BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Peter Kleton op 18 November 2008, 15:30:07
-
Hallo,
Ik heb problemen met sommige Conrad wisselomzetters, het bekende type, 21 99 99-96 ,zoals te zien is op de binnenflap van de achterkant van Modelspoorcatalogus 2009 .
Ook zonder dat hij met een wissel is verbonden, blijft de motor brommen, omdat het inwendige contakt niet afschakelt.
Na openen blijkt, dat het ene contactveertje (A) iets eerder van het bodemplaatje gelicht wordt dan het andere (B) , dat pas de laatste millimeter van de beweging van het schuifje de verbinding verbreekt.
B moet dus iets eerder verbreken, voor het schuifje in zijn ene eindstand komt.
Door hem met een pincet een beetje te verbuigen (Kijkend met een loep) ,
dacht ik het goed te krijgen, wat dus niet lukte.
Zijn hier mensen die dit probleem konden oplossen?
Groeten,Peter
-
Ben er in het verleden ook uren mee aan het klooien geweest maar heb het niet voor elkaar gekregen. Bij mij lag meestal de oorzaak in het terugstuiteren tegen de eindstop. Verlagen van de spanning gaf ook niet het gewenste resultaat en heb toen maar besloten om die dingen niet meer te gebruiken, helaas...
m.v.g.
Gerrit
-
de ene keur dat ik problemen met een Conrad heb gehad was de keer dat een contactveertje domweg klem zat tegen de contactplaat. Loshalen (voorzichtig!) en klaar. Verder nooit problemen of ik had iets fout gedaan.
-
Goedenavond,
Ja, het schuifje met de tandheugel drukt het veertje van de kontaktplaat af, de motor stopt en het veertje drukt het schuifje terug...Enzovoort...
Ik heb ook een goede open germaakt, en je ziet eigenlijk geen verschil.
Ik heb ze al jaren, nu gaan sommigen ''raar'' doen.
Wie nog meer?
-Peter