BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: julian op 17 November 2008, 16:59:13
-
beste dames en heren.
laatst zag ik op de maaslijn en G2000 met een grote container trein.
op internet staan ook foto's van goederenvervoer op deze lijn. (na de tijd van bietewagens)
vanmorgen zag ik buffel ;D ;D ;D ;D komtie ;D ;D ;D ;D ;D 3447 in nijmegen op het rangeer enplacement met GROTE VEOLIA STIKKERS EROP (hoopelijk een primeur ;) ) de 2de weet ik niet want die stond niet bij.
julian 8) 8) 8)
-
nee :'( :'( niels karsdorp was met voor :'( :'( ;D
de ander is 3446
julian
-
Op 14 September reed er ook een buffel op de maaslijn.
Kwam uit de richting Nijmegen, deze reed volgens mij niet in de personen dienst.
Er zijn ook plannen voor het station van Belfeld weer te openen.
Ruben
-
Ja, Veolia heeft het maar erg druk op de Maaslijn, dus hebben ze een paar Buffels van 'de NS' gehuurd die ze vooral tijdens de spits op Nijmegen-Boxmeer inzetten.
-
Die goederentreinen hebben daar 2 keer gereden in het weekend. Omdat er werkzaamheden waren uit mijn hoofd 1 weekend werkzaamheden Eindhoven Venlo en een weekend Boxtel Tilburg.
-
Die goederentreinen hebben daar 2 keer gereden in het weekend. Omdat er werkzaamheden waren uit mijn hoofd 1 weekend werkzaamheden Eindhoven Venlo en een weekend Boxtel Tilburg.
Wil niet vervelend zijn,maar afgelopen vrijdag (14-11) reed er idd een containertrein over de maaslijn van Venlo richting Nijmegen.Locje was een Veolia G2000. Ik kan het weten want.....................(mag je zelf invullen)
Was trouwens een eenmalige actie.
-
Was er ook een reden dat het een éénmalige actie was ?
-
Wil niet vervelend zijn,maar afgelopen vrijdag (14-11) reed er idd een containertrein over de maaslijn van Venlo richting Nijmegen.Locje was een Veolia G2000. Ik kan het weten want.....................(mag je zelf invullen)
Was trouwens een eenmalige actie.
Heej die heb ik op de foto:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Vrijdag_14_november.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Vrijdag_14_november.jpg)
Net achter station Blerick.
Ruben
-
Was er ook een reden dat het een éénmalige actie was ?
Ja,extra treintje die naar Veendam moest,geen vast vervoer.
-
jammer dat die goederen er niet vaker zijn. echt mooi gezicht :)
mijn favo is sinds kort ook de G2000.
vandaag kwam ik weer de mc tegen waarbij ik voorin mocht.
helaas was het te druk en mocht het niet :'( hij zij "als het minder druk is oké"
dan maar blijven hopen.
de buffel 3447 staat nog steeds in haar eentje in Nijmegen.
vanaf volgende week komen ze in dienst volgens de mc.
hou jullie op de hoogt vanaf het boerengat :P
julian
-
Ja alleen zijn velen dit niet met jouw eens: jammer dat die goederen er niet vaker zijn. :P Maar goed ben het me je eens hoor hoe meer goederen hoe beter :P
-
Op het stuk van Venlo naar Roermond rijden zeker een paar goederentreinen per dag. En wat te bedenken van vroeger dat er zware kolentreinen van uit het zuiden van Limburg over de maaslijn reden. Nu worden er ook nog vaker erts en container treinen omgeleid over de maaslijn. En ook kwam vroeger de Lourdestreinen over de Maaslijn. Dus best een bijzondere lijn.
Ruben
-
oke ik kom niet verder dan Nijmegen-Cuijk en soms door tot Boxmeer.
maar verder ook niet. :-|
en de geschiedenis ken ik ook zowat uit het hoofd :-[ ;D
maar tegenwoordig vind ik het niet meer zo druk. ::)
julian
-
de tweede buffel staat er ook op emplacement nijmegen (bij de wasserette) 8) 8) vandaag zat de trein weer propvol >:( was blij dat ik het heb overleeft ;D ;)
julian
-
In de glorietijd was de Maaslijn onderdeel van de verbinding Amsterdam-Maastricht. Ieder uur liep er een trein van Amsterdam naar Maastricht, om en om via Den Bosch (huidige route) en via Nijmegen (via de Maaslijn).
De oude verbinding volgde de route Amsterdam-Hilversum-Amersfoort-Rhenen-Kesteren-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-Maastricht.
Ik kan mij ook voorstellen dat een deel van het goederen- en kolenvervoer deze route koos.
-
In de glorietijd was de Maaslijn onderdeel van de verbinding Amsterdam-Maastricht. Ieder uur liep er een trein van Amsterdam naar Maastricht, om en om via Den Bosch (huidige route) en via Nijmegen (via de Maaslijn).
De oude verbinding volgde de route Amsterdam-Hilversum-Amersfoort-Rhenen-Kesteren-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-Maastricht.
Ik kan mij ook voorstellen dat een deel van het goederen- en kolenvervoer deze route koos.
Zeker weten, vrijwel alle kolen voor het noorden en het oosten gingen via de Maaslijn. Wat te denken van een trein Enschede-Roermond? Heeft na de oorlog nog gereden, met de oude dieseldrieën. En ik ken ook een foto van een NS 2100 met een vierassige ex-HSM D en een viertal rijtuigen plan D in turquoise op de Maaslijn. Dat zal ook niet de minste trein geweest zijn ;-)
Edit: quote toegevoegd omdat het vorige bericht op de vorige pagina staat.
-
het valt me op dat er aan een kant van de maasbrug bij mook een extra spoor lag omdat de fundering net als in gennep langs de brug uitsteekt.
op wikipedia was er eerst een halte linden-katwijk.
weet iemand meer ???
julian
-
De route Amsterdam-Hilversum-Amersfoort-Rhenen-Kesteren-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-Maastricht was merendeels dubbelspoor. In de oorlog is het tweede spoor deels naar het oosten afgevoerd. Na de oorlog is deze verbinding wegens de ontbrekende brug bij Rhenen niet meer hersteld.
Dubbelsporige residuen waren Kesteren-Nijmegen en het eerste stuk van de Maaslijn vanaf Nijmegen richting Venlo tot aan de Maasbrug.
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Nijmegen_-_Venlo
"Tot de Tweede Wereldoorlog was de Maaslijn als dubbelspoor in gebruik. In de oorlog is de lijn geplunderd voor onder andere spoor in de Randstad"
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Maastricht_-_Venlo-
"Hierbij dient aangetekend te worden dat NS eigenlijk van plan was om het toen nog dubbelsporige baanvak Venlo - Roermond te elektrificeren, samen met de Maaslijn (Nijmegen - Venlo). Door materieelgebrek is dit plan echter uiteindelijk geschrapt."
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Kesteren_-_Amersfoort
"De spoorlijn tussen Kesteren en Rhenen was dubbelsporig" en "Tussen Woudenberg-Scherpenzeel en Amersfoort Staat was de de spoorlijn ook dubbelsporig aangelegd"
-
Bedankt voor de uitleg :D ;D
beter moeten lezen :-[
buffels worden later ingezet dan 1 december omdat er nog onderdelen geleverd moeten worden.
vandaag heb ik eens goed opgelet bij de brug en de plek van station linden-katwijk. een verhoogde plek in de vorm van een vierkant.
vandaag ook geluiden opgenomen op Nijmegen CS.
bandrecorder mee en mijn vrienden wisten nog niet eens wat het was :o
de geluiden zijn voor mijn monoloog voor drama les.
graag reacties als je me hebt gezien bij de kraam van de tentoonstelling :P
julian
-
véolia kom maar op met de chocoletters want ik reis ook in de ochtend spits :P :P
voor wie wil 4december deelt veolia cocoladeletters uit op station Cuijk. ;D
hoop dat de tijd 8:36 ook spits is want ik wil er wel een :P :P
de cocoladeletters zijn voor de reizigers als een soort vergoeding voor al het wachten en niet mee kunnen met de trein.
dus KOMT ALLEN DONDERDAG 4 DECEMBER NAAR STATION CUIJK. ;D :-X
(ook voor lezers zonder account ;) )
julian 8) gaat zich vol eten met chocolade, want ik was heel braaf :-* :-*
-
de trein met de nasigele frontseinen :P 3447 is ingezet :D :D :D :D :D
ik zag hem vanmorgen om 7:36 station cuijk en al 15:52 in Nijmegen.
speciaal een trein gemist om erin te kunnen :P ;D 8)
3446 staat nog aan de kant. :-|
vanmorgen lekkere chocoletter gekregen van de sint in cuijk 8) 8)
ik was lief geweest :-* ;D
julian
-
Julian,
Zou je ook eens berichtjes kunnen plaatsen waarin zinnen staan zonder smiley's. Begint nu een beetje irritant te worden.
Hoofdletters en andere leestekens zijn ook niet verboden hoor.
Maakt je berichten een stuk leesbaarder.
Gr.
Eric
-
Oke.
zal ik op letten.
Buffel 3446 staat nog steeds terziijden.
Buffel 3446 rijdt iedere ochtend op 8:36 Cuijk binnen.
Veolia had genoeg chocoletters. tot een uur of half 10 hadden ze er nog.
De fietsenstalling in Cuijk staat aan een kant al helemaal maar is nog niet open.
De andere kant (spoor 3 zijde) wordt de zooi gesloopt.
Heb 2 borden kunnen bemachtigen.(even vragen en ik kreeg ze zomaar.)
Een van dat ns niet aansprakelijk is voor diefstal en bla bla bla.
2e is met info over een fietsenkluis te huren.
Zo dat was het weer.
Alvas een fijne Kerst!
Julian
-
het emplacement mook is weg.
want daar komt het nieuwe station Mook-Middelaar.
sporen zijn opgebroken incl. het 3e spoor daar (die denk ik voor kruising van 3 treinen) is ook opgebroken van de wissel af.
alleen wel *** want nu moet ik nog 1x extra stoppen en langere reistijd.
maargoed voor de een fijn de ander niet zo fijn.
wat is jullie mening? en waarom?
ik ben voor en tegen tegelijk.
mooie omgeving voor foto's (richting Nm)
een extra stop
julian