BeneluxSpoor.net forum
		Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 02 December 2008, 15:34:41
		
			
			- 
				
CDA en PvdA presenteren vandaag hun lijstje weg- en spoorprojecten, die maximaal 130 miljoen euro overheidsinvesteringen vergen, mochten zulke projecten versneld worden aangelegd. Premier Jan Peter Balkenende zinspeelde een maand geleden erop geplande investeringen in infrastructuur naar voren te halen om de economie een impuls te geven. 
Het CDA wil bij het debat over de begroting van Verkeer en Waterstaat in de Tweede Kamer daarover duidelijkheid. 'Het verkeer staat stil, de economie staat stil, dus we moeten aan de slag', stelt een Kamerlid 
Hij mikt op het beter bereikbaar maken van Aalsmeer, Westland, Venlo en Boskoop, de zogenoemde greenports. Daarvoor wil hij 30 miljoen aan beschikbare middelen besteden aan bijvoorbeeld een flyover bij de Bloemenveiling Aalsmeer en een verbindingsweg bij het Floriadeterrein in Venlo, projecten die momenteel niet opschieten. 
De voorkeur van de PvdA gaat uit naar het spoor, als het kabinet ('en alleen dan') besluit tot vervroegde investeringen. De tweede coalitiepartij wil tot 100 miljoen steken in onder meer een spoorboog bij Deventer, waardoor goederentreinen niet meer door de stad hoeven, en in verbeterde doorstroming op Utrecht CS ('twee minuten tijdswinst voor iedere trein').  
GroenLinks  mikt op de auto, maar dan wel de elektrische variant. Onder het motto 'rijden mag maar graag elektrisch' komt hij met een tienpuntenplan voor investeringen door kabinet en bedrijfsleven in zulke 'schone, zuinige en dus goedkopere wagens'. 
De VVD vreest dat er geen wegen meer kunnen worden aangelegd in Nederland door Natura 2000, Europa's netwerk van beschermde gebieden voor planten, vogels en leefgebieden voor dieren. 
Dat strenge regime is naar zijn zeggen gebaseerd op het zogenoemde voorzorgsbeginsel ('bij twijfel niet doen'). 'Het land gaat totaal op slot, voor landbouw, huizenbouw, recreatie én wegenbouw'', is zijn conclusie, vooruitlopend op het debat van vandaag. 
bron transport
			 
			
			- 
				Ik vind dat de treinen gewoon sneller achter elkaar moeten rijden en daaardoor korter op het station staan en treinen moeten sneller rijden. 
De elektrische auto's is nederland nog niet aan toe. Ze moeten de wegen minder op/af ritten geven en geen 80 km/h zones invoeren maar overal 140 rijden. 
			 
			
			- 
				
Ik vind dat de treinen gewoon sneller achter elkaar moeten rijden en daaardoor korter op het station staan en treinen moeten sneller rijden. 
da's geen kwestie van zomaar ff doen, als je dat wilt zul je het totale beveiligings systeem aan moeten passen, wat miljoenen of zelfs miljarden kost.
Ze moeten de wegen minder op/af ritten geven en geen 80 km/h zones invoeren maar overal 140 rijden.
de gemiddelde Nederlander kan al niet een met 100 (veilig) rijden, kun je na gaan met 140. dat lukt misschien in Duitsland, maar zeker niet hier, wordt dan als nog Vmax+ 20, met als gevolg dat je nog meer automobilisten onder vrachtwagens en van de vangrail kunt gaan schrapen.
Sander 
			 
			
			- 
				
da's geen kwestie van zomaar ff doen, als je dat wilt zul je het totale beveiligings systeem aan moeten passen, wat miljoenen of zelfs miljarden kost.
Het moet toch een keer gebeuren. Je moet met de tijd meegaan.
de gemiddelde Nederlander kan al niet een met 100 (veilig) rijden, kun je na gaan met 140. dat lukt misschien in Duitsland, maar zeker niet hier, wordt dan als nog Vmax+ 20, met als gevolg dat je nog meer automobilisten onder vrachtwagens en van de vangrail kunt gaan schrapen.
[/quote]
Das gewoon een kwestie van wennen. Waarom kan het in Duitsland wel?
			 
			
			- 
				
Het moet toch een keer gebeuren. Je moet met de tijd meegaan.
tsja, het geld zal toch ook ergens vandaan moeten komen, en ik neem aan dat jij ook niet wilt dat je ouders ook weer een stuk meer belasting moeten betalen.
Das gewoon een kwestie van wennen. Waarom kan het in Duitsland wel?
omdat de gemiddelde Duitser gedisciplineerder rijd dan de gemiddelde Nederlander. 
			 
			
			- 
				Het gaat hier wel over transport, niet over het rijgedrag van sommige onder ons!!!!
Wel bij de les blijven.
SK
			 
			
			- 
				Overal 140 rijden ? Gezien de veilige afstand tussen de auto's onderling, passen er dan niet meer zoveel auto's op de weg, dus nog meer files. Het zou beter zijn om geen boetes meer te geven voor onnodig links rijden, zodat de hele linkerstrook, die er maar een beetje bij ligt te liggen, benut kan worden. Dan ook niet meer van rijbaan wisselen, tenzij bij afslagen, alle neuzen dezelfde kan op en iedereen die dan nog 140 of harder gaat rijden meteen opsluiten. Een beetje radicaal misschien, maar volgens mij passen er dan veel meer auto's op de weg die zich ook nog veiliger voortbewegen. Dat helpt ook maar 10 jaar maar die tijd is ook wel nodig om de spoorwegen serieus uit te bouwen. De laatste 20 jaar is er wel heel veel verbeterd aan knooppunten maar dat lijkt alweer ingehaald door de enorme verplaatsingsdrang van de Gemiddelde Landgenoot. Maar files zullen er altijd zijn, blaadjes zullen blijven vallen en ook de verkeerde sneeuw.
			 
			
			- 
				Het gaat erom dat het verkeer doorstroomt. Door al die op en afritten in Nederland ontstaan files. Wanneer er sneller gereden wordt op de linker baan (van de  4) stroomt dat lekker door. Wanneer je de snelheid verlaagt verminderen de files niet (A10). Mensen zullen aan het idee moeten wennen, maar door minder op/afritten kan er sneller gereden worden,
			
 
			
			- 
				Maar als je op- en afritten sluit, moet je ineens een paar dorpen omrijden over wegen die helemaal niet geschikt zijn om extra verkeer te verwerken en ontstaan daar weer problemen, zeker als zich daar ook nog fietsers en brommers in gaan mengen. Wél weer goed voor het gebrek aan organen.
Maar waar mensen vooral aan moeten wennen is dat ze geen recht hebben op 120 km/u, of zelfs maar 100 km/u. Dit land is gewoon te klein met erg volwassen problemen.
Ik vraag me wel af wat de PvdA bedoelt met "verbeterde doorstroming op Utrecht CS ('twee minuten tijdswinst voor iedere trein')". Veel treinen hebben daar hun begin- of eindpunt, daar is het dus niet van toepassing. De rest kent heel veel overstappers die daar toch de tijd voor moeten hebben. Als je daar 2 minuten vanaf haalt, wordt het dringen op de perrons, ook buiten de spits. Bovendien wordt het dan wel erg lastig om het restant van het traject nog op tijd te blijven rijden. Misschien wil die meneer wel meer deuren in de treinen en bredere perrons, ik weet het niet.
			 
			
			- 
				Even resumeren, als ik vanuit Rotterdan naar Gouda wil dan heb ik volgens jou theorie twee mogelijkheden. 
! vanuit Rtd binnendoor naar Gouda, of doorrijden naar Utrecht en vandaar viade provinciale tweebaanswegen terug naar Gouda. Schiet lekker op!!!
			 
			
			- 
				Tegen wie heb je het nu ?
			
 
			
			- 
				
Het gaat erom dat het verkeer doorstroomt. Door al die op en afritten in Nederland ontstaan files. Wanneer er sneller gereden wordt op de linker baan (van de  4) stroomt dat lekker door. Wanneer je de snelheid verlaagt verminderen de files niet (A10). Mensen zullen aan het idee moeten wennen, maar door minder op/afritten kan er sneller gereden worden,
Maar zoals JoJo al eerder schreef, nemen de files helemaal niet af bij een hogere snelheid. De afstand tussen de auto's neemt bij een hogere snelheid namelijk toe, zodat er minder auto's tegelijk in een baanvak passen. Er is al lang geleden onderzocht bij welke snelheid er sprake is van een optimale doorstroming en dat is rond 100 km per uur.
			 
			
			- 
				Wat mij opvalt is als er bijzonder weinig vrachtverkeer is dan is er nauwlijks file.
Zodra er weer een paar van die slome vrachtwagens de weg op komen moet iedereen vol in de remmen.
Heb vaak zat gezien dat een vrachtwagen met 70 probeert in te voegen en die auto erachter wordt bijna een sandwitch omdat die de kans niet krijgt om in te voegen door die trage snelheid.
			 
			
			- 
				di 02 dec 2008, 23:53
     
CDA en PvdA verdeeld over spoor 
DEN HAAG -  CDA en PvdA zitten niet op een lijn over de toekomst van de Nederlandse Spoorwegen. De NS behoudt, als het aan de PvdA ligt, ook na 2015 het alleenrecht om treinen te laten rijden op het hoofdspoor. Tweede Kamerlid Diederik Samsom kondigde dat dinsdag aan. 
Volgens coalitiepartner CDA draaft Samsom door. „We moeten eerst nieuw railspoor leggen, en niet een concessie in beton leggen”, reageerde fractiewoordvoerder Ger Koopmans. 
De Tweede Kamer begon dinsdag met de behandeling van de begroting van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Maar na vier sprekers werd het debat al opgeschort tot woensdagochtend.
Bron : De Telegraaf
			 
			
			- 
				Grappig dat het nou over autosnelwegen gaat op een modelspoorforum. Maar eh... dit is de grootspoor-vraagbaak, niet de 'Ditjes & datjes', dus bij deze een vriendelijk verzoek om of de discussie over snelwegen te stoppen, of om ze voort te zetten in een nieuw draadje in de 'Ditjes & datjes'.
- Peter
			 
			
			- 
				
Ik vraag me wel af wat de PvdA bedoelt met "verbeterde doorstroming op Utrecht CS ('twee minuten tijdswinst voor iedere trein')". Veel treinen hebben daar hun begin- of eindpunt, daar is het dus niet van toepassing. De rest kent heel veel overstappers die daar toch de tijd voor moeten hebben. Als je daar 2 minuten vanaf haalt, wordt het dringen op de perrons, ook buiten de spits. Bovendien wordt het dan wel erg lastig om het restant van het traject nog op tijd te blijven rijden. Misschien wil die meneer wel meer deuren in de treinen en bredere perrons, ik weet het niet.
Het gaat er niet om hoelang je stil staat maar hoe hard je binnenkomt, als je 2km voor het station al 60 ofzo moet rijden en je kan dat verhogen naar 120 bijvoorbeeld win je er heen veel tijd mee.
Daar ga ik weer ;D, maar hier in Arnhem zie je het verschil heel goed of een trein over een afbuigend wissel binnenkomt uit Utrecht of via het midden spoor naar spoor 6 toe mag, dan is het met 140km/u Arnhem berg in en voor de bocht terug naar 80km/u  en dan gezellig met 80 langs de kop van het perron en dan pas afremmen, dan kom je lekker snel Arnhem binnen.
Antwoord is dus aan beide kanten van het station snellere wissels neerleggen( kost op een hele wisselstraat wel mega veel ruimte) en je wint zo heel veel tijd.
Groetjes Michiel