BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Tjeerd op 12 October 2006, 18:19:32
-
Hoi!
Is er iemand die het verschil tussen H0m rails en wissels van Bemo (code 70) en Peco (code 75) weet. Bedoelt wordt eigenlijk; welke is mooier, betrouwbaarder, minder ontsporinggevoelig, etc.
De prijzen lijken redelijk bij elkaar in de buurt te liggen. Met de Bemo rails heb je wel meer keuze (9,5 en 12 graden, engelse wissels, etc.).
Ben benieuwd!
mvg, Tjeerd
-
Dit draadje is al weer van heel lang geleden, maar wie heeft er ervaringen met de verschillende leveranciers h0m rails?
Gr, Bert
-
Hoi Bert,
Heb inmiddels zelf voor Peco gekozen, vanwege diverse goede "recenties" op diverse fora.
Peco heeft inmiddels ook een fraai engels wissel.
Helaas heb ik nog geen baan, dus kan je nog geen eigen ervaring meegeven.
(Baan komt er wel aan dit jaar! H0m en H0 DR, tijdperk IIIb.)
Met vriendelijek groet,
Tjeerd
-
Ik was erg tevreden over Bemo. Mooie en goede rails. Ben wel benieuwd naar je ervaring met Peco totnu toe....
-
Dank Tjeerd en Sebas,
Ik las ergens nog dat Bemo fragiel is, en de tussenmaat iets te ruim is.
Inmiddels heb ik een GEVRAAGD geplaatst met de vraag of iemand wat restanten Bemo heeft (met eventueel wagen, wissel), zodat ik wat kan vergelijken met Peco en Tillig (zelfbouw wissel heb ik inmiddels).
Meer ervaringen?
Gr, Bert
-
Ik heb ook Tillig zelfbouw wissel, en op Ontrax een tweedehands Bemo gekocht. En die is inderdaad iets ruimer dan de Tillig. Ze willen prima aan elkaar, en de trein, ook een Bemo, rijd over beide wissels, mits goed plat neergelegd, prima.
Dat Bemo fragiel zou zijn kan ik nu niet direct beamen, maar dat is misschien ook wel een beetje eigen mening.
Groet,
Roelco
-
Ik heb een HOm baan naar voorbeeld van de Rhatische bahn in zwitserland en ik gebruik alleen bemo code 70 rails.
ik ben er erg tevreden over en vind ze behoorlijk betrouwbaar, ontsporingen zijn niet aan de orde.
Vooral die slanke 9,5 graad wissel is prachtig maar kost wel een hoop ruimte.
Met een mooie ballast ertussen is de code 70 rail erg mooi om te zien, maar ik kan het dus niet vergelijken met Tillig of Peco.
hopelijk heb je wat aan de info...vragen zijn natuurlijk welkom.(http://)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bocht_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bocht_5.jpg) nog even een plaatje van mijn rails.
-
Goedemorgen,
Tjeerd, ik heb je draadje 'gekaapt', vind je niet erg hopelijk, aangezien er eind 2006 niet meer in gepost is. Ik heb nu in de titel Tillig toegevoegd.
Roelco, zijn ze makkelijk in elkaar te zetten, en ben je daarbij nog bijzonderheden tegen gekomen? En welke aandrijving ge je gebruiken?
Martino, complimenten! Soms zie je een plaatje dat direct de juiste sfeer kan overbrengen, en daar horen jouw foto's zeker bij. Sterker nog, ik zou graag meer willen zien en weten. Zou je een draadje willen openen met jouw baan, wat foto's, en welke materialen (ballast, seinen) je hebt gebruikt?
Gr, Bert
-
bedankt Bert....
Ga nieuw draadje starten..alleen nog even uitvogelen hoe ??? ben nog niet zo heel ervaren hier.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/bocht_5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/bocht_5.jpg)
Dat ziet er serieus goed uit, mooi gedetailleerd, natuurlijk.
-
Hallo Martino,
Het is je gelukt, zie ik. (y)
En voor diegene die Martino's draadje willen lezen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57908.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57908.0.html)
Gr, Bert
-
Hallo Martino,
Het is je gelukt, zie ik. (y)
En voor diegene die Martino's draadje willen lezen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57908.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57908.0.html)
Gr, Bert
Al doende leert men, stond eerst op de verkeerde plaats, zag ik....weer iets wijzer geworden..dank.