BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: jan dutij op 17 February 2009, 19:48:52
-
Beste Collega's,
Omdat ik mezelf een beetje ( volgens " kenners":heel erg!!) wil belazeren heb ik een Arnold S3/6 gekocht,omdat ik in Waldorp las, dat deze destijds min of meer door de NCS " van de plank" was gekocht in Beieren. Ik wil hem dus omschilderen in de " oker" NCS-kleur, maar die kan ik nergens vinden.
Over " logo"'s zal ik het helemaal maar niet hebben...
Iemand een idee?
Dank, Jan.
-
In het boek “Stoomlocomotieven serie NCS 71-78” van Martin van Oostrom, uitgegeven door uitgeverij Uquilair moet ergens een kleurstelling weergegeven zijn. Ook in "De Waldorp" wordt iets verteld over de kleuren bij de NCS, namelijk
oorspronkelijk waren zij geel, later bruin geschilderd
Maar de S3/6 had wielen met een doorsnede van 2000 mm en de NS 3600 1900 mm. De wielafstand bij de S3/6 bedroeg 2080mm, bij de NS 3600 was dat 2250 mm. En zo zijn er nog meer afwijkingen.
Al met al, de NS 3600 had veel weg van jouw Beierse machine, maar het is geen kopie daarvan. Tenzij je bereid bent om enige concessies te doen.
Gerard
-
Tenzij je bereid bent om enige concessies te doen.
Gerard
[/quote]
Daar bestaat toch onze hele hobby uit? niet than 8)SK
-
Jan,
Ik heb je een PM gestuurd met link en ...
Grtz,
Jeroen
-
Jan,
Heb je al gezien, dat de Beierse S3/6 een as meer heeft? Dit is een 2C1-lok (zgn. Pacific). De NCS-lok was een 2C-lok (zgn Tenwheeler). Pacific-loks hebben in nooit bij een Nederlandse maatschappij dienst gedaan.
Succes!
Groet,
Basilicum
-
Hangt er van af wat je onder 'Nederlands' verstaat. In Nederlands Indië hebben ze wel gereden (en hoe!).
Eelco
-
In de Railhobby's 2 en 7/8 van 1983 staat op de pagina's 42 en 28 e.v. een reportage van Guus Veenendaal over de bouw van zijn NCS zelfbouw-lokomotieven. Als ik mij niet vergis moet in de RM van die tijd ook iets over deze onderwerpen staan.
SK
-
Beste colllega's,
Dank voor jullie reactie's: ik weet ook wel dat ik mezelf enigszins beduvel, maar ik ben niet handig genoeg voor zelfbouw en zoals jullie weten gaan de bouwpakket-leveranciers en de kleinserie-producenten voor wat betreft het Nederlandse Stoomtijdperk klaarblijkelijk met een grote boog om N-spoor heen. Het zal wel te maken hebben met de (te) kleine markt voor zulke producties, en "dus" met een te geringe belangstelling van " ons treino-fielen voor dit tijdperk, ook gezien de geringe reacties op het besluit van het spoorwegmuseum om de 3737 maar buiten bedrijf te laten. Als je bijvoorbeeld ziet wat er in Belgie nog rondrijdt... Dus beduvel ik mezelf maar een beetje,met een opgeleukte S3/6.
Dank jullie wel!
JanD