BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: jan dutij op 06 April 2009, 10:32:47

Titel: KATO-kruiswissel ( n-spoor)
Bericht door: jan dutij op 06 April 2009, 10:32:47
Goedemorgen,
Ik heb een probleem met een nieuwe kruiswissel van Kato. Het lijkt net alsof er iets misgaat met de stroomvoorziening "ergens" halverwege de wissel. Grotere (stoom-)locs rijden er goed overheen, maar kleinere loc's ( tenderloc's) stoppen halverwege. Iemand een idee? ( behalve dan de tip dat je dat soort wissels niet moet kopen)
Dank, Jan
Titel: Re:KATO-vierweg-wissel (n-spoor)
Bericht door: Peter Korsten op 06 April 2009, 12:16:08
Wat is een vierwegwissel? Een heel Engels wissel, dus zeg maar een kruising tussen een wissel en een, eh, kruising?

- Peter
Titel: Re:KATO-kruiswissel ( n-spoor)
Bericht door: jan dutij op 06 April 2009, 15:07:06
Klinkt wel erg arrogant, maar ik zat veel in het Engels en Duits te l.llen, en was de goede naam vergeten: Kruiswissel dus. Dank U! Probleem wordt er trouwens niet minder van!
jan
Titel: Re:KATO-kruiswissel ( n-spoor)
Bericht door: KroKo op 06 April 2009, 15:19:29
Om het lastiger te maken, bedoel je nu kruiswissel of engels wissel. Omdat je zei dat je in het duits zat te l*llen. Het duitse kruiswissel heet hier een engels wissel.

Bij een nederlands kruiswissel worden twee parallele sporen kruislings verbonden.


Ik zie dat Kato alleen maar een kruiswissel in het programma heeft (part 20-210).

Meestal zitten er aan dit soort wissels nogal (relatief) grote plastic vlakken. Waarschijnlijk blijven kleine loc's hierop hangen bij geringe snelheden.


Erik
Titel: Re:KATO-kruiswissel ( n-spoor)
Bericht door: jan dutij op 06 April 2009, 18:36:31
Hoi Erik, Nee, ik bedoel kruiswissel. En inderdaad, als ik er goed naar kijk, zit er nogal wat plastic tussen de rails. Grotere Loc's, een BR 18, of een LNER 4000 trekken zich er met gemak over heen, maar een klein locje als de (NS?) 8800 gaat op zijn bek ( mond).
Wegflexen met een dremelachtige???
dank, jan