BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Machinist Johan op 31 January 2009, 21:16:28
-
hoi,
ik had het hier nog niet gelezen(of ik heb er overheen gelezen)
maar ik vond op marktplaats deze advertentie:
de advertentie (http://link.marktplaats.nl/225113715)
groetjes,
Johan
-
Erg intressant we zullen zien wat het word.
-
"Helaas. Deze advertentie bestaat niet.
Niet getreurd, op Marktplaats.nl kunt u bijna altijd een ander, vergelijkbaar product vinden."
???
-
Hier werkt 't wel hoor.
-
Bij mij werkt hij ook.....
-
Doe mij die gitaar maar die ook door deze marktplaatser wordt aangeboden in Gibson look.
-
Bij mij werkt het ook.
De advertentie geeft mij niet genoeg informatie over de kwaliteit van het model om er € 549,50 van mijn vakantiegeld in te investeren.
Leen.
-
Ander geld mag ook. ;)
Maar inderdaad, da's veel geld voor een vooralsnog erg onduidelijk product. Ik bestel dus niks. Eigenlijk zou ik ook liever hebben dat Roco of Fleischmann zich eens aan de 3700 zouden wagen.
-
Ik heb al een Philotrain, en die was 200 euro duurder.
Als de rijeigenscappen erg goed zijn is het interesant. (mijn Philotrain haalt de meeste bogen niet, wat heel normaal is voor kleinserie)
-
De link werkt wel.
Maar ik vind het wel vreemd dat Pabij via Marktplaats zijn produkten aan de man wil brengen. Waarom dumpt hij geen folders bij een aantal modelspoorwinkeliers? Dat komt veel positiever en vertrouwenswekkender over.
Voorlopig kijk ik nog even de kat uit de boom en doe ik het wel met mijn DJH 3700.
Gerard
-
Hij heeft het hier wel aangekondigd,maar verder nooit meer wat van zich laten horen.
Ik denk niet dat ik een model bestel van 550 euro wat ik nog niet gezien heb 8)
gr Ed.
-
Op zich doet de verkoper toch ook weer niet zo heel veel verkeerd?
Hij vraagt niet om een aanbetaling en zegt dat de loc's vanaf de zomer bij verschillende modelspoorzaken in Noord-Holland verkrijgbaar zullen zijn.
Gewoon afwachten dus.
Gaat dit trouwens om diezelfde persoon (weet de naam en het bijbehorende draadje niet meer) die hier op het forum aankondigde dit model te willen gaan maken?
-
Nee, dat klopt, maar voordat ik er een reserveer zou ik wel graag wat meer informatie willen hebben.
Leen.
-
Gaat dit trouwens om diezelfde persoon (weet de naam en het bijbehorende draadje niet meer) die hier op het forum aankondigde dit model te willen gaan maken?
het draadje heette:vraagje aan NS fanaten,was een gezellig draadje. ;D
gr Ed.
-
Deze (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=14591.0) dus.
Eerst maar eens afwachten wat er echt in Juni verschijnt.
Gr.
Eric
-
Bedankt Eric,ik wist niet hoe ik dat moest doen.
gr Ed.
-
Ah kijk, ik vermoed dat het dus nog wel eens om dezelfde persoon kan gaan. :D
Ben benieuwd naar het model.
-
Doe mij die gitaar maar die ook door deze marktplaatser wordt aangeboden in Gibson look.
Geen echte Gibson, dus boeit niet... zo'n stuk aziatisch spaanplaat kun je niks mee...
Maarre ben benieuwd, een mooie 3700 is nooit weg, niet hoeven intekenen/vooruitbetalen een extra plus. Nou nog de prijs onder de 100 Euro houden en succes verzekerd ;D
-
De link doet het bij mij nu ook. 8)
De buurman van mijn ouders (dus vroeger ook die van mij) heeft een 3700-model van Philotrain staan. Een hele mooie loc.
Hij had deze trouwens gekregen tgv zijn pensioengang als directeur van een grote technische school in Amsterdam, alweer wat jaartjes terug.
-
Ik heb al enkele dagen geleden gevraagd om meer info, maar tot nu toe geen reactie gehad. Dat is niet echt bemoedigend.
Andries
-
Hij komt mij wel betrouwbaar over.
Mar inderdaad, ik zou graag wat meer informatie willen hebben wat betreft de aandrijving en de koppelingen.
Jos.
-
Hmmmm....vanaf 1 Juni is het model beschikbaar...
Ik wil niet negatief doen hoor, maar als je op dit moment niets anders hebt dan alleen een CAD tekening van het model, en er is nog geen deeltje af wat je op dit moment kunt laten zien, roept dat bij mij persoonlijk grote vraagtekens op. Alles moet voor 1 juni dus nog gemaakt worden, getest worden, evt. fouten en problemen opgelossen...In deze gevallen word ik heel graag van het tegendeel bewezen dat ik helemaal fout zit ;-)
groeten uit Zwitserland
Bas
-
Ik zou eerst eens graag willen weten door welke firma het model gemaakt wordt, door welke min. radius hij kan rijden, en van welk materiaal hij gemaakt wordt.
Leen.
-
Naar die min. radius ben ik ook heel nieuwsgierig...
-
We benne in ieder geval benieuwd.
-
De tekeningen zien er goed uit.
En zijn ook gemaakt zodat het zo als model kan worden uitgevoerd.
Zo zijn de tenderassen geklemt onder de tender en zit de aandrijving
in de loc zelf (motor in de ketel)
Ziet er strak uit en ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
-
nieuwe tekeningen
link naar advertentie:http://link.marktplaats.nl/225113715 (http://link.marktplaats.nl/225113715)
-
Ik geloof het pas als ik onderdelen zie... ;D hele loc mag ook...
-
De ontwerper is een uitstekend CAD-tekenaar.
Maar tussen het tekenen van het model en de uiteindelijke realisatie ervan bevindt zich nog een lange bochtige weg.
Ik hoop niet dat de bouwer zichzelf hierin vergalloppeerd, want dat zou doodzonde zijn. Kijk, als hij met de uitgewerkte tekeningen naar een gerenommeerde firma in China of Korea gaat, dan kan de loc prima gerealiseerd gaan worden. Maar dan zal de bouwer financieel wel een en ander van te voren dienen te bekostigen.
En of hij hier ook aan gedacht heeft ... ??
Tijd zal het leren.
Gerard
-
het zou leuk zijn als 3737. als museumlok op mijn baan erbij.
-
Als het zo'n uitstekende CAD-tekenaar is, waarom maakt-ie dan niet even een mooie render met SolidWorks? Dit lijkt nog amateurwerk. Het lijkt alsof de flenzen zijn aangepast naar H0-normen. Een Nem-schacht ontbreekt dan weer. Ook is het perspectief vreemd.
Kortom: goed dat ze ermee bezig zijn, maar eerst zien en dan geloven. De stap van CAD naar 1:87 is geen kleine.
-
Om maar even deze topic omhoog te schoppen.
de huidige advertentie is gewijzigd en het is nu een heuse
modelspoorfablikant met kvk registratie en deze heb ik
dan ook even gecheckt bij de kvk.
Klopt allemaal als een bus dus ik maak me niet zo druk over het
één en ander wat er allemaal gezegt wordt.
Alleen het model, daar zal ik wel eens foto's van willen zien
danwel preproducties etc etc.
Overigens komt de folder begin maart misschien dat deze meer info gaat geven.
-
Hadden we deze al gezien? http://link.marktplaats.nl/245172550
-
voor de zelfbouwert. wel een stukkie goedkoper als een philotrain
-
je kan ook even wachten op de dingen die 2011 op ons af komen....
-
Ik ben benieuwd wat de minimale boogstraal is van het model.
mvg,
Lennert
-
je kan ook even wachten op de dingen die 2011 op ons af komen....
wat weet jij wat wij niet weten? ???
-
Ik ben benieuwd wat de minimale boogstraal is van het model.
Dan bel je hem toch gewoon, zijn telefoonnummer staat bij de advertentie. Ik ben namelijk bang dat hij zich hier voorlopig niet meer laat zien, gezien een reactie die ik gelezen heb op het n-spoorforum.
-
Gerwin,
Ik bel iemand niet in z'n vrije weekend omdat ik ook niet gebeld zou willen worden in mijn vrije weekend. Ik heb hem al wel een maailtje gestuurd, was ik alleen evrgeten in m'n bericht te zetten.
-
Slightly off topic:
Ik bel iemand niet in z'n vrije weekend omdat ik ook niet gebeld zou willen worden in mijn vrije weekend.
Sinds wanneer houdt iemand die voornamelijk op Marktplaats zijn spullen verkoopt zich aan een vijfdaagse werkweek? De meeste omzet zit in het weekend!
Back to topic: als er iemand is die deze Do It Yourself 3700 in elkaar heeft geknutseld, laat je horen. Is toch een mooi product om eens even tegen het licht te houden, in het licht van de perikelen rondom de échte 3700 (3737)...
-
Nou ik zodra ik die boogradius weet :D
-
Waar ik een beetje moe van word is het negativisme van sommigen op dit forum! Decennia-lang heeft heel Model-treinend Nederland zich beklaagd over het ontbreken van Nederlandse Stoomloc's in H0 en N. Of je moest wel een heel vette portomonnaie hebben, en dan ook nog " vroeger" ( Philotrain) of zeer handig zijn in de zelfbouw ( DHJ), en in N-spoor al helemaal niks!
En dan is er eens iemand die een initiatief neemt: allemaal commentaar, hoon, gezeur over boogstralen, etc.etc.: Zouden de h.h. critici misschien ook " gewoon" even kunnen afwachten wat het uiteindelijke product wordt? In het " Oost'n " van het land noemen we dat
" KWW" oftewel Kiek'n wat' wordt"!!, of: " eerst kijken, dan zeiken".
Jan
-
Pardon Jan,
Ik heb nergens gezeurd over een boogstraal. Ik wil alleen weten wat ie is want ik vind het een beetje jammer om een loc te kopen waar ik straks geen fluit mee kan. Enige scpetische houding van andere forum leden kan ik ook begrijpen, Marktplaats is nu eenmaal gevoelig voor oplichterspraktijken al zal ik de laatste zijn die daar aan twijfeld bij de heer Palo.
Ik wacht rustig af wat het antwoord van zijn kant is over die boogradius en als zijn antwoord mij bevalt dan ga ik waarschijnlijk over tot aanschaf van een kit.
-
Ik heb gewoon Paul op de man af een mail gestuurd, want speculaas eten krijg ik penspijn van ;D ;D ;D
Jos.
-
Moet je je maag weer eens leeg laten pompen ;)
Wat heb je gevraagd?? want ik had ook al een mail gestuurd.
-
en in N-spoor al helemaal niks!
deze (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P4111090.jpg) is toch een goed N spoor 3700?
In het " Oost'n " van het land noemen we dat
" KWW" oftewel Kiek'n wat' wordt"!!, of: " eerst kijken, dan zeiken".
Bij ons in het westen noemen we dat "wel kijken maar niet kopen" ;D
Er zijn 2 3700en in H0 Philotrain en DHJ maar die hebben hele ruime bogen nodig.
Heel veel modelspoorders willen er nou eenmaal ook mee kunnen rijden, en de hoop is nou eenmaal dat deze nieuwe aanbieder met een model aan komt zetten die ook op "kleinere" modelbanen kan rijden.
Omdat nu opeens zeiken te gaan noemen :-X
-
Heren,
De scepsis, waarmee jullie naar e.e.a. kijken begrijp ik best: anderszijds: ik heb zelf nogal wat Engelse Loc's ( Graham Farish, Dapol) en wanneer ik zie hoe die zich ook over krappe boogstralen en wisselstraten bewegen, heb ik al vaak gedacht ( en ik ben niet de enige) waarom het niet mogelijk is een op zich simpele 2C-machine ( legio, in de UK) voor de Nederlandse markt te maken: Veel Nederlandse Loc's zijn uiteindelijk van ( aangepast) Brits
ontwerp, dus onmogelijk zou het toch niet moeten zijn. En zolang het tegendeel niet bewezen is, ben ik alleen maar blij, met iemand die op dat gebied initiatief durft te tonen. Als het bullshit blijkt te zijn, neem ik aan dat we mans genoeg zijn, hem met pek en veren de modelspoor-beweging uit te dragen!!
jan
-
de Liliput 3505 stoomloc heeft nagenoeg de zelfde wilebasis als de 3737 zou moeten hbben.
Met de zelfde asconfiguratie.
En een Liliput gaa bij mij probleemloss door R2.
Waar een gemiddelde Roco of Fleischmann stomer mee aan het worstelen is om niet te ontsporen.
Jos.
-
deze (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P4111090.jpg) is toch een goed N spoor 3700?
En welke mag dat dan zijn? N-Specials? Is die nog te koop dan?
-
deze (https://images.beneluxspoor.net/bnls/P4111090.jpg) is toch een goed N spoor 3700?
Het lockapje ziet er inderdaad goed uit, maar met de drijfstang op de 2e as en de orginele engelse tender die niet helemaal klopt met de 3700 tender is er toch wel plaats voor verbetering hoor.
Sander
-
Een andere forum gebruiker had die gekocht, zie hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,16300.msg287255.html#msg287255)
Staan de seinen niet vreemd?
-
Seinen staan ook vreemd, dat was me nog niet eens opgevallen bob, die moeten een treetje lager.
Sander
-
Okee ik heb antwoord over de boogstraal, deze is 375,5. Ik denk dat ik gewoon een poging gaat wagen.
-
Palo heeft ook een hyves (http://palo-modeltreinen.hyves.nl/)
Daar blijf je makkelijk op de hoogte.
-
vinden jullie me een eikel als ik zeg dat die N-spoor-3700 echt nergens op lijkt?
En het is mogelijk om een 3700 te bouwen die door 450mm-bochtjes wil, dan moet je wel de cilinders wat verder uit elkaar zetten want anders raakt de achterste loopas de leibanen, maar dat gebeurt vaker bij modelletjes dus dat is niet iets bijzonders ofzo.
-
vinden jullie me een eikel als ik zeg dat die N-spoor-3700 echt nergens op lijkt?
Nee hoor, maar er zitten toch wel gelijkenissen aan.
Hij is in elk geval ook groen enzo....
Groeten,
Oscar
-
een NS stoomloc is groen, maar iets wat groen is hoeft geen NS stoomloc te zijn ;)
-
Scherp opgemerkt Sherlock!
-
Voor de NS stoomrijders, (y)
ik kreeg vandaag een mailing van Wentink in Arnhem dat ze nu ook bouwpakketten van
DJH Modelloco hebben.
DJH is ieg een bekend bedrijf.
Met vriendelijke groet Dave
-
Klopt, ik ook ;D
Dat was ook de reden/aanleiding dat ik in een ander draadje naar stoomtractie op Zwolle-Marienberg graag wil weten 8)
Grtzz,
Karst
-
De 3700 hebben ze blijkbaar niet? ik zie die niet staan op hun website..
-
een NS stoomloc is groen, maar iets wat groen is hoeft geen NS stoomloc te zijn ;)
Ow, ben je al zo ver met je tenderloccie? ;) Fotoos graag! ;D
-
Hoi Bob,
De 3700 hebben ze blijkbaar niet? ik zie die niet staan op hun website..
is de 3701 (http://www.djhengineering.co.uk/loco/prodloco.asp?ProdID=3141) ook goed ;)
Grtzz,
Karst
-
@ gert:
even geen fotogenieke fasen en hij is nog wit.
@ karst:
ik denk dat bob punt bedoelde bij wentink.
-
zal nog wel komen of je kan t bestellen denk ik.
-
De 3700 hebben ze blijkbaar niet? ik zie die niet staan op hun website..
staat er wel op, maar nog niet leverbaar.
Moet je zoeken op djh dan vind ie 'm samen met een 5500 ;D
vriendelijke groet
Dave
-
De aankondiging op Marktplaats is verdwenen! Toch een aprilgrap??
-
Misschien:
- is het model uitverkocht
- gaat het model 1 dezer dagen uitgeleverd worden en maakt men een nieuwe advertentie
- is de advertentie verlopen en verwijderd door marktplaats
Meerdere mogelijkheden... niet direct van het slechte uitgaan... krijg er een beetje een punthoofd van :-\
-
De aankondiging op Marktplaats is verdwenen! Toch een aprilgrap??
Beter kijken en minder snel conclusies trekken, ATB:
http://link.marktplaats.nl/245172550
-
Beste mensen,
inderdaad niet direct het slechte denken. Dat is inmiddels genoeg gedaan over Paul.
Hij heeft al diverse keren contact gehad met Piet Peetoom van GM&S over wielen voor het
etspakket, dat hij via MP aanbiedt.
En dat geeft mij dan toch wel een goed gevoel, als Piet daar wat contacten mee heeft.
Nog heel even de tanden op mekaar, en e.e.a. is verkrijgbaar. Zo moeten we nu even redeneren.
M vr gr,
Wim
-
De link van het K&K RTR model kan ik idd niet meer vinden, die van de kit staat er gewoon nog. Verder heb ik wat kort mail contact met Paul gehad en daarin was hij altijd snel en correct, er zaten wat typefouten in maar dat reken ik niemand aan. Mij heeft het iedergeval genoeg vertrouwen gegeven om een kit bij hem te bestellen (ja ik smijt met geld op het moment, wat nou krediet crisis). Binnen een dag had ik bevestiging wat ik niet altijd van anderen kan zeggen.
-
Beste mensen,
inderdaad niet direct het slechte denken. Dat is inmiddels genoeg gedaan over Paul.
Hij heeft al diverse keren contact gehad met Piet Peetoom van GM&S over wielen voor het
etspakket, dat hij via MP aanbiedt.
En dat geeft mij dan toch wel een goed gevoel, als Piet daar wat contacten mee heeft.
Nog heel even de tanden op mekaar, en e.e.a. is verkrijgbaar. Zo moeten we nu even redeneren.
M vr gr,
Wim
Dat zegt niks over de betrouwbaarheid van de producent, van het model. Ik vindt alles iets te amateur achtig overkomen. Ik zou dus niet gebruikmaken van Marktplaats, maar een eigen site opzetten. Met veel informatie over het model(len) Foto's, bouw tekeningen artist impressions eventueel video etc. etc. Ik denk dat je dan ook speculatie en onjuistheden uit de wereld kan helpen. Zie wat er nu min of meer gebeurd.
Ik ben het volkomen met jou eens, met tanden op elkaar en afwachten. Ondanks mijn opmerking boven hoop ik dat de producent een mooi model op de markt zet voor een mooie bereikbare prijs.
Ben.
-
Gelukkig zijn er ook mensen die niet alleen afwachten :-X
-
Beter kijken en minder snel conclusies trekken, ATB:
http://link.marktplaats.nl/245172550
Sorry, ik denk dat hier het spreekwoord op zijn plaats is: Wie de schoen past trekke hem aan.
De bewuste advertentie is wel degelijk verdwenen en dat jij mijn twijfel tot conclusie verheft ligt aan je zelf.
-
Blijkbaar kan jij de advertentie niet meer zien.
Als ik hem aanklik krijg ik, net als Gert Arkema, netjes de advertentie te zien.
Wat betreft de advertentie uit eht begin van het draadje, die is inderdaad verdwenen. Misschien bedolde je dat en is er sprake van een spraakverwarring. 8)
Gr.
Eric
-
Wat doet die advertentie er nou toe ?
De kant en klare worden toch straks verkocht via de modelspoorwinkels ?
Zijn hyves is nog steeds online (waar verder erg weinig informatie staat).
Ik herinner mij dat de kant en klare meer dan 500 euro moest kosten.
-
Ik hoor hier uitspraken dat Paul te amateuristisch zou overkomen.
Daar heb ik in feite alle begrip voor.
De beste man is inmiddels wel bezig met zijn eerste model op de markt te brengen.
Ik vind het een prestatie voor Paul om gelijk met zo een moeilijke klus te beginnen.
want de gemiddelde (klein)serie producent begint niet eens voor de eerste keer met zo een model als de 3737.
dus ik denk dat een beetje vertrouwen wel op zijn plaats zal zijn.
En niet meteen de hoogste verwachtingseisen te gaan stellen.
Jos.
-
Hear, Hear !!!
Jan
-
"Vertrouwen komt te voet en gaat te paard"
Ik wacht nog steeds op een terugbetaling van deze beste man voor een tram die hij twee keer verkocht lijkt te hebben via marktplaats. Mijn advies op basis van deze ervaring lijkt me dus voor de hand liggend: betaal bij levering/afhalen en aanschouw eerst het product op waarde.
-
nou beste mensen ik heb op mp een nieuw advertentie tegen gekomen van hem met een origneel model in niet gespoten uitvoering voor zo wel de etsplaten en een in elkaar gezet model.
M.v.g erik
-
Hier: http://link.marktplaats.nl/252807608
Met alle respect, maar die is geen 550 euro waard...Vind hem zwaar tegenvallen met de vorige autocad tekeningen.
GR, Willem
-
Nee, dat zou ik ook niet over hebben voor een ongespoten prototype. ::)
-
Hoop dat dit project gaat lukken, prototype valt mij zwaar tegen, eigenlijk vind ik alleen de wielen wel aardig........
Er zal nog veel moeten veranderen binnen 2 maandjes............
Voor 1300 oude hollandse guldens mag je toch wel wat verwachten. En dan een staalcertificaat, wat moet ik mij daar nou bij voorstellen.
Ik wacht maar af, Pewiam
-
"Vertrouwen komt te voet en gaat te paard"
Ik wacht nog steeds op een terugbetaling van deze beste man voor een tram die hij twee keer verkocht lijkt te hebben via marktplaats. Mijn advies op basis van deze ervaring lijkt me dus voor de hand liggend: betaal bij levering/afhalen en aanschouw eerst het product op waarde.
Dit lijkt me nog steeds het meest verontrustende deel van het verhaal over deze aanbieder
-
Het prototype valt mij ook tegen.
Het lijkt wel of de metalen delen gegoten zijn in witmetaal met een verkeerde legering, waardoor het er een beetje pokdalig uitziet.
Hopenlijk dat een nieuw prototype er beter uit zal zien.
Op dit moment blijf ik DJH nog maar even trouw!
Gerard
-
voordat iedereen nu gaat zeggen dat het niet goed is en ze hem niet willen hebben, geef dan ook een reden erbij. Als er straks alleen maar berichten staan dat men hem niet wilt hebben omdat hij niet goed is schiet ook niet op.
Als je nu gaat zeggen dat ie niet goed in de details zit, het is dan ook een prototype en moet nog afgemaakt worden. Vergeleken met foto's van de 3737 vind ik het model er al goed uitzien, straks met de definitieve versie kan pas gezegd worden of het model zijn geld waard is. De basis lijkt mij wel goed om een mooie 3700 van te maken, desnoods met de bouwkit en van daaruit zelf verder te werken.
@Maarten: maar dat maakt toch niet uit als je het model in de winkel koopt?
-
In een winkel weet je inderdaad of je daadwerkelijk iets koopt of niet. maar tot op heden heb ik de indruk dat de aanbieder het als particulier via marktplaats gaat aanbieden, maar misschien wordt dat anders.
En uitvoering en details lijken nog een beetje speculaas zolang er prototypes getoond worden. Het wordt wel een spannend feuilleton zo, al met al ook goeie marketingtactiek. Je laat mensen er een tijdlang over discussiëren en komt uiteindelijk met het definitieve model...
;D 8)
-
In de eerste advertentie op marktplaats stond dat de loc in modelbouwwinkels in Noord-Holland te koop zou zijn.
-
ok, cool, die had ik gemist.
Dan zou daar verder geen probleem mee zijn, dan zie je wat je koopt.
-
Hallo,
Ik zelf zou de bouwer adviseren om net zoals de de bouwers werps/biervliet en olearts es een keer op houten te gaan staan,zeker met de definitieve versie,persoonlijk vind ik het nu afkraken van dit initiatief wel wat flauw,het verplicht je tot niks en hij zegt zelf notabene erbij dat de legering nog wat korrelig is,hij heeft in ieder geval moed,en als ik hoor wat je moet doen om een djh naar behoren te laten rijden ,gaan die ook niet helemaal vrijuit,en grootserie fabrikanten die een mat 46 op een plan V verkort/niet op maat uitbrengen ook niet ,als de 3737 helemaal aan de maat is ,is dat op zich al een applausje waard,gewoon even afwachten
groetjes Henry
-
Helemaal mee eens
Erg moedig van Paul ,en hij geeft zelf al aandat het eindresultaat beter zal zijn
gewoon netjes afwachten dus
-
nou, ik heb ooit een plaatje van de etsplaat van het ding gezien, ik geloof eerder in dit draadje, en op die etsplaat stond allerlei detailwerk dat er hier nog niet op zit, dit is echt gewoon eventjes op proef de grote delen van de etsplaat in mekaar vouwen en kijken of het een beetje uitkomt. hadden jullie ook zelf kunnen zien. Verder zie ik nergens witmetaal, het model is zo te zien van geëtst nieuwzilver, das een slagje steviger dan messing. Verder is metaal waarvan t bovenste laagje is weggeëtst altijd een beetje ruw en niet blinkend.
verder zit het idee van een 3700 er goed in, ik ben benieuwd.
-
Sterker nog floris het is geen nieuwzilver (ook geen oud zilver hu hu hu) het is een RVS legering die paul op een gepatenteerde manier aan elkaar braad (hij wilde het mij ook niet evrklappen :( ), vandaar dat bij het model ook een staalcertificaat zit. Als ik het goed heb begrepen is de ketel bijvoorbeel ook 1 gedraaid stuk inplaats van een gerolde plaat.
-
ah, nog bozer spul dus. Gelukkig RVS, anders moet je wel elke herfst je locjes tectyleren. ;D
-
Voor de mensen die helemaal kicken op staalsoorten, ik heb het terug gezocht in de mail het is RVS AIS 304.
Ja Floris das idd een pest werk elke herfst je hele verzameling tectyleren, want je moet natuurlijk ook alle onderkanten van je rijtuigen doen.
-
Is er al iets bekend over de leverdatum? Heb er 1 besteld, maar nog niets gehoord of geen brochure gezien (zoals beloofd was). Ben dus heel benieuwd.
-
AISI 304, oftewel het meest "gewone" RVS.
-
Morge,
RVS AIS 304 is gewoon A2 RoestVastStaal.
Het is niet zout en zeewaterbestendig en gaat altijd een beetje oxideren.
De meeste deurkrukken die wij vastpakken zijn van deze kwaliteit gemaakt.
De duurdere deurkrukken worden van RVS AIS 316 gemaakt dit wordt ook wel A4 kwaliteit genoemd.
Deze is wel zout en zeewater bestendig , wordt altijd voor bevestigingwerk voorgeschreven.
Het is wel ca. 2 keer zo duur als RVS A2.
Groet een Ijzerboertje.
-
Het is mij een raadsel waar iedereen opeens AIS vandaan haalt. Het is toch echt een Institute op het eind...
-
Beste Tomasso,
Misschien een idee om Paul rechtstreeks te benaderen met je vragen? Is wel zo eerlijk, toch?
Is er al iets bekend over de leverdatum? Heb er 1 besteld, maar nog niets gehoord of geen brochure gezien (zoals beloofd was). Ben dus heel benieuwd.
http://www.palo-modeltreinen.nl
Grt Erwin
-
Ik had ook wat vragen rond om het marklin model, email reeds de deur uit gedaan.
Groetjes,
Rutger 8)
-
En voor wie te lui is om zelf op de website te kijken, hierbij een opgesponsd stukje:
Voor alle liefhebbers heb ik op 9 juli 2009 de eerste officiële presentatie/verkoop van mijn model uit de NS 3700 serie in Groningen. De productie is nog maar net begonnen dus er zal een beperkt oplage zijn. Er is een speciale aktieprijs geldig op die dag van € 549,-- per stuk en voor de etsplaat € 165,-- per stuk.
Officiële presentatie/verkoop op donderdag 9 juli 2009.
Tijdstip: Van 09:00 tot 16:00 uur
Waar: Groningen
Locatie: Cafetaria de Meeuw (in het restauratie gedeelte)
Adres: Frederikstraat 61, 9724 KB
Telefoonnummer: 050-3144422
-
Dat komt mij maar al te goed uit, dat is voor mij om de hoek ;D
Als het model echt zo superstrak moet worden is het aannemelijk dat
ik er die dag ook 1 meeneem, gezien ik er ook één besteld heb.
Top om voor Groningen te kiezen (y)
-
Bedankt voor het antwoord. Geen slecht woord over Palo Modeltreinen,was gewoon benieuwd en had niks vernomen, that's all. Overigens had ik hem al wel op hyves toegevoegd, maar de laatste keer dat ik daar keek stond er nog dat er uitgeleverd werd in juni (vorige week gekeken). Vandaar de vraag.
-
Vanochten een emailtje mogen ontvangen van Palo modetreinen,
Er is helaas een bedrijfsongevalletje geweest waardoor de productie stil is komen
te liggen, officiele presentatie van het model is verschoven naar 3 september.
Dit is geen copie van het mailtje maar gewoon een samenvatting van.
Gr
Robbert
-
Ik heb nog geen mailtje gehad . Wacht nog op de ketel en gietonderdelen .
Jos
-
Dat mailtje heb ik ook gisteren gehad van Paul.
Het is netjes dat hij dat even verstuurd aan de geinteresseerden. Anders rij je voor noppes door half Nederland. Een gevalletje 3700-schade is zo gebeurd!!
Gerard
-
Ik hoorde net dat er iets in de brievenbus viel . Een brief van Palo . De rest van de onderdelen zijn aangekomen .
nu de tijd nog om te bouwen vinden .
Jos
-
En? roco, hoever is tie?
Stephan.
-
ja, hou ons niet langer in spanning!
Maar nu is het dus wel duidelijk: Roco komt echt met een 3700! ;D
-
.... aldus de natte droom van Floris ;D ;D ;D
-
Dat was stom, ik trapte er eerst in verdorie en was even heel blij... Hoe dan ook, mooie woordspeling ;D :P En nu de echte Roco (of beter gezegd ModelEisenbahnen GMBH tegenwoordig) nog met een 3700...
-
Het was meer dat roco/Jos 2 draadjes over de Palo 3700 uit de motteballen trekt met de vraag hoe het erbij staat, maar hijzelf dus ook zo'n apparaat besteld heeft.
Dus was ik wel benieuwd hoe het met die van hem was, meer niet.
Überhaupt iemand met een foto van een Palo? (behalve op de Palo website dan)
Stephan.
-
Dat snap ik inmiddels... Ik dacht echt heel even dat roco met een 3700 zou komen naar aanleiding van het bericht van Floris... :P
Toen ik de rest gelezen had en wat beter bekeken begreep ik hoe de vork in de steel zat. Nou ja, het is zondag hoor, mag ik niet teveel denken ;D
-
.... aldus de natte droom van Floris ;D ;D ;D
ja, ik blijf altijd maar tegen de klippen op hopen dat al die draken hier hun kitjes ook echt in elkaar gaan zetten enzo... ;D