BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Manga Huisman op 06 February 2009, 09:21:50
-
Reed vanochtend over de ringweg A10 (amsterdam) en zag daar een 11xx serie loc op het rangeerterrein boven de snelweg staan met een aantal bruine stickers als toevoeging... gezien ik aan het rijden was kon ik zo snel het nr van de loc en de sticker niet lezen op die afstand. Is er een foto van deze loc, of weet iemand waar hij voor gebruikt word?
-
Ik neem aan de benelux loc?
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=12690.msg253062#msg253062 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=12690.msg253062#msg253062)
Groet Stephan
-
Nee niet de benelux een gewone 1100 dus de oude ns reeks.
-
Waarom word deze 1122 gebruikt door de NS voor het warmhouden van treinen? als hij van een museum stichting is...?? en heeft er iemand een foto van de lok?
-
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=7897.0
De loc wordt dus als verwarmingsloc gebruikt. Wat er op de stickers staat, weet ik niet (was het niet iets van ONE of zo?)
Carlo
Oeps, spuit 11 had een bovenstaand bericht gemist 8)
-
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=7897.0
De loc wordt dus als verwarmingsloc gebruikt. Wat er op de stickers staat, weet ik niet (was het niet iets van ONE of zo?)
Carlo
Oeps, spuit 11 had een bovenstaand bericht gemist 8)
Als je goed oplet had ik dat al geschreven hierboven, maar waarom een stichting lok waarvan er misschien nog maar 1 of 2 zijn inzetten? Het is toch een hele bijzondere vertoning om een 1100 reeks te zien staan....
-
De loc is van de Stichting KLOK. Wellicht verdienen ze een centje aan het uitlenen van de loc voor het verwarmen van rijtuigen? Lijkt me niks mis mee, anders staat ie daar maar te staan.
En qua bewaarde aantallen, dat valt nog wel mee: KLOK 1 (1122), SGB 2 (1136, 1145), NSM 3 (1107, 1111, 1125). Dus 6 in totaal.
Eelco
-
Er zijn er nog 4; de 1122 in het NSM, de 1136 en 1145 die nu bij de SGB in Goes staan en deze 1122 op de Watergraafsmeer van de Stichting Klok. De reden dat de 1122 als verwarmingsloc gebruik wordt is waarschijnlijk dat ze op deze manier in conditie blijft en onderhoud krijgt. Voor CNL/NS een goedkope verwarmingsloc (geen in dienst zijnde loc nodig) en voor KLOK een manier om wat te verdienen, c.q. de loc althans electrisch in conditie te houden.
Carlo
Eelco was me voor....
-
Zie ook: http://www.klassieke-locs.nl/archief/info-37.pdf
Overigens heeft het energie leveren niets met in stand houden
van wat dan ook te maken.
Onze redenatie is gewoon, als de loc dan toch stil moet staan,
dan kan liever stilstaand geld verdienen.
Groet,
Marco-
-
Uiteraard, en dan de loc dan zo nu en dan gebruikt wordt en zichzelf lekker warm en droog kan blazen is dan ook weer meegenomen!
-
Hij werd vandaag ook gebruikt als rangeer lok en trok een hele stam boven de snelweg.. het lijkt dan net of je een flashback hebt en je in de jaren 80 zit..
-
Onmogelijk, de loc is 'onklaar' gemaakt, het is niet
mogelijk om ermee te rijden. De loc kan alleen spanning
leveren. Waarschijnlijk werd de stam geduwd en
leek het alsof de 1122 zelf reed.
Ook de ventilatoren draaien niet tijdens 'gebruik'. Dus
ook van droogblazen kan geen sprake zijn.
Groet,
Marco-
-
Als de ventilatoren nooit draaien, hoe worden de batterijen dan geladen ?
-
Wat dacht je van via de Boevenleiding.
Dennis
-
Als de ventilatoren nooit draaien, hoe worden de batterijen dan geladen ?
Een duurzame 1100 op windenergie? :D
-
De 1122 hoeft helemaal niets anders te doen dan
als verplaatsbaar verlengsnoer fungeren .... dus ....
-
Wat dacht je van via de Boevenleiding.
Dennis
Juistja, die voeden je ventilatoren, en die zorgen ookweer voor je batterij lading... ;)
Maar als de lok zijn batterijen niet laadt, word de snelschakelaar dus steeds met de hand ingezet?
-
Als de ventilatoren nooit draaien, hoe worden de batterijen dan geladen ?
Wat dacht je van via de Boevenleiding.
Batterijen laden met 1500 V ? Beetje veel, niet?
-
Batterijen laden met 1500 V ? Beetje veel, niet?
Niet met 1500V maar er is een speciaal circuit voor het bijladen.
Zie op http://www.klassieke-locs.nl bij de 1100 maar eens hoofdstroomverdeling, middenonder bij 1 : batterijlading
-
Ja, via de ventilatoren, toch?