BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Servé op 28 November 2008, 15:16:38
-
Hoi.
De afgelopen week heb ik een 2tal rare dingen gezien op station Maastricht.
- Op 26-11-08 stond er opeens een Koploper 3-tje op station Maastricht. Dit is de eerste keer dat ik dit heb gezien. Het was rond 8.53 uur. Heeft hier iemand een verklaring voor ???
- Vandaag (28-11-08) stond ik stil voor de overweg naast het station richting station Randwyk. Opeens kwam er een V-IRM 6-delig van station Randwyk afgereden. Dit is ook nog nooit gebeurt. Komt dit door de overwegstoring tussen Maastricht en Sittard ???, of is er iets anders aan de hand ???
-
Ik denk dat de omloop bij NSR een beetje van slag was.. In Barendrecht kwam dezze week een ICM-4 voorrijden als stoptrein naar Rotterdam (in plaats van 8 bakken plan V/T :-|). Op de hoekse lijn heeft minstens twee dagen een DD-AR stammetje gependeld, waar sprinterts gebruikelijk zijn.
-
Die ICM 4 zag ik in Leiden staan, normaal een T+V of 3 Vtjes en in extreme gevallen inderdaad T+2xV=8 bakken maar dat heb ik zelf nooit megemaakt als passagier.. Het werd toen in ieder geval dringen (was dus in de spits).
-
Van de week had ik 's ochtends een keer 4 x plan V in de spits van Barendrecht naar R'dam. Trein van 7:15 uit B'city is standaard 8 bakken plan V/T. (Voor de fotografen onder u ;)).
-
Die rijd zo maar 1x per dag ?
Wordt 1 deel voor een andere trein ingezet?
Dit is nog niet zo lang dacht ik, zie dit maar sinds enkele maanden staan in station Leiden.
-
Geen idee hoe vaak die serie met 8 bakken rijdt... In ieder geval één keer, maar dat is eigen observatie.
-
Laatst zag ik in Tilburg een DD-AR rijden richting Eindhoven waar normaal ICK's of VIRM's rijden, ook al zo iets raars...
-
Hoorde net van iemand dat ook in Venlo vanalles anders/raar is.
-
Door het ongeval in Amsterdam is de omloop danig ontregeld. Nog steeds geen treinen. ProRail hoop zondag bij aanvang reizigersdienst weer met beperkingen te gaan rijden.
Beperkingen bestaan uit drie van de vier sporen. Geen wissels op de brug. Reden: een van de bruggen is dusdanig beschadigt dat herstel 6 tot 8 weken gaat duren.
-
ze hebben nu toch een halfuursdienst ??? rond Amsterdam?
-
Op de hoekse lijn heeft minstens twee dagen een DD-AR stammetje gependeld, waar sprinterts gebruikelijk zijn.
Klopt, op 1 van die 2 dagen heb ik 's ochtends in die DD-AR gezeten, was wel een vreemd gezicht een DD-AR op de hoekse lijn ipv de vlaflip sprinters.
mvg,
Matthijs
-
Meestal in de herfst is de defectenstand bij NSR zo hoog dat men zo goed mogelijk probeert alle treinen te rijden en dan kom je vaak vreemd materieel tegen in je treinen. En dan nog de situatie in Asd van de week zal ook niet geholpen hebben.
-
ze hebben nu toch een halfuursdienst ??? rond Amsterdam?
Ja, op de twee "lage" sporen. Die zijn alleen vanaf Muiderpoort en dan nog vanaf de Amersfoortse kant te bereiken. Vanuit de zijde Amstel en de Amersfoortse kant naar de hoge sporen is nog onmogelijk.
-
Die Koploper heeft als IC (800-nogwat) gereden en was woensdag rond omsteeks 16:45 uur in Maastricht gearriveerd. Als het goed is waren het twee treinstellen. In Roermond waren wat technische problemen, waardoor de trein een kwartier aan de kant had gestaan. In Sittard bleek dat de treinstellen (het waren er 2) niet af te koppelen waren, dus zijn beide treinstellen samen naar Maastricht gereden. Het voorste treinstel was een gemoderniseerde, de 4013 als ik het me goed herinner. Deze trein reed dus ter vervanging van een IRM-set. De terugrit was uitgevallen, dus deze treinstellen moeten enige tijd in Maastricht hebben gebivakkeerd.
Ik weet bovenstaande omdat ik zelf in die trein zat.
Op zich niet zo heel erg raar nieuws, er wordt wel vaker ICM ingezet ter vervanging van IRM.
Ook de IRM in de stoptreindienst Mtr-Rm is niets nieuws, dit is vaker gebeurd, zij het bij hoge uitzondering. Zelfs Plan T, ICM en DDM hebben op deze lijn gereden!
-
Niet zeuren maar genieten van de afwisseling :D
-
Vandaag de Intercity Maastricht-Alkmaar van 18:23
Omdat geen treinpersoneel aanwezig was is de trein met 15 minuten vertraging vertrokken met de reserve machinist en zonder conducteurs.
De peronchef vertelde mij da de mogelijke oorzaak in Amsterdam ligt, van wege de ontspoorde goederen trein.
Sinds het ongeval worden alle intercity's tusen Utrecht en Amsterdam omgeleid via Hilversum.
Door deze omleiding hebben alle Intercity's op deze route een gemiddelde vertraging van 30 minutenals ze aankomen in Amsterdam of Utrecht.
Vandaar zou het kunnen dat de dienstnummers niet meer overeenkomen met de treinnummers.
Om dit tegen te gaan is er het team bijsturing, maar dat loopt ook niet vlekkeloos.
Zoals ik vandaag in Maastricht gezien heb.
Jos.
-
Dat van de 800 is niet helemaal waar, sinds de ontsporing ben ik (een dagelijkse reiziger op Ut-Ht) nog geen dag vertraagd vertraagd vertrokken met een 800. In principe kost de route via Hvs ook nauwelijks meer tijd. Vandaga waren er wel extra vertragingen doordat vandaag hulpwissels gelegd zijn om vanaf morgen weer alles te kunnen rijden en dat die werkzaamheden zijn uitgelopen.
Wat wel zo schijnt te zijn is dat de materieeluitwisseling gedurende de afgelopen week niet goed liep door de halve stremming bij Asd, waardoor er opmerkelijk veel verkeerd materieel in bepaalde treinen te zien is
-
Ik heb net te horen gekregen dat de Railion 1607 niet meer in Maastricht te zien is.
Weet iemand mischien waar de loc zich nu bevind?
Ik zou deze week wat foto's gaan maken, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken omdat het ding pleite is.
Jos.
-
Afgevoerd naar de sloper toch? Ik dacht dat dat algemeen bekend was?
mvg,
Gert
-
tyisch nederlands, hecht geen waarde aan geschiedenis, de 1607 heeft in'89 geschiedenis geschreven, dat zou gekoesterd moeten worden, en de loc naar de museum te brengen
-
Afgevoerd naar de sloper toch? Ik dacht dat dat algemeen bekend was?
mvg,
Gert
Huh?
Volgens Somda is de loc gister nog in Maastricht gespot, misschien is die nu naar binnen verplaatst.
-
@ Agnes.
Dat is wat ik al een heel draadje lang heb proberen duidelijk te maken, alleen vind ik dat betreffende draadje weer nergens.
Maar goed.
De sloper is ie waarschijnlijk niet heen.
@ Rick.
gisteren stond ie er nog, maar volgens Servé staat ie er nu niet meer, althans op die plek.
Jos.
-
Huh?
Volgens Somda is de loc gister nog in Maastricht gespot
is ie niet opgehaald door ACTS?
-
Dat van de 800 is niet helemaal waar, sinds de ontsporing ben ik (een dagelijkse reiziger op Ut-Ht) nog geen dag vertraagd vertraagd vertrokken met een 800. In principe kost de route via Hvs ook nauwelijks meer tijd. Vandaga waren er wel extra vertragingen doordat vandaag hulpwissels gelegd zijn om vanaf morgen weer alles te kunnen rijden en dat die werkzaamheden zijn uitgelopen.
Dat klopt niet helemaal... Route via Hvs kost ongeveer 15 min meer tijd. En vaak is het zo dat dit wordt opgerekt naar een half uur, de treinserie rijdt dan na Asd of Ut weer in zijn eigen pad. Zo zit deze andere treinseries niet in de weg. Dit kan een reden zijn dat het lijkt alsof deze vanaf Ut op tijd rijdt, maar in feite is het dan +30
-
Nou lees ik elke dag toch vele sites maar waar moet ik achterhalen dat de 1607 gesloopt wordt? Want dat heb ik nog nergens gelezen/gehoord.
-
Op somda stont ie gisteren gespot op spoor 73, dat is het spoor wat het dichtst tegen de Meerssenerweg ligt.
@ Poes hoe kom je er bij dat ie naar Dotremont is?
Jos.
-
Op somda stont ie gisteren gespot op spoor 73, dat is het spoor wat het dichtst tegen de Meerssenerweg ligt.
Dat kan dus nooit kloppen. Gisteren was ik om 11,00 uur (ongeveer) bij spoor 73, om te kijken of de lok er nog stond, voor de foto´s van Jos. Helaas was hij toen al weg... Vanmiddag ben ik ook gaan kijken om 16,10 uur, en toen stond hij ook niet meer. Lijkt me erg raar dat hij dan gisteren om 12,45 op spoor 73 stond....
-
Ik heb begrepen dat de loc in deplorabele staat verkeerd en dat men daarom dus de beslissing genomen heeft. Met een goeie tien weken resteren er alleen nog maar foto's...
mvg,
Gert
-
Dus dan klopt de berichtgeving op Somda weer eens niet.
Lijkt wel of de machine in rook is opgegaan. :'( :'(
Jos.
-
Niet-metalen delen worden inderdaad vaak verbrand...
mvg,
Gert
-
Dat was vroeger neem ik aan. Mag volgens mij al lang niet meer, vanwege de giftige dampen die allerlei materialen dan uitbraken.
-
Nou eerst zien dan geloven. Heb hem toch al geplaat. De 1607 zou bij de machines zitten die naar ACTS zouden gaan. Niet dat daar al veel van terecht is gekomen maar toch wel een beetje vreemd om hem nu al te slopen.
-
Dat was vroeger neem ik aan. Mag volgens mij al lang niet meer, vanwege de giftige dampen die allerlei materialen dan uitbraken.
Ja, da's waar. Enfin, het is niet anders.
mvg,
Gert
-
@Henk: klopt tot 1980 deed men dat bij Koek (en stiekem een plan N in 1983).
-
Dat had je me wel wat eerder mogen vertellen, dan was ik er ook bij, ziek of niet ziek.
Jos.
-
Gelukkig hebben we de foto's nog. Ben ik even blij dat ik naar de opendag in Maastricht ben geweest vorig jaar.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1607c.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1607c.jpg)
-
Zien wij daar een lichtgrijs dak? ;D
-
Jup dat viel mij ook op toen ik de foto's bekeek.
-
Dat had je me wel wat eerder mogen vertellen, dan was ik er ook bij, ziek of niet ziek.
Dat zou Tante Pos niet goed hebben gevonden...
-
Dat boeit me niet poes.
Jos.
-
Dat boeit me niet poes.
Jos.
Mij wel, ik wel op tijd mijn post! >:(
-
Wat een paniek allemaal zeg... ;)
-
...om niks.
-
Da's niet zo mooi Jos, volgens de concernregeling moet ik dit melden...
-
T was alleen de vraag waar de loc was.
Ik had in het eerste bericht niet eens over een sloper gesproken.
Dat waren de volgende berichten die er na kwamen.
Jos.
-
Volgens mij is ie door een te krappe boog gereden en moet daarom gesloopt worden.
-
En waar baseer je dat op ???
-
Dat ligt wel voor de hand ja. Onlangs zag ik op dit forum het sporenplan van Maastricht, en daar zaten een paar ontzettend krappe bogen in. ;D ;D ;D
-
Misschien heeft het wel te maken met het uitroepen van de prins Carnaval in Maastricht, gisterenmiddag. :P
-
Misschien is Jos wel prins geworden en is de alcohol hem naar het hoofd gestegen? :P
Oh ***, we mochten niet meer off-topic gaan en slowchatten geloof ik 8) Dit is mijn laatste bericht hier.
/edit
Hmm, volgens mij zit er een 'vieze woorden filter' in de software ingebouwd. ;D
-
Geestig reinier en Remco77, heel geestig.
Jos.
-
Hoezo? Ik zag je toch gisteren met de 1607 arriveren vanuit de werkplaats? Heb zelfs nog naar je gezwaaid! Wekenlang de "groete onbekinde", maar uiteindelijk toch uitgeroepen tot Prins van De Tempeleers!
-
Ik heb helaas geen tijd om carnaval te vieren dit jaar.
Jos.
-
Volgens mij bouwen ze die lok gewoon om tot praalwagen... ;D
-
Ik heb helaas geen tijd om carnaval te vieren dit jaar.
Jammer Jos, jammer maar de rest van het jaar toch wel hoop ik want het is zo leuk wat jij hier allemaal schrijft.
-
En ook hier gaan we niet verder speculeren over het mogelijke lot van de 1607.
Als iemand wat feiten weet te melden dan mag die contact opnemen met de moderators
Gr,
Bart