BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: joren op 07 October 2006, 16:38:46

Titel: Nieuw materieel
Bericht door: joren op 07 October 2006, 16:38:46
Hoe zit het nou met het nieuwe ns materieel?
Wat wordt er vervangen en wat voor materieel komt er bij?

Groeten Joren
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: joren op 07 October 2006, 16:40:44
Ik heb toevallig een foto gevonden van de nieuw sprinters!

http://www.bombardier.se/MediaCenter/Multimedia?action=view&gid=1_0&cid=50&page=3&Language=en (http://www.bombardier.se/MediaCenter/Multimedia?action=view&gid=1_0&cid=50&page=3&Language=en)
 
en dan even naar beneden scrollen


Joren
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: Menno 1846 op 07 October 2006, 17:30:09
Voor Arriva zijn deze Stadler GTW(Mierenkop)nieuw per 1 December 2006:
(http://home.wanadoo.nl/sandramenno/LightRail/M6%20009.jpg)
En:
(http://home.wanadoo.nl/sandramenno/LightRail/M6%20012.jpg)

Deze gaan ook in de regio Dordt rijden!! En: Veolia heeft er 16 besteld!!
Meer foto's klikerdieklik op de bekende wereldbol!!
Greetz:Menno
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: Alexander op 07 October 2006, 23:13:17
Deze gaan ook in de regio Dordt rijden!! En: Veolia heeft er 16 besteld!!
Greetz:Menno

Wat ik begrepen heb is dat die 16 tussen Nijmegen en Roermond gaan rijden.

Groeten, Alexander
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: Julius op 08 October 2006, 00:32:04
Veolia's Stadlers zijn voor Nijmegen-Roermond inderdaad, bij Arriva worden de stellen op dit moment geleverd. Verder krijgen we nog Protos voor de Kippenlijn en dus die nieuwe regio-stellen voor NSR. Voor Almelo-Mariƫnberg is het de bedoeling dat er ietwat gemodificeerde Lintjes komen, op de HSL gaat vooralsnog ICRm rijden met gehuurde locs ervoor. Daarnaast komt er op goederengebied vast ook nog het een en ander bij.

Aan ombouw wordt ICM-III in de komende tijd gerenoveerd tot ICMm en komt er waarschijnlijk een vlaflipactie voor de SGM-tweetjes.

Wat er gaat verdwijnen is niet helemaal duidelijk, het oude ICM is nog niet zo 1-2-3 verdwenen aangezien de viertjes nog helemaal niet aan bod zullen komen. SGM-II oude stijl zal verdwijnen, DH gaat eruit in de huidige inzetgebieden, maar waar dat heen gaat is ook nog niet duidelijk. De oude stellen Plan V krijgen weer een opknapbeurt en gaan er dus ook nog niet uit en ICK is weer nagenoeg volledig op de baan.

groet,
Julius
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: Rick op 08 October 2006, 13:08:44
Goederenvervoer krijgt waarschijnlijk 189'ers.
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: laurent op 08 October 2006, 21:33:31
Zullen we er voor railion 185 van maken, die gaan op betuwe tussen kijfhoek en ruhrgebied rijden, als ik me niet vergis.
Ook gaat waarschijnlijk een deel van de railion 6400 serie naar duitsland, om daar dienst te doen. De loks die zullen verdwijnen zijn voornamelijk actief op het rangeergebied. Hiervoor zullen er andere rangeerlokjes in de plaats komen.
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: ziemon op 08 October 2006, 22:26:32
nee geen 185ers, die kunnen NL helemaal niet in, zijn wisselspanningsloks.

Voor dienst in NL, aldaniet op de BetuweRoute, worden de komende maanden 32 189ers aangepast bij Siemens in Munchen. De 189 010 die nu nog in NL rijdt zal de laatste tests moeten doorlopen welke tot de definitieve toelating van dit type in NL moeten leiden.
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: Remco vM op 08 October 2006, 22:27:32
Citaat van WWW.railion.nl

"Railion beschikt over een uitgebreid locomotievenpark.
De serie 6400/6500 vormt de ruggengraat van ons Nederlandse locomotievenpark. Daarnaast zijn nog kleinere series locomotieven in gebruik waaronder de BR 232, de reeks 7700, de Class 66 en de E 1600. En daar komt straks de super moderne en uiterst comfortabele, Europese lok BR 189 bij. Een krachtpatser voor de zware, grensoverschrijdende goederendienst."

dus toch de BR 189  ;)

PS

misschien vraag van een leek, maar waarom zouden er geen wisselspannings locs in NL kunnen rijden. Ter vergelijking de rotterdamse metro's hebben ook wisselstroom motoren terwijl de baanspanning gelijkstroom is.


Remco
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: Rick op 08 October 2006, 23:11:44
De 185 is niet geschikt voor 1500 volt. Zie trouwens ook RolandRail voor wat info over de 189'ers die hierheen komen. Het zijn er 26 met een optie op nog 14 ;)

@Remco: das vooral een technisch verhaal denk ik. :)
Titel: Re: Nieuw materieel
Bericht door: Menno 1846 op 09 October 2006, 16:33:16
@ Alexander:
Bedankt voor de correctie was niet in de gelegenheid om dat ff te corrigeren!!

Menno