BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2012 => Topic gestart door: Basilicum op 20 January 2009, 08:09:46
-
Ook op de site van Bemo zijn nieuwtjes te vinden:
Bemo (http://bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2009/neuheiten_2009.htm)
Met vriendelijke groet,
Basilicum
-
Jammer dat er weinig interesse is in Bemo.
Dus bij deze zal ik proberen meer leven in de brouwerij te gooien (y)!
De nieuwe catalogus van 2010 is uit!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/katalog2010.jpg)
gr steven
-
Heb altijd op Bemo over willen stappen maar het is er nooit van gekomen. Maar ik blijf het mooi materiaal vinden.
Dus kom maar op met dat leven in de brouwerij. :)
Groet Jaap
-
Fuk-a-duk, ik loop hartstikke achter met m'n stoomlocjes....
-
ik loop hartstikke achter met m'n stoomlocjes....
Bemo loopt nog veel meer achter. Als ik kijk naar de 624/924 dan zie ik nog steeds bij de blauw/beige variant grootbedrijffoto's, terwijl het model al zo'n kleine 1½ jaar geleden in de winkel is terechtgekomen. Het lijkt wel of ze er geen zin in hebben...
-
Heb altijd op Bemo over willen stappen maar het is er nooit van gekomen. Maar ik blijf het mooi materiaal vinden.
Dus kom maar op met dat leven in de brouwerij. :)
Groet Jaap
Nou Jaap, Bemo heeft heeft al een tijdje een grote actie met 50% korting op auslaufmodellen. Bemo heeft daarvoor tijdelijke startsets samengesteld en in de verkoop gezet. Ook loks en ander rollend materiaal is in de aanbieding. Deze actie loopt tot en met 31-10-2009!
Hier is een link van de aangebodene artikelen: http://www.roundhouse.ch/Neuheiten_HOm_2009/Bemo_Auslaufmodelle-2009.htm
Een voorbeeld:
De HGe 4/4 101 "Grimsel" betaalde je eerst rond de 265 euro en nu 184.
1262 217
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1262_202.jpg)
Voor mensen die willen beginnen, dit is een van de startsets:
Startset: "Swisscom"
1x 1259 138 Ge 4/4 III 648 Werbelok "Swisscom"
1x 3240 122 Personenwagen B 2442 EW II
1x 3240 124 Personenwagen B 2374 EW II
1x 3241 127 Personenwagen AB 1567 EW II
1x 3242 120 Personenwagen A 1270 EW II
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Bemo_1259_138_M.jpg)
gr steven
-
BEMO news 09/09
-Uitgave Bemo Post nr.37
Uitgebrachte modellen:
-1259 311 MOB Ge 4/4 8001 "Gstaad"
http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2009/1259_311/1259_311.htm
-1262 471 zb HGe 4/4 101 961 "Horw"
http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2009/1262_471/1262_471.htm
-2269 115 RhB Lb-v 7885 mit "Coop"-Container (Broccoli)
http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2009/neuheiten_2009.htm
-2289 134 RhB Sb-v 7724 mit "Holcim"-Cementcontainer
2289 139 RhB Sb-v 7719 mit "Holcim"-Cementcontainer
http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2008/2289_139_134/2289_139_134.htm
-3271 437 SBB Brünig BD 357 Refit rot
3276 433 SBB Brünig A 213 "Bella Vista" Refit rot
http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2009/3276_433_3271_437_3257_439/3276_433_3271_437_3257_439.htm
Gr Steven
-
Die Sb-v met Holcim-cementsilocontainer is erg fraai. Kan iemand zeggen vanaf welk jaar deze combinatie zo in het echt rondrijdt?
Groetjes, Bart
-
Hallo Bart!
Op de Bemo site staat het antwoord! Heb het voor je hieronder geplaatst.
Ik hoop dat je een beetje Duits kan lezen ;)
1999 bzw. 2002 stellte die RhB vierachsige Drehgestell-Containertragwagen Sbk-v 7701-7715 (26 t Traglast) bzw. Sb-v 7716-7730 (verstärkt, mit 30 t Traglast) in Dienst. Bedingt durch den Niederfluranteil kann zwar ebenfalls nur ein Container transportiert werden, dies allerdings auch auf dem eingeschränkten Lichtraumprofil der Berninabahn. Durch die Bauweise mit Drehgestellen konnte die Höchstgeschwindigkeit von 80 km/h bei den zweiachsigen Lb-v auf jetzt 100 km/h angehoben werden. Sie können daher neben in Güterzügen auch am Zugschluß von Schnellzügen eingestellt werden - z.B. auf der Albulalinie.
gr Steven
-
Hoi Steven,
dat de twee wagenserie's in 1999 en 2002 in dienst gekomen zijn, was al wel bekend. :)
Maar ik heb niet kunnen vinden sinds wanneer deze Holcim-silocontainers ingezet worden. Op de site www.haribu.ch staan wel foto's van deze wagens, maar niet éénmaal met een Holcim-silocontainer. Daarom vermoed ik dat deze nog vrij nieuw zijn.
Groetjes, Bart
-
Klopt de Holcim containers rijden inderdaad nog niet zo lang rond op het spoor van de RhB.
http://www.albulabahn.com Kijk eens op deze site en dan naar vorbild foto's daar kom je ze wel tegen deze Holcim containers
Groetjes edwin
-
Dankjewel Edwin: deze site kende ik nog niet en de vele voorbeeldfoto's beloven veel goeds :)
Groetjes, Bart
-
Graag gedaan hoor ik heb mensen graag ;), ik ben zelf een beetje heel veel Rhätische Bahn fan vandaar.
Groetjes edwin
-
Hallo Bart!
Sorry, had het verkeert begrepen :P. Ik dacht dat je de Sb-v bedoelde.
@ Edwin: Bedankt voor de site! Deze had ik ook nog niet gevonden en is inderdaad heel informatie rijk (y).
Gr steven
-
Even iets anders en tussendoor
heeft er iemand een link naar een site van: Hoe maak ik mijn Bemo loc digitaal?
Ik doe in H0 maar zou het eens willen weten voor iemand met twee linkse handen.
dave
-
Deze Holcim containers worden niet alleen vervoerd op de Sbk-v 7701-7715 (26 t Traglast) bzw. Sb-v 7716-7730 (verstärkt, mit 30 t Traglast)maar ook op de Sb 65675-65689 Bouwjaar 2007…2008 en de nog in aanbouw zijnde Sb-t 65655-65674 bouwjaar 2009-2010 (36 t Traglast).
Groetjes edwin
-
Bedankt voor de info Edwin!!
grz steven
-
Even iets anders en tussendoor
heeft er iemand een link naar een site van: Hoe maak ik mijn Bemo loc digitaal?
Ik doe in H0 maar zou het eens willen weten voor iemand met twee linkse handen.
dave
Met twee linker handen is het wel lastig werken. ;D
Met een gemiddeld stel moet het wel lukken. Het is niet anders dan bij een H0 loc aleen is er wat minder ruimte en ben je aangewezen op kleinere decoders zoals die voor N-modellen. Het voordeel is dat bij de Bemo modellen de motor geen contact maakt met het frame voor de rest is het rood en zwart aan de stroomafname (wielen), oranje en grijs aan de motor en geel en wit ieder aan een lampje. Daarnaast moeten er afhankelijk van het model wat componenten weggehaald worden of printspoortjes onderbroken worden.
b.t.w. Frank, wat is er aan de hand?
-
Bemo heeft ook een prachtig model van motorwagen van het type Regio Shuttle. Het model is te koop in verschillende kleurstellingen, en zowel gemotoriseerd als niet gemotoriseerd. Ze zijn niet echt goedkoop te noemen, maar het is wel kwaliteit.
Alleen...digitaliseren valt niet mee. Dat is echt friemelwerk, waarbij je in de gaten moet houden dat de miniskule veertjes die de verbinding met de binnenverlichting maken, niet wegspringen zou gauw je de kap afneemt. Hierbij een foto van zo'n stel op mijn baan (1 gemotorsieerd, 1 dummy)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P2230076_2_1.jpg)
-
Dus als ik het zo lees,
De sluitseinen apart sturen is (of wordt) een probleem.
dave
-
beste,
ik heb hier een Bemo lov voor me liggen. Een UNESCO loc.
Ik ga deze digitaliseren maar ik heb nog een paar vraagjes:
Verlichting is driepunt frontsein, brand er achter nog iets bij getrokken tractie?
Heeft deze loc's in het echt ook een rangeersein? (bv één lamp brandend aan beide zijde)
Nog steeds niemand een link naar een schema van de printplaat?:-\
grt dave
-
Info over inbouwen decoders: http://home.hccnet.nl/m.v.wesstein/web/Bemo_ombouw_index_NL.html (http://home.hccnet.nl/m.v.wesstein/web/Bemo_ombouw_index_NL.html)
@Dave
De Ge 4/4 III komt dit jaar regelmatig voor in de pendeldienst Davos-Filisur. In getrokken tractie brandt er geen verlichting achter. Een rangeersein brandt links (als je voor de lok staat).
Die Unesco lok is trouwens een heel mooi model (beide varianten) (y)
-
Top
Merci voor de link.
deze Unesco rijdt alleen (denk ik toch) op de Bernina lijn.
Dit type staat er niet tussen maar zal inwendig wel hetzelfde zijn als de RhB Ge 4/4 III
grt dave
-
Hallo Dave,
Bedoel jij dan de ABe 4/4 51-56 Berninatriebwagen “UNESCO”?
Die rijdt inderdaad alleen op de Berninabahn. Een lichtwissel zou van 3x wit naar 2x rood moeten zijn, maar in de praktijk wordt op de Berninabahn bij mijn weten alleen maar gereden met de lok(s) voorop.
Deze ABe is ook met NEM 651 uitgerust, dus decoderinbouw zou op dezelfde manier moeten werken.
De Ge 4/4 III Loks rijden niet op de Berninabahn, hoogstens tot Pontresina waar een lokwissel plaatsvindt (bijv Bernina Express).
Groet,
Harry
-
Sorry, verkeerde knop gedrukt. :P
-
De ABe 51 rijdt rond in de “UNESCO" op de Bernina Bahn, de overige 5 Triebwagens rijden allemaal rond in hun nieuw rood jasje.
De 51 is nog de enigste die zij revisie nog moet hebben zover ik weet.
Groetjes edwin
-
BEMO news 10/09
Uitgebrachte modellen:
-1620 800 DB VT 24 649/650 Dieseltriebwagen Epoche III 2L-Gleichstrom
http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2009/VT24_6_Epochelll/vt24_6_epochelll.htm
-2253 114 RhB Fd 8664 Schotterwagen
2253 119 RhB Fd 8659 Schotterwagen
http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2009/neuheiten_2009.htm
-3271 467 SBB Brünig B 307 "Golden Pass"
3276 468 SBB Brünig B 308 "Golden Pass"
http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2009/3271_467/3271_467.htm
-sowie in Teillieferungen:
1016 831 DR 99 581 Dampflokfertigmodell sä. IV K
1016 834 DR 99 1600 Dampflokfertigmodell sä. IV K
1016 839 DRG 99 579 Dampflokfertigmodell sä. IV K
http://www.bemo-modellbahn.de/Neuheiten_2009/Sae_lV_K/sae_lv_k.htm
-1010 nieuws:
RhB ABe 8/12 3501 “Allegra”
Voor meer info zie: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,24035.msg363673/topicseen.html#new
De droom van Edwin ;) Maar ik geef toe, hij ziet er super strak uit!
groetjes steven