BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: hoefhaan op 16 February 2009, 16:37:28
-
Ik wil voor op perrons stoepplaten gaan bestellen, heb die van Auhagen gezien, en daarna kwam ik uit bij evergreen. Deze laatste hebben mijn voorkeur omdat deze in een groot formaat leverbaar zijn, wat handig is voor lange perrons.
Maar dan nu de vraag:
Wat is mooier (en hebben jullie foto's):
evergreen square tile "Heavy groove" met tegels van 2,1 bij 2,1 mm of 3,2 bij 3,2 mm (nummers 4503 en 14503)
evergreen sidewalk "light groove"met tegels van 3,2 bij 3,2 mm (nummers 4514 en 14514
Het gaat mij met name om het verschil in "heavy groove" en "light groove"
Aangezien de platen nog gespoten moeten worden denk ik aan heavy groove, omdat de verf altijd naadjes wat opvult.
Wat is jullie ervaring?
-
Hallo Hoefhaan,
tegels op het perron bij de NS zijn 30x30 cm, in H0 omgerekend is dit 3,4 mm bij 3,4 mm. Deze tegel is dus volgens jou niet verkrijgbaar bij evergreen. Ik zal persoonlijk dus kiezen voor de 3,2 mm x 3,2 mm versie, omdat dit het minste compromie is.
Of je "Heavy groove" of "light Groove" zou moeten nemen weet ik niet, ik ken de verschillen niet.
Succes met je keuze.
Groeten,
Christoph
-
Hoefhaan heb je al overwogen om perrons op maat te bestellen bij Gerco van Beelen ?
Hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=16887.0)
Gr. Remco.
-
Hmmm, dat ziet er goed uit, ga maar eens een PB sturen nar Gerco!
Maar iemand nog een idee over het verschil heavy of light groove?
-
Geen idee, maar op hun website wordt de light groove specifiek voor stoep aangeduid.
Groet Stephan.
-
Tot mijn grote verassing had de lokale modelspoorhandel de twee verschillende platen liggen, dus kon ik mooi vergelijken. De light groove is inderdaad light. Ik denk dat 1x met de airbrush hier over heen betekent dat de groefjes vol zitten, al spuit je erg licht.
De heavy groove komt zo'n beetje overeen met de platen die Auhagen levert. Op schaal misschien een iets te zware groef, maar geeft wel een leuk en strak effect.