BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Leo_H op 12 February 2009, 10:45:10
-
Volgens de site zou Totaltrain op donderdag 11 (?) februari weer uit zijn winterslaap komen met een geheel nieuw concept op basis van uitgebreid marktonderzoek. Iemand al iets vernomen? Op de site staat nog steeds dezelfde tekst.
-
Misschien dat de site vanmiddag of vanavond online komt we zien wel
-
Gaat lekker zo, 'resultaten uit het verleden geven geen <of nu wel?> garantie voor de toekomt'?
Q: Wanneer presenteert Totaltrain haar nieuwe concept?
A: Dat gebeurt donderdag 11 februari 2009 op www.totaltrain.nl.
Q: Wanneer kan ik weer op mijn Persoonlijke Pagina kijken?
A: Ook dat kan weer vanaf 11 februari 2009.
Q: Wanneer kan ik modellen afhalen die ik in reparatie heb gegeven?
A: Vanaf 11 februari 2009, of later zodra de reparatie is afgerond.
Q: Welk telefoonnummer kan ik bellen als ik nog vragen heb?
A: Dat kan helaas niet; telefoonnummers die op internet circuleren hebben niets met Totaltrain te maken. U moet even geduld betrachten tot 11 februari 2009.
Enne, heeft ook maar één persoon iets op de Spielwarenmesse van deze toko vernomen?
-
Is het al iemand opgevallen dat de datum "donderdag 11 februari 2009" niet bestaat? (In ieder geval in dit universum)
mvg,
Gert
-
Tja, die hele Total Train is één grote grap. Met dat soort winkels kan je maar beter geen zaken doen. Ze zijn ook niet voor niets failliet. Ik vond het een waardeloos bedrijf welke niet eens serieus een internetwinkel kon runnen.
-
Ik ga daar vanavond iets over zeggen omdat ik heb zitten babbelen met wat fabrikanten op Neurenberg.
Dhr Beems is NIET zoals ie beloofde op Neurenberg geweest om zijn nieuwe beleid te promoten.....
-
Ook op modelspoor.startpagina.nl is TotalTrain verdwenen!
Erwin (TEE)
-
Ben ook nieuwsgierig wat er zou gebeuren met Totaltrain en heb dus ook vandaag en gister steeds gekeken voor witte rook. Dus niet, en ik denk dat we Totaltrain gewoon naar de rijk der fabelen kunnen verwijzen ;D. Wat mij betreft is dat prima niemand zit te wachten op een leverancier die zo met zijn klanten omgaat, toch?
Kortom mijn vraag is wie zit er nu nog op TT te wachten?
-
Maar failliet? is dat officieel...hij heeft toch alleen al zijn winkels gesloten ?
Volgens de kvk zit totaltrain nu in een supermarkt....
Jammer dat dit allemaal zo gaat/gegaan is...
-
nee, op dit moment beweegt er niets en ik het zou mij niets verbazen dat dat in de komende tijd ook niet zal gebeuren.
(een en ander past overigens helemaal in de manier van doen van deze 'ondernemer').
vaak erg veel kabaal en zeer weinig betrouwbaarheid.
groeten vanuit castricum.
focus2
-
Wandel dan eens door de Prof Winklerlaan en bel eens aan ::) ;)
-
"Verrassend", al die informatie over Totaltrain. Nee, natuurlijk is Beems niet op de beurs in Duitsland geweest, en nee, natuurlijk gaat er op donderdag 11-02-2009 (bestaat niet eens) niets gebeuren. Zoals ik in mijn beschrijving van winkeliers al eens aangaf, had je beter je geld aan de echte modelspoorwinkel kunnen uitgeven, zaken waar mensen met versatnd van de hobby staan en je praktisch alles zo uit voorraad kunnen leveren.
Die mooie pagina op de site heeft voorkomen dat men tegen de zin van TT verhaal zou komen halen. Nu heeft iedereen wekenlang met de armen over elkaar gezeten en niets ondernomen om bijvoorbeeld reparaties o.i.d. terug te halen. Zie nu maar dat dat wel gaat lukken.
Slim gedaan, dat wel.
Pech voor de mensen die hier last van hebben. Ik ben zeer benieuwd naar wat Chris hier nog over gaat melden. Overigens ben ik meer geinterresseerd in het verslag van Chris over Nürnberg, zoals altijd weer een klein feestje.
Richard.
-
Als ze nog niet gereageerd hebben op klanten die vooruit hebben betaald moet er snel aktie ondernomen worden.
-
Zijn er eigenlijk mensen, die nog reparaties hebben uitstaan bij TT ? En zo ja, hebben jullie inmiddels enig bericht gekregen ?
Sander
-
En wat te denken van vooruit betaald materieel, zoals in mijn geval de Mat'46?
Ik vermoed dat er nog veel meer mensen zijn die dit gedaan hebben :'(
Ik hoop alleen maar dat er van Totaltrain nog een reactie afkomt!
Peter
-
Wie betaald er ook in godsnaam vooruit?
Bij TT hebben ze nooit het beleid, laat staan een beleid, van vooruit betalen dan ishet model goedkoper.
-
@PieterW: ik zou alvast maar een item openen met de vraag wie er nog meer betalingen hebben gedaan.
(samen staan jullie mogelijk wat sterker om op te treden).
-
Dat is dus verontrustend, dat er op Neurenberg geen nieuw beleid is bekendgemaakt, zoals beloofd. Ik vond en vind dat trouwens een onzinverhaal. Tenzij hij de hele wereld gaat veroveren is het beter om het concept gewoon in Nederland bekend te maken, daar heb je Neurenberg niet voor nodig, kan je beter gewoon een advertentie in de bekende modelspoorbladen plaatsen en je ideeën via internet verspreiden.
Donderdag 11 februari bestaat niet, maar we gaan ervanuit dat hij donderdag 12 februari bedoelt. Dat is vandaag, dus vandaag moet er iets bekendgemaakt worden en als het - onverhoopt - langer gaat duren zou ook dat gemeld moeten worden, maar hoe lang wil je je klanten aan het lijntje houden?
Ik denk trouwens dat de huidige klanten die aanbetaalde bestellingen of reparaties hebben lopen niet accoord hoeven te zijn met een radiostilte van maar liefst 5 weken! Als je niet accoord bent met zo'n extra wachttijd moet je je spullen (gerepareerd of niet) kunnen terugkrijgen en als je een aanbetaling hebt gedaan moet je je geld kunnen terugkrijgen. In dat geval heb je de gelegenheid om elders je zaken af te handelen als je niet wilt wachten.
Gezien de voortekenen is langer wachten dan vandaag geen optie en dat zou het imago van TT ook geen goed doen. Dus zakelijk is het ook niet slim om je klanten nog langer in onzekerheid te houden. Vandaag is de dag en anders wordt het terughalen van geld en goederen en moet er inderdaad een lijst gemaakt worden.
Maar hopelijk komt het zover niet, daar zit niemand op te wachten, dus kom op TT, kom uit je hol.
Mvrgroet,
leo
-
Dan hoop ik voor je dat je kunt fluiten, want dat kun je dan zeker naar je geld.
Wim.
-
Ik vraag me af hoeveel pagina's we nu weer vol kunnen krijgen ::)
Groeten,
Patrick
-
Zover ik weet zijn ze niet bij Roco en Fleischmann op de beurs geweest.
Maar inderdaad, wanneer gaan ze reageren?
-
Daar gaan we weerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ::) ::) ::) ::) ::) ::)
-
Ik ben bang dat dit toch niks gaat worden.
Ik denk dat TT ons allemaal flink bij ons pietje heeft.
Jos.
-
@J.Beckers:
ik vrees dat je gelijk hebt, gezien mijn eerdere ervaringen met deze lawaai-maker.
(wel een slimme manier om je klanten rustig te houden en onderwijl voor je zelf rustig te tijd te kunnen nemen om te vertrekken)
-
Schijnt mooi te zijn die Noorderzon ;D
Gr.
Eric
-
Ben ik dan even blij dat ik daar nooit geen
sommerfeld bovenleiding heb besteld via internet :-X
-
oh sh*t...vannacht weer nachtmerries :'(
weer dat geze*k over die...die..die,..... braak.
eric
-
Je kunt natuurlijk blijven (http://www.totalegekte.com/pics/smiles/zage.gif), maar eigenlijk wordt je er alleen maar (http://www.totalegekte.com/pics/smiles/kotsen.gif) van.
Mvg
Wim.
-
Even slotje, want zoveel zieken kunnen we niet gebruiken. ;D
-
Nieuwe site online.
Lees vooral even het menu onderdeel over TT zelf.....
en het F.A.Q.
Vooral het stukje, hoe kan ik nu rondsnuffelen ?
Wij liggen al in een deuk. ;D
-
Ja Chris,
Roel Beems heeft diep geanalyseerd :o Het motto is kopen en opduvelen. Niet zeuren, kopen en wegwezen.(Ik wist niet dat koffie en een vriendelijk gesprek zo duur waren, vandaar dat modelspoorfabrikanten het zwaar hebben. :D)
Niet te geloven!! Hoe lang gaat deze toko het volhouden??
Groeten,
Jeroen
-
Nou kom op zo erg is het niet, kijk maar de service (http://www.totaltrain.nl/service/) pagina, die geeft duidelijk aan welke kant het op gaat 8)
Gr. Remco.
-
WAARSCHUWING
De nieuwe site gezien, kijk eens bij Home onder service.....
het begint alweer goed, bij mij geven ze namelijk GEEN service, het is een LEGE pagina.
Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar,
kortom die winkel om de hoek, dat is pas andere koek,
Frederico
SORRY REMCO , ik was net iets te laat
-
Ja en bij de F.A.Q.s voor het contact formulier klik hier, .... niets dus ;D
En ze hebben geen assortiment en geen prijzen, (behalve Fl.mann?) vaag hoor.
Edit: Ze hebben de site inmiddels al weer veranderd.
Groet Stephan.
-
de rode lintvan syntus kost daar 276 :P normale 345 :-|
-
Ik had de prijzen ook al gezien, kunnen ze die wel waar maken.
Ik blijf lekker bij zaak om de hoek komen. ;)
-
Op advies van chris de FAKyou even doorgelezen.
Wat een kolder en grapjasserij, ongeloofelijk
Inderdaad zeer geestig, en je moet wel heel graag je spullen heel goedkoop willen hebben om daar wat te bestellen.
Ik zie alleen nergens staan:" in het verleden behaalde resultaten geven geen zekerheid voor de toekomst".......mijn god, al zouden het gratis weggeven.......
En toch heb ik elke keer weer het beeld voor waarbij hun hele stand in elkaar donderde op Eurospoor, hoe komt toch dat dat beeld elke keer weer bovenkomt als ik die naam hoor :)
-
Gelezen op servicepagina:
Als je wat besteld, voor garantie inbouw en reparatie contact opnemen met de fabrikant.
Nee dat is lekker, je koopt wat bij mesjeu TTN en voor de garantie vooral niet aankloppen bij Totaltrain. Meneer Beems heeft weinig kennis van het consumentenrecht.
Weest gewaarschuwd, goedkoop is duur.... bij TTN
Groeten,
Jeroen
-
Uit over TT zelf : "In ons nieuwe model is daarom geen ruimte voor (...) een afdeling technische service, helpdesk of andere zaken."
Tja, kopen, betalen en verder zoek je het zelf maar uit ..........
Sander
-
Het is een grote hoax!
Deze is ook te mooi:
Q: Hoe kan ik nu rondsnuffelen en informatie vergaren?
A: Dat kan bij modelspoorwinkels in het hele land; vervolgens bestelt u de modellen van uw keuze via Totaltrain Online en bespaart u zich veel geld.
En verder.. Railhopper.. vind het knap dat je die prijs vindt van de syntus..
Als je gaat zoeken, wordt je doorverwezen naar GOOGLE.. of je krijgt het adres van het merk.
-
Nee hoor, toevallig bij Fleischmann niet. Bij de andere merken wel. Overigens is het wel een lu*lig pdf bestand wat je moet downloaden.
Groeten,
Herman
-
Wel apart zeg, nu staat er ineens wat op de servicepagina, ik denk dat TT hier meeleest ;D
/me zwaait vriendelijk naar TT
Gr. Remco.
-
Ik vind het gewaagd dat ze menen onder service en garantie uit te kunnen komen (door de klant te verwijzen naar de importeur). De gemiddelde rechtbank zal daar toch anders over oordelen......
Als het niet zo ongelofelijk bedroevend en riskant voor goedbedoelende, onwetende nieuwelingen in modelspoorland was zou ik nu schuddebuikend over de grond liggen rollen. Nu maak ik me helaas ernstig zorgen voor de oude en nog komende klanten. :'(
Deze 'zaak' (of wat daar voor door meent te gaan) is een grote schande voor deze sector.
En wees gerust, ik ben niet te benauwd om online te kopen, dat doe ik meer maar dan wel bij bedrijven die zich betrouwbaar opstellen in plaats van zo'n rookgordijn de lucht in te blazen. Pfoei, ik ga even een blokje om lopen om stoom af te blazen, wat een arrogante kwasten!!!! >:(
PS. ongeloofelijk laf om geen contactgegevens te vermelden, wat een schijterds!
-
Nieuwe site online.
Lees vooral even het menu onderdeel over TT zelf.....
en het F.A.Q.
Vooral het stukje, hoe kan ik nu rondsnuffelen ?
Wij liggen al in een deuk. ;D
ik ga morgen even naar MTE, met kladblok en potlood, ga alle vitrines af, vraag of ik de modellen mag vasthouden, bekijken en zo ( stuk of 10 maar hoor ) uitgebreide info vragen enz enz de koffie opzuipen slap ouwehoeren ;D ,dan opschrijven wat ik wil hebben,roep gedagjes hoor, zetten jullie de dozen ff terug, ik ga bestellen bij totaltrain is toch lekker goedkoper :P
leuk hé Chris ;)
hihi ik moet bijna lachen om TT :'(
eric
-
Tja, net effe de service en de F.A.Q. doorgelezen.
Jongens echt waar, mn schoenen vielen er van uit.
En opereren via het buitenland? waar slaat dat nu weer op.
Ik kan zelfs geen adres vinden, en zaken waar geen adres van bekend is, daar doe ik beslist geen zaken mee.
Ik ga wel lekker bij mijn vaste adressen in Nederland, en 1 in Duitsland.
Jos. (Die dit al een beetje zag aankomen)
Ik kan nu best wel een 3 dubbele wisky gebruiken
-
TT
Ten Top;
Citaat, op de site van TT.
{De modelspoorbranche alleen kan voortbestaan als de kosten onder controle zijn. In ons nieuwe model is daarom geen ruimte voor winkels, medewerkers voor telefoon of e-mail, een afdeling technische service, helpdesk of andere zaken. De kostenbesparing die daarmee gemoeid gaat komt ten goede van onze afnemers. In eenvoudige bewoordingen: klanten kopen voor een lage prijs en verder niks.}
Leuk neer gezet maar de praktijk zal anders uitwijzen.
wil.
-
...en wat doen ze als een bepaald model niet meer leverbaar blijkt?:
Lees de FAQ:
Q: Wanneer krijg ik het model uitgeleverd dat ik vooruitbetaald heb?
A: Deze worden uitgeleverd via TNT zodra de modellen beschikbaar komen.
Zeg maar dag met je handje naar je zuur gespaarde euro's (tenzij ze nu snel in de FAQ aangeven dat als binnen een redelijke termijn van zeg zes maanden een model niet beschikbaar komt, de klant zijn geld retour krijgt met het wettelijke rentetarief wegens het niet kunnen leveren van de overeengekomen prestatie).
Als ze zich zo goed georienteerd hebben hadden ze deze vraag ook kunnen voorzien en beantwoorden!
Kom op TT, be a man, be honest, be open, be fair!
-
Wat een ziekelijke website is het geworden kunnen ze de naam niet omdopen?
I.p.v. TotalTrain, Totale Leegverkoop >:(
Ga lekker naar de Treinenshop Heerenveen daar is het tenminste gezelliger en je weet wat je koopt en bij TT is het maar gissen wat je koopt
-
...is jullie overigens opgevallen dat een zeer bekend modelspoorforum niet opgenomen is in de lijst van interessante treinenlinks?
Niet dat ik me kan voorstellen dat dit forum haar naam verbonden wil zien aan dat bedrijf (tenzij om potentiële klanten te waarschuwen weg te blijven).
-
Pfoei, ik ga even een blokje om lopen om stoom af te blazen, wat een arrogante kwasten!!!! >:(
Zo! dat was een snel blokje om! ;D
Maar als ik dit zo zie.....het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat deze toko voorbij komt in de consumentenprogramma's :)
Gr,
Erwin
-
Kijk voor de volledigheid ook bij de leveringsvoorwaarden. Daar staat een postbus in De Lutte.
Heb je nog iets tegoed, daar klagen, sommeren, of weet ik veel wat al niet meer. Een keer moet die postbus uitpuilen en volzitten. Ik geloof namelijk niet dat die geleegd gaat worden.
Bij het lezen van die site en de voorgeschiedenis riekt het bij mij ineens vreemd.
Nog een toevoeging: Een postbus in De Lutte, waar komt mij dat bekend van voor?
Ook JMRE huist in dezelfde postbus.
Bronnen:
http://www.totaltrain.nl/algemene+voorwaarden/
http://www.hotfrog.nl/Companies/JRME
De lucht begint ondraaglijk te worden. Ben ik blij dat ik daar nooit iets gekocht heb
Correctie: JRME huisde in die postbus. De site is opgeheven. http://www.jrme.nl/
-
DAT JRME weer in beeld is, is ook geen toeval. Het is namelijk Roel zijn zwager.
Kortom, twee ongelooflijk onbetrouwbare figuren. Soort zoekt soort.
Jos
-
Ze hebben daan volgens mij meer dan een spoorbiels voor hun hoofd.
Je moet wel lef hebben om op je eigen site dit te plaatsen:
Totaltrain Online werkt niet met medewerkers aan de telefoon.
Q: Wat doe ik nu als ik koffie wil of eens uitgebreid praten over de treinhobby?
A: Lid worden van een hobbyclub of modelspoorvereniging.
Q: Is het mogelijk een e-mail te sturen en wanneer wordt deze beantwoord?
A: Klik hier voor het contactformulier. Door onze werkwijze kan de beantwoording aan vertraging onderhevig zijn. Gewone e-mails bereiken ons in het geheel niet en kunnen dus vanzelfsprekend ook niet worden beantwoord.
Hoop alleen dat ze zelf nergens "lid"van zijn of worden.
-
In de algemene voorwaarden:
2. Aanbiedingen en prijzen
a. Aanbiedingen door en prijzen van Totaltrain zijn vrijblijvend.
Kortom dat wordt weer verrassend als je de afschrijving van je creditcard ziet!
-
Wat een ziekelijke website is het geworden kunnen ze de naam niet omdopen?
Ja, Total Teringzooi.....
Mannen, koop lekker ergens anders, en maak jullie niet meer druk om deze zaak. Er zijn genoeg andere winkels in binnen- en buitenland die graag zaken met ons modelspoorders willen doen en die wel open en eerlijk zijn en die je wel helpen als er iets mis is.
Dus laat Total Train lekker voor wat het is.
-
Veni, vidi et capiebar ad anum.
En voor de rest is het wat mij betreft geen woord meer waard :-X.
Mvg
Ruud
-
"Ik kwam, ik zag en werd vanachter belaagd"
hmmm aparte gedachte ;)
eric
-
Vulpes pilum mutat, non mores
deze is beter ;D
-
Misschien is deze beter
Vulpes pilum mutat, non mores
Mvg
Ruud
Je was me voor
-
@Eric
ik ga morgen even naar MTE, met kladblok en potlood, ga alle vitrines af, vraag of ik de modellen mag vasthouden, bekijken en zo ( stuk of 10 maar hoor ) uitgebreide info vragen enz enz de koffie opzuipen slap ouwehoeren Grijns ,dan opschrijven wat ik wil hebben,roep gedagjes hoor, zetten jullie de dozen ff terug, ik ga bestellen bij totaltrain is toch lekker goedkoper Tong
leuk hé Chris Knipoog
hihi ik moet bijna lachen om TT Huilen
Wij schenken die dag speciale TT koffie, extra zout ! ;D ;D
-
;D ;D
m,n latijn net weer ff opgehaald ;D ;D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Latijnse_spreekwoorden_en_uitdrukkingen
eric
-
Lucratori te salutant (= "Zij die zich gaan verrijken, groeten u")
-
Van hun site nog wat leuks gevonden:
Totaltrain info:
"Daarmee voldoen we precies aan de verwachtingen van de meeste spoorweglieghebbers."
Lieghebbers zijn er genoeg, maar liefhebbers net even meer.
-
hee beneluxspoor staat niet eens bij de links............ :P
NB ik kan er niets bestellen wat ik ook probeer die winkelwagen kan ik niet vullen..........
Kees-Jan
-
Treinenshop Heerenveen heeft vanavond een noviteitenavond, heb m'n kladblok al klaar gelegd, net als m'n knip. ;D ;D ;D Met deze formule zal TT wel heel gauw in de vergetelheid komen, moge TT in vrede rusten.
Tot de nieuwe generatie TT klanten heb ik maar één opmerking: Asinus ad lapidem non bis offendit eundem (Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen)
Groenten Rob
-
Maar mooi naar Heerenveen idd vanavond Rob! Gezellig en betrouwbaar.
Niet teveel aandacht besteden aan die TT-lieden, zonde van de ruimte op ons leuke forum.
Hoogvliegende laagvallers lijken het.
mzzl,
Wim
-
Hmm, net even op de TT site gekeken, ziet er op het eerste gezicht uit als een van de vele webwinkels die we van onze Oosterburen kennen.
Maar gezien de beroerde reputatie van TT denk ik dat ik ook in de toekomst toch maar de extra verzendkosten voor lief neem als ik wat via het web wil hebben.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat TT onder het prijsnivo van de Duitse prijsvechters door zal komen, maar goed, ik ben benieuwd! ;)
Die FAQ is trouwens erg triest, er spreek wel een erg cynische houding ten opzichte van de klanten uit. Ikzelf bestel trouwens NOOIT iets bij een webshop waar ik geen fysieke adresgegevens van kan vinden en die ik niet kan bellen... ::)
Voor de BLNS ingewijden trouwens:
Hoe komt het dat ik, als ik in m'n browser www.beneluxspoor.NL intik, naar www.JRME.nl wordt doorverwezen?! ???
-
Ik vraag me af wat er zo internationaal aan deze site is behalve dat de eigenaar om duistere redenen zich in het "internationalen" buitenland bevind.
Ideal is een alleen in Nederland gebruikte betaal methode.
Faq is ook erg lachwekkend:
Q: Gaat Totaltrain alleen verder als webshop?
A: Ja, wij zien een goede toekomst voor internet en niet voor traditonele winkels.
Q: Hoe kan ik nu rondsnuffelen en informatie vergaren?
A: Dat kan bij modelspoorwinkels in het hele land;...
Q: Welk telefoonnummer kan ik bellen als ik nog vragen heb?
A: Dat kan helaas niet; Totaltrain Online werkt niet met medewerkers aan de telefoon.
In de Algemene verkoopvoorwaarden:
3. Bestellingen
Door het plaatsen van een bestelling per telefoon, post, fax, E-mail of Internet is de overeenkomst een feit.
Ook vind ik het bestellen dmv telefoon, fax of post erg achterhaald en dit ook zeer tegenstrijdig met het "zien een goede toekomst voor internet".
Aan dit "nieuwe concept" is een onderzoek aan vooraf gegaan van ruim een jaar, volgens deze meneer.
Zonde van het geld, ik had dit in 5 minuten ook kunnen doen.
Succes gewenst aan de mensen die nog geld of materiaal tegoed hebben van deze meneer.
-
Voor de BLNS ingewijden trouwens:
Hoe komt het dat ik, als ik in m'n browser www.beneluxspoor.NL intik, naar www.JRME.nl wordt doorverwezen?! ???
Iets dergelijks heeft mr TT ook al eens gedaan met MTE. Je registreert een onjuist gespelde domeinnaam en linkt die naar je eigen site. Zij noemen het handig of slim, ik noem het laag bij de grond en zielig.
-
Zie ook www.treinendokter.nl
-
Het is niet waar, he.
Hoeveel domeinnamen hebben die knakkers?
Jos.
-
Ik ga gewoon morgen lekker naatr MTE.
Koffie zuipen en meer. Geen TT voor nodig. ;D
Hans
-
Alle domeinnamen komen uit bij www.7w-internetmarketing.nl, gevestigd op .....
Juist ....... Overtoom, Castricum, contactpersoon R. Beems
Sander
-
Dacht eigenlijk dat de site een grapje van iemand was, maar... blijkbaar serieus... ::)
Een tradioneel ingestelde groet,
Joost
-
@ Hans Sprinter.
Dat zal dan goed smaken die koffie bij MTE ;D ;D
@Eric
Wij schenken die dag speciale TT koffie, extra zout ! ;D ;D
Jos.
-
Ik ga me inschrijven voor de Nieuwsbrief van TT
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Lijkt me erg spannend
-
Vanuit Calgary,
Zojuist even de website van TT bekeken.
Het valt mij op dat er allerlei (niet relevante) reclame wordt getoond in de sidebar; wordt vaak gedaan bij gratis webhosting.
Gezien de eerdere ervaringen met dit bedrijf niet bepaald bevordelijk voor het terugwinnen van (enig) vertrouwen.
Over de inhoud van de website kan ik kort zijn; links laten liggen dit bedrijf.
Edwin
-
Handig die 7W website, hier staat wel (http://www.7w-internetmarketing.nl/contact/) een tel. nr., misschien neemt de dhr. Beems wel op. :-X
Groet Stephan.
-
O tempora, o mores!
-
Knap he dat een van de 7W bedrijven geen e-mail kan ontvangen ..... :)
-
Handig die 7W website, wel (http://www.7w-internetmarketing.nl/contact/)
Groet Stephan.
ZODAN :P kan zij die treintjes niet ff komen brengen ;D
eric
-
Gewoon effe doorzoeken, en dan zie je dat R.Beens gewoon op de fiets naar z'n werk gaat. Woonhuis is maar 'n paar straten verder ......
-
Alle domeinnamen komen uit bij www.7w-internetmarketing.nl, gevestigd op .....
Juist ....... Overtoom, Castricum, contactpersoon R. Beems
Sander
Dan sturen we daar toch alle TT-mailtjes naar toe. Met zo'n goede relatie willen zij dat vast wel voor ons doorsturen naar meneer TT.
Alles voor de klant tenslotte!
-
Q: Wat doe ik nu als ik koffie wil of eens uitgebreid praten over de treinhobby?
A: Lid worden van een hobbyclub of modelspoorvereniging.
Dat vind ik dan wel weer humor. ;D
Dat kapen van domeinnamen niet. >:(
-
Het sturen van potentiele klanten naar reguliere winkels voor informatie, het besnuffelen van modellen en het leuten van koffie om ze dan vervolgens bij jou te laten kopen vind ik hoogst onbeschoft. Je reinste parasietengedrag!
(http://www.capraovis.nl/images/dossier_images/thema_4.jpg)
-
Ik zag net op de TT homepage in de blauwe advertenties aan de rechterkant: "Bestel uw ROCO online bij www.conrad.nl" ::)
Mvg: Steen
-
Ik zeg niet dat dit het beste advies is(heb er geen ervaring mee), maar waarschijnlijk wel een beter.
Mvg
Ruud
-
Ik denk dat je bij Conrad tenminste nog wat geleverd krijgt.
-
3. Bestellingen
Door het plaatsen van een bestelling per telefoon, post, fax, E-mail of Internet is de overeenkomst een feit. Totaltrain behoudt het recht om bestellingen zonder opgave van reden te weigeren, dan wel voorwaarden daaraan te verbinden, zoals het vragen van een vooruitbetaling.
euh, ze hebben toch geen telefoon of email ?
-
Goed gezien Chris.
Dus dan is bellen of mailen vrij lastig lijkt me.
Of ze moeten met rooksignalen werken ;D ;D ;D
Ze spreken zichzelf dus duidelijk tegen.
Jos. :)
-
euh, ze hebben toch geen telefoon of email ?
Da's net zo mooi als dat ze geen garantie en service leveren maar dat dat allemaal maar lekker zelf via de fabrikant moet regelen [- tegen de wet]
Maarrrrr als je dan de algemene voorwaarden leest...
6b. Als garantietermijn voor geleverde producten geldt de termijn, die door de betrokken leverancier van Totaltrain wordt gegarandeerd, gerekend vanaf de datum van aflevering door Totaltrain. Binnen deze termijn vindt kosteloos vervanging of reparatie van ondeugdelijke onderdelen plaats, zulks met in achtname van de specifieke voorwaarden van de leverancier.
En 6e is helemaal idioot
e. Klachten ten aanzien van reisorganisatoren dienen binnen een (1) maand na de gereserveerde dienstverlening of, als de reis geen doorgang heeft gevonden, binnen een (1) maand na de oorspronkelijke vertrekdatum schriftelijk en gemotiveerd te worden ingediend.
??? ::) ;D
-
In de algemene voorwaarden staat over de betaling dit:
5. Betaling
a. Voor iedere transactie ontvangt de klant van Totaltrain een verzoek tot betaling via iDEAL. Door het aangaan van de onder sub 3 bedoelde overeenkomst verplicht de klant zich dit verzoek tot betaling binnen vijf (5) dagen te accorderen of Totaltrain schriftelijk te informeren als er dwingende redenen zijn dit niet te doen.
Echter daar voor staat er over de levertijden dit:
4. Leveringen
a. Totaltrain zal steeds streven naar snelle levering van het bestelde. Opgegeven levertijden zijn echter slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht de onder artikel 3 bedoelde overeenkomst te ontbinden.
Dit betekend dus dat je direct moet betalen, en maar moet afwachten of je je product krijgt? Dat is volgens mij ook niet helemaal zoals het hoort.
-
Totalrain TotalRAIN :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Ook ik ga maar eens rondsnuffelen, koffie drinken en lekker kopen maar dan niet bij TotalRAIN.
Waar ik rondsnuffel koop ik, als we dat allemaal doen dan is het gauw afgelopen met TT. Kunnen wij weer op de rails gezet verder ;D
-
In ons nieuwe model is daarom geen ruimte voor ..... service ..... of andere zaken.
Hoe durft de heer Beems bovenstaande nonsens uit te kramen!
Voor Nederland geldt gelukkig nog steeds het motto: "Klant is Koning", maar ik heb de indruk dat de heer Beems zelf de kroon op zijn eigen kop heeft geplant.
Typisch gevalletje van jezelf overschatten.
Misschien komen we hem nog een keer tegen op een krakkemikkig marktpleintje in een twintigste hands marktkraampje om overjarige nog stteds niet verkochte Totaltrain winkeldochters onder inkoopsprijs aan de man te slijten.
Mij is altijd vertelt: Hoogmoed komt voor de val". We zullen afwachten, soms moet een mens op z'n bek gaan om er iets van op te steken. Maar ik koop niets meer bij deze onvriendelijk overkomende naar zichzelf gerichte internetshop.
Gerard
-
Ik zie geen ballen in de etalage van TT ;D
Waar gaat dit heen met deze store.............?
grt
Edwin ;)
-
......Totaltrain schriftelijk te informeren als er dwingende redenen zijn dit niet te doen....
...
Eén vraagje:
HOE?
Want die @%$#@^willen niet bereikbaar zijn! (ja ik schreeuw, gek hè?!)
Wie gaat de ombudsman inschakelen wegens onevenredig bezwarende AV-clausules?
-
Waarom zouden we ons toch druk maken? TotalTrain's reputatie is al dusdanig beschadigd , veel verder valt er niet in de grond te trappen. Laten we er gewoon hartelijk om lachen en vervolgens weer gewoon naar onze betrouwbare leveranciers gaan, dat raakt ze veel harder.
-
Volgens mij is niemand hier verplicht bij TT te kopen, dus druk maken om AV lijkt me overbodig. Iedereen is vrij om te kopen waar hij wilt, maar als er iemand is die nu nog bij de vereniging TT koopt dan kan ik geen enkele vorm van medelijden hebben als het fout gaat.
Gr. Remco.
Toev: @JAB: Welke reputatie ;)
-
@ SDHG500,
Denk aan je bloeddruk !!
Dat hele Totaltrooitje is geen discussie meer waard.
Gerard
-
Eens, ze maken het zich zelf alleen maar moeilijk.
jammer van de website, die was overzichterlijker dan de meeste trein winkels ::)
-
....vooral deze vind ik wel erg grappig ;D
Q: Hoe kan ik nu rondsnuffelen en informatie vergaren?
A: Dat kan bij modelspoorwinkels in het hele land; vervolgens bestelt u de modellen van uw keuze via Totaltrain Online en bespaart u zich veel geld.
Ze moeten weer ballen gaan verkopen zodat het weer een ouderwetse ballentent kan worden..... :o
grt
Edwin ;)
-
Er is van alles over te roepen maar op zich past het hele concept perfect in dat van de gemiddelde nederlander qua kopen dan. Hoe vaak gebeurt dit niet, mensen orienteren zich in winkels om vervolgens via internet het bij de goedkoopste aanbieders aan te schaffen. Dus wat dat betreft klopt het wel...
Maar goed als ik die FAQ lees komt die op me over alsof het door een kind gemaakt is. Dit komt totaal niet professioneel over :D dus dan klopt ie weer :)
Gr. Remco.
-
Klopt, laten we ons maar niet meer druk maken om Total Terror. ;D
En ik hoop voor de voetbal en ander balsportliefhebber dat ze ook uit die branche wegblijven. ;)
-
Ik lees, dat zo bijna iedereen wel moet weten, wat voor praktijken TT allemaal uitvoert...
Echter, vandaag heb ik nog iemand een loc verkocht (via MP), en die was nog steeds in de veronderstelling dat Totaltrain nog bestond. Heb hem gelijk ff gewaarschuwd, dat 'ie daar dus absoluut niet meer mee in zee moet gaan!
Ben trouwens benieuwd, hoe lang het fabeltje nog doorgaat... ::)
-
Er is van alles over te roepen maar op zich past het hele concept perfect in dat van de gemiddelde nederlander qua kopen dan. Hoe vaak gebeurt dit niet, mensen orienteren zich in winkels om vervolgens via internet het bij de goedkoopste aanbieders aan te schaffen. Dus wat dat betreft klopt het wel...
Inderdaad. De "diepgaande analyse" van TotalTrain is ook niet helemaal onzinnig. Alleen jammer dat dat heeft geresulteerd in dit maffe nieuwe kulconcept met rare voorwaarden. En jammer (voor TT dan) dat niemand vertrouwen heeft in deze toko, maar dat hebben ze echt aan zichzelf te danken.
-
@sneek en weert, Totaltrain is wel de aandacht waard! Niet als reklame, maar als bikkelharde waarschuwing.
Met vriendelijke groet Harry (voormalig klant bij Totaltrain)
-
Sluit me helemaal bij Harry aan.
Onze hobby heeft het afgelopen maand al zwaar genoeg (imago) gehad en met zo'n schreeuwende winkel die denkt het beste zijn en toch NUL service biedt.... en het consumentenrecht aan zijn laars lapt.
Leuk als je beginner bent in onze hobby en in alle praatjes geloofd.
Krijgen we binnenkort een item in een consumentenprogramma.
We kunnen niet genoeg waarschuwen.
Grtz,
Jeroen
-
Im denk dat juist nu in deze tijd de koper meer info wil hebben voor hij het product koopt.
En ook graag een goede service er bij heeft.
Maar voor deze 2 dingen zit je dus bij TT aan het verkeerd adres.
Jos.
-
Ik heb vorig jaar wel eens zitten kijken op deze website van hun maar geluk maar nooit iets daar besteld, want als je dit allemaal zo leest dan schrik je wel even. En hoe ze er ook bij komen om sommige dingen op hun website te zetten, "ga koffie zuipen en modelen bekijken bij een ander en koop ze maar bij ons tegen hele ongunstige voorwaarden" Want als je die voorwaarden van hun leest dan haal je er wel uit dat je bijna niet onder een aankoop uit kunt, maar dat ze zich zelf van alle kanten indekken en dat je hun nergens op kunt pakken, en het mooiste stukje in hun voorwaarden vondt ik nog wel deze;
b. Niets uit uitgaven of publicaties van Totaltrain mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in digitale vorm, of openbaar gemaakt, in welke vorm dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Totaltrain.
Het komt er dus op neer dat je mag de voorwaarden wel lezen maar niet uitprinten of zo...
ohhhh wat heb ik nu dan gedaan hier
Nou ik zal nog wel even een mailtje sturen. ohhh dat is waar dat kan niet
Nou via de contactformulier dan maar. ohhhh die heb ik nog niet gevonden op de website
Nou dan maar even bellen. HELP heeft iemand hun telefoonnummer
Kortom bij hun zal ik nooit een bestelling doen.
Ik heb nog een goed advies voor mensen die op de website van Totaltrain komen,
Rechtsboven in het scherm zie je een kruisje zitten klik hierop en het bespaard je veel...
(alleen doen bij de website van totaltrain)
Jacob
-
Je gunt iedereen een goede (her) start, maar met name in de f.a.q.'s bevestigd TT dat elk persoonlijk contact met de klant zorgvuldig wordt vermeden. Dat schept geen vertrouwen, zeker niet voor hen die wachten op betaalde goederen, er blijkt uit de fictieve antwoorden dat TT zich niet verantwoordelijk voelt indien men niet daadwerkelijk tot levering kan overgaan. Dan heeft de fabrikant gewoon niet geleverd....
Jammer, maar dit noemt men taalkundig Voltooid Verloren Tijd
-
Ik heb nog een goed advies voor mensen die op de website van Totaltrain komen,
Rechtsboven in het scherm zie je een kruisje zitten klik hierop en het bespaard je veel...
Niet het kruisje wat rechtsboven van deze site zit he?
Maar wel die van TT ;D ;D
Jos.
-
Ja dat bedoel ik Jos
-
Zijn er op dit forum mensen aanwezig die reparaties hebben uitstaan bij Totaltrain?
Wij hebben namelijk een aantal reparaties ontvangen van de firma. Ook wij hebben geen kontakt (gehad) met deze firma maar willen wel dat de goederen terugkomen bij de eigenaars.
Willen diegene die het betreft kontakt opnemen met ons ?
Peter Kramer
Digitaalservice.nl
-
@ DHG500,
Denk aan je bloeddruk !!....
Ik maak me druk om jonge modelspoorstarters die weinig 'te makken' hebben en denken dat ze een eerlijke en goede deal krijgen bij TT. Dat zou een slechte start van een mooie hobby zijn!
That's why!
-
Wij hebben namelijk een aantal reparaties ontvangen van de firma. Ook wij hebben geen kontakt (gehad) met deze firma maar willen wel dat de goederen terugkomen bij de eigenaars.
Hoe zal ik het noemen, leveranciers ingang :-| hebben ze zelfs deze nog niet.
Hoe willen ze dan spullen binnen krijgen die de klant al betaald heeft ???, of moet de fabrikant het maar rechtstreeks naar de klant sturen?
Mvg
Ruud
-
@ DHG500
Daar kun je helemaal gelijk in hebben.
Als de jonge modelspoorder met dit soort zaken in zee gaat, en hij krijgt dan na betaling niks geleverd.
Dan zou de persoon in kwestie al gedemotiveert zijn om met deze hobby te beginnen.
Dit zou dus feitelijk ook niet goed voor de hobby kunnen zijn.
Want zo zou de jonge aanwas vroegtijdig kunnen afhaken.
De enige tip die ik de jonge beginner kan meegeven is:
Lees goed dit forum na.
En als je wil beginnen met deze mooie hobby, ga dan naar de betere modelspoorzaak (en daar zijn er genoeg van)
Jos.
-
Er zijn (helaas) veel van dit soort 'ondernemers' en ze handelen in allerlei
(soms zelfs levende!) have. Ze komen regelmatig ter sprake in de diverse consumenten progamma's. >:(En toch, zelfs na veroordelingen van de rechter gaan ze verder onder een andere naam, staat de firma geregistreerd onder de naam van de zus, broer, vriendje (handlanger?) etc. ::) Kan het deze personen niet onmogelijk gemaakt worden nog langer een 'firma' te runnen, geld te ontvangen voor goederen etc. die niet geleverd worden en in feite frauduleuze of zelfs crimineel bezig te zijn (want ze zijn eigenlijk niet van plan serieuze zaak te maken zoals dat geloof ik heet ;)). Het zal wel een ingewikkelde juridische zaak zijn.......en toch vind ik dat er iets aan gedaan moet worden! >:(
(Als je rekeningen niet betaald wordt je ook geregistreerd bij het BKR dus waarom fraudeurs niet bij de KvK?)
Tot de volgende maas in de wet is gevonden......
-
Er is nog hoop?... ;D ;)
Q: Wat gebeurt er mijn eerdere bestellingen?
A: Deze worden uitgeleverd via TNT zodra de modellen beschikbaar komen.
Gelukkig heb ik niets vooruit betaald. Wat een grapmakerij. Typisch een gevalletje Tros Radar of Tros Opgelicht. Je kunt er zo een heel programma mee vullen.
-
zouden de luitjes waar dit allemaal om draait hier nu ook meelezen?? en wat zouden ze op dit moment denken/voelen??
zielig dat je zo je geld moet verdienen :-[
eric
-
.....en wat zouden ze op dit moment denken/voelen??
of misschien denken ze dat juist van de mensen die dit hier allemaal schrijven......................... :-X
-
en lachen ze in het vuistje ;D
-
Zag in dit draadje dat de nieuwe site van TT online zou zijn. Uit nieuwsgierigheid even gekeken aldaar. Maar eh... ik zie geen pagina service, geen pagina algemene voorwaarden en eh... ik zie eigenlijk helemaal niets! ::)
Krijg alleen maar een wit scherm voor m'n neus. Of hebben ze gekozen voor witte letters op een witte achtergrond? Dat is niet bepaald handig lijkt mij. ;D
Ook als ik surf naar dat andere adres wat in dit draadje genoemd wordt (www.7w-internetmarketing.nl) kom ik op een witte pagina uit... ???
-
Klopt hier ook alles wit nu.
Duid er dus duidelijk op dat deze firma`s met elkaar verbonden zijn.
-
Of we worden allemaal geblokkeerd...
-
Zwijg deze tent toch gewoon dood. Blijf er niet over aan de gang/koop er niets en bestel er niets, het meeste is er over gezegt. De zaak lijkt mij duidelijk.
Ook negatieve reclame is reclame en het lijkt erop dat dit deze zaak wel goed uitkomt. Zolang er over je gepraat wordt leeft je.
Trek verder je conclusie wat hier op dit forum is geschreven en wat deze zaak zegt of schrijft.
Gewaarschuwd is er zat(mijn mening), helaas kan je niet iedereen behoeden voor dit soort zaken.
Dion
-
:'( :'( :'( :'( De site is overleden :'( :'( :'( :'(
-
*Gaap*
En nu allemaal weer de mouwen opstropen en bouwen! ;)
-
Krijg alleen maar een wit scherm voor m'n neus. Of hebben ze gekozen voor witte letters op een witte achtergrond? Dat is niet bepaald handig lijkt mij. ;D
Als je rechts klikt op dat witte vlak, en dan op Bron weergeven, dan zie je dat de html header er nog steeds is, maar de body is verdwenen. Het is dus letterlijk een pagina zonder inhoud geworden. Ze hebben hem gewoon uitgegumd.
-
Kunnen we weer over tot de orde van de dag... ;)
-
Kunnen we weer over tot de orde van de dag... ;)
yep.
www.paddotreen.nl
-
Heren,
niet te geloven maar TT is online !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Ja.....dat hadden we al enige tijd door... 8)
-
Ja ze zijn online, maar daar blijft het dan ook bij!
Winkelen is er niet echt bij, altans niet echt makelijk!
Open bv eens Fleischmannn en er opend een PDF bestand.
Niet echt handig.
Voorlopig maar even terughouden afwachten!
Gideon
-
Jij mag gerust wachten, ik denk dat er al genoeg zijn die wachten :(.
Waar zijn de reisjes gebleven of hebben ze bij de reisbureau's geen koffie ;D ;).
Mvg
Ruud
PS
Net nog eens gekeken en zie dat de reisjes er toch nog bijstaan, zal daar nog een aparte handleiding voor komen hoe de mensen dit moeten aanpakken.
-
Voor mij valt er uit dit verhaal maar 1 conclusie te trekken.
Gewoon geen zaken meer doen met dit soort bedrijven!
Je zou wel gek zijn om nog een nieuwe transactie aan te gaan als je de geschiedenis kent. Er zijn genoeg leveranciers waar wel goede zaken mee te doen zijn. je moet wel een beetje sm neigingen hebben om na alles wat er gezegd is over TT nog een nieuwe transactie aan te gaan met deze firma.
Het is zaak voor de mensen die nog uitstaande transacties of reparaties hebben lopen met dit bedrijf dat dit opgelost wordt, om daarna zo snel mogelijk deze toko te laten voor wat ie is. Laat dit draadje dan ook inderdaad een waarschuwing zijn . Kies een model met je hart en koop het met verstand.
Gr. Ron
-
.....Je zou wel gek zijn om nog een nieuwe transactie aan te gaan als je de geschiedenis kent. Er zijn genoeg leveranciers waar wel goede zaken mee te doen zijn. je moet wel een beetje sm neigingen hebben om na alles wat er gezegd is over TT nog een nieuwe transactie aan te gaan met deze firma.
......
Wij weten dat met zijn alle allemaal wel.
Maar wat voor die beginners die hier niet meelezen en denken goedkoop te kunnen beginnen.
Die worden gen......d waar ze bij staan.
En dan heeft de hele modelspoorbranche het gedaan.
Gr.
Eric
-
mee eens.
Aan de andere kant heb ik genoeg dezelfde mensen in het verleden meerdere keren (!) gewaarschuwd voor bepaalde modelspoortransacties. Die mensen gingen vervolgens deze transacties toch aan ( "Ja maar het was zo goedkoop")met alle (financiele en garantie) gevolgen van dien. dus eigenwijzen heb je altijd.
Mensen die hier niet meelezen kun je helaas inderdaad niet waarschuwen.
Het is eigenlijk ook jammer dat ,als je als gast op dit forum komt, je de rubriek over meningen over winkeliers niet kunt zien.
-
Ik maak me druk om jonge modelspoorstarters die weinig 'te makken' hebben en denken dat ze een eerlijke en goede deal krijgen bij TT. Dat zou een slechte start van een mooie hobby zijn!
That's why!
Hier maak ik me ook zorgen om. Niet alleen jonge, maar andere mensen die met de modelspoorhobby willen beginnen.
Ik ken TT niet, maar wat ik lees is voor mij voldoende om er geen zaken mee te doen
-
Ze worden toch eerst naar een modelspoorzaak gestuurd om daar te gaan kijken, zich te laten informeren en de koffie op te drinken ???, misschien kunnen modelspoorzaken alvast een tegen actie organiseren door een folder/papier op te hangen met een waarschuwing omtrend dit persoon (bona..... zaakje) ;).
Mvg
Ruud
-
Best wel opmerkelijk dat aan de rechterkant van de site Google-advertenties staan die verwijzen naar de concurrentie voor het kopen van modeltreinen ??? ??? ???
-
Dat komt door Google en hoe die de advertenties plaatst. Maar het is wel ironisch. :)
-
Nadat ik diverse workshops had meegemaakt met Jan de Boer in 2006, heb ik eens een solicitatie aangevraagd bij de heer Beems. Na gesprek met hem, ben ik vrijwel direct aangenomen in juli 2006. Over het salaris werd (nog) niet gesproken. Vond ik aanvankelijk niet erg belangrijk, daar ik een goede uitkering van rijkswege ontvang. Een deel van de voorraad van Hoogeveen moest regelmatig weer terug naar Castricum (piclijst), omdat het daar was benodiigd voor de verkoop. Voorraad was er bijna niet en moest steeds vaker NEE verkopen aan klanten. Nadat ik er een aantal weken had gewerkt (20 uur per week) blijkt dat ik uitbetaald ga worden in wagonnetjes. Dit schijnt normaal te zijn bij TT. Jammer van de leuke samenwerking met Jan de Boer maar heb direct ontslag genomen. Kreeg voor de moeite van Jan wel een leuk treinsetje kado. Ook een locje Roco BR50 had ik ter reparatie aangeboden in mei 2006 (decoder inbouwen) maar in augustus nog steeds niet gereed. Ook maar weer teruggevraagd (was notabene wel onderzoekskosten kwijt) waarvoor ik niets terugkreeg. Gezien alle ervaringen op het forum met TT zal deze webwinkel geen lang leven beschoren zijn. Een Lint of een ander model aanbieden voor een leuk prijsje kan natuurlijk altijd, zeker wanneer je het model niet hebt en zeker niet van plan bent uit te leveren. Zo kan ik ook een zaak beginnen. Veel succes Roel Beems (een lachertje)
-
Nadat ik er een aantal weken had gewerkt ........ blijkt dat ik uitbetaald ga worden in wagonnetjes. Dit schijnt normaal te zijn bij TT.
Waar betaal je je huur dan van?
Zoiets kan toch niet !!!!
Vroeger betaalden ze met schelpen, toen kweamen de munten en nu de wagonnetjes.
Ik geloof dat ik ook maar met 3D-printen op zolder een illegale wagonnetjes-drukpers ga beginnen.
Gerard
-
Ik betaal de huur vanuit mijn riante defensie uitkering maar hoe hij de huur betaalde? Niet natuurlijk (denk ik) daarom zit hij ook in de sh*t. De verhuurders van die panden in Castricum/Hoogeveen/Valkenburg waren waarschijnlijk geen modelbouw hobbyisten en hadden dus niets aan uitbetaling in wagonnetjes. Ik weet wel dat hij van plan was (dat vertelde hij mij tijdens de solicitatie) dat hij heel Nederland wilde veroveren met TT en dat de huidige winkels in het land (met name in Zwolle en Arnhem) spoedig zouden sluiten als hij vestigingen had in o.a. Apeldoorn en Rotterdam.
-
Hoogmoed komt voor den val.....
-
Misschien wordt het nu wel tijd om de vermelding van TT in de rubriek "Winkeliers, uw mening" weg te helen. Zo'n onbetrouwbare "winkelier/oplichter" heeft daar niets te zoeken naar mijn mening en gezien de reacties op die pagina en deze topic wordt het nooit wat.
-
de rode lintvan syntus kost daar 276 :P normale 345 :-|
er komt nog wel 19% BTW bovenop. Ben je met een klantenkaart bij Brekelmans of MTE goedkoper uit.
-
nee, lees deze dan ::):
Q: Wanneer kan ik modellen afhalen die ik in reparatie heb gegeven?
A: Die zijn doorgestuurd naar de reparatie centra van de verschillende fabrikanten.
Voor alle door Totaltrain Online geleverde modellen geldt een jaar fabrieksgarantie. Lees verder >>
sorry, heel leuk, maar bij de m* boekjes zit een garantie certificaat van 24 maanden (2 jaar dus)
a. De algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen door, bestellingen bij, leveringen door en betalingen aan Totaltrain International (hierna te noemen Totaltrain). Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar en zullen u op verzoek gratis door Totaltrain worden toegezonden.
Ze werken toch vanuit het buitenland ???
2. Aanbiedingen en prijzen
a. Aanbiedingen door en prijzen van Totaltrain zijn vrijblijvend. Totaltrain accepteert geen aansprakelijkheid voor zet- of drukfouten.
b. Totaltrain behoudt het recht om wijzigingen in kostprijzen, valutakoersen of (wettelijke) voorschriften per direct door te berekenen.
c. Alle geldende prijzen zijn steeds inclusief BTW en exclusief handlings- en verzendkosten, eventuele belastingen of andere heffingen, tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen.
Dus de prijs is niet altijd wat er op de website staat...
d. Bij het geven van de opdracht tot het boeken van een reis ontvangt de klant een bevestiging. De klant dient deze bevestiging na ontvangst te controleren en eventuele afwijkingen binnen 2 werkdagen te laten herstellen.
Wat zijn hun werkdagen (voor de overheid is zaterdag ook een werkdag
-
Joh, moet je eens luisteren als je niets hebt kun je ook niets verkopen en kun je dus prijzen vragen zoals je zelf denk dat het aantrekkelijk is voor klanten. Zeker bij vooruitbetaling is dit grandioos bedacht. Hij (de almachtige Roel Beems) denkt dat hij slim is maar hij ziet kans om een goed concept (wat TT toch wel was aanvankelijk) in no time om zeep te helpen.
-
Beginjaren van Totaltrain waren zeker niet slecht.
Maar na de uitbreidingen richting Hoogeveen en Valkenburg is het een waardeloze zaak geworden.
Door hun eigen drang naar groot worden en hun loze beloftes zijn ze verloren gegaan.
Maar in dit geval rouw ik er zeker niet om!
Het verbaast me alleen dat ze niet eerder zijn omgevallen. Door diverse redenen.
En gelukkig voor de nieuwe hobbyisten of hobbyisten die het weer oppakken van de modelspoor hobby bestaat er geen zaak meer, waar je kan binnen lopen of informatie kan verkrijgen.
Zo blijven zij bespaart van de ellende van TT.
Tot slot ben ik erg benieuwd, of er hier op BLS nog meer ex-werknemers zijn, die hun mond durven te openen zoals Dhr. Bogers.
Zo komt er meer duidelijkheid voor mensen die evt. reparaties hebben uitstaan of geld hebben vooruitbetaald.
Want nu kan er weinig gedaan worden, mijn wetens..
Maar laten we nu kijken naar een mooi tijdperk ZONDER TT.
-
Ook wonderlijk dat er ads van Google op de TT-site staan die je naar de concurrentie willen lokken.
-
c. Retourzendingen worden in alle gevallen slechts geaccepteerd indien zij vooraf bij Totaltrain zijn aangemeld, indien zij zijn voorzien zijn van een uniek retournummer en indien de verpakking van het product onbeschadigd is. De kosten van retourzendingen komen in alle gevallen voor rekening van de klant.
Wat nou als mijn collega het pakket beschadigt overhandigd?
a. Totaltrain is niet aansprakelijk voor schade, die niet aan opzet of grove schuld van Totaltrain is toe te rekenen dan wel ontstaan is door omstandigheden die niet voor risico van Totaltrain komen.
dus ze kunnen je een beschadigde doos opsturen
c. Totaltrain is niet aansprakelijk voor misverstaan, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen de klant en Totaltrain, tenzij en voorzover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld van Totaltrain.
Ze gebruiken toch alleen Internet?
d. Aansprakelijkheid voor schade waartegen de klant reeds is verzekerd wordt ten alle tijden door Totaltrain uitgesloten.
geen zin om tegen de verzekering te vechten...
b. Totaltrain garandeert niet dat de aan u geleverde producten geen inbreuk maken op enig (ongeschreven) intellectueel en/of industrieel eigendomsrechten van derden.
lees ik dit nou goed :o
12. Toepasselijk recht
Op alle rechtsbetrekkingen tussen Totaltrain en haar klanten is Nederlands recht van toepassing.
Is deze voorwaarde niet in strijd met een aantal andere voorwaarden?
-
Ook wonderlijk dat er ads van Google op de TT-site staan die je naar de concurrentie willen lokken.
Is eerder vermeld, vaak te maken met gratis hosting.
Komt door Google.. de andere sites..
-
GEWELDIGdom
-
Totaltrain had al geen al te beste naam (Total-no-train) maar als je de FAQ doorneemt dan moet wel gek zijn om met dit bedrijf in zee te gaan.
Opereren vanuit buitenland, postadres in De Lutte en probeer vooral geen contact op te nemen bij eventuele problemen.
Het enige wat goed is geregeld, is de overmaking van je geld naar Totaltrain International.
Trouwens ik denk niet dat de fabrikanten staan te trappelen om hun producten te leveren.
Als je de markt kapot wil maken moet je het zo doen.
In de winkel gaan kijken en bij hun kopen.
Je moet wel lef hebben.
Groet,
Rob
-
Q: Hoe kan ik nu rondsnuffelen en informatie vergaren?
A: Dat kan bij modelspoorwinkels in het hele land; vervolgens bestelt u de modellen van uw keuze via Totaltrain Online en bespaart u zich veel geld.
dit is toch de hufterig voor woorden?
Beetje bij een echte winkel vragen en die mensen bezig houden om vervolgens inkomsten te misgunnen en het bij TT gaan bestellen.
Dat ze t lef hebben om dit bij hun faq te zetten.
sukkels
vriendelijke groet Dave
-
Ik noem het total crashes :-X
ik ben jaren vaste klant geweest.
ik koop het wel bij andre winkels,MTE bijvoorbeeld ;D
-
@jumboy,
citaat:
Tot slot ben ik erg benieuwd, of er hier op BLS nog meer ex-werknemers zijn, die hun mond durven te openen zoals Dhr. Bogers.
twee punten:
1. Er zijn zeker 4 ex-werknemers hier op de site.
2. Zelf denk ik dat de ex-werknemers het er helemaal niet meer over willen hebben. Zoveel trammelant, bij sommige zelfs na hun ontslag....
Met vriendelijke groet Harry
-
Nooit gekocht bij die tent.
Ik koop wel bij Zuba-, Zuri- en Barp- Tech in Zwitserland en bij Volp hier in Amersfoort als ik iets nieuws wil/moet hebben.
En verder de leuke aanbiedingen op Ebay en andere winkels afgaan.
-
Rocoonderdelen=Jrme zit toch ook in de Lutte,zitten daar een aantal outletstores bij elkaar,gr Rene.
-
Jrme.nl stuurt je naar een server in castricum ;)
-
JRME is zwager Dhr Beems......
Roco distantieert zich van JRME als officiële Roco onderdelen leverancier
2e = bron Roco.
-
Even als extra info,
De Lutte, is een dorpje onder de rook van Oldenzaal, op nog geen steenworp afstand van de Grens met onze oosterburen.
Het aantal inwoners van De Lutte, ;D verbaas je ;D, is kleiner dan het aantal leerlingen op de plaatselijke basis school in dat dorp.
Door de grote aantallen Nederlanders die in deze regio over de grens zijn gaan wonen, maar wel hun kinderen in NL naar school willen laten gaan.
Het zal met het postkantoor, en vooral met de postbus nummers aldaar wel niet anders gaan, zodat al die Nederduitsers toch in Nederland nog hun post kunnen ontvangen.
mvg
Spoor65
-
Naar ik mag aannemen zullen ze toch ook op Rail staan om hun nieuwe stijl te promoten, kan iedereen kijken wat het bij een ander kost en meteen met grote korting bij hun bestellen en betalen.
Eeeh :-[, dat klopt natuurlijk niet wat ik nu zeg, dat past natuurlijk niet bij de nieuwe stijl (niet te bereiken en niet te begrijpen) en ze hebben geen koffie ;).
Mvg
Ruud
-
Algemene voorwaarde TotalTrain.
Kijk op de website van TotalTrain, en koop bij een ander.
Voor de rest doodzwijgen, en verder geen aandacht meer aanbesteden, het is het niet waard.
Mvg
Wim.
-
Sluit me bij Willem aan.
Als ze zo met hun klantne om willen gaan, mij best, van mij geen ene gulden ;D
-
vind het alleen erg jammer dat bij sommige leveranciers zoals artitec, een bdeirjf met supermooi materiaal, TT bovenaan in zijn lijst heeft staan.
-
twee punten:
1. Er zijn zeker 4 ex-werknemers hier op de site.
2. Zelf denk ik dat de ex-werknemers het er helemaal niet meer over willen hebben. Zoveel trammelant, bij sommige zelfs na hun ontslag....
Met vriendelijke groet Harry
Aangezien er al 1 heeft gereageerd ben ik benieuwd naar meer.. en of zij meer info over TT hebben..
En ik zal niet de enige zijn.. ook ivm andere die al aanbetalingen hebben gedaan en/of reparaties bij TT hadden.
-
Goed Beneluxers.
Roel Beems zal in zijn handjes wrijven, want TT heeft aandacht gehad bij de 50% actie, het sluiten, het stil zijn en weer open gaan van de sites. Het sluiten van de winkels, het buiten knikkeren van zijn personeel, en de geweldige voorwaarden die op zijn site vermeld staan.
Lijkt me, dat dit prima online kan blijven staan voor de argeloze modelspoorder die hier info komt weghalen.
Heeft U nog zaken lopen bij TT. Went U tot TT...hoe lastig ook.
Gaat U bestellen bij TT, omdat U vind dat dit gewoon moet ? Vooral doen. Wij houden U niet tegen.
Maar, wij sluiten wel definitief ALLE draadjes over deze toko.
Genoeg gelachen en gehuild, bouwen zeg ik, bouwen en rijden ! ;D