BeneluxSpoor.net forum

Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: TimeLord op 26 November 2008, 10:56:48

Titel: Top Service Märklin
Bericht door: TimeLord op 26 November 2008, 10:56:48
Enige weken geleden had ik van Märklin de TEE Inox PBA rijtuigen set gekocht waarbij bij 1 rijtuig het zakje met de extra onderdeeltjes ontbrak.
Ik heb daarop Märklin gemaild, via de link op hun Duitse site,  met de vraag of ze me het ontbrekende zakje alsnog konden toesturen.
En zie wat ik gisteren per post ontving, goed verpakt, rechtstreeks uit Duitsland:  ;D

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Sony_cam_003.jpg)

Grote pluim voor Märklin voor deze vlotte en nette afwikkeling, zeker gezien de  kerstdrukte van dit moment!
Top!
Titel: Re: Top Service Märklin
Bericht door: HenkB op 30 November 2008, 16:47:17
Hallo TimeLord,

Ja, ik heb wel eens meer gehoord dat de service van Märklin bijzonder goed  is. Dat opent perspectieven voor mij, want wat is het geval. Ik heb in augustus een Trix 1200 (grijs/geel) gekocht bij een Märklin Superstore. Bij het openmaken van de verpakking zag ik dat 2 ATB spoelen van het voorste draaistel waren afgebroken en los in de verpakking lagen, balen dus. En om nou helemaal weer terug te gaan naar die Superstore, dat kost mij meer aan vervoerskosten dan een nieuw draaistel.

Maar wat ik van jou heb begrepen, is dat je Märklin Duitsland een mailtje kan sturen (waarschijnlijk in Hoch Deutsch) en dan komt het allemaal voor elkaar en zonder kosten?

Mvg.
Henk B
Titel: Re: Top Service Märklin
Bericht door: Chris op 30 November 2008, 16:48:52
Kan ook in het engels, en er zijn geen kosten.
Zo heb ik vervangende ramen gekregen van Station Damtor.
Titel: Re: Top Service Märklin
Bericht door: HenkB op 30 November 2008, 16:58:29
Ik ga het meteen proberen. Bedankt alvast.

Mvg.
Henk
Titel: Re: Top Service Märklin
Bericht door: Northlander1983 op 30 November 2008, 17:23:13
Direct via Duitsland gaat zonder problemen en kostenloos. :)

Via onze Nederlandse Marklin Service afdeling (mag geen namen noemen) mag je voor een klein onderdeel een vermogen neertellen. >:(

Mede door de verwerkings en verzendkosten...

Titel: Re: Top Service Märklin
Bericht door: Sven op 30 November 2008, 17:31:18
Is inderdaad waar. Toen ik bij hun Erlebniswelt was, vroeg ik naar een nieuw fluitje voor mijn glaskasten die ik verbogen had gekregen. Hoeveel wil je er hebben? vroeg de man. Waarom maar een en noteerde er gelijk drie. Handig, want het is altijd goed dit onderdeeltje extra te hebben. Een paar weken later, kostenloos in de bus. Je zou er bijna 3 rail voor gaan rijden, ware het niet dat ik trix en marklin altijd mindere motoren en stroomafname vind hebben. Maar das weer een andere discussie. Maar alle lof voor Marklin dus!