BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: raymond erdtsieck op 15 December 2008, 23:09:50
-
Hallo allemaal,
Ik las net in de Railmagazine dat begin 2009 gestart word met de opbraak van het emplacement lunetten, waarmee ook de verbinding met de Maliebaan komt te vervallen.
Dat betekent dus ook dat over de Maliebaan geen goederentreinen meer zullen rijden :'(
Weet iemand hier meer van?
Dit zal ik erg jammer vinden want je kan op deze baan mooie foto's maken.
Ik stond daar vroeger ook al als klein jongetje vaak te kijken naar goederentreinen ;D
Groet,
Raymond
-
De verbinding vanuit Lunetten met Maliebaan gaat idd weg, de verbinding vanuit Arnhem blijft wel. Echter het aantal speciale treinen dat uitwijkt over de Maliebaan zal idd drastisch afnemen.
-
Volgens mij gingen al veel goederentrein via Utrecht C en dan via het oude GE gedeelte. De lengte is daar veel beter om te wachten en ze hoeven niet meer door de binnenstad heen kachelen.
Ik snap dat het voor de hobbyist een stuk minder aantrekkelijker wordt, maar prorail wil af van het kruis op lunetten.
Raymond.
-
Ach, het wordt nog erger. De stoptrein 's Hertogenbosch - Utrecht zal door een tunnel gaan terhoogte van Lunetten. Nog minder ruimte om te fotograferen.
Groeten,
Gerard van der Sel
-
de vriend van mijn nicht werkt daar aan.
hij zit nu in de fase van het kiezen wat het beste is.
maar ik kom zelf niet uit de lijntjes :-X
julian
-
@ julian
Ik ben geen nicht ;) maar ik snap niet wat je bedoelt met;
[maar ik kom zelf niet uit de lijntjes]
mijn nicht heeft geen vriend :D, :D
Frederico
-
De verbinding vanuit Lunetten met Maliebaan gaat idd weg, de verbinding vanuit Arnhem blijft wel. Echter het aantal speciale treinen dat uitwijkt over de Maliebaan zal idd drastisch afnemen.
Ok,
Het is dus nog niet helemaal voorbij met de Maliebaan :)
Ik was al bang dat ze ook aan de noord zijde van de Maliebaan het spoor voor een gedeelte zouden opbreken, maar gelukkig niet ;D
Groet,
Raymond
-
En hoe zit dat dan met de pendeltrein naar het Spoorwegmuseum?
Jos.
-
daar een rood lijntje
gele lijn erover
groen daarover
en wat het betekend ???
(op de tekening)
de twee meest rechtse sporen (van Utrecht uit)
gaat onder de andere 2 door (drive under) naar Arnhem
de andere 2 gaan naar Den bos (hoe spel je dat eigenlijk)
wat ik nog weet en snapte
julian
let niet op de spelling de dingen gaan een beetje boven mijn spellings pet :-| :-[
-
En hoe zit dat dan met de pendeltrein naar het Spoorwegmuseum?
Jos.
Die zal dan via Overvecht naar Bilthoven moeten en daar kop maken en dan weer terug, dan kan die op de Maliebaan komen.
Maar of ze dat gaan doen?
Groet,
Raymond
-
De trein naar het Spoorwegmuseum blijft rijden, maar zal nu rijden vanaf station Driebergen-Zeist.
-
@ julian
Maar waar haal je die lijntjes vandaan, of heb ik wat gemist??
rijden treinen op lijnen?,
Frederico
NB o ja natuurlijk de treinen rijden op lijnen, grote en kleine treinen op grote en kleine lijnen, toch....
-
De trein naar het Spoorwegmuseum blijft rijden, maar zal nu rijden vanaf station Driebergen-Zeist.
Sterker nog, dat doet hij al sinds afgelopen zondag.
Henk
-
Begint hij in Driebergen-Zeist? Rijdt hij dan niet meer vanaf Utrecht CS?
Wesley
-
De trein naar het Spoorwegmuseum blijft rijden, maar zal nu rijden vanaf station Driebergen-Zeist.
Bedoel je dat je alleen in Driebergen-Zeist kan instappen of dat het treintje vanaf Utrecht CS over Driebergen-Zeist naar het museum gaat rijden?
De eerste optie lijkt me de snelste weg naar opheffing.
-
De pendeltrein rijdt VIA Driebergen-Zeist...
-
Is wel een behoorlijke omweg.
En er is nog en klein probleem, het spoortje voor de pendeltrein bij het spoorwegmuseum is alleen maar te berijden vanaf lunetten.
Anders zou de trein op de perrons binnen de poorten van het museum moeten stoppen, maar of ze daar zo blij mee moeten zijn??
Jos.
-
ze hebben toch eigen perrons onder de loopbrug
-
Ik zeg toch net dat dat ding via Db rijdt?
Ut > Db > bij Ln rechtsaf naar Utm en vv....
De perrons onder de loopbrug hebben er niets mee te maken...
De pendeltrein komt nog steeds aan op spoor 410...
Een aantal slagen op ma t/m wo zijn wel anders en liggen via Hvs.
-
Ja, die bedoelde ik.
En die vallen binnen de entree zone.
Dus in feite komt het er op neer dat je op het perron een entreepost moet plaatsen.
Jos.
-
Volgens mijn bescheiden mening zijn de slagen op ma t/m wo alleen de laatste (2?) rit(ten). Dus van 'uitstappende' bezoekers op het middenperron zal je weinig last hebben, waarschijnlijk. Sowieso is het animo op de eerder genoemde dagen al niet bijster hoog, hoewel woensdagmiddag wel scoort met (o)pa/(o)ma met de (klein)kinderen.
-
(op de tekening)
Julian,
Misschien handig om even een linkje te plaatsen naar die tekening, Weten wij ook waar je het over hebt.
Gr.
Eric
-
Julian,
Misschien handig om even een linkje te plaatsen naar die tekening, Weten wij ook waar je het over hebt.
Denk niet dat dat Julian gaat lukken. Zit op het bedrijfsnetwerk en het is een hel of een job om daar op te komen, tenzij je er werkt.
Tekening is een AutoCAD tekening ook niet een erg vriendelijk formaat.
Groeten,
Gerard van der Sel
-
kan best dat hij op zo'n netwerk zit.
autocad kan best wel.
het is een tekening die nog verkozen moet worden.
het is nog niet zeker of het ook zo wordt.
hij werkt er in zijn eentje aan hij werkt bij Arcadis.
kan vragen maar weinig kans. :( :'(
julian
-
De sloop is onderhand in volle gang.
Begin deze week is de bovenleiding omvergehaald en zijn er stukken rails gesloopt.
Vanochtend fietste ik over de brug van de Waterlinieweg en toen zag ik dat de wissels aan de beurt waren.
Quinten