BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: Marc M op 01 November 2008, 10:06:16
-
Programma was vanmorgen op tv. Kan zio op de site niet vinden wanneer het herhaald wordt.
Programma waarin twee locomotieven (big boy en dieselloc) en een stationsgebouw worden verplaatst.
Natuurlijk gaat er weer van alles mis ;) Krijg een beetje de indruk dat die lui niks voorbereiden ;D
Marc
-
Dat zal een herhaling zijn van eerder deze week, volgensmij heb ik dat afgelopen dinsdag zitten kijken tussen 21.00u en 22.00u ofzo, maar het zal nog wel vaker uitgezonden worden denk ik zo ;)
Groetjes Michiel
-
Die heb ik vanmorgen ook gezien, wel leuk. Zo'n provisorische brug over het spoor met een paar houten balkjes houdt toch geen Big Boy ??? Zijn die allemaal zo....dom... ??? En dan dat draaistel van de Centennial (dank je, Ronald) van de rails via hout, in de modder laten rijden.... Dat gaat toch altijd fout....
-
...Centurion
Doe maar Centennial ;D..... DD40X om precies te zijn. Mooie machine. Eigenlijk 2 loc's op 1 frame.
Kijk hier (http://nl.youtube.com/watch?v=1Q4wOyouNmE) en hier (http://nl.youtube.com/watch?v=aoGBL0XFjQ8&feature=related) om deze machtige machine te zien en te horen. De 6936 is de museummachine van de Union Pacific.
Die aflevering is er lang geleden ook al eens op geweest. Maar het blijft leuk om naar te kijken! Het zijn toch 2 iconen van de tijd.
Grtz, 8) Ronald 8)
-
de DD40X is Inderdaad een prachtige machine, de meer succesvolle van de tegenhangers van de Big Boy's die UP na het uitfaseren van de stoomlocs liet bouwen; de "Big Blow" gasturbine locs en de U50B en U50C.
"Eigenlijk 2 loc's op 1 frame."
is toch 2X SD-40 op een frame als ik me niet vergis?
weet wel dat de U50's een dubbele U25B of U25C waren.
je kunt trouwens ook goed horen dat ze 2 motoren heeft, de dubbele "spitter valve" kun je duidelijk horen op die eerste video.
voor de liefhebber:
http://www.youtube.com/watch?v=L-kdjgSzfM0
Sander
-
Geweldig he? ;D
is toch 2X SD-40 op een frame als ik me niet vergis?
- 2 × EMD 645E3A turbocharged V16 6600 hp (4,900 kW)
- When the 645 engine entered production it was first used in EMD's 40 series (GP40, SD40) in the 3,000 horsepower, sixteen cylinder form, and in 3,600 horsepower, twenty cylinder form in the SD45.
Van oorsprong GP40, maar de motoren zijn ook gebruikt in de SD40's.
Makkelijk he, Wikipedia.... ;D ;)
Grtz, 8) Ronald 8)