BeneluxSpoor.net forum
		Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Trabantfahrer op 25 November 2008, 17:48:05
		
			
			- 
				De DB is voornemens 15 extra vierspanningstreinstellen ICE 3M te bestellen. Deze worden ook geschikt voor Nederland, zodat we ze hier ook wel eens te zien zullen krijgen. De levering start in 2011 en er is een half miljard euro mee gemoeid.
www.raymondkies.nl
			 
			
			- 
				Klinkt leuk, was de NS maar zo verstandig om in plaats van de Ansaldo Albatros een paar Siemens Velaro's te bestellen.
Jos.
			 
			
			- 
				Dat moet je niet zo snel zeggen, die Siemens dingen hebben bakken met problemen, heb ik al 2 keer meegemaakt.
			
 
			
			- 
				Ik vind het wel meevallen.
Jos.
			 
			
			- 
				Nou dan moet je maar is kijken op internet. Je ziet genoeg foto's voorbij gekomen gesleept achter een eloc of opweg naar een werkplaats.
			
 
			
			- 
				Ik zal eens kijken.
			
 
			
			- 
				Weinig problemen zegt ie dan...
Moemnteel zijn er in Duitsland de grootste problemen met assen van allerlei ICE's waardoor de comlpete inzet een ramp is daar....
			 
			
			- 
				Eeh, het gaat alleen om ICE-T's...
En een ramp, muah, in tegenstelling tot het stelletje geweldige mensen bij de NS is er in alle hoeken van het land ICE-ersatzverkehr omdat ze er daar wel de middelen nog wel voor hebben.
			 
			
			- 
				Dat was toch de ICE T die ze terug naar de werplaats hebben gehaald met haarscheurtjes in de assen?
Want in somminge nieuws berichten hadden ze het over treinen met een kantelbak inrichting, En er zijn maar 2 types ICR die dat hebben:
-ICE T
-ICE TD
De ICE 3m heeft voornamelijk last van defecte airco units, komt regelmatig voor.
Er is wel eens een ICE3 door zn as gezakt.
Waarschijnlijk door te weinig controle beurten.
En het assen pakket van een ICE T heeft het veel zwaarder te verduren als een ICE 3m
Deze stellen worden voornamelijk met hoge snelheid op bochtige trajecten ingezet,
Terwijl de ICE 3m alleen op de HSL lijnen op hoge snelheid rijdt, en dan is het grotendeels met hele flauwe bochten tot geen bochten.
Jos.
			 
			
			- 
				
De ICE 3m heeft voornamelijk last van defecte airco units, komt regelmatig voor.
Voornamelijk zulke fouten in NL, door het belachelijke stroompje wat er door de Bvl gaat hier.
			 
			
			- 
				
Eeh, het gaat alleen om ICE-T's...
Die ICE die in juli in Keulen wegens een asbreuk was ontspoort, is een ICE 3 geweest.
Later hebben ze dan ook haarscheurtjes bij een ICE T gevonden. 
Dus het betreft ICE T en ICE 3 treinstellen 
			 
			
			- 
				In dit geval gaat het om ICE-T's, alle ICE-3's rijden gewoon normaal.
			
 
			
			- 
				
Eeh, het gaat alleen om ICE-T's...
En een ramp, muah, in tegenstelling tot het stelletje geweldige mensen bij de NS is er in alle hoeken van het land ICE-ersatzverkehr omdat ze er daar wel de middelen nog wel voor hebben.
Je moet niet vragen wat voor voertuigen in die treinen ingezet worden. Als je een ICE kaartje besteld hebt en krijgt een Regioshuttle of Rotling voorgeschoteld kun je volgens mij niet echt gelukkig worden. Het enige positieve eraan is dat er iets rijdt. Al moet gezegd worden dat er natuurlijk ook wel veel IC stammen rijden als ICE ersatz, maar ook eerder genoemde vervangende treinstammen komen dus voor. Dus echt middelen ervoor hebben....... .