BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: BDS2006 op 18 October 2006, 12:47:12
-
Ik ga van marklin ICR's een IRCm stam maken van 8 rijtuigen incl. BDs, allemaal herspoten.
mijn vraag is wat de juiste samenstelling is? moet er bv een fietsenrijtuig tussen of is dat tegenwoordig niet meer zo? en hoeveel 1e en 2e klasse kan ik beter gebruiken.
bv
1x BDs, 3x 1e klas, 3x 2e klas, 1x fietsrijtuig ?
of is de 2e klas altijd in de meerderheid?
-
Je stam zou dan nog niet kloppen, want een ICRm stam bestaat uit 12 rijtuigen meen ik...
Dus heb je met 8 te kort...
-
Een standaard ICR-stam was altijd 4: 1 x A, 1 x Bkd en 2 x B.
Ik weet wel dat NS-R bezig is geweest om een aantal stammetjes te creeren van 3 a 4 rijtuigen en die dan ook een eigen nummer te geven.
Dit is als het goed is nog steeds van toepassing. In een Rail Magazine van afgelopen jaar werd dit beschreven, maar weet het nummer niet uit de kop.
Overigens kun je met 7 rijtuigen (incl. Bds) ook goed uit de voeten, dit was namelijk de samenstelling op Zwolle - Roosendaal v.v.
MfG, Arjan
-
Tegenwoordig zijn de rijtuigen verdeeld in stammetjes BAB en BBds.
Bij acht rijtuigen kom je dan uit op BABBABBBds.
-
Wat was dan de samenstelling van de 7 rijtuigen (Zwolle-Roosendaal)
12 rijtuigen is iets te lang voor mijn baan.
-
Over de samenstelling op Zw - Rsd was altijd een beetje discussie.
Bij een enkele A was het percentage 1e klas te laag (rond 15 %), waardoor in sommige gevallen een 2e A in de trein werd gezet ten koste van een B. Verlengen van een trein was niet mogelijk ivm de perronlengte (o.a. in Wijchen waar ik een jaar heb gewoond). Bepaalde treinen reden dus met een enkele A, andere met 2 stuks. Positie in de trein weet ik zo niet, maar bij een enkele A lijkt in het midden mij het meest logisch.
Toen de Bds-rijtuigen nog niet gereed waren reden er ook stammen van 7 rijtuigen (met een 1700 voor en achter), hier was het eerste klasse probleem opgelost door een Benelux AB (ook in die kleuren) in de trein te zetten. Mss een idee? Met de 2e 1700 als dummy?
MfG, Arjan
-
En voor de gein kan je ook een IJssellijn stam met 2 of 3 AB's maken.
De fietsenrijtuigen plan E/L rijden niet meer mee, in plaats daarvan zijn er nu rijtuigen Bf. Standaardsamenstelling is tegenwoordig: 1700 BAB BAB BAB (B) BBDs.
-
kan misschien B en A rijtuigen omgezet worden in 1e en 2e klas?
Standaardsamenstelling is tegenwoordig: 1700 BAB BAB BAB (B) BBDs
-
Je stam zou dan nog niet kloppen, want een ICRm stam bestaat uit 12 rijtuigen meen ik...
Die van de 800/900/3500 als het goed is wel, de sets die voorheen in de 3600 reden zagen er als gezegd anders uit, maar daarin reden destijds niet alleen maar ICRm'en. Als volgend jaar ICR in de 3600 Ah-Rsd gaat rijden, zal dat uiteraard wel alleen maar gerenoveerde rijtuigen betreffen, eenvoudigweg omdat er geen originele ICR'en meer zijn op de Benelux-Bs'en na. Een standaard ICR-stam was altijd 4: 1 x A, 1 x Bkd en 2 x B.
Bij origineel ICR in de jaren '80 ja, correct, maar ICRm heeft nooit in zulke extreem korte composities gereden. Het rijtuigtype BKD bestaat bij ICRm overigens ook niet meer, de originele BKD's zijn BDs, BD of Bf geworden. Ik weet wel dat NS-R bezig is geweest om een aantal stammetjes te creeren van 3 a 4 rijtuigen en die dan ook een eigen nummer te geven.
Correct, we kennen de volgende stammetjes:
5100 - ICRm B
5200 - ICRm BDs
5500 - ICRm Bf
5600 - ICRm B+A+B (vaak kortweg BAB)
5700 - ICRm BD
(5900 - DDM-1 Bv voor inzet in de IC-dienst samen met ICR)
[Een B+BDs stammetje, waar Henk over spreekt, bestaat dus niet]
Welke stammen er bestaan momenteel is terug te vinden op de Materieelsamenstellingen-pagina van Somda, onderdeel ICRm-stammen. Bepaalde treinen reden dus met een enkele A, andere met 2 stuks. Positie in de trein weet ik zo niet, maar bij een enkele A lijkt in het midden mij het meest logisch.
Destijds waren er nog geen stammetjes gevormd en zat het dus gewoon zoals het uitkwam, meest idiote combinaties langs zien komen. Toen de Bds-rijtuigen nog niet gereed waren reden er ook stammen van 7 rijtuigen (met een 1700 voor en achter), hier was het eerste klasse probleem opgelost door een Benelux AB (ook in die kleuren) in de trein te zetten. Mss een idee? Met de 2e 1700 als dummy?
Die AB's hebben nog wel langer gereden, af en toe zelfs 3 stuks in een trein, maar dat zijn geen ICRm'en ;) kan misschien B en A rijtuigen omgezet worden in 1e en 2e klas?
A = 1e klasse rijtuig, B = 2e klasse rijtuig, BD = 2e klasse rijtuig met bagageafdeling, Bf = 2e klasse rijtuig met fietsenafdeling, BDs (met een hoofdletter D) = het bekende stuurstandrijtuig. Let op dat zowel BD als Bf GEEN extra deurenset meer aan de buitenkant hebben, zoals de originele BKD die wel had.
Volgend jaar met ICRm in de 3600 lijkt mij een samenstelling 1700+BAB+BAB+BDs wel logisch, of dat het ook echt wordt weet ik niet.
Groet,
Julius
-
Uuh oké, hoe wil je de ramen maken?
-
Met die acht rijtuigen kan je natuurlijk de combi 1700-BAB-BAB-B-BDs maken, soms ontbrak er in het echt ook wel eens een BAB stammetje.
@Julius: de vroegere logica bij de treinserie 8/900 was (als ik het me goed herinner): fietsenrijtuig - B's en BKD's - 3x A (- B('s)), het fietsenrijtuig (Plan E/L) zat dan aan de Haarlemse kant. In de spits werden dan de extra B rijtuigen aan de Maastrichtse kant aangekoppeld (aan de andere kant kon dat immers niet).
-
Soms komen er wel vreemde situaties voor inderdaad, zie ook het onderdeel ICRm-composities in de materieelsamenstellingen van Somda.
De oude logica bij getrokken treinen was inderdaad dat de A's gegroepeerd bij elkaar zaten, of dat aan de noord- of zuidzijde was herinner ik me zo niet meer. Het bijplaatsen in Maastricht van een paar rijtuigen door een bakkie herinner ik me nog wel idd :)
-
De A's zaten aan de zuidzijde want soms moest er wel eens eentje vanaf of bij vanwege de spits en aan de noordelijke kant ging dat wat lastig door het fietsenrijtuig dat er in de zomer zat. ;)
-
In de 1500-serie uit Den Haag was dat dan niet altijd zo, want de IC+-set reed in mijn herinnering met de A's aan de Gvc'se zijde. Maar ja, die had ook geen fietsenbak natuurlijk :)
-
Toen de IC+ verhuiste naar de 8/900 zaten de A's aan de zuidzijde, als ik het me goed herinner. In mijn vorige posts had ik het alleen over de 8/9000 want de andere heb ik vrij weinig gezien in het echt. Dit alles staat trouwens wel in oude nummers van Op de Rails.
We raken wel wat van het oorspronkelijke topic af trouwens ;D
-
zijn er al resulaten bereikt? ben erg nieuwsgierig en zou graag fotos zien van het ombouw porces....hopelijk durf ik het dan ook aan ::)
-
ik ga binnenkort (op eurospoor) aan de slag om van een kleinspoor ICR BDs en een marklin ICR een ICR BDs te maken die beter bij de Marklin ICR past. Deze ben ik van plan om als ICRm te gaan maken en zit er over te denken om de 2 andere ICR rijtuigen die ik nog heb ook ICRm van maken.
Weet iemand een rijtuig die dezelfde grootte van ramen heeft als de ICR maar dan dichte ramen.
mvg,
Matthijs
-
ik ga het niet zo nauw nemen met die ramen, zet alleen de kop erop, heb op rail gepast, kwa breedte past hij, qwa hoogte niet
-
ik ga binnenkort (op eurospoor) aan de slag om van een kleinspoor ICR BDs en een marklin ICR een ICR BDs te maken die beter bij de Marklin ICR past. Deze ben ik van plan om als ICRm te gaan maken en zit er over te denken om de 2 andere ICR rijtuigen die ik nog heb ook ICRm van maken.
mvg,
Matthijs
Jij of Manuel ;D
-
Jumboy, ik zou eens eeen bezoekje brengen aan een opticien. Het staat er toch echt duidelijk.
Ik had het eerst geprobeerd met een Trawos voorzetneusje maar het resultaat vond ik niet echt mooi.
(http://members.lycos.nl/alers/images/p163.JPG)
(http://members.lycos.nl/alers/images/p164.JPG)
Deze 2 foto's waren nog met het voorzetneusje van Trawos, na Eurospoor zullen er foto's komen met een kleinspoor neus er aan ;D
-
Knap dat je het aandurft, terwijl LSM (hoogstwaarschijnlijk) in de nabije toekomst ook met ICR en ICRm gaat komen! :o
-
Ik heb zelf een kleinspoor BDs, maar wil graag wel aan aantal icr's verbouwen naar icm, vandaar mij intresse.
Ben overigens te spreken over de kwaliteit van het model, weleen kleine aanpassing gedaan.
De buffers aan de koppelkant van het rijtuig (dus de kant waarmee hij aan andere wagons gekoppeld moet worden) heb ik iets ingekort, dit ivm ontsporing door het haken van het volgende rijtuig aan die buffers in de bochten.
Verder wil ik graag allen nog de onderstellen aanpasseen, de assen lopen niet zo mooi en soepel als de marklin rijtuigen, waardoor hij wel eens bij getrokken sitautie los komt van de stam (heb het nu opgelost door de koppelingen aan elkaar vast te binden met stukje ijzerdraad).
Verder hebbben de ls models rijtuigen niet zo mijn intressen omdat ik nu met 1:100 lekker een 6 tal rijtuigen achter elkaar kan hebben scheeld 1 wagon op de lente van mijn sporen, daarnaast zijn bijna al mijn andere wagons ook 1:100, dus blijf ik ook liever bij 1:100.
bovendien moet ik dan meer dan 15 wagons vervangen, zonde van het geld, is mischien wel de grootste reden.
Groet,
Arkadas
-
na Eurospoor zullen er foto's komen met een kleinspoor neus er aan
De breedte van de kleinspoor BDs is gelijk aan de Marklin ICR, maar de hoogte is iets lager, hoe ga jij dat oplossen?
en hoe groot/aantal ga je ICRm maken?
-
Knap dat je het aandurft, terwijl LSM (hoogstwaarschijnlijk) in de nabije toekomst ook met ICR en ICRm gaat komen! :o
Meeste wat ik heb is 1:100 en om de marklin ICR te verkopen en er LSM rijtuigen voor terug te kopen zie ik niet zitten.
@BDS2006
Hoe ik dat hoogte verschil ga oplossen ga ik op eurospoor bekijken. Het aantal ICRm rijtuigen wat ik ga maken is in totaal 3 (ICRm A, ICRm B en de BDs). Dit gaat samen met een NS1700 van marklin een stam vormen.
-
http://members.home.nl/y.tsang/IMG_0269.JPG (http://members.home.nl/y.tsang/IMG_0269.JPG)
-
@Chikit,
Is dat je Marklin ICR met trawos voorzetkapje??
mvg,
Matthijs
-
Jep, de Bs Benelux ;)
-
ja maak dat ding nou es af man ;D
-
BLABLABLAAAAAATTTTT ;D *geeeeuuuuwwww*
-
niet blaten, niet geeuwen maar bouwen met die donder, gesnope?
-
Floris...wat doet gije trouwens in dit MODERN draadje? ;D
-
de boel lopen zieken? ;D
-
Past op, hier is den wijzende vinger.
(steek uw wijsvinger ophoog en schud uw hand van links naar rechts. Frons eventueel uw wenkbrauwen en maak een tss tss geluidje)
-
Ik ga vanavond met de BDs weer verder ;D, ik denk dat dan de draaistellen aanpas zodat de stuurstand even hoog wordt als de ICR van Marklin.
En zal dan wat foto's plaatsen van de stuurstand met de neus van het kleinspoor model aan de marklin ICR
mvg,
Matthijs
-
ben benieuwd, vond jammer dat kleinspoor niet op eurospoor was, had ik toen de bds meegenomen
-
BDS2006 wacht gewoon op LSMODELS.. die heeft aangekondigd ermee te gaan komen, wanneer is alleen nog niet zeker.
-
Misschien rijdt BDS2006 liever met 1:100 materieel ipv 1:87 omdat de rest van zijn materieel misschien ook 1:87 is.
Of hij heeft net zoals ik al marklin ICR rijtuigen en zoekt er een geschikte stuurstand voor.
mvg,
Matthijs
-
precies, ik heb de ICR wagons al, 12 in totaal en ga 2 stammen maken van 7, het wachten is alleen op de BDs
-
Ik meen in een draadje van een tijd geleden, dat BDS2006 nog twijfelde om LSMODELS ICR's te nemen...
Dat hij dat toch wel mooier vond... maar blijkbaar alweer veranderd...
-
Weet iemand ook welke RAL kleuren de ICR rijtuigen hebben???
mvg,
Matthijs
-
Hoezo RAL kleuren? Het kan ook zijn dat ze NCS kleuren gebruiken. Maar ik zou de kleurstellingen niet weten van het nederlandse materieel.
-
Een ICR in NCS kleurstelling, what's next...? Een G1206 in HSM kleuren? ;D
/Emiel
-
NCS staat in dit geval niet voor Nederlandse Centrale Spoorwegmij. Maar dat is het wereldwijd gebruikte professionele kleursysteem (Natural Color System).
;)
-
Waneer komen deze ICRs eigelijk uit ?? eerst eind 2005 toen begin 2006 najaar 2006 nu ? 2007 ? snap er niks meer van....ook nog eens eenmalig...
-
Hier wat foto's van de verbouwing van een Marklin ICR 1e klas rijtuig met een kleiNSpoor kap en onderplaat ;D
(http://matthijs.deds.nl/images/zelfbouw/bds/icr_1.JPG)
Op de foto hierboven staan de BDs (links) en een B ICR rijtuig (rechts) tegen elkaar aan. De draaistellen zitten inmiddels vast (ze kunnen nog wel bewegen hoor :P ;D) en op de goede hoogte.
(http://matthijs.deds.nl/images/zelfbouw/bds/icr_2.JPG)
(http://matthijs.deds.nl/images/zelfbouw/bds/icr_4.JPG)
(http://matthijs.deds.nl/images/zelfbouw/bds/icr_5.JPG)
mvg,
Matthijs
-
Aha Matthijs..toch nog de Märklindeuren erin..Top ;D
Ik had trouwens bij die Kleinspoorkap een extra sleuf gemaakt in de kop voor de stuurstandkabel (rechts) en het dakje afgeplat zodat hij geen "Lima Look" meer had ;)
-
Ja, de draaistellen zitten er ook al onder ;D, en hij is nu even hoog als de marklin ICR. Alleen dat hoogte verschil bij de neus en het dak van de marklin moet ook nog gedaan worden en de andere deur ;D
mvg,
Matthijs
-
Ja, je doet het goed..en wat had "meester manuel" voor een cijfer gegeven? ;D ;D
-
Meester Manuel heeft nog geen cijfer gegeven, het zijn tenslotte leraren en die zijn meestal laat met hun cijfers ;D
Maar ff serieus, die BDs schiet al op, die staat in ieder geval denk ik voor de zomer al in de primer :P
mvg,
Matthijs
-
Matthijs,
ik heb op Eurospoor naast je mogen werken en heb veel bewondering voor je durf en doorzettingsvermogen. Dit is derhalve een support-reactie: Ga zo door! Ik ben heel benieuwd hoe die dakaansluiting wordt
Houd ons op de hoogte incl. foto's na plamuren, voor het spuiten!
-
Ik had Matthijs ook nog flink willen zien doorwerken ;D. Maar op die dag bedacht ik me opeens en had ik de trein van 13:57 kunnen pakken van Enschede, uiteindelijk was ik rond 16:00 binnen en heb maar even kunnen genieten van eurospoor. Volgend jaar sta ik aan de andere kant van het kraampie ;D
-
gaan we jou dan flink zien doorwerken, chikit? ;D
-
Misschien.. ;D Anders zit ik te babbellen ;)
-
zier er tot nu toppie uit...
Ben erg benieuwd naar het resultaat...
Groet,
Arkadas
-
ik heb op Eurospoor naast je mogen werken en heb veel bewondering voor je durf en doorzettingsvermogen. Dit is derhalve een support-reactie: Ga zo door! Ik ben heel benieuwd hoe die dakaansluiting wordt
Houd ons op de hoogte incl. foto's na plamuren, voor het spuiten!
Als Beneluxspoor volgend jaar weer op Eurospoor staat dan wil ik er echt weer bij zijn, vind het echt super gezellig.
Hier nog 2 foto's van het model toen deze nog het Trawos dakje had:
(http://matthijs.deds.nl/images/zelfbouw/bds/icr.JPG)
(http://matthijs.deds.nl/images/zelfbouw/bds/icr_0.JPG)
Het model ziet er met de Kleinspoor neus en onderplaat er stukken beter uit. Dit is mijn eerste serieuse ombouwproject.
Hopelijk heb ik hem voor Eurospoor 2007 af zodat ie mooi in de vintrine kan staan ;D
Ik ben van plan om foto's te maken en er bij een stukje te schrijven eventueel voor hier in de Galerie en voor op mijn website.
En natuurlijk krijgt deze stuurstand front en sluitverlichting en binnenverlichting (de andere ICR rijtuigen ook (stuurstand krijgt een functie decoder).
mvg,
Matthijs
-
ik heb een begin gemaakt aan de verbouw aan BDs, nu nog wachten op de BDs kop die uit een kleinspoor BDs ga halen
(http://i122.photobucket.com/albums/o251/AssGrunnVeen/RIMG0009.jpg)
(http://i122.photobucket.com/albums/o251/AssGrunnVeen/RIMG0008.jpg)
-
Hoi Mathijs,
Hoe heb jij marklin draaistellen onder de kleinspoor onderplaat gekregen?
Omdat de draaistellen van kleinspoor nogal stroef rijden, wil ik ze graag vervangen...
Groet,
Arkadas
-
Hoe heb jij marklin draaistellen onder de kleinspoor onderplaat gekregen?
Omdat de draaistellen van kleinspoor nogal stroef rijden, wil ik ze graag vervangen...
Ik zal vanavond ff foto maken van het model, zodat de onderplaats met draaistellen goed zichtbaar is. Ik heb de draaistellen van de marklin ICR gebruikt. Deze heb ik er onder geschroeft, ik ga kijken of er nog een andere oplossing is.
mvg,
Matthijs
-
met de schroefjes van de oorspronkelijke stellen?
-
bump ;D ben zo benieuwd, naar de montage van je wielstellen..
Arkadas
-
Hallo,
Ik heb twee vragen over dit project:
1)Hoe leggen jullie de ramen plat op de wand zoals dat bij het huidige ICRm ook aanwezig is?
2)Hoe kan ik het voorzetkapje (BDs) van Trawos van een baanschuiver voorzien en waar kan ik die vandaan halen?
Stephan
-
@Stephan,
1) Hoe ik de ramen ga doen heb ik nog geen idee van.
2) De Baanschuiver kan je zelf maken of je moet kijken of je een losse onderplaat kan krijgen van het kleinspoor model. Hier zit de baanschuiver namelijk op.
Ik probeer binnenkort weer wat aan mijn ICR BDs te doen, is er nog niet echt van gekomen ivm school, stage en een verhuizing die in 2007 gaat komen.
mvg,
Matthijs
-
heb je wel tijd voor een fototje van de methode hoe je de marklin draaistelen onder de kleinspoor onderplaat hebt gemonteerd?
Ik ben nl niet zo terveden over de loop van de stellen die kleinspoor geleverd heeft.
Groet,
Arkadas
-
Zelf de stoute schoenen aan getrokken en draaistellen van mijn kleinspoor Bs vervangen voor die van marklin.. wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb, hij rijdt nu net zo soepel als de mrklin stellen, resultaat langere treinen met minder moeite over de baan.
Ik weet inmiddels dat de icm stellen een andere indeling van de ramen hebben, klopt dit, wat is het grootste verschil (heb gehoord dat dit een klein raampje is)?
Wanneer dat zo is, kan je dan de IC+ stellen van marklin gebruiken, deze hebben nl wel zo'n klein raampje, de nieuwe icr's van marklin dus niet..
Groet,
Arkadas
-
Het verband tussen een ICR Benelux-kopbak Bs en de raamindeling van een ICM-stel mis ik even... Hoe dan ook: de raamindeling zoals Märklins IC+ die heeft kent geen enkel rijtuigtype ICR.
Groet, Julius
-
De draad gaat over ICRm toch? Nou ic+ van marklin heeft een andere indeling dan de icr's, dacht als die dichter bij de ICRm komen, dan kan ik die als basis gebruiken voor ICRm rijtuigen.... vandaar.
Ik denk trouwens dat je bedoeld dat de rijtuigen van marklin sowieso niet goed zijn, maar wat mij betrefd is een benadering al goed. Dat kleine raampje wat je bij ICRm hebt, zit namelijk ook in de IC+ van marklin...
Groet,
Arkadas
-
De IC+ met het kleine raampje waar je het over hebt, is een gevolg van een malwijziging bij Märklin destijds. Het salonrijtuig heeft dit kleine raampje namelijk wel en bij het produceren van dat rijtuig heeft men de ICR-mal gewijzigd. Later is voor IC+ deze wijziging niet ongedaan gemaakt en dus kwamen er IC+ met foutief klein raampje.
ICRm heeft dat kleine raampje ook niet op die wijze. Het rijtuigtype BD heeft wel een klein raampje in het middengedeelte van het rijtuig, maar dat zit op een andere plaats.
Groet, Julius
-
ah, bedankt.
Groet,
Arkadas
-
Welke Marklin ICR onderstellen heb je gebruikt, van de 4164/65 of de 4264/65?
en welke lok kan je ervoor of erachter plaatsen,je hebt van marklin alleen de 1736, welke kan je er nog meer voor gebruiken.
En laten jullie tussen alle wagons de marklin koppeling + nem schacht of ga je een andere merk gebruiken?
-
en welke lok kan je ervoor of erachter plaatsen,je hebt van marklin alleen de 1736, welke kan je er nog meer voor gebruiken.
Trek-/duw alleen met 1700, 1800 alleen als getrokken trein. Bij het missen van de stuurstand of een defect komt 1800 voor de stuurstand en 1700 aan de 'normale' loczijde ook voor.
-
daarom is ook zo jammer dat marklin geen 1700 loc heeft uitgebracht, wil namelijk meer dan 1 stam laten rijden.
-
Nou nou..geen. Je zei het zelf nog, de 1736. En nog een maar die zit achter een DD-AR. Omnummeren van loks lukt me wel (moet je Julius maar even vragen om de kwaliteit en tevredenheid).
-
ben ik laatst nog samen met een ICRm stam tegen gekomen
-
Zelf al een paar keer geplaat. 1736 Gilze rijen.
-
(http://i122.photobucket.com/albums/o251/AssGrunnVeen/051015-03.jpg)
-
De IRCm heeft geen schuiframen die open kunnen, hoe hebben jullie dit opgelost of gaan oplossen?
-
Omnummeren van loks lukt me wel (moet je Julius maar even vragen om de kwaliteit en tevredenheid).
Daarmee zeg je niks teveel, prachtig mooi :D ;) De IRCm heeft geen schuiframen die open kunnen, hoe hebben jullie dit opgelost of gaan oplossen?
Wel enkele klapraampjes.
Groet, Julius [solo-1700 op het moment: 1733, 1734, 1736-1781]
-
Inderdaad. Heb het resultaat gezien. Erg fraai.
-
heb foto's van de ICRm wagons daar zit alleen bij de ingangen een klap/schuifraam, maar de ander ramen zitten dicht, hoe kan je dit oplossen en met welke wagons eventueel, ook met oog van de updaten van de koploper naar ICMm 4011.
-
@BDS2006,
Laat eens wat foto's zien van je vorderingen! :)
Gr,
Bart
-
heb besloten om gewoon de gehele kleinspoor BDs te gebruiken, maar ga wel zo aanpassen dat hij gelijk staat met de ander ICR, plus dat hij nog helemaal inelkaar gezet worden en gespoten.
ik kreeg de bouwpakket en vond het zonde om hem te slopen
-
Ook dan ben ik nog benieuwd naar foto's :)
Gr,
Bart
-
heb de BDs net 2 dagen binnen, ga eerst een goede maar goedkope Airbrusch kopen.
doe het rustig aan en daarnaast gaat foto moeilijk worden heb geen digitale camara meer.