BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: ricco op 04 October 2006, 01:24:39
-
Na veel tekenen en puzzellen heb ik eindelijk wat fatsoenlijks getekend. Grootste probleem was de ruimte van 2 bij 4 meter. Het thema is duits met een klein station en een heuvellandschap.
De grootste lol voor mij zit hem in de besturing van het geheel en de scenery
Even een snelle uitleg bij de tekening:
Op niveau0 liggen 6 sporen naast elkaar, dat is een fiddleyard
Het gat rechtsonder is de deur de kamer in, en de sporen gaan daar over een uitneembare brug
Graag hoor ik van de experts op of aanmerkingen. Dus brand maar los, (of af ;D)
André
Level2 (http://i101.photobucket.com/albums/m71/rico_046/level2.jpg)
Level1 (http://i101.photobucket.com/albums/m71/rico_046/level1-1.jpg)
Level0 (http://i101.photobucket.com/albums/m71/rico_046/level0-1.jpg)
overzicht (http://i101.photobucket.com/albums/m71/rico_046/TotaalOverzicht.jpg)
-
Heb je al gezien dat er keerlussen in zitten?
mvg Martijn
-
Hoi, ik heb geen idee met welk materieel je rijdt...
maar ik zou de aan en afvoersporen voor de fiddleyard beide op de fiddleyard aansluiten en aan de achterkant van de fiddleyard een lus maken tussen tussen 2 sporen van de fiddleyard.
Je kunt dan treinen 'laten kopmaken' in de fiddleyard. Nu gaan ze met lok voorop weg en komen met lok voorop weer terug.
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik dat je op het retour spoor een extra aftakking via de fiddleyard zou kunnen maken.
groet,
Guus
-
@Martijn_Aachen-Hbf.
Ja ik weet dat er een keerlus in zit. Dit was voor mij de enige mogenlijkheid om de treinen ook de andere kant op te kunnen laten rijden
@piksov
Dat is inderdaad een goed idee, maar de hele fiddleyard is uit het zicht en of dat alles goed zal gaan... misschien wel hoor.
Ik rij trouwens h0 en digitaal
-
Andre,
volgens mij bedoelt Martijn_Aachen-Hbf dat je twee sporen van de fiddleyard insluit als in een railovaal. Dan kan je probleemloos draaien.
Wat je schrijft over te verwachten problemen: het is bij een fiddleyard natuurlijk Programm dat je moet klooien, anders heette het anders. Een fiddleyard moet uit de aard goed bereikbaar zijn.
Sicco Jan
-
Ik heb nog iets gezien, als je naar het plaaje kijkt van level0 dan lijkt het alsof je je fiddleyard niet helemaal naar links kunt schuiven (als je tenminste van plan bent om de fiddle yard schuifbaar te maken) omdat je je fiddle yard dan tegen het spoor aan schuift wat langs de muur loopt.
mvg Martijn
Er zit overrigens niet 1 keerlus in je baanplan maar 2.
-
Ik heb nog iets gezien, als je naar het plaaje kijkt van level0 dan lijkt het alsof je je fiddleyard niet helemaal naar links kunt schuiven
Dat hij niet helemaal naar links kan dat klopt hoor, dat is express gedaan, juist vanwege dat spoor wat er loopt en er straks een stappenmotor komt te zitten (die de gehele fiddle-yard ook buiten de de tafel kan schuiven in geval van nood)
Er zit overrigens niet 1 keerlus in je baanplan maar 2.
Die 2e is dan een geniepige keerlus want ik zie er maar 1 zo gauw (die groen/blauwe)
André
-
poging van een Marklinist om een mening over keerlussen te hebben:
je hebt in het groene level2 een keerlus dankzij het linksbuigend blauwe wissel rechts in railspiraal level1
je hebt in het blauwe level1 een keerlus danzij het meegebogen blauwe wissel onderin de railspiraal
je hebt in het grijze level0 een keerlus dankzij het meegebogen blauwe wissel in railspiraal level 1
verder denk ik dat keerlussen een aanwinst zijn. Als je er niet uitkomt kan je altijd nog op Marklin overstappen. Whoehaha ;D
Sicco Jan (duik)