BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: djm008 op 14 January 2009, 09:57:06
-
Even een vraagje voor de technici. Kun je een dieselloc of dieseltreinstel dat aan de depotvoeding hangt gewoon starten? Of moet het van te voren van de voeding ontkoppeld worden?
-
Technisch is er geen probleem. Zover ik mij de schema's kan herinneren uit mijn MW tijd zit er geen startblokkering op de depotvoeding.
Groeten,
Gerard.
-
2200/2300 en 2400/2500 stonden nooit aan de depotvoeding.
DE 1 en 2 (blauwe engel ) en DE 3 ( plan U) stonden aan de depotvoeding en waren gewoon te starten er was hier ook gewoon mee weg te rijden zodat de depotvoedingskabels stuk getrokken werden.
Wadloper moet eerst van de depotvoeding gehaald worden voordat deze te starten is. DM 90 is aan de depotvoeding wel te starten maar kan zolang de kabel er aan zit geen tractie geven. 6400/6500 kan alleen gestart worden als de bedrijfstemperatuur van de motor 40 graden is.
-
Dit zal per loc of treinstel verschillend zijn, net zoals Bart zegt.
Om 1 aan het lijstje van Bart toe te voegen, een G1206 moet eerst van de depotvoeding af alvorens je kunt starten.
Ik ga er vanuit dat de bouwers van de huidige nieuwere type diesel locs / treinstel deze beveiliging inbouwd om het wegrijden met de stekker er nog in te voorkomen ;).
Marcel
-
Ik ga er vanuit dat de bouwers van de huidige nieuwere type diesel locs / treinstel deze beveiliging inbouwd om het wegrijden met de stekker er nog in te voorkomen ;).
Marcel
Zou ook wel handig zijn bij elektrisch materieel ;D met n depot voeding zal de mg of dcm niet inkomen maar je kan dan wel gewoon tractie geven :-[ k ben de tel al kwijt geraakt :P