BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 11 December 2008, 15:32:31
-
11 december 2008
Bij transportbedrijf Vos Logistics worden in Nederland 145 mensen ontslagen. Elders in Europa, vooral in Polen, Frankrijk en Hongarije verdwijnen nog eens 200 arbeidsplaatsen. Dit heeft het bedrijf, waar in totaal 3.000 mensen werken, bekend gemaakt. Vos verkeert in grote financiƫle problemen, schrijft De Telegraaf. Het bedrijf heeft zonder resultaat werktijdverkorting aangevraagd bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Volgens het ministerie voldoet Vos niet aan de voorwaarden.
Vos zegt de 'organisatie in lijn' te willen brengen met de gedaalde vraag naar vervoer. De kosten moeten verlaagd. Dat is het gevolg van de economische recessie die in oktober is ingezet, zegt het bedrijf uit Oss. Vos informeerde gisteren zijn personeel over de maatregelen. De ondernemingsraad is om advies gevraagd en met de vakbonden is er overleg.
Begin oktober versterkte Vos Logistics al zijn financiƫle basis en werd de operationele organisatie flexibeler gemaakt om snel op de sterk wisselende vraag naar internationaal transport te kunnen reageren. De vloot werd teruggebracht tot 1.700 trucks. Er werd vooral in Polen fors afgeslankt. Maar al die maatregelen blijken niet voldoende, gezien de kracht van de recessie. Klanten bieden veel minder ladingvolume aan. Bij sommige bedrijfsonderdelen is de omzet met 30 procent verminderd.
Vos Logistics kwam zo'n anderhalf jaar geleden ook al in moeilijkheden, toen banken het bedrijf dwongen een aantal onderdelen te verkopen om de balans te versterken. Bij die gelegenheid trad directeur Wim Vos, zoon van oprichter Harry, terug en werd een interim-manager aangesteld. Er zijn toen belangen in onder meer het noorden van het land en in het Midden-Oosten te gelde gemaakt.
bron transport
-
Is het weer es zo ver.
Ze hebben vorig jaar in leeuwarden het terminal ook al verkocht aan de de vries transport groep.
En daar doen ze goeie handel, kan et meschien ook aan het bedrijf zelf liggen?
MVG Fridzie
-
IK ben alleen de boodschapper, en die hakken ze tegenwoordig de kop niet meer af!!!!
SK
-
Hou het er maar op dat ieder bedrijf andere prioriteiten stelt. NS/Cargo stootte destijds diverse containershuttles af omdat ze niet rendabel waren. ACTS rijdt ze nu al 10 jaar wel rendabel...Prio's prio's...