BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Rob68 op 08 December 2008, 23:02:31
-
Ls models meldt dat de reeks 27 op 10 december wordt uitgeleverd.
Goed begin voor de benelux versie reeks 11.
Rob
-
Wederom weer een update op de site van LS models! :D
Zeker interessant voor de Franse en Belgische rijders onder ons.
Check: http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Home_N.htm (http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Home_N.htm)
Jeroen
-
Hehe, eindelijk een update waar ik wat aan heb.
Het handmonster van de I11 BDx
Hopelijk komt ie vlug uit.
Dan kan ik de Maastricht-Brussel Express compleet maken.
Jos.
-
Wat een schandelijk vulgair rijtuig is dat! Is de overgang van kop naar dak in het echt ook zo organisch?
-
Bovendien ook geen spoor van de stalen D. Van de 4 of 6 deuren evenmin :-|.
Groet, Erik.
-
Hoezo is dat een Vulgair rijtuig Poes?
Ik vind m best wel mooi, en de loc past er ook aardig bij.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NMBS_1357.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/NMBS_1357.jpg)
HLE 1357
Jos.
-
Wat een schandelijk vulgair rijtuig is dat! Is de overgang van kop naar dak in het echt ook zo organisch?
Ja, ik heb het even bekeken op Railfaneurope. Het ziet er zeker niet mooi uit.
-
Wat een schandelijk vulgair rijtuig is dat! Is de overgang van kop naar dak in het echt ook zo organisch?
Kwestie van smaak hé. De gustibus non disputandum est ......
Laat het rijtuig vooral in de winkel als ge het niet mooi vind .
Hebben liefhebbers meer kans er een te bemachtigen .
-
Jakkes!
-
Staat er nou op hun site dat hun ook met een fruit/groente wagen komen ???...
Lang leven de dubbele ontwikkelingen...
Grtn Martijn
-
Het is eigenlijk wel handig dat we op deze manier kunnen voorspellen wat Artitec gaat doen.
Over een paar maanden een nieuwe verrassing: de stalen d?
-
En zie daar ze gaan ook nog de Hbis maken. Echt heel erg jammer dat de fabrikanten zo dingen dubbel gaan maken. Zeker in een toch al economische zware tijd dan blijft de gene die ze het laatst uitbrengt met de vooraad zitten.
-
Het is eigenlijk wel handig dat we op deze manier kunnen voorspellen wat Artitec gaat doen.
Over een paar maanden een nieuwe verrassing: de stalen d?
(http://www.mitropa.nl/forum/images/smiles/crowd.gif)
-
Ja dan krijg je op een gegeven moment van die trix TEE praktijken.
Iedereen heeft er al een dus dumpen maar...
Het zou handig zijn als fabrikanten meer met elkaar zouden overleggen, dit scheelt dubbele ontwikkelingen en zo kunnen er meer verschillende modellen gemaakt worden... Meer voor ons ;D
-
het uitbrengen van icrm dat is pas intressant, maar die verwacht ik verlopig niet
-
Wat een schandelijk vulgair rijtuig is dat! Is de overgang van kop naar dak in het echt ook zo organisch?
Eenmaal in de juiste kleur is 't al een stuk minder erg. ;)
-
Het RRF (RF) loccie staat er ook bij in belgische uitvoering :)
-
het zou handig zijn als fabrikanten meer met elkaar zouden overleggen, dit scheelt dubbele ontwikkelingen en zo kunnen er meer verschillende modellen gemaakt worden... Meer voor ons ;D
Niet dus. Als men met elkaar concurreert heeft de consument keuze. Door concurrentie daalt de prijs (dumpen.) Wanneer een model maar door 1 merk uitgebracht is, zal ook de prijs stijgen.
De vraag is dan ook of het niet te snel gaat. Niet iedereen heeft zo'n groot budget
-
Blijkbaar komen die fruit wagons ook veel in Belgie ???
Dat is tot nu toe toch wel een vereisde bij LS..
-
Merkwaardiger is dat de schuifwandwagen onder een belgisch vlaggetje staat.
En inderdaad, voor wie het nog niet opgevallen was;
de stalen D is de eerste vooroorlogse Nederlandse wagen die door een grootserie-fabrikant zal worden uitgegeven. ;D Hoera, driewerf Hoezee, kanonschoten, vuuwerk, enz (M.Poes heeft al eensch zulcke tefereelen geschetst)
(ik reken de Blokkendozen even niet mee; dat zijn vooroorlogse treinstellen)
Maar van die D kun je natuurlijk ook veel versies maken; niet alleen de voor- en naoorlogse versies en de voor de hand liggende Nederlandse ongevallenwagens, maar ook Duitse en misschien zelfs Poolse varianten. Dat zijn wel weer eenlingen, maar ja.
-
Oewh, een Interfrigo koelwagen, dat is nou wel leuk.
-
Den Stalen D thans voorgesteld isch werkelijk een lovenswaardig initiatief, kan zowel in III als IV en diverse kleuren en variaties =grote doelgroep.
Ik zet hem er ook bij op de verlanglijstboekrol
-
Stalen D tjes erg goed ;D
Zeker wel 2 varianten die voor mij in aanmerking komen.
-
Maar van die D kun je natuurlijk ook veel versies maken; niet alleen de voor- en naoorlogse versies en de voor de hand liggende Nederlandse ongevallenwagens, maar ook Duitse en misschien zelfs Poolse varianten. Dat zijn wel weer eenlingen, maar ja.
Met name die PKP variant is voor mij reuze interessant! Ze hebben daar inderdaad gereden (in ieder geval één). De stalen D die er nog stond (in Koscierzyna) is nu iets van 2 jaar geleden gesloopt. Wel jammer, want er zaten nog originele draaistellen onder.
Overigens heeft de stalen D in het blauw samen met een plan K naar Berlijn gereden waarna de plan K doorreed naar Warschau. Op een gegeven moment met een Belgische I1 en 2 SZD RIC slaaprijtuigen, de voorlopers van de SaMo/Tillig modellen. Plan K zit ik dan nog echt op te wachten dus.
-
(http://www.home.zonnet.nl/m.haman/1986_0254.jpg) (http://www.home.zonnet.nl/m.haman/1988_0385.jpg)
Over eenlingen en kleurvarianten gesproken. Wat te denken van een groene wagen met gele handgrepen (oude SGB uitvoering) of een blauwe wagen met rode band, witte stelbalk en opschriften (NBDSM wagen)?
In ieder geval een model waar behoorlijk wat varianten van te maken zijn.
Martijn
-
Weer een update
http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm
-
En weer een update. Nu ook het eerste prototype van het T2S slaaprijtuig van o.a. NS.
http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm
Jeroen
-
Leuk, want dan kunnen we ze straks één op één vergelijken met de T2S-rijtuigen van Roco. Die zouden nu zo ongeveer in de winkels moeten liggen.
mvg,
Gert
PS: De update is momenteel alleen nog maar op de Franstalige pagina te zien: http://www.lsmodels.com/Pages/General_F/Home_F.htm
Edit: Inmiddels zijn de nieuwtjes ook op de Nederlandstalige pagina te zien.
-
Kwamen die Interfrigo koelwagens ook wel eens in Nederland of Duitsland? Ik kan me nergens een foto herinneren dat dat zo was. Iemand die daar iets meer van weet?
-
Hier laadt die ook gewoon in NL versie.
Maar over de LS en de Roco versie, ik zag dat er maar 2 van dit soort rijtuigen bij de NS gereden hebben, beide brengen er 2 uit, maar zitten er nog verschillen in tijdperken tussen beide uitvoeringen (LSM vs Roco bedoel ik dan).
[edit]
Beide zijn dan tijdperk IV, maar op de site van Martijn Haman is het nummer pas gewijzigd in 1997, maw zijn er nog meer verschillen.
-
In een grijs verleden heeft LSM zelfs al eens de T2s uitgebracht, in samenwerking met Heris. Ding zag er wel goed uit, maar had 1 minpunt: de sluitseinen waren opgedrukt en dus geen lensjes.
Komt vast allemaal goed met deze nieuw ontwikkelde T2s! (y)