BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: rail4marcel op 11 October 2006, 11:32:27
-
Hallo,
Heeft iemand ervaring met de Piko Railion br 189 want ik ben van plan hem te kopen.
Marcel.
-
jawel,
Onze eigen Chris ;)
zie deze link (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=120&Itemid=154)
-
Klik (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=120&Itemid=154)
-
ow, u was sneller ;D
-
Ok bedankt ;D.
alleen nog een vraag over jouw site Chris waarom staan er geen diesel locs. Er staan Electrische locomotieven, Treinstellen, Dieseltreinstellen enz maar geen diesel locs (of heb je die soms niet)
-
Is die er dan nog steeds, zat net nog even op MTE site te kijken...maar zag hem niet meer???
Kijk ik niet goed ????
Voor die prijs, wil ik hem ook wel als hij tenminste ook 3rail leverbaar is. voor iets meer dan waarschijnlijk.
-
Marchel, een :) :) beetje verder kijken onder dieseltreinstellen
mvrg Sjaak
-
Wat zie jij wat wij niet zien....
Er staan geen diesellocs hoor.
-
Sorry ,het staat onder modelbesprekingen .
Mvrg Sjaak
-
Komen nog ;D
-
Ok. En die 189 was er nog bij brekelmansmodelbouw.
Marcel.
-
Op de site van scaletrading is hij ook nog gewoon leverbaar hoor.
klikkerdeklik hier staat ie! (http://www.scaletrading.nl/import/content.cgi?Piko_NS_modellen)
-
he, thanx... alleen geen 3rail :'(
-
Chris waarom heb jij hem vervangen voor de Roco. Is deze zoveel beter??
Marcel.
-
Uiteraard is de Roco wat beter lijkt mij, de kwaliteit idem.
Maar goed, daar betaal je ook de prijs weer voor..
De Piko betaal je rond de 70 euro meen ik en de Roco betaal je rond de 160 euro ofzo?
Greetz J.
-
Heb bij Brekelmans Modelbouw een gelijkstroom versie gekocht en die is in no time om te bouwen naar een AC variant.
Je schroeft het afdekplaatje onder een van de draaistellen uit, zet daar een sleper onder, voeg de stroomafname draden van de wielen samen op de massa op de printplaat, soldeer op de vrij gekomen plek de + van de sleper, plug een decoder in en rijden maar.
Assen kun je gewoon laten zitten.
Ding rijdt super! ;D Zorg wel voor een decoder met cruise control!
Grtz Jeroen
-
He, leuk..dankje....goed om te lezen !!!
-
net even iets fijner weer gegeven dan de Piko lok
Pluk ik zo even van Chris zijn site!
Groetjes,
robbert
-
Ik ga toch de Piko weer nemen.
De Roco heeft veel plastic onderdelen die krom of niet gespoten zijn en de lok dan weer lelijk maakt.
Mijn mening
-
Ik heb ze beide in huis. Wat ik nadeel vind van de Piko is dat de handgrepen etc. meegegoten zijn, groffe panto's en dakopbouw en de remschijven die daar op bedrukt zijn, zijn niet altijd even "centraal". Dat zijn ook de redenen dat ik maar ook een Roco heb aangeschaft (betaalde er dik 120,- meer voor dan een Piko, maar ik vind het waard).
Over 2 weken eens kijken wat ik ga kopen, een mooie Railion BR185 of Piko Hondekop. ;)
-
Hondekop! die is tenminste niet rood.
-
Hondekop! die is tenminste niet rood.
Helemaal mee eens! ;D
-
Je kan de lok alleen niet zo maar voorzien van een Roco kortkoppeling (art nr 40270). Dat gaat fout in de bocht omdat de lok niet voorzien is van een "kulissemechanik".
Omdat op te lossen moet de koppeling ongeveer 2 mm uit de koppelingshouder steken.
Verder is de schroefdraad in de van de bevestiging van de kap snel lam. Een parker in kunststof gaat niet zo lang mee. Beter zou een metalen bus zijn met gewoon schroefdraad erin.
Lok loopt overigens verder goed. Alleen de goedkope decoder uit de startset waarin die zat, moet je zsm vervangen. Met deze decoder bromt de lok vreselijk. Er zit af fabriek een goedkope decoder in zonder lastregeling. Vervangen door bijv een Lenz silver decoder geeft een beter resultaat, zeker wat betreft het geluid. Het brommen is dan over.
-
Omdat op te lossen moet de koppeling ongeveer 2 mm uit de koppelingshouder steken.
Hoe heb je dat opgelost? Een stukje kunststof er tussen gezet?
mvg,
Gert (prefereert eveneens de Piko-versie; kwestie van prijs/prestatie-verhouding)
-
Probeer eens de Roco 40287.
Albert
-
Probleem met Roco kortkoppeling opgelost door deze er 2 mm ui te laten steken. Dan moet je wel even aan het uiteinde de nokken wegknippen waarmee de koppeling in de houder blijf zitten. Vervolgens de koppeling in de houder plaatsen. Zorgen dat de afstand goed is en dan een gaatje van ca. 0,5 mm boren door de houder en de koppeling. Vervolgens door dat gat een stukje draad steken en die aan beide zijden ombuigen, zodat het stukje niet meer er uit kan.
-
Zie ook hier (http://www.piko.de/d/FAQ/FAQ_loks/FAQ_Ueberpufferung_von_kurzkuppl.php?navid=157).
Ik zou trouwens voor de Roco gaan. Ik vind het verschil toch te groot. Hetzelfde heb ik bij de 185. Mooi gemaakt, maar als ik de Roco zie, verbaas ik me toch iedere keer weer hoe goed die gelukt is.
Over de EuroRunner twijfel ik nog. De Piko ziet er erg goed uit. Alleen jammer dat ik de kleur van gele zeilen bij de LTE-versie te donker (het zou best kunnen kloppen, maar de kleur die Märklin erop stopt, vind ik beter staan). Ben benieuwd welke kleur de Roco krijgt. Anders kan ik het natuurlijk ook gewoon niet kopen. :o ;D
Grtz Henk
-
Piko kent het koppelinsprobleem. Gezien, paar jaar geleden op beurs in Keulen, het Piko fabrieks demonstratiebaantje. Reed een Taurus lok op met ketelwagens, alles netjes voorzien van kortkoppelingen. Had men bij de eerste wagon gewoon de buffers eraf gehaald......... ;D
Albert
-
Maar met normale koppelingen rijd hij dan wel goed?
Marcel.
-
Zeker, heb hem al een tijdje rondrijden met Roco Universeelkoppelingen, zonder problemen!
Gideon
-
Ok bedankt.
Marcel.
-
Ik zou trouwens voor de Roco gaan. Ik vind het verschil toch te groot. Hetzelfde heb ik bij de 185. Mooi gemaakt, maar als ik de Roco zie, verbaas ik me toch iedere keer weer hoe goed die gelukt is.
Het probleem is dat ik alleen Railion locs wil hebben. Die 185 van Roco is een 4-panto uitvoering en was dacht ik nog niet in Railion kleurstelling beschikbaar.
-
Bedoel je dan deze (http://cgi.ebay.de/Roco-63596-HO-BR-185-DB-AG-limitiert-NEU-OVP_W0QQitemZ270037810675QQihZ017QQcategoryZ9056QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting)? Op de Duitse staan er hier enkele van. Tis niet de vierstroomsversie. Daarvoor moet je wachten op Railtop. Die gaat de 185.2 uitbrengen (en dan zal vast ook wel een 186 ook verschijnen). Maar of er nog een Railion-logootje op gaat komen, dan vraag ik me af. Tegenwoordig zijn ze weer over op dat lelijke DB-logistics. >:(
Henk
-
Kuch *spuugt z'n cola bijna uit*. Een Roco BR 185 Railion! Bingo, die moet ik hebben. Van wanneer zijn deze dingen? Kan ik ze misschien nog in de winkels aantreffen of bestellen...
-
Weet ik niet, ik kwam hem een paar weken geleden voor het eerst tegen op Ebay.de dat is trouwens ook de enige plaats waar ik hem heb gezien.
-
Net even op google gezocht: Artikelnr. 63596 geproduceerd in 2004.
-
Hey,
Op ebay.de worden ze veel aangeboden, enkele per week( de afgelopen tijd).
Ze gaan tussen de 80 en 120 euro`s over het internet.
mvg, marcel
-
Marktplaats link (http://koopjes.marktplaats.nl/verzamelen/spoorwegen/53735465.html?return=eJwlikEKgzAQAP8i6DHpmtuGUOpPghUSkprFXai29O9d8TQzMBEBvxlvnhHAYcdL3ObkkwihtaXRsppX3IpQjVHYrNVei6FE970GGJ4cpPXuAb2bqqh8Mp26q548Lpa3knLRdWqcNcaBAnT%2B9wc5eims&df=1&fta=)
Hier een van piko! kan iemand mij uitleggen hoe je die link kleiner maakt in een pm?
Groetjes,
Robbert
-
Ik heb hem nu gekocht bij Brekelmansmodelbouw. Hij is super mooi en hij rijd ook super. Alleen is het normaal dat aan allebei de kanten voorlampen branden. En is het bij jullie ook zo dat aan een kant de lampen het niet goed doen?
Marcel.
-
Als je de analoge versie hebt, zou het best kunnen ja. Ik weet niet zeker, maar er staat me iets bij dat piko geen diodes erin stopte. Als je digitaal rijdt is dat geen probleem. Rijd je analoog, krijg je twee brandende lichten. Het is handig dat je stekker aanpast door wat printbaantjes door te halen en een tweetal diodes erop te solderen. (Mochten er inderdaad geen diodes in zitten en weet je niet hoe je de stekker moet aanpassen, dan moet je maar roepen.)
Henk
-
Bij de Piko klopt dat inderdaad ja, er ziten geen diodes in. Beetje jammer is dat snap ook niet waarom 2 diodes kosten geen drol....
;D
gr paul
-
Die diodes kosten inderdaad erg weinig, maar de kosten zullen zitten in het denk ik handmatig erin zetten. Het erin zetten doe je zelf zo even tussendoor, maar b.v. voor 1000 loks? Ben je toch wel even iets langer mee bezig, inclusief testen, en arbeidstijd=geld.
Albert
-
hallo
heb net een piko br 189 gekocht maar geen goed plaatsje voor de decoder vinden (beetje te grote decorder)
weet iemand waar die decoder normaal geplaatst word?
mvg
bart
-
De panto's van de Piko zijn grof vergeleken met de Roco. Dat lijkt ook te gelden voor de isolatoren op het dak. Lijkt. Want ik denk dat Piko de protolocs als voorbeeld heeft genomen. Die hebben forsere isolatoren. De ruststand van de ruitenwissers komt ook overeen met die van de proto: aan de zijkant i.p.v. in het midden. Ik heb trouwens (mede naar aanleiding van een artikel in Eisenbahn Journal) zitten knutselen aan de pantografen enzo. Is ie mooi van opgeknapt. Dat is dan ook gelijk het leuke van een goedkope lok. Je kunt niet zoveel verprutsen.
(En geen asb's, dat is op een bepaalde manier ook chic!)
Groet, Bas
-
hoi,
ik hebv sinds vandaag ook een BR 189 023. hij rijdt bij mij digitaal voortreffelijk alleen is er een klein minpuntje. als de loc bij mij naar links rijdt hoor ik in de bochten geen brom maar als ik naar rechts rijd hoor ik wel een brom. de rails is Piko A rn de bocht is R2
groet
-
hoi,
ik hebv sinds vandaag ook een BR 189 023. hij rijdt bij mij digitaal voortreffelijk alleen is er een klein minpuntje. als de loc bij mij naar links rijdt hoor ik in de bochten geen brom maar als ik naar rechts rijd hoor ik wel een brom. de rails is Piko A rn de bocht is R2
groet
Hoi,
Heb ik ook last van, althans bij de tweede die ik kocht, mijn eerste exemplaar heeft er geen last van.
Mijn rails Fleischmann Profi R2 (42 cm)
gr.
Peter