BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Chris op 10 March 2009, 16:30:03
-
Veel modelspoorders hebben eind vorige week per ongeluk een mail gekregen van RFModelspoor.
Deze is per abuis naar veel mensen gestuurd.
Ook bv naar mij.
Aan deze mail hangt het complete klantenbestand van RFM.
Nu gaan mensen reageren, dat ze die mail niet willen hebben, of gaan mailen dat men moet stoppen met reageren....
DAT KAN ALLEEN ALS IEDEREEN NU STOPT MET REAGEREN !!!!!
Diverse mailboxen (waaronder die van mij) lopen vol met reacties dat men moet stoppen....
Heel simpel, BEANTWOORD DE MAILTJES NIET !!!! >:( >:( >:(
Knikker de mail weg, en het zal vanzelf minderen. Gaat men door, dan hebben we dadelijk volgelopen mailboxen...
Alvast bedankt.
Ik denk, ik doe het zo, want nu bereiken we gelijk veel modelspoorders.....
Zucht. Ik ga namelijk niet per dag 180 emails wegknikkeren.
-
Een vraagje naar aanleiding hiervan.
Zijn er meer mensen die zo'n mailtje hebben gekregen, terwijl ze toch heel zeker weten nooit iets met RF te maken te hebben gehad?
-
@ Chris:
Wel goed voor mijn klanten bestand ;) ;) ;) ;)
Kees-Jan
-
Ik dus ook. Open net een draadje. Wist niet dat dit draadje al bestond. Ik word er zo stil aan misselijk van. Dit is mijn verhaal cq vraag uit het door mij opgestartte draadje:
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
weet iemand wie er achter R&F modelbouw zit? Er gaat iets gruwelijk mis met hun mails. van IEDEREEN die contact met hun opneemt krijg ik de mails gestuurd en ik ben niet de enige.
Contactopnemen via de mail werkt niet. Misschien heeft iemand een telefoonnummer? Kan desnoods via PB, want deze heren moeten gewaarschuuwd worden!
Ik hoop dat iemand mij verder helpen kan.
Grt,
Ger
-
zelfde probleem hier.
mvg,
Sander
-
Jongens, Niet erop reageren.
Heb zelf net 36 mailtjes verwijdert.
als je NIET reageert is er niks aan de hand.
Ja,Ja kook hoofden even volhouden zometeen mag je boxbal kapot slaan ;D.
-
Mijn klanten bestand wordt groter en groter en groter en groter............heerlijk ;D ;) :P :-*.
Kees-Jan
-
En je hebt het al zo druk dat je geen nieuwe opdrachten aanneemt
Grtz Rob
-
weet iemand wie er achter R&F modelbouw zit?
Kijk op de website www.rfmodelspoor.nl en je vind twee namen: Rob Lensen en Frank Langman, met hun e-mailadres.
Maar waar ze wonen, dat hoeven we niet te weten.
En een e-mail sturen heeft waarschijnlijk hetzelfde effect dat hier al beschreven is: iedereen die dat al gedaan heeft krijgt ook jouw mailtje.
-
Nogmaals.
In de mail, die je hebt ontvangen, hangt via de adreslijst een complete lijst met email adressen.
Als je die mail beantwoord met : Haal mij uit de lijst, krijgt iedereen (!!!!) die mail.
Er is maar 1 oplossing. Stop met mailen. RF kan hier namelijk nu ook niets meer aan doen.
Jullie, de ontvangers zorgen nu voor deze spam en problemen !
Dus NIET mailen : Haal me uit de lijst.
Gewoon de mail weggooien en ook alle mailos die je nu krijgt, gooi ze weg, ga er niet op in...
Want dan blijven we bezig tot sintjuttemis.
-
Wellicht een tip : Contact opnemen met Lensen Beheer B.V. Dat is een IT-bedrijf van Rob Lensen. Opmerkelijk is dat op hetzelfde adres een hele reeks IT-bedrijven staat geregistreerd.
Sander
-
Probleem is volgens mij dat R&F een speciaal emailadres heeft waar hun klanten achter hangen. Als je naar dat adres een mail stuurt wordt dat naar al hun klanten gestuurd.
Mensen zijn no zo "slim" om naar dat klantenadres te mailen (reply-en) waardoor iedereen die krijgt...
Zolang je niet mailt naar dat adres ziet niemand jouw adres.
Ik heb naar Frank Langman z'n eigen emailadres een mail hierover gestuurd. Als ze namelijk zelf niet in hun klantenlijst voorkomen zien ze zelf alle mails die nu rondgestuurd worden niet!! Alle klanten boos op elkaar omdat ze elkaar lastig vallen en de winkel zelf weet mogelijk van niets :D :D :D
Koen
-
Onder aan elk bericht staat een link naar een pagina waar men zich van de lijst kan afmelden!
verder sluit ik me aan bij Chris zijn opmerkingen!
Succes!
Arkadas
-
Inmiddels heeft R&F Modelspoor een excuusmail gestuurd.
Het komt blijkbaar door een probleem bij de provider waardoor het mogelijk was dat iedereen gebruik maakte van de mailinglijst...
Koen
-
Laat ik nu nog nooit van deze winkel gehoord hebben. Maar, klik ik op aanbiedingen, alleen een aantal mooie foto's van mehano, geen prijzen?
Ga ze dus mooi niet mailen.
Gerard.
-
Ik zit wel (vrijwillig!) op deze mailinglist, maar ik heb geen enkel mailtje ontvangen. Blijkbaar hebben juist de mensen die geen mail van hun willen ontvangen die nu wel gehad.
Afmelden heeft dus geen zin, het houdt vanzelf op.
-
Nou, het ges*** is weer begonnen! Het regent sinds 2 dagen weer van dit soort mailtjes.
Kan daar nou op geen enkele manier een eind aan gemaakt worden?!
En dan te bedenke dat Rob kennelijk ook nog ICT-er is.
Weet iemand een @adres buiten hun site, waar je Rob en/of Frank kunt bereiken?
Mvg,
Henk
-
Yep...het is weer raak.....
In ieder geval NIET reageren op de mails die binnenkomen anders blijven we bezig.....
Want nu krijg ik mail van mensen die mailen dat ze moeten stoppen met mailen...... ::) ::) ::) ::)
-
Het wordt tijd, de hoogste tijd, dat zij hun internet- en mailzaakjes in orde maken.
Het zou aan hun provider liggen, zo lees ik een paar topics terug.
Nou, als een provider mij zo'n kunstje zou flikken, ging per direct naar een andere!
Mvg,
Henk
-
Gl*l, dat ligt niet aan hun provider. Ze hebben minder slim, als reply-to adres het mailadres van de mailinglijst gebruikt, met als gevolg dat mensen die op reply klikken om te antwoorden (onbedoeld) hun reply naar de mailinglijst staan.
Fout ligt dus ook deels bij de ontvanger die niet goed kijkt naar wie het antwoord gaat.
Gr,
Bart
-
Waarom blokkeren ze dan even dat mailinglijst-adres niet even? Of haal het even leeg, met alleen de contactpersoon van RFmodelspoor er nog in.
-
En diegene die wel mail van ze wil ontvangen ontvangt niets :-X
-
Ze hebben minder slim, als reply-to adres het mailadres van de mailinglijst gebruikt, met als gevolg dat mensen die op reply klikken om te antwoorden (onbedoeld) hun reply naar de mailinglijst staan.
En dat doe iemand die zelf ICT-er is....? :-X Maar ik moet niet oordelen, maak zelf ook regelmatig fouten.
Fout ligt dus ook deels bij de ontvanger die niet goed kijkt naar wie het antwoord gaat.
Misschien soms, maar niet altijd. Ik heb een mail gestuurd naar klanten (bij) rfmail.nl i.p.v dat adres met "bounce" erin en dat kwam toch in de spamstroom terecht.
Mvg,
Henk
-
Kreeg zonet een mailtje waarin Rob schrijft dat alles opgelost is, dat ze slachtoffer zijn geworden van een kraak en dat de provider alles heeft hersteld. Hij bood ook nog excuses aan voor het ongemak.
Zaak afgehandeld, zullen we maar hopen. Toch raar van die kraak, bij een beetje provider mag dat toch niet voorkomen. :-X :-\
Mvg,
Henk
-
Henk, wonderlijk, de spam mail kreeg ik wel, maar het mailtje waar jij over schrijft niet.
Selectief klantenbestand blijkbaar, want als ik mail met een vraag krijg ik ook geen antwoord ???.
Wonderlijk. Hans. :-\