BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Erwin (n-spoorder) op 04 February 2009, 20:53:19
-
http://www.limburger.nl/article/20090204/REGIONIEUWS03/829070598/1056 (http://www.limburger.nl/article/20090204/REGIONIEUWS03/829070598/1056)
-
Ironisch genoeg was het vandaag op de kop af precies zeven jaar geleden dat de eerste ICK rijtuigen gingen rijden in de Intercity's tussen Den Haag en Venlo/Heerlen.
De rol van ICK lijkt dus stilaan uitgespeeld en ik vraag mij als financieele spoorleek af of 60 Miljoen EURO dat is uitgegeven voor de aanschaf en aanpassing van de 150 rijtuigen voor een periode van 7 jaar nu achteraf een koopje of een miskoop is geweest.
Verder zal het mij benieuwen hoe lang de ICK rijtuigen in Weert in de staat blijven zoals ze er nu staan, ondanks de 24-uurs bewaking.
-
Ja, zoals altijd is limburg weer goed geweest om rotzooi te dumpen ;D ;D ;D
Zet ze dan liever in den haag of zo ;)
Jos.
-
Ik ben toch blij dat ICK langzaam maar zeker van het traject verdwijnt, althans, zo lijkt het.
Geef mij maar ICR en VRIM.
Maarja, dit is goede reclame voor limburg, zien ze bij weert eens wat anders dan VIRM en Plan V/T.
Pieter
-
Ja maar die rammelkasten van een ICK heeft Weert ook al weer niet verdiend. ;D
Ik krijg al pijn in mn rug als ik er aan denk dat ik van Eindhoven tot Rotterdam in zo een ding moet zitten, dan blijf ik liever de hele rit staan. (maar gelukkig is dit verleden tijd) ;)
Jos.
-
Vanaf nu tot begin april gaan de ICK rijtuigen aan de kant , komen eerst naar Maastricht, krijgen daar nog wat speciale behandelingen , zoals een laatste reiniging enz. Daarna gaan ze elke vrijdag met zo'n 10-12 rijtuigen per keer naar Weert, alwaar ze worden opgesteld.
De rijtuigen die in Nuth opgesteld waren , zijn daar ook inmiddels al weg.
De 3 uitgebrande rijtuigen worden gesloopt.
Tussen nu en begin april blijven er 55 ICK rijtuigen in dienst.
Er gaan 5 stammen ICK rijtuigen in dienst, 2 in de rijdende dienst, 1 reserve stam, 1 onderhoudsstam en 1 wisselstam te Eindhoven.
Ze gaan trek-trek rijden, m.a.w. , aan beide zijden een 1800 lok , dit om zo de korte keertijden te kunnen realiseren voor de periode febr-april als voorloper op de instroom van VIRM in de betreffende treinserie in april.
De 1800 lokken gaan vanaf april pas aan de kant.
-
@ Jos
Pijn in de rug?
Ik dacht eerder in de kont vanwege de slechte springveren.
Alleen die stoelen op de balkons zijn nog enigzins redelijk te noemen.
-
Ook dat Marcel. ;)
Maar als ik alle lichamelijke klachten moet opnoemen, wordt dat wel een beetje veel.
Zoals pijn aan mn oren als de deuren dichtgaan. (Een dove hoort dit al bijna)
Jos.
-
Heerlijk zo'n journaliste met kennis van zaken.
Treinstellen ;D Staat welgeteld 1 stam ICK meer niet.
En 24 uur bewaking? Kom er dagelijks 2 keer langs en heb nog geen bewaking gezien. Zitten waarschijnlijk in een keetje bij de verwarming.
Met grafitti valt het ook nog mee. Aan de stationszijde is er een bak "behandeld". Andere zijde? Who knows.
Gr.
Eric
-
Hoi
Slecht nieuws. Ik vind de ICK veel prettiger dan een onkomfortabele piepende IRM
Bart
-
ik wil wel zo'n oud ding voor in me tuin , 1,7 hectare hahahahhahahaa
maak ik daar me modelspoor in , lijkt me ook wel gaaf
groeten stefan ;D