BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Jigsaw op 24 October 2006, 12:49:48

Titel: Veolia materieel
Bericht door: Jigsaw op 24 October 2006, 12:49:48
Hoi,

ik heb een vraagje over veolia dat per 10 december begint.
Ik had gelezen dat ze voor het traject Nijmegen-Roermond 16 GTW's hebben besteld.
Weet iemand welk materieel op het traject Kerkrade-Maastricht komt te rijden ?
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: NS 1100 op 24 October 2006, 12:51:19
Voorlopig SGM-2 op Mtr-Krd is de bedoeling.
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Jigsaw op 24 October 2006, 13:18:33
bedankt :) ,

krijgen deze stellen dan ook een revisie of blijven ze in de 'oude' toestand rijden ?
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Julius op 24 October 2006, 13:35:37
De GTW's zullen uiteraard ook niet op tijd geleverd zijn om ermee te kunnen starten; tot die tijd zal men met bestaand dieselmaterieel rijden (DM'90 of DH is nog niet geheel duidelijk).
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: NS 1100 op 24 October 2006, 13:39:04
En ik hoor net dat SGM-2 op Mtr-Krd ook al weer achterhaalde info is. Nu praat met over mat'64, wat er nu ook rijdt dus...
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Jigsaw op 24 October 2006, 13:47:05
beetje onduidelijk dan, achja, dan zien we het in december wel ;)
maar volgens wikipedia gaat men op het traject nijmegen-roermond inderdaad tijdelijk met Wadlopers rijden. Maarja wie weet, misschien is dat ook weer achterhaalde informatie.
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Floris Dilz op 24 October 2006, 13:49:03
en die DM90-jes dan?
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Julius op 24 October 2006, 14:05:17
Er is een materieeltekort, er komen DH'tjes vrij uit het noorden die niet op de hoofdbaan kunnen/mogen en we hebben de serie DM'90 die dat binnenkort mogelijkerwijs wel mag. Een idee was dus om Veolia die DH'tjes te geven en dat NSR met die DM'90 dan onder de draad gaat rijden. Probleempje is alleen dat die DH'tjes ten eerste niet allemaal per december al 'over' zijn; daarnaast is het heel erg de vraag of een DH de rijtijd van Nm-Rm wel haalt.
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Floris Dilz op 24 October 2006, 16:09:04
toch jammer. Kan ik nooit meer met een niet nader te noemen persoon kwijlend van meligheid tegen het raam van de 3419 hangen en rare bekken trekken. (3419 heeft zwarte baanschuiver en is dus aanmerkelijk grimmiger dan de rest. Floortje <3 3419 )
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: stadlerGTW(Remco) op 24 October 2006, 18:47:42
hallo,

Op www.mp-produktie.nl staat dit:

Veolia nieuws. Voor de treindienst Maastricht - Kerkrade Centrum die Veolia vanaf 10 december 2006 gaat uitvoeren gaat Veolia 6 Plan-V-stellen huren tot medio mei 2007. Het betreffen de volgende stellen: Plan-V's 840 t/m 846. Momenteel worden deze stellen aangepast voor een éénmansbediening wat zou inhouden dat men zonder condukteurs gaat rijden.

Dus dat is duidelijk.

M.V.G stadlerGTW
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Jigsaw op 24 October 2006, 18:53:32
Ah kijk :) dat is goed nieuws.
Deze zullen dan neem ik aan ook worden overgespoten in Veolia kleurstelling?
Zijn er al plannen mbt na mei 2007 ?
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Thom op 24 October 2006, 20:09:06
hallo,

Op www.mp-produktie.nl staat dit:

Veolia nieuws. Voor de treindienst Maastricht - Kerkrade Centrum die Veolia vanaf 10 december 2006 gaat uitvoeren gaat Veolia 6 Plan-V-stellen huren tot medio mei 2007. Het betreffen de volgende stellen: Plan-V's 840 t/m 846. Momenteel worden deze stellen aangepast voor een éénmansbediening wat zou inhouden dat men zonder condukteurs gaat rijden.

Dus dat is duidelijk.

M.V.G stadlerGTW
Dat trek ik dan ookweer in twijfel,
ergens in begin van de 900 serie plan V's zijn er een stel omgebouwd voor eenmansbedienings op Ddrg- Gdm, iets wat niet ingevoerd is.

Die inzetten lijkt me logischer dan in die andere kassies inbouwen.
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Julius op 24 October 2006, 21:33:13
Is het niet de bedoeling dat die 900-stellen vanaf december echt op Ddr-Gdm gaan rijden voor Arriva? Men wilde daar iig starten met Plan V, maar of dat met of zonder Hc is ben ik even kwijt.
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: NS 1100 op 24 October 2006, 21:44:55
Trouwens, 6 stellen vind ik nogal erg weinig voor dit traject... Ik denk dat je voor een fatsoenlijke dienstuitvoering (per richting: 2x per uur stopper Mtr-Krd, 1x per uur 'intercity' Mtr-Hrl, 1x per uur 'intercity' Mtr-Lg) toch zeker wel het dubbele nodig hebt. Zeker met het oog op de spits en eventuele defecten/onderhoud aan de stellen. Nu kan je alle treinen rijden met 1 treinstel, maar als er iets defect gaat of het tijdens de ochtendspits druk is (Hogeschool Zuyd in Maastricht en Heerlen, begint evenals het Arcus-college in Heerlen, voor de meeste studenten om 9.00 uur, dus dan vrees ik dat de 4 treinen die tussen circa 8.00 en 8.15 uur uit Heerlen en Maastricht vertrekken propvol zitten.
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: djm008 op 27 October 2006, 13:18:11
IS de officiele dienstregeling al bekend?

Ik las bij de NS reisplanner 2007 dat men om 45 en om 15 over wil gaan rijden vanuit maastricht naar Heerlen/Kerkrade. DIt is gewoon bagger want dan heb je geen aansluiting om de stopper vanuit Sittard. Kun je een half uur wachten! Of via Heerlen reizen. Maar als je in Schin op Geul woont ga je er met 2 treinen per uur dus NIET op voorruit!
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: Julius op 27 October 2006, 20:41:16
Qua frequentie wel, want in Sog stopt nu alleen de stoptreinserie 6600, die 1x per uur rijdt. De sneltreinserie 6700 stopt er alleen op verzoek als de IC uit het noorden zoveel vertraging had, dat de 6600 al weg was.

Mbt de dienstregeling lijkt mij het op de planner2007 gepubliceerde tijdsschema het meest actueel, men zal in de officiële planner voor het nieuwe jaar toch geen foute informatie plaatsen lijkt me.
Titel: Re: Veolia materieel
Bericht door: djm008 op 28 October 2006, 12:00:12
Nee okey, snap ik. Maar de dienstregeling is bagger want je mist, zoals ik al zei, vanuit sittard de aansluiting naar Schin op Geul. Dat is dus geen verbetering.