgetoverd is tot Priority, als dat vóór eind 2007 was, heeft Bruno gelijk. Als dat ná eind 2007 was, kan de 1184 ook nog met Benelux ICRm in het bordeaux rijden. De 1184 kan hoe dan ook NIET met de Beneluxrijtuigen rijden die LSM tot nu toe geleverd heeft, simpelweg omdat al het materieel eind 2007 al omgetoverd was tot ICRm.
Let op: het gaat hier om de puristen onder ons he, als je die sticker niet interessant vind, kun je natuurlijk altijd een oude stam achter je loc hangen................ Dat is het voordeel van modelspoor......
Jeroen
-
Gelet op de uitvoeringen van LSM krijg je strikt genomen het volgende, bron documentje van Bruno:
NMBS 1185: alleen inzetbaar met Benelux ICR (inmiddels uitgebracht door LSM)
NMBS 1188 en 1192: inzebaar met Benelux ICR, Benelux ICRm en Priorityrijtuigen
NMBS 1184: alleen inzetbaar met Priorityrijtuigen
Jeroen
-
Ow....ik haal ICR en ICRm door elkaar.... :-X :-[ :P
-
FOEI !!!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D
Het is soms ook niet meer bij te benen. En dan te bedenken dat ja dus ook nog combinaties hebt gehad met de beneluxtreinen tussen ICR en ICRm en tussen ICRm en Priority. En dan ook nog eens combinaties tussen Beneluxkleuren, blauw-gele rijtuigen en Priorityrijtuigen.......
Jeroen
-
Ja, net een machinist hier gehad die erop zit (ja in de loc) en IN de 1184 (y) die gaat toch nog even het een en ander uitzoeken.
-
Wat houdt die lantarensticker nu in ???
Is daar een foto van, weet ik tenminste het verschil.
Groetjes Ronald
-
Wat houdt die lantarensticker nu in ???
Is daar een foto van, weet ik tenminste het verschil.
Groetjes Ronald
effe naar boven scrollen dan zie je dit:
Voor de mensen die willen weten wanneer/met welke rijtuigen de verschillende loc's in te zetten zijn heb ik vanavond even een documentje in elkaar gezet: *klik* Wink
dan even op klik klikken en er gaat een wereld voor je open ;)
-
Verder valt mij bij de modellen nog op dat bij de 1192 de fabrieksplaat (halverwege onderaan op de zijwand) niet aanwezig of geel overgeschilderd is. Daarnaast ben ik nog benieuwd of de rode of grijze stabilsator nog bepalend is voor de inzet van de loc (waren bij aflevering grijs en later rood geschilderd???). Kan iemand daar nog wat zinnigs over zeggen?
Groet, Edwin
-
Volgens mij is deze stabilisator bij het groot bedrijf nooit rood geschilderd.
Maar er is waarschijnlijk en ander type in gekomen, die vanaf de fabriek al rood waren.
Lijkt me namelijk sterk dat de NMBS bij alle 11.8 locs de stabilisators gaat rood schilderen.
Jos.
-
Die fabrieksplaats bij de 1192 is inderdaad overgeschilderd, volgens mij is dit vanuit de fabriek al zo geweest.
Over de stabilisatoren durf ik niets te zeggen, behalve de alle loc's nu met rode rond rijden, wat dus zou betekenen dat de grijzen "oud" zijn!
-
Dat maakt de 1188 dan de ideale kandidaat om de Beneluxtrein te trekken.
Laat ik nou precies de goeie gekozen hebben!
mvg,
Gert
-
De 1192 (en 1185 natuurlijk) kan ook goed hoor, ik heb genoeg foto's met rode veringen én rode rijtuigen ;)
Is het niet gewoon dat die vering na verloop van de jaren zwart worden door vuil, en afentoe na een schoonmaakbeurt weer een tijdje rood zijn?
-
Let op: het gaat hier om de puristen onder ons he, als je die sticker niet interessant vind, kun je natuurlijk altijd een oude stam achter je loc hangen................ Dat is het voordeel van modelspoor......
??? ik heb straks een hele foute loc met misschien ook wel een foute rijtuigen stam :-[
Hier gaat de NMBS 1184 met 2 x ICR-B10, 1 x ICR-A4B6 en 1 x ICR-BKD van Märklin rijden :P
De loc wordt zo te zien geweldig en rijdend met rijtuigen in dezelfde kleur combi wordt dat een heel mooi treintje 8)
-
Brigitte,
Als nu blijkt dat het model niet voor de rijtuigen 'kan' zullen ze denk ik niet zo moeilijk den hem om te wisselen toch?
-
Dat zeker niet, maar zijn de andere nummers er dan nog wel.
Dus mijn advies, neem er nu eentje, en beslis later of je de 1184 wilt.
-
@Brigitte
Je kan toch ook het gewoon zo doen ? Als jij dat mooi vindt is het toch (y)
Jij moet er naar kijken en mee rijden en niet geheel onbelangrijk voor de knaken opdraaien ;D
Gr. Remco.
-
??? ik heb straks een hele foute loc met misschien ook wel een foute rijtuigen stam :-[
Hier gaat de NMBS 1184 met 2 x ICR-B10, 1 x ICR-A4B6 en 1 x ICR-BKD van Märklin rijden :P
De loc wordt zo te zien geweldig en rijdend met rijtuigen in dezelfde kleur combi wordt dat een heel mooi treintje 8)
dat gaat zeker goed uitkomen bij de loc Brigitte.
De zelfde stam ga ik ook mee rijden, alleen nog aangevuld met een gepimpte ICR Bs van Lima.
Alleen komt hier de 1192 voor te hangen.
Jos.
-
Nee, nee ik ga 'm echt niet 'omruilen' voor een ander nummer nu blijkt dat ie niet helemaal hoort bij mijn rijtuigen. Dat is helemaal niet aan de orde :)
Er wordt soms zo door gedraafd op een puristenniveau, waaraan niet iedereen kan of wil mee doen om welke reden dan ook. Is geen verwijt ofzo, ik vind het wel bere interessant om te lezen over het echie (y)
Wilde alleen ff tussendoor aan de lezers laten zien dat een andere invulling niet fout betekent maar eigen inbreng op je eigen modelbaantje ;)
-
Heren, dames, kunnen we in dit (en het ander LSM draadje) weer een beetje met de beide beentjes op de grond komen. Het begint zoals hiervoor gemeld wel erg puristisch te worden. OK, ik weet van het bestaan van een modelspoorder in Duitsland die 1 dag op een bepaald traject nabootst en ook alleen treinen met de nummers die werkelijk die dag op dat traject hebben gereden wil. Maar zo zijn we hier in het algemeen toch niet?
Er zijn bijvoorbeeld een aantal Class 66 en G2000 varianten uitgebracht die nooit gelijktijdig in nederland gereden hebben, en zijn er diverse nrs. reeds uit het land verdwenen als een bepaalde nieuwe variant zijn intrede doet. Als je die nieuwe in model koopt, gaan dan de modellen die je reeds had maar nooit samengereden hebben direct in de verkoop? Lijkt me niet, dan was het aanbod op EHBO of Martplaats/Ebay wel wat groter.
Een overzicht van welke lok/rijtuig in welke uitvoering in welke periode heeft gereden vind ik zeker interessant/informatief/nuttig en wil ik niet missen, maar besteed er bij het laten rijden van modeltreinen nou ook weer niet te veel aandacht aan (en z..k elkaar er zeker niet over af).
-
Hm Albert is het niet zo dat mensen vrij zijn in hun hobbybeleving ? En dus als men het zo puur wil hebben dan is men daar gewoon vrij in ;)
Lijkt me niet dat je dan kan bepalen "Maar zo zijn we hier in het algemeen toch niet?" dat dat wel of niet het geval is ;)
Ook dat is een stukje mensen in hun waarde laten!
Gr. Remco.
-
Ik ben het helemaal met je eens Remco. Maar iemand die "puur" bezig is wordt zeker op dit soort fora eerder in zijn/haar waarde gelaten dan diegene die niet zo "puur" bezig is. Dan wordt er sneller gezegd dat dit of dat niet kan, want niet conform de werkelijkheid. En dat hoeft m.i. niet.
Daarom gaf ik ook aan dat ik blij ben met mensen die alles goed documenteren en vind ik dit reuze informatief. Maar je exact daaraan houden gaat mij b.v. dan weer te ver en ik zal er ook niet iemand op willen aanspreken. Juist daarin wil ik mensen in hun waarde laten, doe ik dit niet corrigeer me gerust.
-
Dan zitten we op 1 lijn :)
Mensen moeten gewoon doen wat ze leuk vinden, ik beleef mijn hobby op mijn eigen manier ;D Al hangen mensen Priority rijtuigen achter een stoomlok, als ze dat
mooi vinden moeten ze dat vooral doen ;D
Gr. Remco.
-
Breng de SSN of VSM nou niet op ideeën ;D