BeneluxSpoor.net forum

Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: lokmuis op 09 November 2008, 17:55:46

Titel: Lenz
Bericht door: lokmuis op 09 November 2008, 17:55:46
Door een ongelukje met een stoomlokomotief BR 66 van Lenz, brak de rechter windleiplaat af.
Een mailtje maandag 03-11 naar de firma Lenz en zaterdag 08-11 het item in huis, ik vind dit een goede service ook omdat er geen kosten aan waren verbonden.
gr Frits
Titel: Re: Lenz
Bericht door: br194 op 10 November 2008, 08:37:31
Hallo Frits,

Dan zetten ze blijkbaar de traditie voort, want ik heb in het verleden dezelfde ervaring gehad met een decoder die door mijn eigen schuld had opgeblazen (omgebouwd tot rookgenerator, werkt perfect, alleen voor 1 keer  ;D ).
Kreeg zonder pardon een nieuwe, kostenloos.   ;)

Willem
Titel: Re: Lenz
Bericht door: rjr op 10 November 2008, 09:55:51
Frits,

Kun je eens je ervaringen over deze lok opschrijven. Ben er eens naar aan het zoeken geweest, maar was moeilijk te krijgen, en kreeg van de verkoper te horen dat de kwaliteit en rijeigenschappen van deze lok erg slecht waren, daarom hadden ze hem niet meer standaard in voorraad.

Op basis van deze info durfde ik ook geen bestelling te doen.

Groet,
Roelco
Titel: Re: Lenz
Bericht door: lokmuis op 10 November 2008, 10:54:45
Hallo Roerco,
Mijn ervaring met deze lok BR 66 van Lenz zijn alleen maar positief en wel hierom: goede stroomafname, alle wielen behalve de loopwielen voor zijn aangedreven, goede rijeigenschappen, goed gedetailleerd, heeft geluid van een stoomfluit, bel en een korte stoomstoot op de fluit die met F1, F2 en F3 te bedienen zijn.
Ik heb de lok verleden jaar februari bij Wentink in Arnhem gekocht voor € 199,00 en waarom de verkoper jouw een negatieve verklaring geeft is mij onduidelijk, maar de een vindt dit en de ander weer dat.
Als je bij mij in de buurt woont ( Didam ) nodig ik jouw uit om eens te komen kijken.
gr Frits
Titel: Re: Lenz
Bericht door: rjr op 10 November 2008, 14:53:23
Frits,

bedankt voor je reactie, dan toch maar weer op mijn lijstje met wensen zetten.

De reactie kwam van een goed bekend staande winkel die alle modellen teruggestuurd zou hebben wegens slecht rijgedrag. Ze toch nog eens op aanspreken dan.

Gebruikers zullen best verschillende ervaringen hebben, maar als een winkel hun voorraad terugstuurd, ze wel wil bestellen, maar dan op jouw risico, en het zo ongeveer ontraden dan ga je toch nog eens nadenken voor je een bestelling doet.

Groet,
Roelco