BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 12 March 2009, 08:48:41

Titel: Om in de gaten te houden!
Bericht door: Hans Reints op 12 March 2009, 08:48:41
Afgelopen dinsdag, de 10e, is de Fairplayer van Jumbo Shipping met een volle lading locomotieven uit de haven van Nova Scotia (Canada) vertrokken.
!5 van deze locomotieven zijn bestemd voor Egypte, en de rest komt naar Rotterdam. ETA is nog niet bekent, maar ik hou u op de hoogte.
SK
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: rail4marcel op 12 March 2009, 18:06:13
De locs blijven toch wel in de boot ofniet? Ze maken toch hier alleen een stop om 2 ECR locs uit te laden?
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: Hans Reints op 12 March 2009, 18:47:10
Volgens het ITA gaat het eerst naar Egypte om de eerste 15 te lossen en dan terug naar Rotterdam om de rest op de kaderails te zetten. Lijkt mij, als ex nauticus, een beetje onlogies om eerst naar de middelandsezee te varen en dan terug naar Europa. Maar...ik ken het vaar en ladingplan neit. Ik hou het in de gaten.
SK
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: Jos B. op 12 March 2009, 19:10:41
Hij zal wel in Rotterdam weer moeten laden waarschijnlijk, een andere logische verklaring kan ik je niet geven.


Jos.
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: Maasdam op 12 March 2009, 20:20:30
Kan ook te maken hebben met de levering tijd van de fabriek aan de eigenaar. In combinatie met de vaarschema van rederijen, zal dit de meest logische oplossing zijn geweest.

Wat zijn dit voor type locomotieven en wie is de fabrikant.

Groetjes Ben.

Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: rail4marcel op 12 March 2009, 20:26:16
Class 66 en General motors. Jos er worden echt geen locs meer ingeladen hoor. De class 66 mag dan wel al bijna versleten zijn ze gaan echt niet terug naar Ontario in de stad London. Maar goed wel jammer dat ze het schip niet uit komen. Ze zien er wel erg gaaf uit in het blauw. Kijk maar is op: http://class66.railfan.nl/ (http://class66.railfan.nl/)
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: timtrein op 13 March 2009, 14:34:32
Denk je echt dat ze dat hele eind leeg terugvaren? Nee, ze laden dus weer iets
_anders_ in...
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: Hans Reints op 13 March 2009, 14:50:22
Let op hoor, de Jumbo schepen zijn gespecialiseerde zware lading schepen met diti personeel. Het kan inderdaad voorkomen dat zij leeg naar het andere eind van de wereld varen omdat daar behoefte is naar dit type schip. De prijs is dan ook navenant. Lokomotieven vallen onder de catagorie moeilijk, zwaar en kwetsbaar. Zij hebben dan ook een speciale behandeling nodig bij het laden, stuwen en weer lossen. Schade mag NIET voorkomen.
SK
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: Hans Reints op 21 March 2009, 09:24:31
Op 19 maart is Jumbo's "Fairplayer" de Nieuwe Waterweg opgelopen om in de Waalhaven af te meren. Hier werden 7 DE lokomotieven direct op de kaderails gelost. De 125 ton zware loks waren voor de Fairplayer geen enkel probleem. In het ruim staan nog 15 lokomotieven voor Egypte!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/fairplayer.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/fairplayer.jpg)
foto Ruud Beindorff via Maasmondmaritimeneuws
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: Lucien op 27 March 2009, 12:41:08
Dit stond vanmorgen in de Botlek, en ik moest meteen aan dit bericht denken.
Zat dit in het ruim?

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010484.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010485.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1010486.jpg)
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: eric den boer op 27 March 2009, 12:49:05
die staan er al een maandje of drie......


eric
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: Lucien op 27 March 2009, 13:20:06
dit zijn ze niet dus....
kan je zien hoe vaak ik in de Botlek kom ;)
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: reMARKable op 27 March 2009, 13:23:23
Deze zijn vanuit Tilburg gekomen zeker ???
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: eric den boer op 27 March 2009, 14:13:28
Ja, dacht het wel, er was geen plek heb ik horen zeggen om te stallen...dus rot het maar weer op de botlek neer.. ;D ;D



eric
Titel: Re: Om in de gaten te houden!
Bericht door: rail4marcel op 27 March 2009, 14:27:47
En nu even de echte feiten. Daar staan er nog een paar tussen die al een paar maanden in Rotterdam bivakeren. Die zijn eerst naar de Maasvlakte gebracht. Toen op de Botlek bij Esso Buiten neergezet. En nu dus weer op het emplacement zelf. Deze locs zijn nog niet in Tilburg geweest dus ook niet via Tilburg gekomen. Verder staan er locs tussen die uit het schip komen van een paar dagen geleden.
Titel: Re:Om in de gaten te houden!
Bericht door: Hans Reints op 01 April 2009, 01:48:42
Ze staan er nog steeds! 10 stuks heb ik zo even geteld
SK
Titel: Re:Om in de gaten te houden!
Bericht door: Lucien op 02 April 2009, 08:30:39
Ik kreeg deze nog doorgestuurd van een maritiem georiƫnteerde collega, je kunt de loks zien in het ruim en bij het lossen:

http://i40.tinypic.com/drctu8.jpg (http://i40.tinypic.com/drctu8.jpg)
http://i40.tinypic.com/waopht.jpg (http://i40.tinypic.com/waopht.jpg)
http://i43.tinypic.com/2qiw9r5.jpg (http://i43.tinypic.com/2qiw9r5.jpg)
http://i42.tinypic.com/av4mk6.jpg (http://i42.tinypic.com/av4mk6.jpg)
http://i44.tinypic.com/24b2053.jpg (http://i44.tinypic.com/24b2053.jpg)
http://i42.tinypic.com/nqwwlf.jpg (http://i42.tinypic.com/nqwwlf.jpg)
http://i44.tinypic.com/30lf0bp.jpg (http://i44.tinypic.com/30lf0bp.jpg)
http://i42.tinypic.com/2njk49f.jpg (http://i42.tinypic.com/2njk49f.jpg)
http://i41.tinypic.com/9tdaty.jpg (http://i41.tinypic.com/9tdaty.jpg)
http://i40.tinypic.com/zthyd0.jpg (http://i40.tinypic.com/zthyd0.jpg)
Titel: Re:Om in de gaten te houden!
Bericht door: mmhajvth op 02 April 2009, 08:45:24
Mooie foto's!

Ook leuk om te zien dat de loc's op houten ski's staan  :)

m.v.g.

Mark
Titel: Re:Om in de gaten te houden!
Bericht door: Remunj op 02 April 2009, 11:29:09
Lijkt me niet zo gek, anders kunnen ze direct door naar de kuilwielenbank om ze weer in profiel te slijpen.  ;D

Gr.
Eric