BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Sven op 12 January 2009, 12:39:12
-
Nou, da's nog eens een verrassing. Bij het vastlijmen van een los onderdeeltje heb ik de kap geruineerd van mijn Tillig schienenbus. Vorige week maandag artikelnummer opgevraagd voor een nieuwe kap. Zelfde dag krijg ik antwoord, volgende dag heb ik bij hun duidelijke on-line invullijst de benodigde nummers ingevuld, zelfde dag pro-forma factuur. Die heb ik gelijk betaald en vandaag komt uit Duitsland al het pakje met de onderdelen binnen. Nou, dat was makkelijk en snel! Aangezien de rijeigenschappen van deze trein ook super zijn, wil ik hierbij alle lof aan Tillig geven. Superervaring!
Ging dat bij Roco ook maar zo, daar sta ik nu al maanden op mijn onderdelen te wachten die besteld zijn bij de dealer.
-
Inderdaad zo moet het. Over Roco ben ik totaal niet te spreken. Je wilt niet weten hoelang ik al wacht op passtukjes D8 zonderbedding (dit ivm wisselstraten met veel engelse wissels) Ondertussen al bij drie winkeliers besteld en meer dan een half jaar wachten. Uit nood heb ik dus maar 10 gewone wissels besteld. Idioot maar waar.
Resultaat: voor mijn volgende schaduwstationetage geen Rocoline meer maar Tillig of ze moeten wel als de duvel leveren.
Ze hebben het daar geloof ik een beetje te hoog in de bol daar bij Roco. >:(
-
Dat laatste kan maar twee dingen betekenen:
1. Het onderdeel is niet meer op voorraad. Dat kan, zou het ook voor Tillig ophouden.
2. Je dealer heeft de bestelling nog niet doorgegeven. Sommige dealers hebben de gewoonte bestellingen voor onderdelen een tijdje op te sparen.
Mijn ervaringen met de Roco onderdelenservice zijn prima.
Hoewel direct bestellen bij de fabriek natuurlijk verreweg het eenvoudigst is. :)
-
Mijn informatie is dat de passtukjes van Roco niet los leverbaar zijn, omdat ze standaard bij de engelse wissels geleverd worden.
Ze hebben geen artikelnummer en staan nergens in de prijslijsten.
Gr. Ed
-
Passtukjes hebben allemaal hun eigen artikelnummer. Maar ik zal eens een poging wagen e.a. rechtstreeks bij de fabriek te bestellen. Overigens zijn de stukjes (D8) normaal leverbaar die zitten bij de 'gewone' wissels. Bij de Engelse zitten andere. Kennelijk is Roco van mening dat je geen tweesporige diagonale wisselstraat mag leggen. ;)
-
Waarom maak je dan zelf geen passtukjes.
Men neme een rechte rail, zagen hier een stukje af op de juiste lengte en voila een passtukje. 8)
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Gr.
Eric
-
Henk,
Een winkelier verzamelt volgens mij de bestellingen. Bij Tillig betaal ik weliswaar de verzendkosten, maar hoef ik niet een eeuwigheid te wachten voordat ik het heb.
-
En zo is het maar net.
Overigens verzamelen niet alle winkeliers bestellingen. Mijn winkelier in ieder geval niet. Heeft Roco een onderdeel in voorraad, dan heb ik het binnen maximaal 14 dagen, meestal veel sneller.
@Arnold. Veel mensen doen niks met die passtukjes. Vraag er gewoon om bij de EHBO.
-
Mijn ervaring met Roco is goed.
Ik had een tijdje terug wat onderdelen (krukasjes voor de drijfstangen) nodig voor een stoomloc.
Roco gemaild,en een week later had ik de onderdelen in huis. Geen rekening gehad voor onderdelen en verzendkosten.
Zaten zelfs nog 2 zakjes Haribo gummibeertjes bij :P
Helaas willen ze nu geloof ik dat je alles via de winkeliers besteld :(
Gr,
Hans
-
De onderdelen bestel ik bij een serieuze winkelier. Märklin onderdelen komen binnen 2 weken. Roco onderdelen niet. Ik stel het op prijs dat de vertegenwoordiger van Roco in Nederland hierover contact met mij op neemt om tot een oplossing te komen.
-
Kennelijk zijn die passtukjes dan geen gangbare onderdelen.
Maar waarom doe je niet wat ik eerder suggereerde? Veel mensen doen niets met die passtukjes en mikken ze in doosjes. Vraag er gewoon om bij de EHBO.
-
Goede tip Henk; de advertentie staat inmiddels bij EHBO!
-
@ Arnold
ACHG ............het onderdelen verhaal gaat al jaren de ronde, het staat of valt echter met ;
1 de medewerking van jouw winkel, met sommige heb ik een perfecte ervaring
2 het voorradig zijn van het artikel
3 jouw bereidheid om op zo'n artikel te wachten
inderdaad is het vreemd dat dergelijke, soms noodzakelijke passtukjes, niet uit voorraad leverbaar zijn, maar het gaat mij te ver om fabrikanten van gebrek aan medewerking te betichten.
Kortgeleden had ik zelf een heel snelle oplossing voor een onderdeel van PIKO, maar een mede foum lid heeft iets al een jaar in bestelling, waar zit nu het hiaat???
Uit eigen ervaring wist ik welke enorme voorraad onderdeeltjes van ROCO bij de eerste importeur in voorraad was en toch kon het wel eens voorkomen dat een artikel niet kon worden geleverd en dat er dan meteen geklaagd werd in de landelijk modelspoor pers....
Dus succes met een goede winkelier, ik noem hier geen namen,
Frederico
-
Tja als ik het al bij drie winkeliers besteld heb en ook nog eens bij zo'n Ersatzteilservice in Duitsland weet ik het ook niet meer. Dus als je nog passtukjes hebt... en voor de goede orde: ik beticht niemand.
maar je mag mij best de naam van die goede winkelier per PM doen toekomen. Ik ben benieuwd.
-
Zoals ik al eerder schreef.
Waarom maak je ze niet zelf. Zo moeilijk is dat nou toch ook weer niet.
Gr.
Eric
-
Tja zelf maken kan ook... scheelt wel een hoop centjes. Ik zal de (Roco)zaag eens opzoeken...
-
Net telefoon gehad van de firma W te A. De Roco D8 railstukjes zijn binnen. Bestelduur 3 weken incl kerst/jaarwisseling.... zo kan het dus ook.
-
Dan zal het toch wel niet aan Roco hebben gelegen.
Ik heb altijd de indruk dat winkels die zelf goed en zorgvuldig met de onderdelenservice omgaan wat dat betreft ook betere service van de fabrikanten krijgen.
-
Dan zal het toch wel niet aan Roco hebben gelegen.
Ik heb altijd de indruk dat winkels die zelf goed en zorgvuldig met de onderdelenservice omgaan wat dat betreft ook betere service van de fabrikanten krijgen.
Zo is het Henk, dat zijn meestal ook de winkels die wat meer personeel hebben.
Want er gaat wel wat tijd inzitten.
dave
-
Net telefoon gehad van de firma W te A. De Roco D8 railstukjes zijn binnen. Bestelduur 3 weken incl kerst/jaarwisseling.... zo kan het dus ook.
Die firma heeft nu eenmaal goede betrekkingen met de grote fabrikanten, ook Fleischmann / Trix / Marklin parts indien leverbaar vrijwel altijd binnen 2 weken in huis gehad.
-
Kan die firma W te A niet bij name genoemd worden? Gewoon ter info, aub, want mij zegt het niets.
-
@ Arnold
Welke firma bedoel je: Wentink in Arnhem of Wentink in Apeldoorn?
Gr. Ed
-
@arnold etc....
Zie je wel het kan dus wel,
vandaar mijn goede ervaringen met H te B.
Rocootje,
Frederico
-
Hier vooral goede ervaringen met firma K te U en M&B te R.
Recent bij K te U nog twee wielstellen voor de Electrotren 1300 opgehaald. Voor de duidelijkheid, die bleken daar op voorraad te liggen. Ik bedoel maar.
-
Zie je wel Arnold
er zijn no goede winkeliers ....
vroeger was er ook nog D T te L
nu niet meer, jammer,
Frederico
-
Wentink in Arnhem