BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 25 November 2008, 15:31:34
-
Verdrag Fehmarnbelt-brug medio 2009 rond
De ratificering van het verdrag tussen Duitsland en Denemarken waarin de aanleg van de Fehmarnbelt-brug wordt geregeld, dient voor het zomerreces van volgend jaar plaats te vinden. Dat heeft de minister van economische zaken van de deelstaat Sleeswijk-Holstein, Werner Marnette, laten weten. Hij deed dat na overleg met gemeenten, organisaties en critici van het project. De regering-Merkel wil in december een besluit over de brug nemen.
De brug, voor zowel weg- als spoorverkeer, verbindt Duitsland met het Deense eiland Lolland. De brug wordt twintig kilometer lang en bekort de reistijd tussen Hamburg en Kopenhagen met één uur. Denemarken neemt, op grond van het in juni vorig jaar overeengekomen verdrag, de volledige kosten van de brug zelf voor zijn rekening. Het gaat om 4,8 miljard euro. Duitsland zorgt voor de toevoerwegen en spoorwegen, die samen 800 miljoen euro kosten. Hiermee komen de veerdiensten waaronder de Vogelflug linien te vervallen. Dit is de laatste schaken in het project wat mey de tunnen/brug over de Grote Belt is begonnen.-SK
-
Ik wil geen brug! >:( Vindt de boot net zo leuk met zijn rails en op en afritten.( en taxfree) ;)
-
Als je sporadisch die kant op reist, dan heeft zo'n veerboot absoluut z'n charme. Ook niet onbelangrijk: het is een natuurlijk rustpunt gedurende je reis.
Voor wie vaak deze reis maakt is het evenwel een uitkomst en scheelt het echt hele veel tijd. Wel hoop ik dat de aanvoerwegen op Fehrman worden verbeterd qua capaciteit.
mvg,
Gert
-
(http://i138.photobucket.com/albums/q253/Murmelfoto/2006-07-214VeerbootnPuttgarden.jpg)
Gummineus al weg :'(, boot ook weg :'(...............
Met groet, Jan
-
Ja gaaf was dat hé, die gummi-neuzen die de boot opreden!
Heb daar destijds in Rodby Havn met plezier naar staan kijken.
Tsja, de verbrugging slaat toe...
mvg,
Gert
-
Ja, en nu rijden er ICE's de boot op en af. Toch ook leuk?
www.raymondkies.nl
-
Zo ziet een zichtbaar begin van een brug eruit. Vier sleepers van Smit zijn hier bezig met het plaatsen van een caisson waarin een van de pijlers van de brug over de Grote Belt gebouwd is. Het caisson mocht maar een speling van enkele cetimeters op de X-Y as hebben. Ik was 1e Stuurman op de voorste boot (Varnebank)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/brug_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/brug_3.jpg)
SK