BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Trabantfahrer op 12 November 2008, 19:26:58
-
Nog niet gezien hier: in navolging van ACTS heeft ERS nu ook 189'en. Drie zwarte MRCE-locs kwamen gisteren de grens over en de eerste zijn vandaag al ingezet.
www.raymondkies.nl
-
Op mijn site www.flickr.com/photos/rail4marcel2 (http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2) staan foto's van vanmorgen in Eindhoven dat was de eerste trein van ERS gereden door een 189.
-
Nog een eenheids worst op de rails het wordt wel saai zo ,alleen de kleuren zijn anders ,hoezo vroeger was alles beter ,er was wel meer afwisseling aan de grensen met lokwissels. :-| :-|
-
Ook ik heb langs de baan gestaan t.h.v. Deurne. 's Ochtends heb ik hem net gemist maar 's middags is het toch nog gelukt de 189 099 te fotograferen:
(http://i159.photobucket.com/albums/t140/www-treinengek-nl/189.jpg)
Groeten,
Herman
-
Toch zou zo'n blauw-grijs folietje ook op de ERS 189 loks wel staan, zeker in het kader van de bestrijding van de eenheidsworst.
En als ze die blauw-grijze folie dan hebben gekregen......
Pleeeeeeeeaaaaaaaasssssssseeeeeeee Mr. Roco, graag een modelletje van de ERS 189 lok.
Groet Petertrein81,
-
Ik denk dat daar nog best kans op is hoor. Maar vergeet niet ze zijn gister pas in Nederland gearriveerd.
-
Van het nieuwe Dispolok mag dat dus niet meer, slechts een klein eigendom-stickertje (zie CNL) is alles wat mag.
-
???
-
Heb je dan een verklaring voor de locs van veolia? Die zijn ook bij MRCE geleased. En zijn ook heel even zwart geweest. Gewoon een sticker erovereen en bij teruggift dienen die stickers er weer af te zijn.
-
Mja Veolia was een geval apart, ik kom er nog op terug zodra ik het betreffende artikeltje heb gevonden.
-
Overigens rijdt de e189 097 inmiddels als vierde eloc bij ERS.
www.raymondkies.nl
-
Heb je dan een verklaring voor de locs van veolia? Die zijn ook bij MRCE geleased. En zijn ook heel even zwart geweest. Gewoon een sticker erovereen en bij teruggift dienen die stickers er weer af te zijn.
Het feit of je de MRCE lok wel of niet van een folie in de bedrijfskleuren mag voorzien is volgens mij afhankelijk van de loopduur van het huurcontract.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij mag de lok bij een contractduur van 3 jaar of langer wel van een folie worden voorzien. De loks van CNL zullen dus met een contract van korte duur zijn gehuurd, want als het goed is zijn ze na het ingaan van de nieuwe dienstregeling niet meer in NL te zien.
Groet Petertrein81,
-
Zou het niet kunnen zijn, dat de lease van een loc helemaal niet volgens een "standaard prijslijst" werkt ? Is het niet veel meer een kwestie van commerciele onderhandelingen - "Hoe hard heb jij een loc nodig" en "Hoe snel wil ik een loc aan jou kwijt" ..... "Wie van de twee begint het eerste zenuwtrekjes te vertonen"
Sander
-
Het ligt iets simpeler. De eis die MRCE Dispolok stelt bij inlevering na de contractduur is dat de loc zich weer in dezelfde outfit bevindt als bij aflevering. De benodigde MRCE dispolok stickers zijn bij hen te koop :P
Een lok overspuiten is een dure hobby, vandaar dat vervoerders in de meeste gevallen kiezen voor bestickeren.
Hoe een loc bestickerd wordt is dus de eigen keus van betreffende vervoerder.
Grt.
Brigitte
-
Volgens mij (bron: RM) staat MRCE alleen nog maar bestickering toe; daarom spuiten ze alle locs nu ook in hun eigen zwarte kleur.
-
Goed, weer even terug naar ERSR: de eerste class 66-locs worden ontstickerd en teruggegeven aan de leasemaatschappij. Waarschijnlijk zijn de 6601 en 6609 de eerste machines waarvan afscheid wordt genomen.
www.raymondkies.nl
-
Zijn het niet de 6601-6605 waarvan het leasetermijn afloopt en worden geretourneerd aan de leasemaatschappij? De 6609 zou dan nog wel even blijven rijden (dacht ik tenminste..)
Groet, Edwin
-
Leuke site, maar iedere keer als ik op die link klik, krijg ik nooit te zien wat in het draadje vermeld staat.
slechts de voorpagina.
Waar staat het ?
-
Dat doet ie altijd, als je het nou 1x goed instelt in je forumprofiel pagina... Maar ja, kan ook dwarsheid zijn natuurlijk... Het staat dus nergens...
-
euh, dus het is slechts een soort van handtekening die link die iedere keer onder het bericht staat ??
-
Ja inderdaad. Op de site staan mooie foto's maar vaak niets wat met het onderwerp van het draadje te maken heeft.
-
Owwww....keeeejjjjj
-
Schijnt dat ze van verschillende leasemij's komen. Een van de leasemij's lag wat dwars, waardoor besloten is gelijk nog maar een paar extra klaazen te retourneren.
-
Ja klopt ze hebben de 1,2,3,4,5 en 13 van CBRail. De 6,7,8,9,10 van HSBC Rail. De 11,12,14,15,16 en 17 van MRCE. Alleen zou ik dan niet kunnen snappen waarom ze de 1 en 9 wegdoen die komen van 2 verschillende lease maatschappijen.
-
Het lijkt nu dat ze alleen die retour sturen, maar achter de schermen is de zaak natuurlijk al beklonken.
Het is volgens mij net zoals de nieuwe aankomen soms per 3 tegelijk en soms 1 de afvoer zal ook op die manier gaan. Er waren de laatste tijd wat technische mankementen aan verschillende klaazen, misschien hebben de 01 en 09 nu nog wat problemen waardoor deze als eerste retour gaan ::)
-
euh, dus het is slechts een soort van handtekening die link die iedere keer onder het bericht staat ??
Chris, daar hebben we het al eens over gehad en we hebben besloten het zo te laten. :)
Stig, het staat al in zijn profiel maar ja, zo weet iedereen zeker wat zijn site is. :)
- Peter
-
@Peter
En als je hem als handtekening neemt, dan wordt het een platte tekst. Dus dat kan ook een reden zijn om hem dan maar in het bericht te plaatsen :)
Groeten,
Herman
-
Daar hebben we toch dat wereldbolletje voor?
Het is knap verwarrend.
-
Gisteren was ik nog even wezen kijken in Rotterdam. De 6609 en 6604 van ERS zijn ondertussen onstickerd voor foto's van deze 2 locs zie mijn site (http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/)
Toch wel jammer nu bestaat de 6604 alleen nog maar in model. Verder is op rolandrail in het cargonieuws te lezen dat ERS de 6601, 6602 en 6603 heeft teruggegeven aan de leasemaatschappij en dat SNCF nu de nieuwe eigenaar is. De 6601 is al bestickerd. Hierbij hebben ze gewoon SNCF logo's over de ERS logo's geplakt. Dus het grijs blauw zit er nog op.