BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Ombouwen => Topic gestart door: nscargo op 01 December 2008, 18:27:27
-
Hallo
Kort geleden had ik de vraag hoe ik de kap van een Mehano 7771 Vosloch kon halen. Dat is prima uitgelegd en dus ook gelukt.
Maar nu wil ik het machinistenhuis van de kap halen.
De machinist zit nu aan de verkeerde kant en kan ook wel een ander kleurtje gebruiken.
Maar het lijkt wel of het machinistenhuis aan de kap is vastgelijmd.
Het model in nieuw gekocht.
Kan iemand me vertelen hoe ik dit probleem kan oplossen?
Harm
-
Heeft nog niemand dit gedaan?
Harm
-
Niemand? :'(
Harm
-
Geen idee hoe dat moet, maar weet je zeker dat de machinist verkeerd zit?
-
Jazeker, in Belgie rijden ze aan de andere kant, dus om in Nederland te rijden moet de machinist aan de andere kant zitten.
En ik wil de machinist ook graag van een kleurtje voorzien
Harm
-
Ik denk niet dat de machinist van kant wisselt als hij Nederland in komt. ;)
-
dan zouden ze ook de stuurstand moeten verplaatsen ???
-
Ja idd ze rijden juist met 2 locs met korte neuzen voor zodat ze omdat ze links zitten dan beter zicht hebben op de rechts staande dwergseinen. Dus de machinist hoeft zich niet te verplaatsen.
-
laat eens wat foto's zien van die lok aub.
is dat zo'n G2000 BB soms?
Kees-Jan
-
@Kees, Reeks 77:
(http://home.kliksafe.nl/hadoornenbal/mei08/mei08-10-foto8.JPG)
© Maarten Doornenbal
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
Dank u, nee die is het niet (ben met een ander Belgisch Vosseding bezig en die is echt "lelijk" vind ik).
Kees-jan
-
Het is inderdaad de loc op de foto.
Ik heb opnieuw mijn model bekeken maar ik snap er niets van. Waarom wil dat machinstenhuis er nou niet af?
Nee een flex of hamer is geen uitkomst :)
Maar wat dan wel?
Harm
-
het machinstehuis van de kap afsmelten ;D
-
Ik heb zelf deze loc niet, dus misschien ga ik nu een beetje in de ruimte zitten zwammen, maar toch een paar opmerkingen.
Zit er een handleiding bij die loc met een exploded view? En laten ze daar zien dat het machinistenhuis er af kan?
In je eerste bericht zei je dat het misschien gelijmd zit. Nou, misschien is dat ook wel zo, en dan wordt het een lastige operatie.
Waarom wil je de machinist aan de andere kant. Want dat is me nog niet duidelijk. Het is al eerder gezegd, als die loc de grens over komt gaat de machinist echt niet op de andere stoel zitten.
-
Hallo
Ik dacht dat de machinist op de andere kant ging zitten als de loc nederland binnen reed, maar dat is dus niet zo.De andere reden om het machinistenhuis er af te halen was om de machinist een ander kleurtje te geven.Maar wat ik ook doe, en ik heb inmiddels behoorlijk wat kracht gezet op de kap, het machinistenhuis komt niet los.Daaruit kan ik opmaken dat het machinstenhuis inderdaad is vastgelijnd op de kap. Jammer maar het is niet anders, hoewel ik het wel een minpuntje vind.
Harm
-
Hallo Harm,
Heb even bij mijn model en "gebruiksaanwijzing" gekeken.
Op het bijgeleverde blad is nergens iets te vinden hoe je het specifice deel zou moeten verwijderen.
Ook mijn model eens bekeken en ik zie dat het machinistenhuis is verlijmt.
Bij de mijne niet met veel lijm(voor wat er zichtbaar is) maar eraf halen lijkt mij niet echt aan te raden.
Helaas voor je machinist die krijgt dan geen nieuw pak aangemeten.
Ben het wel met je eens dat de gebruikte kleur(en) nou niet echt mooie zijn.
Dion
-
Ik heb het even bij die van mijn geprobeerd.
Je moet de cabine (heel voorzichtig) uitelkaar trekken aan de zijkanten en niet aan het dak.
Het is hetzelfde als bij de G1206
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PC058678.jpg)
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/PC058676.jpg)
onderaan de cabine zitten uitsparingen die in de huif vast klikken.
Maar misschien heb ik net een versie zonder verlijming.... ::)
Succes maar voorzichtig!
-
Pfft, gelukt.
Het huis zat inderdaad verlijmd, maar gelukkig maar over een heel klein stukje.
Toen ik dat eenmaal los had ging de rest redelijk.
Nu kan de machinist toch nog nieuwe kleding krijgen.
En blijft dus wel gewoon op dezelfde plaats zitten.
Bedankt allemaal
Harm
-
Gefeliciteerd ;D
Waarom bij de latere oplages het machinistenhuis nou verlijmd is ???
En nu wil ik toch eens weten wat voor kleur de kleding van de machinist krijgt... ;D
-
Ook ik voorzie elke keer mijn locs van volwaardige treinbestuurders..
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen870.jpg)
en de 7725 is een rangeerloc, hij komt nooit op de hoofdbaan
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen163.jpg)
de Class 66
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen322.jpg)
en de reeks 51
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen172.jpg)
-
ok! gaaf! Ik heb zo'n mannetje aan mijn hippel hangen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/modelfotosFMC002.jpg)
-
Nu ga ik dus ook eens nog verder kijken en vogelen bij mijn eigen model.
Want als iemand anders het toch lukt dan moet het bij mij ook lukken.
Bij mij zijn de genoemde uitsparingen namelijk verlijmt. Voorzichtigheid zal geboden zijn.
Wel erg mooie machinisten Erwin.
Dion
-
Wat voor uniform heeft nou een Belgische machinist?
Op de site van de NMBS kwam ik alleen 1 tegen in een trui ???
-
Ik heb nog nooit een belgische machinist in uniform gezien.
Wel conducteurs.
Jos.
-
Belgische machinisten dragen ook geen uniform. Meestal zie je ze in spijkerbroek en trui. Dus zo ongeveer de outfit van de gemiddelde vrachtwagenchauffeur.
-
Dat dacht ik ook al Klaas.
Jos.
-
Gezien de verschillende kleuren van de figuren zou ik dat niet/geen uniform willen noemen.
-
Mijn machinist heeft een blauwe overall aan en omdat hij klaagde over de kou heb ik hem net een bodywarmer in fluoriserend geel gegeven.
Zo'n beetje de kleur die ambulance personeel ook dragen.
En hij heeft nu ook een normale haardos, dat was eerst gewoon een zwarte stip
Harm