BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 25 December 2008, 16:27:20
-
De Nederlandse minister van Transport Camiel Eurlings heeft de provincie Zeeland toestemming gegeven om een plan uit te werken voor een directe spoorverbinding tussen Antwerpen en Vlissingen-Oost. De verkennende studie moet het nut van het traject aantonen en meer duidelijkheid scheppen over het kostenplaatje.
Om de verbinding mogelijk te maken, is het noodzakelijk goederenlijn 11 vanuit het Antwerpse havengebied door te trekken naar de Zeeuwse lijn tussen Bergen op Zoom en Vlissingen. Gevraagd wordt dat ook het Antwerpse Havenbedrijf financieel tussenkomt. "In Vlissingen zijn immers veel Antwerpse belangen", klinkt het aan Nederlandse kant.
De Lloyd
-
Bergen op Zoom is al jaren falikant tegen, omdat dan zeer veel goederenvervoer dwars door de stad zal gaan, compleet met gevaarlijke stoffen enz enz enz.
Bergen op Zoom is alleen voor als er een compleet nieuw spoortraject om Bergen heen komt (zogenaamde lijn 7) Langs de A58/A4.
Is al jaren bekend.
Ik ben gek op treinen, maar zie liever geen chemische zooi door mijn stad rijden.
-
Chris je moet je ogen niet sluiten voor de werkelijkheid! Heb je er enig idee van hoeveel "troep" er dagelijks over de weg rond en dwars door jou stad gaat. . Als je dat weet en je sta er eens serieus bij stil, dan ga je nu een touwtje kopen! en daar hoor je niemand over want de auto blijft heilig (ook voor mij)
SK
-
Tuurlijk, maar de frequenties worden dan wel zeer veel hoger.
Dus ik zeg, lekker via de snelweg of niet.
-
De politiek is hier al jaren mee bezig en komt er niet uit. Zal bij ons denk ik ook niet lukken :)
SK
-
Ik denk het ook niet ;D
-
Sja....moet je nou al kijken wat er voor "Chemische zooi" over de Zeeuwse lijn naar Vlissingen oost gaat. Gastreinen naar Vopak, Chemietreinen voor Thermphos, Elf Atochem heeft wel es vervoer en tot slotte de radioactieve zooi die vanaf de Covra vervoerd wordt....en tsja.....het moet toch ergens langs. :-|
Gr,
Erwin
-
Yep, langs de snelweg ;D
-
Ow, langs die idiote bocht bij de Philip morris? ;D Denk dat eerder dat daar wat mis gaat dan met een goederentrein ;D
-
lees het vijfde en zesde bericht nog eens ;)
-
ja, je hebt gelijk :) En ik denk dat die BAS club aan de Zeeuwse lijn helemaal over de rooie gaat als ze dit er toch door weten te drukken ;D
-
Sorry, maar hoe ik over BAS denk mag ik hier niet plaatsen.
Chemie per spoor (hoofdzakelijk gas en een paar wagens Polypruttelblubbertyleenzuurgasoxide ) ben ik niet bang voor, kan altijd misgaan en dan zit ik front row..
De stijging zal zitten in containertreinen, ik zeg als langs het spoorbewoner..
Komt u maar langs, veel en vaak !
-
Hoezo mag dat niet Marijn? Als je de bewoording maar een beetje netjes houdt lijkt het me denk ik geen probleem ;D
Maareh, Waarom geen gigantische spoorbrug over de Schelde zoals in Zweden..
..Hop zo vanaf Terneuzen de brug over de Zeeuwse lijn op...ff een driehoekje bij de aansluiting op de nieuwe Sloelijn en karren maar ;D
Of 1 tunnelbuis van de Scheldetunnel afsluiten voor het wegverkeer en dr spoor in kwakken....moeten de locs wel goed gas geven want dr zitten wel een paar grote hoogteverschillen in ;D....het is niet zo moeilijk ;D
Is Chris ook weer tevreden, rijdt alles de andere kant langs :)
-
Ja maar dat gas moet helemaal naar B ! ;D
Kijk ik wil ook graag dat er weer gerangeerd gaat worden te Gs, het liefst met Hippel of Sik en de stukgoedoverslag weer terug brengen...
Dus sja, of die brug er gaat komen ... ;D
-
....en tot slotte de radioactieve zooi die vanaf de Covra vervoerd wordt....en tsja.....het moet toch ergens langs. :-|
Dat is nog het minst gevaarlijke transport. Die containers kunnen van de hoogste spoorbrug afdon..ren en dan gaat er nog niks fout.
-
De bouw en een test van die containers was eergisteren op Discovery. De container dwars over de rails geplaatst en een hele stoere Amerikaanse dieselloc met redelijke snelheid deed een botsproef. In dit geval moest de loc het echt afleggen !
Sander