BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Robin op 02 October 2006, 22:42:24
-
ik heb laatst een marklin 3000 loc gekocht op een beurs,
per ongeluk zijn 2 draadjes losgeraakt
nu rijd hij niet meer.
wil iemand anders die zo'n loc van MARKLIN heeft een foto van de binnenkant maken en die hier neerzetten.
ik heb namelijk een vermoeden dat het aan de losse bedrading ligt
hier een voorbeeld van de trein:
Bij Voorbaat Dank
inmiddels heb ik de draadjes vastgemaakt, maar nog steeds rijdt hij niet...
ik heb een vermoeden dat het in de motor zit, ik ga dat testen, als iemand een andere theorie heeft,
meld het!!!
misschien help je mij ermee
-
Even googlen doet wonderen. Er zijn er meer dan 5 miljoen gemaakt in heel wat verschillende uitvoeringen.
http://www.collections.it/marklin/3000/marklin%203000/index.htm
-
... maar er zijn ook 2 draadjes los.
wil iemand anders die zo'n loc van MARKLIN heeft een foto van de binnenkant maken en die hier neerzetten.....
Of plaats zelf even een foto waarop de loszittende draadjes te zien zijn zodat wij je kunnen vertellen waar deze vastgemaakt moeten worden....
-
De draadjes die loszitten zijn de twee die van de spoel naar het relais lopen. deze moeten gewoon vastgesoldeerd worden.
-
Héé Peppi,
ben jij telepathisch of zo? (of bij jij die niet nader genoemde persoon?)
-
allebei ;D
-
Foei toch dat jij die twee draadjes los hebt gelaten!
En ben je nog bedankt voor de schoonmaakwerkzaamheden?
-
ja hoor, ze zijn per ongeluk losgegaan
-
Niet goed gesoldeerd dus ;D (of erg onvoorzichtig geweest met het kapje)
(niet l*llig bedoeld overigens, gewoon een botte conclusie van mijn kant).
-
Nee, ik wilde het motortje schoonmaken, was helemaal zwart. en daarbij waren de draadjes van de spoel naar het relais afgebroken, geloof ik. ;D
-
ik heb nog een fototje nodig waarop het te zien is..
-
SCHEMATISCHE TEKENING (http://i97.photobucket.com/albums/l226/peppi1991/ROBIN.jpg)
zoiets?
-
DANK PEPIJN!!!!
ik ga er straks mee aan de slag
-
Niet goed gesoldeerd dus ;D (of erg onvoorzichtig geweest met het kapje)
(niet l*llig bedoeld overigens, gewoon een botte conclusie van mijn kant).
snap ik nog net wel hoor.... Maar het anker moest eruit en daar zat een heleboel zooi voor... En er zat overal aangekoekte olie/troep die schoon moest worden gemaakt. En toen waren ze afgebroken, ik wist toen alleen niet waar ze vandaan kwamen. Dus ff naar mn iegen gekeken en de foto hierboven geplaatst. Foto op de site gevonden waarop men mij ook heeft uitegelegd wat koolborstels zijn ;)
-
ooh trouwens, jouw loc heeft twee soorten koolborstels, een normale zilveren en een koperkleurige (of een koperen ;)). Die koperkleurige moet rechts worden geplaatst. Of dit daadwerkelijkvan belang is, denk t niet, maar bij mij zitten ze dus zo... Dat je t ff weet.
pep
-
ooh trouwens, jouw loc heeft twee soorten koolborstels, een normale zilveren en een koperkleurige (of een koperen ;)). Die koperkleurige moet rechts worden geplaatst. Of dit daadwerkelijkvan belang is, denk t niet, maar bij mij zitten ze dus zo... Dat je t ff weet.
pep
ik zal er aan denken
-
ooh trouwens, jouw loc heeft twee soorten koolborstels, een normale zilveren en een koperkleurige (of een koperen ;)). Die koperkleurige moet rechts worden geplaatst. Of dit daadwerkelijkvan belang is, denk t niet, maar bij mij zitten ze dus zo... Dat je t ff weet.
pep
Als het gaat om de 'ouderwetse' schijfcollector kan je het zo herkennen dat de opgerolde koperen koolborstel onder het aandrukveertje moet dat een haaks omgebogen puntje heeft. Dit puntje valt in het hart van de opgerolde koolborstel.
De koolstof koolborstel heeft een gleufje, hierin valt het rechte (= niet haaks omgebogen) aandrukveertje.
-
jep zo'n opgerold ding 8)
-
Peppi, volgens mij zitten er een zwarte koolstof en een koperen in maar geen zilveren. ;)
-
ja koolstof... alhoewel zilver beter geleidt.
-
Hoi Robino.
Ik weet niet of je in de buurt van Almere woont anders danwil ik wel even kijken of ik hem even kan repareren voor je.
Groetjes
Jan van den Berg ;)