BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: MopperSmurfje op 18 March 2009, 07:19:26
-
Ik begin sterk aan mijzelf te twijfelen dus bij deze vraag ik het maar hier. Is er door een fabrikant een Plan T of een Plan U aangekondigd?
Weet iemand hier meer van? Ik heb gezocht maar kon niks vinden!
Bedankt voor antwoorden!
-
hey, was een plan T, door roco.
Eerst maakt deze de plan V uit de eerste serie.
Mvg, Marcel
-
Zie hier (http://www.roco.cc/index.php?id=104&Anfangsposition=27&artikelnummer=0&bezeichnung=&bahnverwaltung=NS%20-%20Niederländische%20Staatsbahn&epoche=&stromsystem=&spur=&merkmale=0&detail_artikelnummer=63160) op de Roco site ,waar nog geen meldingen zijn over de plan T omdat die nog wel even op zich zal laten wachten.
De plan V is alleen al voor 2010.
-
Met toestemming van Roco :
63160 Plan V gelijkstroom 1e kwartaal 2010
69160 Plan V wisselstroom 1e kwartaal 2010
63165 Plan T gelijkstroom 4e kwartaal 2010
69165 Plan T wisselstroom 4e kwartaal 2010
U snapt, onder voorbehoud.
-
Het sparen kan beginnen! :D
-
Nu heb ik begrepen dat Roco de mallen van Fleischmann heeft van de Plan V.
Betekent dit dat de nieuwe Plan V en daarna dus ook de Plan T dezelfde lengte krijgt als de huidige Plan V's van fleischmann?
-
Chris,
De prijzen zijn nog niet bekend?
Of is er een benadering van?
Ik ben heel erg benieuwd naar het model.
Van mij mag hij morgen al komen.
Groetjes,
BArt
-
Nee, die plan V/T betreffen een complete nieuwontwikkeling, geheel op schaal!
Dus netjes 1:87 en niet 1:100! :)
-
Nu heb ik begrepen dat Roco de mallen van Fleischmann heeft van de Plan V.
Betekent dit dat de nieuwe Plan V en daarna dus ook de Plan T dezelfde lengte krijgt als de huidige Plan V's van fleischmann?
Compleet verkeerd begrepen dan.
100% nieuw, 100% 1:87. Ofwel, de Roco Plan V zal langer zijn dan de Fleischmann plan V.
Prijzen ? Die zijn nog niet bekend.
-
welke kleur komt er?
-
Eerst komt er groen.
Dus verf kopen maar.... (y)
-
Reeds :)
En een slachtoffer die het voor mij mag doen heb ik ook al. ;D
3 plan V, 3 plan T ;D
-
Hey laat je ook nog wat voor anderen over! ;D
-
Euh Chris?
Drie maar van ieder?
Ik dacht dat Groterdam zo groot was? ;D
Ik wil er twee van ieder, de verf heb ik al en de spuit staat al klaar (y)
-
Gezien de groene kleur, gaat Roco dus het eerste type plan V produceren.
Mooi, heb ik een excuus om mijn Fl* 942 om te bouwen naar een stel uit de 800-serie met driedelige ramen in lengteschaal 1:87.
Maarten
-
@Manuel :
Ja maar we doen even geen uitspraken over de prijzen.
Duurt nog lang en je weet niet hoe het allemaal kan lopen.
Daar hadden we dan weer geen toestemming voor ;D ;D ;D
-
Chris: ik zie geen reactie van Manuel :-[.
Is er een indicatie dan?
(de domste vraag die ik kon stellen ben ik bang :-|
hans
-
Klopt, die is verdwenen.
Er stonden prijzen.
Maar eerder al verzocht die niet te plaatsen.
Heeft geen zin. Je weet (zeker vandaag de dag ) niet hoe het een en ander loopt.
Als we dan prijzen geven, roept men later (als het tegenvalt) dat Roco weer verkeerd bezig is.....
En dat zijn ze dus zeker niet !
-
Helemaal mee eens Chris.
Echter is het wel fijn om voor een bepaalde reservering een indicatie te hebben.
Het is een groot verschil tussen Philotrainprijzen (met respect) en Rivarossi prijzen.
Dus als er geroepen wordt dat een Plan V bv. 300 euro kost, weet ik dat ik een bedrag van tenminste 300 euro moet vrijhouden.
Kost de Plan V 1300 euro, dan gaan we nog even sparen :D
Maar een vaste prijs neerzetten is niet nodig.
Groetjes en allemaal succes met deze heerlijke hobby.
BArt
-
Ik denkd at je heel goed kunt verzinnen wat de prijs ongeveer zal zijn. Producten om mee te vergelijken genoeg...
-
nou, weer 277 treinstellen kopen ;) (31 plan T, 246 plan V)
-
nou, weer 277 treinstellen kopen ;) (31 plan T, 246 plan V)
koopje :P
Ik hoop dat roco snel met de gele varianten komt. Ik heb nog geen enkele stopper op mijn baan, helaas.
-
Ik denkd at je heel goed kunt verzinnen wat de prijs ongeveer zal zijn. Producten om mee te vergelijken genoeg...
Hey Stig,
Ja kan wel zijn maar als de vraag heel erg hoog is dan worden de prijzen daarop gebaseerd.
Ik schat het zelf voor een Plan T rond de 500 euro.
Maar dat is allemaal koffiedik kijken, dus ik stop met bedragen te gooien op dit lijntje en ga weer lekker bouwen aan mn eigen (trein)lijntje.
-
Ondergrens Piko hondekop, bovengrens DEIV met geluid?
-
Is ook al bekend of die groene eerste versies (Plan V en Plan T dus) met of zonder vishaken verschijnen?
Ton
-
Reeds :)
En een slachtoffer die het voor mij mag doen heb ik ook al. ;D
pfffffffff heb ik geluk dat ik het niet ben ;D
Kees-Jan
Dan kan ik weer een Douwe Egbert uitvoering voor je maken zeker.......
-
Ondergrens Piko hondekop, bovengrens DEIV met geluid?
Hahahaha,
Ik lees het al Stig.
Ik ga maar verder sparen dan weet ik zeker dat ik genoeg heb.
Fijne hobby!!!
BArt
-
Pcies, wat je over houd kan je nog wat leuks voor kopen... (y) ;D
-
UVP € 0,00
Voor die prijs wil ik er best een stel aanschaffen....
Groet, Ruurd
-
1 maar?? ;D
-
Kijkend naar het gangbare prijsniveau van Roco, verwacht ik dat je voor een Plan V tussen de 159 en 179 euro moet reserveren en voor een Plan T zo'n 299 euro. Zou je dan met digitaal en geluid op zo'n 399 to 449 uitkomen ben je marktconform. Dus als we allemaal beginnen dit bedrag vast in ons varkentje stoppen is Roco vast van wat terugverdiende investeringen verzekerd...
-
Alles komt pas in 2010 of later.
Dus heb nu gewoon eens het geduld om eens rustig te wachten.
-
Uche!!
T is maar goed dat ie voor '10 gepland staat!!
Komt al zo veel uit dit jaar.
Vroeger klaagden we dat er te weinig kwam en nu hebben we een stortvloed in de meest minste tijd.
Hebben we nog wat tijd om te sparen.
Greetz:Menno
-
1 maar?? Grijns
Nee, een stel stellen..... (y)
(zeurpiet....) :D
Groet, Ruurd
-
Voor die prijs wil ik er best een stel aanschaffen....
Groet, Ruurd
heb ik bij mijn winkelier ook al eens geprobeerd. hij ging acoord totdat hij zag dat er 0,00 stond. ;D
-
Eerst komt er groen.
Dus verf kopen maar.... (y)
Geen verf nodig, laat die groene plan T maar komen ;)
-
Na even gevraagd te hebben hier de prijzen van wat de Plan V en Plan T ongeveer gaan kosten.
De Plan V komt om en na bij de €250,- euro te zitten.
De Plan T komt om en na bij de €375,- euro te zitten.
Bron. Roco zelf
Manuel
-
En Manuel niet opeten, dit in overleg met mij en Roco en Manuel, dus dit moet gewoon ok zijn ;D
-
Mooi zo, dan zal het met decoders op een 600 a 625 euro komen, nette prijs voor 2 stellen samen!
Gr. Remco.
-
Aha. Trix koploper 319,- met binnenverlichting.
Roco was toch altijd goedkoper dan trix?
375 voor een 4 delige plan T vindt ik erg hoog voor Roco...
Als ik naar de huidige TEE RAM kijk.
Of komt er sound in :P.
-
Ja. En smell voor hooligans.... ;)
-
Bas......ik hoop dat de kwaliteit en doordachtzaamheid van de plan T vele malen beter is dan de Trix Koploper.
En met je opmerking, lijkt het alsof je Roco op een andere rang zet ?
Alsof ze niet duurder mag zijn omdat....ja omdat ?
Waarom : Roco is altijd goedkoper dan Trix ?
Is dat hun slogan of zo ?
Staat dat in hun catalogus ?
Moet dat in Bas zijn ogen ?
Oftwel : tang en varken .
Tee : ontwikkeling en afzetmarkt voor veel landen.
Plan T : ontwikkeling en afzetmarkt voor puur alleen NL.
Technisch plan T : Haalt de Koploper het niet bij.
-
nette prijzen en nu maar sparen ;D
Ik heb wat extra tijd, ik ga voor het geel ;D
-
Hé, de opmerking van Stig is verdwenen? Maar over de T en V; de V komt dus in de groene uitvoering met vishaken als ik de foto op de site van roco bekijk. Komt de T ook eerst in deze uitvoering?
Zal inderdaad maar gaan sparen, wil toch graag alle uitvoeringen, eindelijk een fabrikant (naast piko) die snapt dat we graag echt 1:87 willen, ipv een geknutselde 1:93 (hoewel ik de koploper erg mooi vind).
Gerard.
-
Yep, T ook groen.
-
Technisch plan T : Haalt de Koploper het niet bij.
Kun je dat toelichten, Chris?
Ik ben daar erg nieuwsgierig naar.
Groet, RuuRd
-
licht en geluid, in die zaken moet je de hint zoeken...
-
Ahhh...
-
Wat misschien te ver gegrepen is maar wel erg mooi zou zijn, werkende koppelingen.
Gerard.
-
Daar ben ik mee aan het experimenteren..... :-X
Geduld is ook hierin een schone zaak..... (y)
Groet, RuuRd
-
Passagiers die in en uitstappen?
Ik stap nu weer even uit,
groeten,
Frederico
-
werkende koppelingen zouden inderdaad mooi zijn. maar passagiers die in en uitstappen zie ik nog niet zo 1,2,3 gebeuren. wel deuren die open kunnen bij een stationnement
-
asjeblieft zeg.... De deuren gaan niet open of dicht zonder dat een passagier op een knop drukt (of de HC). Dus realistisch is, gzd, deuren blijven netjes dicht....
Scheelt ook in de aankoopkosten ;)
Gr/H
-
Bas......ik hoop dat de kwaliteit en doordachtzaamheid van de plan T vele malen beter is dan de Trix Koploper.
En met je opmerking, lijkt het alsof je Roco op een andere rang zet ?
Alsof ze niet duurder mag zijn omdat....ja omdat ?
Waarom : Roco is altijd goedkoper dan Trix ?
Is dat hun slogan of zo ?
Staat dat in hun catalogus ?
Moet dat in Bas zijn ogen ?
Oftwel : tang en varken .
Tee : ontwikkeling en afzetmarkt voor veel landen.
Plan T : ontwikkeling en afzetmarkt voor puur alleen NL.
Technisch plan T : Haalt de Koploper het niet bij.
Uit jou stevig berichtje lees ik dus.
Dat de Plan V/T dus WEL 1 : 87 wordt ?
Ja, dan snap ik wel waarom ie ietsie duurder is :-X.
Mij was er verteld geloof bnls niet de plan t wordt gewoon 1:100...ivm plan V van flm...en dat de roco site voor 80% niet klopt.... :-|
Nu is het dus gewoon doodleuk verkoop praatjes op MP voor een flm plan V...
Maar goed technisch issie dus veel beter de koploper vond ik al heel erg netjes...
-
Bas lees nou eerst eens het hele draadje en in het bijzonder dit (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=18703.msg279058#msg279058) bericht.
Chris weet heus wel waar hij het over heeft.
Gr.
Eric
-
Beide treinstellen 1:87, de rest is gel*l.
Vooral op marktplaats.....
-
ik wacht op de gele roco plan t
-
Beide treinstellen 1:87, de rest is gel*l.
Vooral op marktplaats.....
Jammer, of het nou 1:87 of 1:100 is, maakt voor mij geen verschil. Het is allemaal geen N.
-
@ Chris.
@Manuel
Stroomvoerende koppelingen (zoals bijv. Kato op de BR517 heeft zitten) is inderderdaad een zeer goed idee.
Kun je daar 'n balletje over opgooien?
Mvg Ad
-
Ik hoorde pas van een verkoper van 't oude station in Papendrecht, dat de Plan T mogelijk uitgevoerd zou kunnen worden, met binnenverlichting, geluid en deuren die open en dicht kunnen. De prijs zou dan rond de 700 euro worden.
Zou dit waar kunnen zijn?
Groeten Rinse
-
Je zegt het zelf ;)
-
klopt, maar als ik zo de berichten lees, heb ik hier nog nisk over gehoord, dus vandaar.
we zien wel ;D
-
Dat zou waar kunnen zijn.
Echter niemand behalve Roco kan je daar een antwoord op geven.
-
Ik hoorde pas van een verkoper van 't oude station in Papendrecht, dat de Plan T mogelijk uitgevoerd zou kunnen worden, met binnenverlichting, geluid en deuren die open en dicht kunnen. De prijs zou dan rond de 700 euro worden.
Zou dit waar kunnen zijn?
Groeten Rinse
Ik hoop het dus van niet.
Want als je dan iets aan je stel hebt, kun je het moeilijk zelf repareren.
En als je net 1 treinstel met openslaande deuren hebt, en de rest niet.
Dan vloekt dit natuurlijk enorm.
En 700 euro voor een treinstel is ook een beetje buiten alle proporties.
maar met geluid vind ik wel leuk, vooral dat typische geluid van de Plan V/T
Jos.
-
Ik vind €700 ook teveel. Ik vind het wel leuk bedacht.
Jos het mag in jou ogen vloeken 1:100 en 1:87 vloekt in mijn ogen ook ;)
Bovendien denk ik toch dat dit de toekomst is en je eraan zult moeten geloven.
Later zullen de prijzen ook zakken. Dat gebeurt meestal kijk maar naar platte tv's
Daan!
-
@ Daan, ik heb het niet over de maatvoering.
Maar ik bedoel al die extra's die er op zitten en zo, dat hoeft voor mij allemaal niet.
Je zou het in feite zo moeten doen net zoals in de auto-industrie.
Je begint met een zo kaal mogelijk model met alleen basis-opties wat je nu ook hebt.
En als je meer wil dan betaal je natuurlijk automatisch meer.
Neem maar eens het voorbeeld van Treinshop Olaerts.
die brachten de Belgische Break treinstellen uit.
-de kale variant was alleen een 3 delig of 2 delig stel met motor, Front/sluitseinen en electrisch geleidende koppeling.
En voor elke optie meer betaalde je natuurlijk meer, zoals:
-Binnenverlichting, decoder en natuurlijk de 3-rail uitvoering.
Jos.
-
Hou nou eens op......
En die verkoper weet meer dan Roco zelf, dat is best knap....
Wat een verkoper moet doen, is zorgen dat er geen speculaas gebakken gaat worden.
Dus als je het niet weet, hou je je mond dicht.
Verdere speculaties over het model zijn nu niet gewenst.
-
Eh, Chris.
Mijn laatste opmerking was geen speculaas.
Dat was alleen maar een voorbeeld van hoe een kleinserie pruducent het aanpakte.
Jos.
-
Mijn bericht sloeg puur op de 'kwaliteiten' van de verkoper in de betreffende winkel......
-
Houden we er ff rekening mee dat er ook "klanten" zijn die gezellig bla bla blah plapperde plap met een winkelmedewerker doet, en dan komen ze op "goh, ja, roco zou natuurlijk ook beweegbare deuren en geluid kunnen toepassen in hun model, maar dan ga je al gauw naar de 700 euro". Als die "klant" dan hier om bevestiging gaat vragen...Tsja... Enne Chris, jij weet inmiddels ook wat voor halve zolen klanten er rondlopen... ;D
-
Een open deur, Ewout!
Groet,
Huibert, mept de deur dicht, kan die trein eindelijk weer vertrekken!
;)
-
Roco reclame op tv: vrouw opent kamerdeur, een kamer vol met kleren, gillende vriendinnen.
Man opent kamerdeur, een kamer vol nieuwe NS modellen van Roco, werkende koppelingen, open en dichtslaande modeldeuren, in en uitstappende preisertjes, natuurgetrouwe preisertjes die mishandeld worden door aso-preisertjes etc etc. Dolenthousiast gillende vrienden die de vrouwen ruimschoots overstemmen, dansend van geluk bij al dit moois van Roco. En dat alles in 1/87...
(met dank aan Heineken) ;D
-
En dan meteen een wat oudere man die de treinenkamerdeur op slot doet en een Philotrain model uit de vitrine in de woonkamer neemt en op de bank ploft naast een stel 'interessante' dames! ;D
-
Ideeën voor de firma Viessmann genoeg, zo te lezen. Maar mail die dan maar lekker naar dat bedrijf, dan kunnen we hier weer verder met de Roco Plan T.
mvg,
Gert
-
Toch ook wel bijzonder: al 5 pagina's gevuld met gewauwel over een model dat, als alles volgens plan verloopt, eind 2010 uitkomt en waarvan eigenlijk nog weing meer bekend is dan dát het komt! ;D
Ik hou van jullie :-*
Marc
*gaat verder sparen voor zijn plan T*
-
Zo zie je maar, Marc.
Het zijn niet alleen de dames die veel kletsen, modelspoorweghobbyisten kunnen er ook wat van!
Gerard