BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Ferdinand Paternoster op 11 December 2008, 13:26:08
-
Een goededag allemaal.
Ik was sinds kort bezig met een testbaan bestuurd door intellibox ism. koploper.
Nu wilde ik na 2 weken weer de draad oppakken en een loc voorzien van een andere adress.
Echter als ik de intellibox aansluit op mijn trafo dan blijft hij klikken, althans dat geluid hoor je.
Heb er niks aan hangen alleen de voeding vanaf de trafo,..... dus niet de DCC uitsturing en ook niet de programeer rails en ook niet de voeding voor de rails.
Betekent dit nu dat de intelli is overleden, want 2 weken geleden was ik nog plezierig bezig met de testbaan.
De intelli krijgt ( kreeg ) zijn voeding van een Fleischmann trafo type 6811.
Wat betekent dat geklik vanuit de intelli ?????
Met vriendelijke groet Ferdinand
-
Geef hem eens een tik(je) helpt weleens maar niet altijd
-
Heb je hem dan wel aan de juiste aansluiting aangesloten?? En wat blijft er nu klikken de IB of de trafo, en wat zie je nog meer, knipperende ledjes op de IB wel of geen display?? Kortom meer en duidelijke informatie gewenst.
Mvg
Wim.
-
Hallo Wim,
Bij deze wat meer duidelijke informatie.
- aansluiting zit goed, heb steek kroonstenen dus de bekabeling heeft zijn vaste positie, dit om de IB + trafo apart op te bergen tov de testbaan als deze gestald wordt ( IB + trafo zitten op een aparte plank die aan de baan bevestigd kan worden.
- Hij heeft het 2 weken geleden gedaan en heb er niks aan veranderd in de tussentijd.
- wat zie ik gebeuren -> beter gezegd er gebeurd met de Intellibox niks, geen display die oplicht de ledjes ( stop en go ) branden niet, functie toetsen lichten niet op als deze gekozen worden.
- Het geluid getik of geklak wat je hoort komt uit de intellibox, hij krijgt genoeg spanning dit heb ik gemeten.
De trafo zit op de 16 volt zijde van de intelli aangesloten. dus rechts van het programeerspoor als je tegen de achterkant aan kijkt, en de draden zitten niet tegen elkaar.
Meer weet ik even niet te vertellen :D
Groetjes Ferdinand.
-
Rechts van het programmeerspoor zit de aansluiting van het normale spoor. Dus weet je zeker dat het goed zit?
Mvg
Wim.
-
Oeps ik formuleer het verkeerd. schaam me diep
Als je tegen de achterkant aankijkt heb je rechts de 16V wissel aansluiting, in het midden de voeding voor het spoor en links de programeer rail.
Mijn trafo is dus op de 16V wissel aangesloten
Met vriendelijke groet Ferdinand.
-
Ok. zeg dat dan gelijk. Dan is hij kapot en moet hij richting Bottrop.
Mvg
Wim.
-
Oke dan, dank U wel voor de conclusie komt mooi uit net voor kerst. NOT :'(
Dacht heb nu een paar mooie weken voor de boeg,
Pfff dat zit er nu niet meer in
In ieder geval bedankt voor het meedenken
Met vriendelijke groet Ferdinand
-
jammer :-[
-
Ligt het nou aan mij, of zijn er toch relatief veel problemen met IB's?
Ik lees vrijwel nooit over problemen met de multimaus o.i.d. of is het gewoon omdat er veel meer mensen een IB hebben?
-
Ik denk dat het aan jouw ligt, want als je goed oplet zijn er heel veel problemen ook met de andere systemen.
Menno, zonder dat ik iemand te kort wil doen, maar soms verbaasd het me dat het zolang goed gaat, als je leest wat voor capriolen er soms worden uitgehaald. En hoe dingen soms aan elkaar worden gezet. Valt het denk ik wel mee met de uitval.
Mvg
Wim.
-
Ferdinand,
stuur hem persoonlijk naar bottrop dus niet via een dealer. Heb je hem met een beetje mazzel net voor kerst terug.
mvg,
Sander
-
Oke Dank je wel Sander,
Zal adres even opzoeken en dan gaat hij de deur uit.
Met vriendelijke groet Ferdinand
-
Het adres staat achter op je Intellibox.
Mvg
Wim.
-
Hallo Allemaal.
Ik heb zo'n 3 weken geleden mijn intellibox aangetekend opgestuurd naar Bottrop.
Is het normaal dat je niks hoort en dat dat ding straks zo in je bus ligt of houden ze je op de hoogte ???
Had alles op papier meegestuurd, wat er aan de hand was, + adres gegevens en m'n email.
MvrGr
Ferdinand
-
Heb je ze eerst gemaild ?
Hebben ze daarna aangegeven dat het ok was dat je deze opstuurde ?
Een verloop van enkele maanden is normaal....
-
Hallo Chris,
Ja had ze eerst gemaild ( zelfs 2x ;D ) aangezien ik niks hoorde na een 1 1/2 tot 2 weken. ??? of is dat normaal
Daarna deze gewoon opgestuurd met gegevens waar hij vandaan kwam.
Zal wel te voorbarig zijn geweest door het dan zo te doen.
Groetjes Ferdinand
-
Communicatie is daar niet de prioriteit is mijn ervaring.
Wellicht even bellen?
mvg,
Sander
-
Ik heb begin dit jaar mijn Twin Center via Hobbytime laten repareren. Die is dus ook naar Uhlenbrock geweest. Heeft lang geduurd (ca 8 weken), o.a. door drukte rond een beurs.
Het TC was 'ineens' gerepareerd en wel weer terug, tegen overigens zeer acceptabele kosten. Geen tussentijds bericht.
Mvg,
Eric
-
Ferdinand,
Heb je een besvestiging gehad dat ie is aangekomen. Ik heb het rond de jaarwisseling ook gehad en de ontvanger beweerde dat hij niets gehad had. Echter kreeg ik het pakketje terug na 3 wkn met de mededeling --> Niat aanwezig, bericht achtergelaten >> Niet opgehaald. De beste man wist van niets maar ik had wel de bewijzen.
Ik zou maandag maar eens met de mannen in Bottrop bellen, Duits is misschien niet je beste kant maar met een beetje goede wil kom je er wel uit. Over het algemeen zijn de berichten over Uhlenbrock service positief.
Grtz Rob
-
Hallo Rob, nou dat moet ik maar eens gaan doen pfff.
Heb een bon nog van wanneer hij is opgestuurd, ivm het verzekeren.
Mijn duits is redelijk tot goed, maar zal m'n Pa inschakelen, die komt uit Fritzens - Wattens Oostenrijk en die spreekt nog dagelijks met z'n broers en zussen, en heeft z'n babbel mee ;D ;D.
Groetjes Ferdinand
-
Nou heb even gebeld naar Duitsland, en ze konden me vertellen dat hij 1 april klaar zou zijn, nu wachten
op de facuur die ze zouden sturen, als deze betaald is, dan krijg ik de intellibox terug gestuurd.
Nou wacht met smart.
Groetjes Ferdinand