BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: RobertvM op 10 December 2008, 09:04:44
-
Daarnet ontdekt op "Eisenbahnfahrzeuge" (http://www.eisenbahndienstfahrzeuge.de/): een foto van een mat. 36 dat omgebouwd is tot werkwagen t.b.v. bovenleidingswerkzaamheden. Voor de liefhebbers: ga naar de genoemde site, dan linksboven "Dez. '08" aanklikken en dan de link van 9 december aanklikken.
Groet,
Robert
-
Is een mat '40. Zie http://forum.locaalspoor.nl/viewtopic.php?t=2178
Eelco
-
Voor de liefhebbers: ga naar de genoemde site, dan linksboven "Dez. '08" aanklikken en dan de link van 9 december aanklikken.
Of gebruik deze URL:
http://www.eisenbahndienstfahrzeuge.de/bdw-dr/geraetewg-flbau/geraetewg-flbau.htm
Waar je trouwens aan kunt zien dat het geen Mat. '36 is (ondanks wat de Duitse site beweert) is dat het ding geen Jacobsdraaistellen heeft en sowieso te lang is om de motorwagen van een Mat. '36 te zijn.
- Peter
-
Je moet je niet laten leiden door het feit dat dat het geen Jacobsdraaistellen heeft, ze hebben in de DDR wel dingen rigoreuzer verbouwd dan een jacobsdraaistel vervangen door een gewoon draaistel hoor ;) .
Wat te denken van de ET25.201 en het dieseltreinstel dat met een Duitse motorwagen weer is op gebouwd?
Ernst-Jan
-
het is inderdaad een Mat'40, de draaistellen zijn met zerkerheid het type wat onder Mat'40 zat, en ook het voormalige nummer wat op die site staat, 824, is van een Mat'40-5. op zich wel uniek, betekent dat dit dus het allerlaatste restant was van Mat'40, 16 jaar nadat ze hier in Nederland verdwenen.
Waar je trouwens aan kunt zien dat het geen Mat. '36 is (ondanks wat de Duitse site beweert) is dat het ding geen Jacobsdraaistellen heeft en sowieso te lang is om de motorwagen van een Mat. '36 te zijn.
is niet helemaal waar, aangezien de viertjes van de serie 600 ook aparte draaistellen per bak hadden.
Wat te denken van de ET25.201 en het dieseltreinstel dat met een Duitse motorwagen weer is op gebouwd?
zijn daar eigenlijk foto's van? ben al jaren op zoek er naar maar heb tot nu toe niets gevonden.
-
Je kunt in ieder geval uit het genoemde oorspronkelijke nummer en het genoemde bouwjaar begrijpen dat het mat '40 is.
-
Van de ET25 wel, lijkt net een Eierkopf. Van dat dieseltreinstel niet dat ik weet, ik heb ze in ieder geval niet gezien.
-
Het is de voormalige Br 824, ELD5 Mat'40. Mss wel het laatste overblijfsel van Mat'40. Of er moet nog ergens achter het voormalige IJzeren Gordijn iets weg staan te kwijnen.... Er is genoeg die kant op gegaan tijdens WO2.
Maar deze Br zal inmiddels ook al wel 'verschrott' zijn.
Grtz, Marcel
-
Je moet je niet laten leiden door het feit dat dat het geen Jacobsdraaistellen heeft
Er zijn twee series/typen mat 36 geweest 1 met jacobsdraaistellen en 1 zonder dus dat zegt niets.
Sander
-
En ik haalde Mat. '34 en Mat. '36 door elkaar. :)
- Peter